Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oppdatering: har nå gått ned 30 kg! Er det mye eller lite på ca 6 måneder? Har også gått ned over 10 bmi poeng.  Målet mitt er å veie mellom 65 og 70kg, men det er kanskje ikke oppnåelig siden jeg er såpass feit? Ts 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

Veldig bra jobba! 5 kg i måneden er bra, men vær forberedt på at tempoet kanskje senkes noe etterhvert.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å finne flere gleder i livet som kan distrahere deg og ta fokuset vekk fra å putte usunn mat i munnen. Jeg er heller ingen sylfide, men fant ut at å utforske norsk natur i eget rolig tempo, er mye morsommere enn det jeg husket fra ungdommen.

Anonymkode: 8982f...473

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/13/2021 at 8:57 AM, AnonymBruker said:

Oppdatering: har nå gått ned 30 kg! Er det mye eller lite på ca 6 måneder? Har også gått ned over 10 bmi poeng.  Målet mitt er å veie mellom 65 og 70kg, men det er kanskje ikke oppnåelig siden jeg er såpass feit? Ts 

Fantastisk innsats! Du har gjort en kjempejobb for helsa di. ❤️

Oppsøkte du lege før du slanket deg? Jeg har ikke lest alle innleggene.

Når du startet på 140 kilo, så er det å gå ned over 70 kilo i vekt en mildt sagt enorm oppgave. Jeg ville ikke satt noe mål slik du har gjort.

Etter min mening, er det best å gå ned til en vekt som du klarer å holde. 80-90 kilo som du klarer å vedlikeholde er bedre enn å gå ned i vekt, og så opp igjen. Jo-jo slanking er ikke bra for kroppen.

Første målet ditt bør være å gå under 100 kilo. Så til 90 kilo. Klarer du å gå ned til 80 kilo, har du kommet ut av fedme-kategorien, som er helseskadelig overvekt.

Hvor aktiv er du? Det er veldig tungt å trene med så stor overvekt. Prøv å øke aktiviteten, ikke nødvendigvis for å gå ned i vekt, men for å styrke kroppen som har måttet tåle så stor overvekt. Hvis man sammenligner de 30 kiloene du har mistet med å gå tur med ryggsekk, så må du ha gått rundt med en 80 liters ryggsekk for å bære 27-30 kilo. Du har altså gått rundt med en slik sekk, 24/7.

Du skal gi deg selv en stor klapp på skulderen, og tenke på hvordan kroppen takker deg for å slippe å drasse rundt på 30 kilo!

134624-org.png.ashx?w=1200

Endret av ops2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Jeg har så utrolig god tro på deg, jeg synes du er fornuftig i fremgangsmåten din, og jeg synes du skal være stolt av deg selv. 

Det er ingen grunn til å tvile på at du skal klare det du har satt deg som mål, det er mange som har klart det før, så hvorfor skulle ikke du? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 9.03):

Dere som leser tråden, har dere troen på at jeg skal klare å nå normalvekt? Eller venter dere at jeg bare skal gi opp, og kanskje tilogmed gå opp til der jeg var? Svar helt ærlig. Ts 

Jeg har veldig stor tro på deg! Du virker som en person som det er tak i.

Allikevel, det er bevist igjen og igjen, at man ikke bare kan gå på en slankekur, for så å gå tilbake til gamle vaner. Så lenge du er bevisst på det, kommer dette til å gå veien.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du har oppnådd fram til nå, er virkelig imponerende. Fantastisk innsats.

Kanskje det er lurt å tenke på hva slags tanker/mønstre/vaner/følelser som kunne gjort at du hadde falt tilbake i det gamle sporet, sånn at du er forberedt? Og sånn at du kanskje klarer å holde deg på det gode sporet du er nå?

For dette er jo noe som skal holde hele livet ut. Å slanke seg for så å gå opp igjen, er jo bortkastet energi og anstrengelse, og dessuten nytteløst og en dårlig ide av utrolig mange grunner.

Det er slett ikke umulig å få til en livsstilsendring. Det finnes masse folk som har fått til det. Og det gjør du også -det er jeg overbevist om!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Nytt vektplatå 🤧 gått ned bare 0,2 kg på to uker. Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vektplatå er helt vanlig. Vektnedgang skjer gradvis, og noen ganger går man faktisk opp litt. Og du har faktisk gått ned, så du er i rute.

