Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fulltidsstudent og har en 4 åring i barnehagen. Jeg har grunnet korona ikke oppmøte på studiet mitt, kun nettundervisning. Derfor har jeg den siste tiden, endret rutinene mine. Jeg står opp i nitiden, med barnet, vi koser oss med lang og deilig frokost. Så leverer jeg rett før fellesaktivitetene begynner. Etter nettundervisning og studier, tar jeg og forbereder middag. Så jogger jeg og på vei hjem fra joggeturen henter jeg barnet 15-10 min før stengetid. 
 

Det virker som livsstilen min provoserer barnehagen. Min nære venninne har i en liten periode tatt ringevikar oppdrag i barnehagen. Hun forteller at flere av de ansatte i barnehagen baksnakker meg og sier jeg bare «går hjemme». Spesielt joggeturene mine før henting, har flere kommentert. Venninnen min sier det provoserer de ansatte fordi det innebærer at de må være på jobb lenger. Policyen i barnehagen er at de drar hjem når siste man er henta. 
 

Hva er egentlig galt det med livsstilen min? Mitt barn er blid og lider ingen nød, han er aldri mer enn 6-7 timer i barnehagen. Og han elsker å være der. Han får være oppe lenger, vi får mer kvalitetstid sammen som familie i hverdagen. 
 

Bør jeg legge om min hverdag fordi barnehageansatte skal få gå hjem før? 

Anonymkode: 561f6...aa2

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En fireåring som sover til nitiden og vel så det? Jøss. Når legger barnet seg egentlig?

Anonymkode: 58a91...5fd

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur og sagt til styrer. Noen har sagt til meg at de ansatte har klaget på ting ang meg. Det handler om når jeg henter og leverer. Kunne du sjekke om vi kan ta et møte på det, slik at det ikke er noe usagt mellom oss?

Anonymkode: f2387...dde

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be venninnen din snakke med styrer, og si at hun har hørt dette og at hun er venninne med deg. Hun bør spørre styrer om det er vanlig at de snakker slik om foreldre. Håper hun tør enda hun er bare ringevikar.

Anonymkode: 9c052...229

Ja det er vanlig om man går hjemme  og alltid er sistemann til å hente fordi vi ser hva det gjør med barnet hva er vitsen liksom??? 

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer kvalitetstid kunne dere hatt om du ikke priotererte jogging. Synes det er litt merkelig å la sitt eget barn sitte igjen som eneste barn til stengetid, når man har mulighet til å hente tidligere. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Hva er galt med det? Er det ikke innafor å levere barnet i barnehagen om man har fri en dag? Det er jo bare sunt å gjøre noe helt alene va og til. Godt for alle!

Anonymkode: 57ec3...ec4

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet hvilke personer det gjelder så foreslår jeg at neste gang du kommer og henter, utbryter du muntert "Jeg føler meg fantastisk etter joggeturen min! Du burde prøve det også, Bente" og dulter henne kameratslig på skuldra.

Helt ærlig talt ser jeg ikke hva du kan gjøre. Jeg skjønner at det irriterer deg, men samtidig er det vanskelig å ta opp dette uten å fortelle hvem som har fortalt deg om baksnakkingen. Og uten å opplyse om det kan de bare nekte. Eller enda verre: anklage deg for å finne opp ting om dem.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det? Er det ikke innafor å levere barnet i barnehagen om man har fri en dag? Det er jo bare sunt å gjøre noe helt alene va og til. Godt for alle!

Anonymkode: 57ec3...ec4

Om man har fri, men allikevel velger å ha barnet en full dag i barnehagen, så synes jeg det er merkelig, ja. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om man har fri, men allikevel velger å ha barnet en full dag i barnehagen, så synes jeg det er merkelig, ja. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

Hvorfor det? Det kan jo hende en har mye å gjøre på fridagen sin! Så lenge barnet trives i barnehagen er det helt greit at det er der selvom mor eller far har fri en dag!

Anonymkode: 37176...5fd

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan selvfølgelig gjøre det som passer deg best😊 Men tror nok at det beste for barnet ditt er å få med seg hele barnehagedagen med samlingsstund, frokost, gruppeaktiviteter osv... Barna finner hverandre og starter lek når de kommer om morgenen, det kan være vanskelig å komme inn i lek når man blir levert sent. Tror også at det er bedre for barnet og bli lagt i normal tid om kveldene. Hvorfor ønsker du å holde han/hun oppe om kvelden?

Synes det er uproft av barnehagen å baksnakke foreldre, men skjønner jo at de gjerne ønsker at barna blir hentet i god tid. I disse koronatider er det en del vasking som må gjøres før de kan gå hjem. (Vasking av leker blant annet) Er det kun ditt barn som blir hentet seint? 
 

Butikkansatte liker vel heller ikke at det kommer kunder like før stengetid🤡 Sånn sett er det vel ikke så rart at barnehageansatte ønsker at barna hentes tidligst mulig...

Anonymkode: 29206...742

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hvilket klokkeslett henter du barnet? Har virkelig alle de andre barna blitt hentet når du kommer?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i dem, eller gi beskjed om at du vet at de snakker. Du betaler for en barnehageplass, og de ansatte må bare innfinne seg i sin arbeidstid. 

Du bestemmer dette selv. At du får tid til trening er jo bare supert.

Anonymkode: 14294...931

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo spørre 4 åringen om han syns det er kult alltid være sistemann i barnehagen hvor artig det er å være 30-45 min alene med de voksne. Sikkert skikkelig stas for han

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Det kan jo hende en har mye å gjøre på fridagen sin! Så lenge barnet trives i barnehagen er det helt greit at det er der selvom mor eller far har fri en dag!

Anonymkode: 37176...5fd

Fordi barnet kanskje har godt av en fri dag innimellom også???

En barnehagehverdag er ganske krevende for barn også.

Skjønner heller ikke hvorfor man på død og liv skal være sistemann bare fordi man kan

Anonymkode: 26c29...36e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser ikkje problemet så lenge barnet får nok søvn. Eg er så drittmøkkalei av at alle skal leva heilt like liv. Alle må liksom gjera det samme. Kva er greia med det?

 

Anonymkode: b0666...215

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...