Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En fireåring som sover til nitiden og vel så det? Jøss. Når legger barnet seg egentlig?

Anonymkode: 58a91...5fd

Spiller det noen rolle? Så lenge barnet får nok søvn så har det ikke noe å si.

Anonymkode: 860e1...ddf

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn blir det på kvinnedominerte arbeidsplasser med lav kompetanse.

Anonymkode: a2f02...a3f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sånn blir det på kvinnedominerte arbeidsplasser med lav kompetanse.

Anonymkode: a2f02...a3f

lol du snakker som du har vett

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk trur studentlivet er så behagelig tydeligvis..

Anonymkode: b0666...215

mer behagllig enn å henge med barnet sitt i allefall :)

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

lol du snakker som du har vett

Anonymkode: 26c29...36e

Jeg leter, men finner ikke noen argumenter i ditt innlegg som kan få meg til å endre oppfatning :)

Anonymkode: a2f02...a3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv velger å heller levere barnet tidlig/til frokost i barnehagen og heller hente tidlig. Framfor å levere sent og hente sent. Føler barnet kommer mer inn i dagen når h*n er der fra starten. Mere opplagt er h*n også trolig, for h*n er alltid sliten på ettermiddagen både etter barnehage og dersom vi er hjemme. Kanskje du uansett burde spørre de ansatte hvordan de observerer at barnet har det fra morgen til ettermiddag. Uavhengig sv at du vet de har pratet om deg. Men for å være interessert og gjøre det du selv kan for at barnet har det best mulig de timene h*n er der.

Endret av Luckiness
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mer behagllig enn å henge med barnet sitt i allefall :)

Anonymkode: 26c29...36e

Hva mener du? Barnet mitt er ikke mer enn 6-7 timer i barnehagen. Ærlig talt! 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den beste mor når du er glad og uthvilt :) Synes det er flott at dere har en rutine som fungerer for deg og dere. Kos dere så mye! Har selv jobbet i barnehage og det har aldri vært bare ett barn som har blitt hentet til slutt. 10 min fra eller til har ingenting å si. Jobber man i barnehagen får man betalt til stengetid. Du er jo `kunden`. Herlihget så deilig for 4 åringen med så god start på dagen sier jeg :) Det vil alltid være kritiske som går rundt og peker fingeren sin på alt og alle. Hvem bryr seg bare du og barnet ditt har det bra og det virker som om dere har funnet en god rutine som fungerer for dere nå i koronatiden :) Hadde snakket med styrer i barnehagen om det! Dette er nok ikke styrer klar over! 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig galt det med livsstilen min? Mitt barn er blid og lider ingen nød, han er aldri mer enn 6-7 timer i barnehagen

Han er 6 -7 timer i barnehagen du er fulltidsstudent , forbereder middag og jogger på 6-7 timer og kaller det fulltid??? En normal arbeidsdag er 8 timer altså fulltid

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Luckiness skrev:

Jeg selv velger å heller levere barnet tidlig/til frokost i barnehagen og heller henge tidlig. Framfor å levere sent og hente sent. Føler barnet kommer mer inn i dagen når h*n er der fra starten. Mere opplagt er h*n også trolig, for h*n er alltid sliten på ettermiddagen både etter barnehage og dersom vi er hjemme. 

Det ville være det naturlige å gjøre for de fleste foreldre. Men ts ønsker tydeligvis å kunne sove lenge, ta ting i sitt tempo og gjøre som hun ønsker. Alle har ikke barnets beste i tankene. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er 6 -7 timer i barnehagen du er fulltidsstudent , forbereder middag og jogger på 6-7 timer og kaller det fulltid??? En normal arbeidsdag er 8 timer altså fulltid

Anonymkode: 26c29...36e

Du vet at det å være fulltidsstudent også er 100% sant? 

Anonymkode: a2d49...b03

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage blir barn oppfodra til å spise frukost heima pga covid-19, som betyr at mange barn kjem seint forresten. Det fører og til at mange blir henta seint.

Anonymkode: b0666...215

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Luckiness skrev:

Jeg selv velger å heller levere barnet tidlig/til frokost i barnehagen og heller henge tidlig. Framfor å levere sent og hente sent. Føler barnet kommer mer inn i dagen når h*n er der fra starten. Mere opplagt er h*n også trolig, for h*n er alltid sliten på ettermiddagen både etter barnehage og dersom vi er hjemme. 

Dette er helt korrekt og det beste for barnet  generelt sett.

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er helt korrekt og det beste for barnet  generelt sett.

Anonymkode: 26c29...36e

Ikke for alle barn!

