Gå til innhold

Barnehagen baksnakker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du er rå. 

Drømmer om å kunne leve sånn. NYT det mens barnet enda går i barnehagen. Du sier at det funker gull for dere, og da burde ikke meningene til sure barnehagetanter ha noen som helst betydning. 

Lykke til med studiet. 

Anonymkode: d8e78...452

Barnehagetanter? Kanskje de ser at barnet ikke liker å være sist , at det har problemer å komme inn i lek når det kommer sent osv, men Gud forby at de som tar seg av barnet hver dag skal bry seg om noe sånt. 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagetanter? Kanskje de ser at barnet ikke liker å være sist , at det har problemer å komme inn i lek når det kommer sent osv, men Gud forby at de som tar seg av barnet hver dag skal bry seg om noe sånt. 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

For det første har TS skrevet gjentatte ganger at det ikke er tilfelle - jeg synes du skal lese tråden før du svarer. 
For det andre, om så var tilfelle, er det utrolig provoserende og uredelig at ingen av de ansatte tar dette opp med TS direkte (det burde være grei skuring), men i stedet velger å baksnakke TS internt i personalgruppen. Det hadde virkelig ikke jeg heller tatt til meg. 

Anonymkode: b46aa...6e6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Om man har fri, men allikevel velger å ha barnet en full dag i barnehagen, så synes jeg det er merkelig, ja. 

Anonymkode: 50ab5...ba5

TS har ikke fri, å være student mellom gitte tidspunkter når det er barn i bildet krever enormt med fokus og selvdisiplin. Da er det faktisk nødvendig å være i fysisk aktivitet for de fleste.

Jeg har fått tre barn, der det var absolutt tøffest å være student med småbarn sammenlignet da jeg var i jobb.

 

På 21.11.2020 den 12.09, AnonymBruker skrev:

Man snakker om det fordi det er helt naturlig å snakke om hva som påvirker barna i barnehagen som vi har ansvaret for. 

Virker som mange foreldre mener at vi som ser barna i flere timer daglig enn dem selv ikke skal få ha meninger om hva som er best for barna.

Vel, news flash, mange foreldre er så egoistiske og opptatt av egen selvrealisering at de ikke evner å tenke på barnas beste. Dette blir det selvfølgelig prat om blant de ansatte som ser hvordan dette går ut over barna.

Her handler det ikke om at de ansatte vil hjem, man får ikke gå så lenge før tiden uansett når siste barn er hentet... alltid noe ekstra å gjøre etter henting.

Men vi ser veldig godt hvordan det påvirker barna som har lange dager.

Så jeg svarer ikke helt på HI, TS leverer jo sent. Men generelt på KG er det mange foreldre som burde levd livene sine litt annerledes. Barn har ikke godt av lange dager.

Ikke få barn hvis du ikke takler å sette deg selv i 2.rekke liksom. Å gi barna lange dager fordi man skal selvrealisering seg blir for dumt. Ikke få barn hvis du ikke vil være sammen med dem!

Hvor blir det av retten barnet har til et godt liv oppi all denne selvrealiseringen som dagens foreldre driver med??? Barnet har ikke bedt om å bli født, den avgjørelsen tok du som forelder. Da er det ditt ansvar å ta vare på barnet også, ikke sette bort den jobben til en underfinansiert institusjon med for få ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

Dette var da et svært unyansert innlegg. Du trekker overhodet ikke frem faktorer som påvirker hvorfor det er sånn. Som samfunnets forventninger til yrkesdeltagelse hos begge foreldre, ulike økonomi i de forskjellige familiene der mannen og kvinnen tjener gjennomsnitt og utfordringene rundt det å jobbe deltid.

Anonymkode: 92f5d...f00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 22.13):

Hvorfor har jeg ikke barnets beste i tankene? Og hvordan vet du hva som er best for mitt barn? 
 

Mitt barn er blidere, spiser bedre og har mer energi av denne rutinen her. Tidligere når jeg jobbet måtte vi haste avgårde til barnehagen 07.15, han spiste frokost i barnehagen. Dette fungerte dårlig for han, fordi han spiser sjeldent godt svært tidlig om morgen. Så hentet vi kl. 15.45-16.00, etter jobb. Da var han utslitt, grinete og lei etter en lang dag i barnehagen og lite mat. Så kom vi hjem så var det dusj og middag, senga kl.19.00 fordi han måtte opp 06.00 for å rekke barnehagen neste dag. Han var alltid sur og grinete om morgen. Vi fikk 2 timer sammen på kvelden, som er altfor lite. 

Nå er han mye blidere, han spiser seg god og mett til frokost, vi koser oss. Og han våkner uthvilt og blid i 9-tiden, har en rolig morgen med lang frokost og hygge. 

