Gå til innhold

Johnny Depp - Hvorfor er ikke eks kona i fengsel?

Kenelz

Anbefalte innlegg

Becka skrev (1 minutt siden):

Jo, det har du sikkert rett i. Men du driver ikke på slik hun gjør, med å mobbe, snakke ham ned, klage på at han alltid stikker av i krangler, hisse seg opp osv, om man er så redd. Det er i allefall ikke " vanlig oppførsel for mishandlede" er det vel?

Ja, selvfølgelig? Om det er et usunt forhold, der han (f.eks) har drivet med fysisk og psykisk vold, men har f.eks roet seg ned i en periode, og vet hvordan man skal kontrolle seg, men fortsatt dytte den andre partner litt over kanten slik at han skylde på denne. 

Og slik vi har sett i disse meldingene, kan ikke tenke meg hvordan han var direkte mot henne (når ikke et lydopptak er der til stede). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er faktisk ganske herlig har jeg funnet ut. 😛 😛 

Nei, han er sikkert ikke normal. Hva kan man forvente av en stor kjendis? Mye ugler i mosen. Men det betyr ikke at han er voldelig. 

Man kan forvente mye mer enn dette. Og, ja,jeg forstår hvor du står når du synes han er så herlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (42 minutter siden):

Vel, han støtter nå 19 (?) forskjellige veldedigheter. Han gir millioner hvert år  og virker som en oppgående kar som vil andre godt. ☺️ 

Kan ærlig si at jeg «aldri» har støttet noe utenom den ene gangen som var Røde Kors pga barnet i huset måtte samle inn penger for de gjennom skolen. 

Amber donerte alt hun fikk i skilsmissen ($7 millioner) til et barnesykehus og til en veldedighet som jobber mot vold mot kvinner. Så de er to om å være gavmilde. 

Betyr ikke at de ikke kan være voldelige mot partnere i tillegg, dessverre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvikksand9 skrev (1 minutt siden):

men altså... kommer vi noe lengre med dette? 😅

Sikkert ikke. 

Men, for de som er interessert. Livestream på youtube søndag 29.11 kl 19. Steviejraw. For de som vil se litt hva vi dukker ned i. Bryr man seg ikke, så helt ok. Men det er utrolig mye til denne saken. Utrolig mye. For meg ganske klart, men har forståelse for at ikke alle har det. Absolutt. 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Clefable said:

Amber donerte alt hun fikk i skilsmissen ($7 millioner) til et barnesykehus og til en veldedighet som jobber mot vold mot kvinner. Så de er to om å være gavmilde. 

Les kommentaren like etter som var ment til Kvikk 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (2 minutter siden):

Man kan forvente mye mer enn dette. Og, ja,jeg forstår hvor du står når du synes han er så herlig.

Jesus.. Take a joke! 

Etter som man har funnet ut mer, så har jeg vel ikke fått noe annet enn respekt for fyren. Før visste jeg lite om ham. Men man får det litt med på "researchen. " Han virker som en god person, med respekt for andre. Ter seg alltid offentlig, og har aldri" tidligere" gjort så mye " galt" i forhold til mange. Så det måtte jo komme noe på ham også. Det koster å være megastjerne, før eller siden i allefall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvikksand9 skrev (1 minutt siden):

Og er det så vanskelig å tro at en mann er voldelig? Og en kvinne snakker sant?

Ehhh. Er jo nettopp det som er. De fleste tror lett kvinnene. 

Det som er mer uvanlig er at en mann faktisk kan bli misbrukt, og at man tør innrømme det. 

Alle kjønn kan lyve. Det har intet med kjønn å gjøre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clefable skrev (4 minutter siden):

Ja om hun faktisk gjorde det da. ;) Det kommer til å bli en greie i neste rettsak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (Akkurat nå):

Ja om hun faktisk gjorde det da. ;) Det kommer til å bli en greie i neste rettsak. 

Veldedighetene har selv sagt at hun gjorde det, ja. Er det også noe du mener er fake news? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (2 minutter siden):

Jesus.. Take a joke! 

Etter som man har funnet ut mer, så har jeg vel ikke fått noe annet enn respekt for fyren. Før visste jeg lite om ham. Men man får det litt med på "researchen. " Han virker som en god person, med respekt for andre. Ter seg alltid offentlig, og har aldri" tidligere" gjort så mye " galt" i forhold til mange. Så det måtte jo komme noe på ham også. Det koster å være megastjerne, før eller siden i allefall. 