Anonymkode: 37176...5fd

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser ikke over det du sier, bortsett fra det om at du henter 10 minutter før stengetid. En fireåring klarer ikke alltid sette ord på det at det er kjipt å være igjen til sist. Jobber i barnehage selv, og ser daglig de barna som alltid er igjen til sist merker det godt selv. De har ikke så mye å gjøre, da det ikke er flere barn igjen, og de blir tristere og tristere etterhvert som alle barna blir hentet bortsett fra de. Det er ikke alltid like kult for barnet å sitte igjen med en voksen og leke med biler eller tegne. 

Så selv om barnet ditt har relativt korte dager, kan det ofte "lønne" seg å levere barnet til frokost og heller hente rett etter frukt. På den måten kommer de lettere inn i leken, da de ofte "finner en lekevenn" lettere enn når alle er i full lek senere på dagen. Og bli henta etter frukt er ofte stas, da de ikke er henta verken først eller sist. De har også rukket å få lekt fra seg i løpet av dagen. Timene etter frukt er ofte kjedeligere da det er færre barn og færre voksne.

Syns ellers at det er uprofesjonelt av de ansatte å snakke om deg på den måten, spesielt med tanke på at barnet ditt har jo ganske korte dager. I min barnehage jobber vi til stengetid, selv om vi er tomme 45 min før stengetid, er vi igjen for å vaske, rydde eller lignende. 

Anonymkode: 5e9ad...f5a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er fulltidsstudent og har en 4 åring i barnehagen. Jeg har grunnet korona ikke oppmøte på studiet mitt, kun nettundervisning. Derfor har jeg den siste tiden, endret rutinene mine. Jeg står opp i nitiden, med barnet, vi koser oss med lang og deilig frokost. Så leverer jeg rett før fellesaktivitetene begynner. Etter nettundervisning og studier, tar jeg og forbereder middag. Så jogger jeg og på vei hjem fra joggeturen henter jeg barnet 15-10 min før stengetid. 
 

Det virker som livsstilen min provoserer barnehagen. Min nære venninne har i en liten periode tatt ringevikar oppdrag i barnehagen. Hun forteller at flere av de ansatte i barnehagen baksnakker meg og sier jeg bare «går hjemme». Spesielt joggeturene mine før henting, har flere kommentert. Venninnen min sier det provoserer de ansatte fordi det innebærer at de må være på jobb lenger. Policyen i barnehagen er at de drar hjem når siste man er henta. 
 

Hva er egentlig galt det med livsstilen min? Mitt barn er blid og lider ingen nød, han er aldri mer enn 6-7 timer i barnehagen. Og han elsker å være der. Han får være oppe lenger, vi får mer kvalitetstid sammen som familie i hverdagen. 
 

Bør jeg legge om min hverdag fordi barnehageansatte skal få gå hjem før? 

Anonymkode: 561f6...aa2

Håper ikke jeg blir baksnakket da.... 

har hjemmekontor m kundekontakten noen dager i uken. Da passer det best m lang frokost m barnet, så sein levering som du og henting 16. 30 ish.
best å jobbe når kundene faktisk er tilgjengelige. Kanskje jeg må si ifra til sjefen nå at jeg må ringe folk i 8 tiden for at barnehagen ikke skal bli sur? 
herregud......disse bhg trådene 🙈

Anonymkode: 72d4a...650

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er 6 -7 timer i barnehagen du er fulltidsstudent , forbereder middag og jogger på 6-7 timer og kaller det fulltid??? En normal arbeidsdag er 8 timer altså fulltid

Anonymkode: 26c29...36e

Du vet at det går an å gjøre skolearbeid etter at barnet har lagt seg og ta igjen arbeidet?

Anonymkode: 5e9ad...f5a

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør hvertfall ikke fortelle barnehagen hva venninnen din har fortalt, hun har taushetsplikt på lik linje med andre ansatte, og har ikke lov til å fortelle deg dette. Når det er sagt, så har du faktisk lov til å gjøre det du vil! Men jeg ville nok hørt med barnet om han synes det er greit å være så seint i barnehagen. Det er ofte ikke særlig stas å være sistemann hver eneste dag.

Anonymkode: 85812...94b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her på denne tråden er helt på bærtur. DU er en god mor , du gjør det som passer deg best. Du kjenner ditt barn og vet hva som er best for han/hun !!! Du tar vare på deg selv, det må du for å være den beste versjonen for barnet ditt ! De ansatte har ingenting med dette å gjøre ! Klag til styrer og eventuelt videre til kommunen, ikke Finn deg i å la andre tråkke deg ned eller få deg til å føle deg dårlig. 

Endret av Trine bb
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...