Gå til innhold

1.67 høy og 141,7 kilo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Jon Are skrev (14 timer siden):

Nå er ikke jeg noen famakolog eller lege da, men har forstått det slik at den virket på suktsenteret og belønningsenteretetet i hjerne,  slik at en føler mindre sult . Jeg skulle virkelig ha fått tak i den medisinen selv. Og før noen fordømmer meg, så er det fordi det er så plagsomt å få rundt å være fysen hele fuckings tiden. Jeg har ikke spurt,  før jeg har "bare" 8 kg  som.virkeøog burde vært av.

Den medisinen er proppa full i midler som gir deg stygge bivirkninger. Å gå ned 8 kg er null stress bare man gidder å prøve, så hvorfor bruke en medisin som gir deg bivirkninger, og som gjør at du fyker opp i vekt når du slutter? Mennesker ass. Skjønner meg ikke på dem. 

Anonymkode: be1ea...733

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å gå ned i vekt er enkelt det, spis riktig mengde mat. Få noen som kan kosthold å lage en matplan til deg med riktig mengde som du kan starte på, så justerer man seg inn etter endt vekt.

Ferdig snakka.

Anonymkode: 123ba...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yoshi1987 skrev (18 timer siden):

Ryvita har ganske lite kalorier, ca. 35 kalorier per stykk. Så frokosten din er både sunn og kalorifattig. Hva drikker du til frokost?

En halv grandiosa er nesten 700 kalorier, og jeg vil tippe to tacolefser med innhold er ca. det samme. Hvis du blir veldig mett av dette er ikke 700 kalorier for middag så ille.

Hvordan lager du kaffe moccaen din? En skikkelig mocca med "alt" oppi kan fort bli 400 kalorier. Eller er det en sånn ferdigpose? Den er ikke så ille, kanskje 100 kalorier?

Eple er ca. 80 kalorier, og sukkerfri saft og sukkerfri brus har jo ikke kalorier. Eneste er at sistnevnte KAN gjøre at du får mer matsug. 

Bruker du Lifesum-appen? Vet du hvor mye forbrenner i løpet av dagen? Har du pulsklokke? Dette er verktøy du burde ta i bruk, da det nesten er "umulig" å holde oversikt over hvor mye man får i seg og hva man forbrenner.

Ellers syns jeg kostholdet ditt ikke er så ille, det høres rett og slett helt normalt ut. 

Du er jo på god vei ved å begynne å tenke over hva du spiser ☺ 🙌

Tusen takk for vurdering. 

Til frokost, lunsj og kveldsmat har jeg et lite glass sukkerfri saft, til middag har jeg cola zero. Er ryvita et bra knekkebrød, eller burde jeg bytte det ut med annet merke? Jeg vet at jeg burde spise noe annet pålegg enn bare ost, men er så kresen. Jeg liker servelat da (ikke den fett reduserte) er det sunt? 

Oi, jeg trodde en halv grandiosa var ca 500 kalorier.... er det mye å spise en halv til middag? Jeg skraper vekk mye av osten ihvertfall da.. 

Før hadde jeg en mocca fra kafé omtrent daglig i flere år.. jeg har ikke godt av å ha kafé som nabo. Men nå har jeg sånn rett i koppen mocca som jeg lager hjemme. Bare pulver og vann, 75 kalorier per kopp. 

Ja, bruker Lifesum. Hqr ikke pulsklokke, så aner ikke hva jeg forbrenner. Men er nok veldig lite, for jeg er fortsatt svært inaktiv. Tror jeg vil ha pulsklokke når jeg skal begynne å trene etterhvert da. 

Anonymkode: 1f7a5...bc1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.3.2021 den 22.14):

Syns det høres balansert ut. Ville gjerne droppet grandiosa, det gir ingen gode næringsstoffer, men lag en salat til feks om du skal spise det, så er det ok.

Du skal jo ha et kosthold med mat du liker, som du kan opprettholde i lengden, og det du beskriver er ingen sultekur, så om du er tilfredsstilt med det så er det bare å fortsette. Og du går ned i vekt og beveger deg ut av den kritiske fedmen, det er viktigst akkurat nå.