Han er en narkoman som sliter med mye. Men du kan beundre ham så mye du ønsker. Det koster å være megastjerner om du ikke oppfører deg. Mange beviser på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh. Er jo nettopp det som er. De fleste tror lett kvinnene. 

Det som er mer uvanlig er at en mann faktisk kan bli misbrukt, og at man tør innrømme det. 

Alle kjønn kan lyve. Det har intet med kjønn å gjøre. 

Tydeligvis ikke. Alt dette snakket om at menn ikke blir trodd, men tallene sier noe helt annet. Kvinner blir nesten aldri trodd. De færreste rapporterer og de færreste sakene går noen vei... Det er selvsagt veldig få menn som rapporter ogsa, men alle undersøkelser peker på at kvinner blir misbrukt dobbelt så mye som menn (1 av 4 vs 1 av 9), men ikke blir trodd noe mer av den grunn. 

Mye av grunnene til at menn ikke står frem, er fordi detror de vil bli latterliggjort eller ikke trodd. Dette har med internalisert giftig maskulinitet å gjøre, men er ikke nødvendigvis sånn de vil bli møtt i realiteten. I alle fall ikke noe mer enn kvinner blir, sett i prosentvis sammenheng. 

Jeg ser heller ingen i denne tråden som sier at Depp ikke ble utsatt for vold av Amber. Så hvor er disse som ikke tror på mannen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig, tror du at du får svar på hvorfor hun ikke sitter i fengsel,her på kvinneguiden?? Riktignok kan nok de fleste av verdens problemer løses her, men akkurat i denne saken tror jeg blir løst andre steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becka skrev (8 minutter siden):

Sikkert ikke. 

Men, for de som er interessert. Livestream på youtube søndag 29.11 kl 19. Steviejraw. For de som vil se litt hva vi dukker ned i. Bryr man seg ikke, så helt ok. Men det er utrolig mye til denne saken. Utrolig mye. For meg ganske klart, men har forståelse for at ikke alle har det. Absolutt. 😄 

Men jeg anbefaler deg til å lese litt mer objektiv og nyansert sider. Når jeg går på Twitter han sin er det kun #JusticeForDepp 

Om jeg skal anbefale deg noe, så er det boken Rebecca Solnit: Alle spørsmåls mor. Den tar opp alle de spørsmålene dere har spurt om mishandling. Den anbefaler jeg til deg også @Kenelz

Kvinner kan lyve ja. Når du sier: De fleste tror lett kvinnene. Så tar du grundig feil. Det var kanskje "cool" å tro på kvinner i et lite halvår etter Metoo. Men det er en evig kamp i alle landene i verden der kvinner kjemper for sin stemme. (noe som boken tar opp). 

Du sier også: Det koster å være megastjerne. Prøv å tenk hvordan et er for Amber. Hele reddit og Twitter beskylder henne for å være løgner og psykopat. Hva med å ha litt respekt for henne? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ludden said:

Helt ærlig, tror du at du får svar på hvorfor hun ikke sitter i fengsel,her på kvinneguiden?? Riktignok kan nok de fleste av verdens problemer løses her, men akkurat i denne saken tror jeg blir løst andre steder.

Er for å diskutere og kanskje komme til en konklusjon 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kenelz skrev (Akkurat nå):

Er for å diskutere og kanskje komme til en konklusjon 😉

Gi beskjed når dere har konkludert,da 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ludden said:

Gi beskjed når dere har konkludert,da 🙂

Trenger det ikke når du har invitert deg selv i tråden? Kan du bare ikke komme innom om du er så interessert i å vite om det har blitt konkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (Akkurat nå):

Trenger det ikke når du har invitert deg selv i tråden? Kan du bare ikke komme innom om du er så interessert i å vite om det har blitt konkludert?

Jo,jeg kan gjerne gjøre det.....jeg venter i sitrende spenning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voyager skrev (51 minutter siden):

Er det ikke litt rart om hun har så ekstremt makt og så mange «venner» i rettsvesenet når det er er ham som faktisk er den berømte her. Det henger jo ikke på greip...

Hun har ikke venner i rettssystemet, hun er en kvinne, og det er svært upopulært å ikke tro på kvinner. Og så er hun manipulerende og lyver overbevisende nok til å bli trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...