Det viktigste du gjør nå er å jobbe med det mentale, og ikke føle at manglende framgang "ødelegger alt", og du faller tilbake til gamle vaner. 

Anonymkode: 391e4...d2f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden din før nå. Må si jeg er mektig imponert over hva du har fått til siste halvåret! 

Vektplatåer er kjedelige synes jeg personlig, men de må til. Prøv å ikke spis mer eller mer usunt bare fordi vekta ikke rikker seg. Gleder meg til å høre når du går videre ned igjen! 

Anonymkode: 6a456...e33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 19.48):

Men du går ned, det er det viktigste eller det kanskje viktigste er at du ikke har gått opp igjen. Hvor mye har du gått ned til sammen nå da? 

Anonymkode: fb706...3d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Men du går ned, det er det viktigste eller det kanskje viktigste er at du ikke har gått opp igjen. Hvor mye har du gått ned til sammen nå da? 

34,6 har jeg gått ned. Ts 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og 12,6 bmi poeng

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.7.2021 den 19.48):

Leste hele tråden din nå TS. Jeg er utrolig imponert over hva du har fått til !  Lykke til videre uansett om du stopper på nåværende vekt eller fortsetter å  redusere vekten. 

Anonymkode: f81f2...569

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 11.21):

Og 12,6 bmi poeng

Applaus 🥳🥳 det er jo bare helt fantastisk lesning,. Må være en fantastisk følelse å være så konsekvent, og målrettet. Imponert 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 11.21):

Og 12,6 bmi poeng

Så fantastisk godt jobbet! 👏👏👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert! Leste at for å gå ned 1kg så må man brenne 7000 kalorier! Stemmer dette så har du brent ca 238 000 kalorier! 👏🏼👏🏼

Stå på!! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.7.2021 den 11.20):

Fantastisk godt jobba! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg kom over tråden din nå, og har lest alt i ett strekk. Jeg er fysisk handicapet akkurat nå så går en del tid på forum. ;)

Jeg er mektig imponert over innsatsen din! Du har faktisk gått ned mer enn halvparten av min kroppsvekt. Altså du har gått ned mer enn en halv person! 

Jeg sliter psykisk selv og pga medisiner og overspising så raste jeg opp 30 kg på 8 måneder eller noe slikt. Etter et par måneder klarte jeg å ta tak og jeg gikk ned igjen. 

Det jeg erfarte da, som mange her har skrevet, var at det gikk veldig raskt og lett i starten(nå har ikke jeg vært overvektig ellers i livet, men jeg kjempet i mot spiseforstyrrelse og psykisk sykdom, så det krevde bevissthet hver dag), men så begynte det å gå en del saktere. 

Jeg hadde bare 29 i BMI på mitt tyngste, så det var jo ikke så alvorlig som det du hadde og som du ennå kjemper mot, men jeg vil jo da si at det er desto mer imponerende hva du hittil har klart! Det krever nok mer viljestyrke enn det gjorde for meg. 

Jeg må for øvrig tenke over hva jeg spiser hver eneste dag. For noen kommer det bare ikke av seg selv, så dersom du skulle kjenne på det samme etter hvert, at du må jobbe hardt for å fortsette å gå ned, og for å holde vekta, så husk bare på at det er normalt for mange av oss normalvektige også. Det er ikke alle det kommer helt "gratis" for å gå ned eller holde på en vekt, men man kan komme inn i en vedvarende rutine og bli såpass bevisst at en vet om alle sine triggere osv. 

Jeg har troen på deg. :)

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å kutte porsjonene og ta deg en halvtimes gåtur daglig. Gjør gjerne litt styrketrening/trening av kjernemuskulaturen. Yoga er bra for kroppen og sjel. 

Anbefaler deg å finne en aktivitet du liker for å holde deg i form. 

Kutt ut halvparten av det du spiser, eventuelt start med å kutte porsjonene 25%. Prøv å lære deg om ernæring og lag deg en matplan som funker for deg. Du må gjerne be om hjelp fra lege/ernæringsfysiolog/PT om du har råd til det. 

Anonymkode: 0d59c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, leste ikke kommentarene og registrerte ikke hvor lenge siden dette var postet...

Anonymkode: 0d59c...29c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...