Lykke til videre 🙂 

Anonymkode: 391e4...d2f

Tusen takk til deg også. Grandiosa er på de dagene depresjonen er verst, ogvjeg har null energi. Liker egentlig ikke grandiosa engang, men er enkelt og kjapt. Men ja, jeg burde finne noe annet heller, helt enig med deg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I første omgang ville jeg kun konsentrert meg om å spise litt mindre til hvert måltid. Det er ikke farlig å kjenne på en sult-følelse i starten, man venner seg til det. Å kjøre kaloritelling, trening og fullt program i starten kan ta livet av enhver motivasjon. 

Anonymkode: 9d14c...f18

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes du er kjempeflink! Fortsett sånn😀

Anonymkode: 4403e...c59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Oi, jeg trodde en halv grandiosa var ca 500 kalorier.... er det mye å spise en halv til middag? Jeg skraper vekk mye av osten ihvertfall da.. 

Før hadde jeg en mocca fra kafé omtrent daglig i flere år.. jeg har ikke godt av å ha kafé som nabo. Men nå har jeg sånn rett i koppen mocca som jeg lager hjemme. Bare pulver og vann, 75 kalorier per kopp. 

En halv grandiosa hvor osten er skrapt av...  det må være det kjipeste måltidet ever! 😄  Hvis greia er at du ikke orker å styre med å lage noe, så kan du jo f.eks gå for en Fjordland-middag i stedet.

For meg ville kaffen din vært bortkastede kalorier. 75 kcal er jo ikke så mye, men drikker du flere kopper om dagen så vil det jo utgjøre en del....  Jeg for min del drikker ikke kalorier i det hele tatt, bortsett fra de veldig få gangene jeg drikker øl.  (Mange drikker både ett og to glass melk til frokost og kvelds, samme mengde juice til lunch, og en to-tre kopper med kaloririk kaffe i løpet av en dag. Det blir mye kalorier det! 

Anonymkode: 5f177...8e1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tusen takk til deg også. Grandiosa er på de dagene depresjonen er verst, ogvjeg har null energi. Liker egentlig ikke grandiosa engang, men er enkelt og kjapt. Men ja, jeg burde finne noe annet heller, helt enig med deg. 

Kan du vurdere å lage dobbel porsjon når du lager noe annet, som du bare tar opp fra fryseren? Hvis du lager typ lapskaus, så kan du fryse ned i porsjoner😄

Anonymkode: 2c235...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En halv grandiosa hvor osten er skrapt av...  det må være det kjipeste måltidet ever! 😄  Hvis greia er at du ikke orker å styre med å lage noe, så kan du jo f.eks gå for en Fjordland-middag i stedet.

For meg ville kaffen din vært bortkastede kalorier. 75 kcal er jo ikke så mye, men drikker du flere kopper om dagen så vil det jo utgjøre en del....  Jeg for min del drikker ikke kalorier i det hele tatt, bortsett fra de veldig få gangene jeg drikker øl.  (Mange drikker både ett og to glass melk til frokost og kvelds, samme mengde juice til lunch, og en to-tre kopper med kaloririk kaffe i løpet av en dag. Det blir mye kalorier det! 

Anonymkode: 5f177...8e1

Haha, det er ganske kjipt måltid, ja. 

Jeg drikker  bare en kopp mocca om dagen, en sjelden gang to kopper. Jeg elsker mocca,  så er verdt det for meg. Og det er de eneste kaloriene jeg drikker, bortsett fra en halv boks burn en veldig sjelden gang. Liker desverre ikke energidrikk uten sukker. Jeg drikker aldri alkohol da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du vurdere å lage dobbel porsjon når du lager noe annet, som du bare tar opp fra fryseren? Hvis du lager typ lapskaus, så kan du fryse ned i porsjoner😄

Anonymkode: 2c235...38a

Har så liten fryser, dessverre. Men har lyst til å kunne gjøre sånn du foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink, ikke vær så hard med deg selv ❤️ Drikk moccan din!