Anonymkode: 561f6...aa2

Nå var barnehagedagen hans to timer lenger før enn nå, så da er det ikke så rart om han var mer sliten tidligere. Det betyr ikke nødvendigvis at han ville blitt mer sliten av å være i barnehagen fra 9.00 til 15.30, fremfor fra 10.15 til 16.45.

Jeg tenker det viktigste er om han kommer før de setter i gang med aktiviteter, og om han finner seg til rette i barnegruppen når han kommer. Om døgnrytmen må forskyves en times tid for å gi best mulig barnehagedag, er nok det helt udramatisk. Det er i alle fall ikke sammenlignbart med slik han hadde det med lange dager tidligere, dårlig appetitt om morgenen eller ei. 

Endret av Hactar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at personalet i barnehagen burde ta dette opp med ts hvis det er et problem. 
Det kan godt tenkes at det ikke er så fint for barnet å bli hentet sist hele tiden. 
Selvsagt må denne familien få ha sin egen døgnrytme og rutiner, kjempekoselig å ha en rolig morgen og spise frokost sammen. 
Samtidig burde kanskje ts vurdere å hente litt tidligere innimellom når hun har mulighet. Sånn at barnet slipper å være sistemann hver dag, barn merker det når de alltid er sist og alle andre blir hentet før. 
Men, den baksnakkingen syns jeg er uprofesjonell, og det er dette med å gå fra jobb før stengetid også. I vår barnehage er vi på jobb til stengetid uansett. 

Anonymkode: ec7eb...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 1.38):

Hvem surmuler? Hvorfor vet de at han har trent? 

Anonymkode: 729f5...4bb

de ansatte. Han nevnte det i forbi farten mens han snakket med de ansatte ved henting.  de ansatte spurte om han ikke heller  kunne komme litt tidligere, siden de også hadde ting de måtte gjøre før stenge tid. de ville at barna skulle bli hentet minst 15 min før stenging.  Han sier han får stygge blikk, og stikkende kommentarer når han kommer rett før halv 5.

men hvor ille er det egentlig at barna har lange dager i barnehagen en gang iblandt? når samboer er borte så leverer jeg ungen halv 8, og henter 1615, fordi det er det beste jeg kan gjøre pga  jobb. og det er sjeldent. men det må da finnes mange foreldre der ute som jobber 8-4? og da blir det fort 9 timer i barnehagen. ser folk på det som barnevern sak heller?? hvordan skal man løse det?

Anonymkode: 18dc8...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... noen skjønner tydeligvis ikke hvordan det er å være student på høyere nivå.😂👌

altså, jeg har gått hjemme ofte med ungen mens jeg studerte økonomi på høgskolen og man får faktisk ikke gjort like mye skolearbeid med barn hjemme. Ikke fordi det er mer krevende enn vanlig, men fordi man selvsagt alltid må ha et øye på barnet.  Jeg kunne være på do i 5 minutter og finne alle notatark fulle av grønn og rød tusj - eller servelat ut over alle møblene. Jeg måtte regelrett gå meg en tur hver kveld under eksamensperioden, for du tenker klarere etter å ha fått frisk luft.

Jeg tror samme personene ville sett like stygt på deg om du hadde plassert ungen foran tven i 6-7 timer. Så drit i hva de måtte mene. Evt be om å få møte med sjefen og gi beskjed om at det ikke er kult å levere barna i en barnehage hvor du er i skuddlinja.

Anonymkode: 379fc...49f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 21.34):

Hvis det "ofte" er slik at dere er 1 voksen på 15 barn, så drives det ikke forsvarlig, og dere må stenge. 

Anonymkode: 90471...f0f

Dette er jo realiteten slik det har vært i mange år.

Man er alene på senvakt, fra kl.16-17.

Er det sykdom kan man være alene fra kl.15.

Det er helt vanlig det. Bare se på bemanningsnormen, så ser du at det er slik det er. Hver dag. Det er ikke spesielt for Korona.

Jeg har i tillegg 24 barn på avdelingen, ikke bare 15 barn.

Skjønner dere foreldre nå hvorfor vi ber dere hente barna tidligere?

Det er ikke for å sitte på ræva, det er fordi barna ikke har det bra etter vår vurdering.

Det er ganske spesielt at det alltid i slike tråder kommer frem at foreldre ikke synes barnehagene drives forsvarlig når de får høre hvordan de drives. Ganske overraskende at foreldre ikke vet mer enn de gjør.

Og så sier de at vi ikke skal klage?

Her må dere nesten bestemme dere. Skal vi ikke klage (si ifra hvordan barnehagehverdagen er, noe som åpenbart trengs), eller skal vi stenge fordi barnehagene driftes uforsvarlig. Det er nemlig to vidt forskjellige synspunkter på saken. Den ene viser at dere synes vi er late mens den andre viser at dere synes vi har for mye å gjøre.

Anonymkode: e24e1...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er jo realiteten slik det har vært i mange år.

Man er alene på senvakt, fra kl.16-17.

Er det sykdom kan man være alene fra kl.15.

Det er helt vanlig det. Bare se på bemanningsnormen, så ser du at det er slik det er. Hver dag. Det er ikke spesielt for Korona.

Jeg har i tillegg 24 barn på avdelingen, ikke bare 15 barn.

Skjønner dere foreldre nå hvorfor vi ber dere hente barna tidligere?

Det er ikke for å sitte på ræva, det er fordi barna ikke har det bra etter vår vurdering.

Det er ganske spesielt at det alltid i slike tråder kommer frem at foreldre ikke synes barnehagene drives forsvarlig når de får høre hvordan de drives. Ganske overraskende at foreldre ikke vet mer enn de gjør.

Og så sier de at vi ikke skal klage?

Her må dere nesten bestemme dere. Skal vi ikke klage (si ifra hvordan barnehagehverdagen er, noe som åpenbart trengs), eller skal vi stenge fordi barnehagene driftes uforsvarlig. Det er nemlig to vidt forskjellige synspunkter på saken. Den ene viser at dere synes vi er late mens den andre viser at dere synes vi har for mye å gjøre.

Anonymkode: e24e1...501

Men hvis dere har 24 barn så må dere være fire ansatte, ikke sant? (Hvis alle barna er over tre, altså.) Så hvorfor deler dere det ikke slik at to kommer tidlig og to sent hver dag? 

Anonymkode: bff5d...5cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis dere har 24 barn så må dere være fire ansatte, ikke sant? (Hvis alle barna er over tre, altså.) Så hvorfor deler dere det ikke slik at to kommer tidlig og to sent hver dag? 

Anonymkode: bff5d...5cb

Vi er ikke 4 ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvis dere har 24 barn så må dere være fire ansatte, ikke sant? (Hvis alle barna er over tre, altså.) Så hvorfor deler dere det ikke slik at to kommer tidlig og to sent hver dag? 

Anonymkode: bff5d...5cb

Men skulle vi vært det, synes du 2 ansatte på 24 barn fra kl.15 til kl.17 høres sååå bra ut at du ikke kan forstå at vi sier til foreldre at vi anbefaler kortere dager?

Anonymkode: e24e1...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi er ikke 4 ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

3 ansatte på 24 barn? Det er ikke innafor. Vi er 3 ansatte på 19 barn, 1 barn over normen. Og vi løper bena av oss. Enkelte dager er vi 2 ansatte ved sykdom og vi ikke har vikar. Det er ikke holdbart, da skriver jeg avvik. Det blir mange avvik... 

Anonymkode: ec7eb...ee7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi er ikke 4 ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

Men da driver dere ikke lovlig 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi er ikke 4 ansatte.

Anonymkode: e24e1...501

Problemet er ikke antall barn, det er antall ansatte. Ergo barnhagenes sin drift, eller manglende sådan. 

Anonymkode: 51208...616

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner dere foreldre nå hvorfor vi ber dere hente barna tidligere?

Det er ganske spesielt at det alltid i slike tråder kommer frem at foreldre ikke synes barnehagene drives forsvarlig når de får høre hvordan de drives. Ganske overraskende at foreldre ikke vet mer enn de gjør.

Anonymkode: e24e1...501

1. Ingen har bedt ts hente tidligere. Det er jo poenget.

2. Har din barnehage informert foreldrene om at der ikke er nok bemanning? Hvis ikke, hvordan skal foreldrene kunne vite det? 

Anonymkode: 90471...f0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

de ansatte spurte om han ikke heller  kunne komme litt tidligere, siden de også hadde ting de måtte gjøre før stenge tid

Det kunne ALDRI falt meg inn å si til en foreldre "du, kan ikke du droppe trening og heller hente tidligere fordi jeg må rydde avdelingen". KJÆRE VENE! Hvem pokker sier slikt? 

INGEN VIL JEG TRO!

Anonymkode: 01de7...6c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men da driver dere ikke lovlig 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Jo, dette er helt lovlig så lenge bemanning i hele barnehagen er 6/3 barn per voksen. Bemannkngsnormen følger ikke avdelingen. 

Voldsomt så mye foreldre skal mene og tenke om barnehagen, når de har 0 innsikt i hvilke forhold vi jobber under 

Anonymkode: a6a81...3c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, dette er helt lovlig så lenge bemanning i hele barnehagen er 6/3 barn per voksen. Bemannkngsnormen følger ikke avdelingen. 

Voldsomt så mye foreldre skal mene og tenke om barnehagen, når de har 0 innsikt i hvilke forhold vi jobber under 

Anonymkode: a6a81...3c1

Men om det er lovlig, så bør det vel være forsvarlig? Er det ikke forsvarlig bør det jo rapportes..

Anonymkode: 7dd43...c0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2020 den 6.33):

For et latterlig svar 

Anonymkode: 6f5b3...ecd

Haha nei så absolutt ikke.

Føler du deg truffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...