Et lite tips, jeg har alltid ferdig stekt kylling filet i kjøleskapet. Da går det lett å lage seg en salat, kylling wrap osv! Da sparer man masse tid, og man har et sunt alternativ tilgjengelig hele tiden :) 

Jeg lagde også eggmuffins her en dagen, det var så enkelt og godt! Kan fylle med hva du vil, holder seg ca 3 dager i kjøleskapet, da har du enten en enkel lunsj eller forkost :) 

You got this!!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes matplanene din ser grei ut jeg, når du spiser taco ville jeg spist kun en lefse, siden de har mange kalorier. En halv pizza uten ost høres fryktelig stusselig ut og mye kalorier på noe som har veldig lite næring, men hvis du likeverdet så kjør på;) 

går du fortsatt ned i vekt? 

synes du er utrolig flink!

Anonymkode: fb706...3d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har nådd mitt første vektplatå, tror jeg. I nesten 2 uker har vekta vippet på 115.5, 115.4 og 115.6. Det er uvant, for jeg har gått ned hver uke fram til nå. Jeg veier meg daglig, så er vant til at vekta varierer litt, men har aldri vært så lenge på samme sted før. Jeg spiser det samme jeg har gjort hele slankingen, og er like lite aktiv som før. Hva er grunnen til at vektplatå plutselig kommer? Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og i dag veide jeg 116 igjen 😪 hva gjør jeg feil? Spiser jeg for mye? Har spist mellom 1300 og litt over 1500 kalorier de siste dagene. Er det for mye for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du  inntar hvertfall ikke for mange kalorier. Vil ikke anbefale deg å redusere kaloriene, du ligger lavt alt.

Min anbefaling er å fastholde det kaloriinntaket du beskriver over her et par uker til, og så ta en ny status med vekten.
Stagnasjon er vanlig etter så lang tid, hold ut, du gjør det godt 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Først vil jeg bare si til deg at du har vært veldig modig som gikk på vekta. Der er en super begynnelse! Ellers er det nå i første omgang viktigst med omlegging av kosten. Det er opp mot 90% kosthold som gir utslag når man skal miste vekt. Man forbrenner ikke fett når man trener, kun karbohydrater. Du trenger ikke å sulte deg. Begynn med små delmål. Et kosthold med lite karbohydrater vil ellers gi deg mest effekt. Hele hormonsystemet ditt er i ubalanse nå med mye produksjon av insulin som er et direkte fettlagringshormon. Om du spiser mat som gir ikke gir deg disse blodsukker toppene trenger kroppen din ikke å måtte pøse på med insulin som direkte hindrer kroppen din i å forbrenne fett.

Mye grønnsaker, fisk, egg og hvitt kjøtt er optimalt. Melkeprodukter må være uten myse. Da får du næringsrik mat og den fysiske sultfølelsen vil forsvinne etter noen uker. Men den psykiske må du kanskje få hjelp til. Når du har kommet godt i gang med nytt kosthold og kjenner overskuddet komme tilbake, kan du begynne med forsiktig fysisk mosjon. Jeg er 168 og har slanket meg fra 105 til 75. Målet var 68, men jeg trives nå der jeg er. Jeg har ikke lenger ønske om en såkalt normal bmi i grønnsona. Lett overvektig er helt ok for meg. Nå trives jeg med både vekt og fasong. Ønsker deg alt godt og har jeg har gjerne tips om en plan om du ønsker det.

Anonymkode: 46f94...50b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 19.13):

Og i dag veide jeg 116 igjen 😪 hva gjør jeg feil? Spiser jeg for mye? Har spist mellom 1300 og litt over 1500 kalorier de siste dagene. Er det for mye for meg?

Bare fortsett, vær tålmodig. Det kan ta en del uker før slike platå løsner. Eventuelt kan du prøve å øke kaloriene pittelitt, til for eksempel 1800 kalorier, og samtidig øke aktiviteten litt. Prøv deg gradvis frem. Husk hvor mye du faktisk har gått ned! 

Anonymkode: 8588f...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2021 den 19.13):

Vektnedgang er ikke lineær, det kan stoppe opp en periode, gå sakte en periode og så raskere igjen. Hormonsyklusen din vil også spille inn. Dersom du har inntatt mye karbohydrater eller salt, vil dette kunne binde vann i kroppen din. Du gjør ingen ting galt, bare stå på, TS❤️Du er kjem!flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...