Gå til innhold

hardhendt mot naboens barn - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eh, håper noen stenger denne tråden. 

TS har politet, barnevernet, dyrelegen og foreldrene på sin gode side 😊 Om politiet ikke reagerer på det noen av dere mener er «vold» mot en 13 år gammel dyremishandler så lager man ikke en stor sak ut av det.

Dyremishandleren har ingen skader, derimot den stakkars hunden! ❤️

Endret av Kenelz
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lisa Rowe skrev:

Ja, i følge loven så anses man som et barn frem til man fyller 18 år. Problemet her er at folk fremstiller det som om at det er en uskyldig liten stakkar det er snakk om. "Det er bare et barn" - Jeg hadde forstått det om det var snakk om en 4 åring som ikke enda hadde utviklet empati eller hadde forståelse for slike ting, men dette er en ungdomsskoleelev som intensjonelt påførte dyret skader som kunne vært livsfarlige. Om et eldre barn/en tenåring er gammel nok til å mishandle dyr, så får han pokker meg være gammel nok til å bli håndtert hardhendt når han blir fersket midt i den grufulle handlingen også. 

Han gjorde det ikke intensjonelt. Stokken falt over hodet på hunden fordi den var tyngre enn han trodde. Han skulle terge hunden for en "artig video" og det ble verre enn han trodde. Jeg tipper han skammer seg bra - og det er ferdig nå. 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bribi skrev:

Da har ts gitt dem en annen mildere forklaring for hun skriver selv at det var vold.

Nei. TS har brukt ordet vold. Politiet er bedre til å bedømme dette enn TS. Når politiet sier det er lovlig så får man anta at da er det lovlig. At politiet kommer til den konklusjonen er forøvrig fullt forenlig med at hun fortalte samme historie til dem som til oss. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ltfutt skrev:

Ok. Slik jeg har tolket denne tråden så har hundeeier rett til å "anholde" denne dyremishandleren. Når da denne gutten/ungdommen sparker mot hundeeier, så har hun faktisk rett til å forsvare seg. Vi som ikke har sett hvordan dette foregikk har bør ikke være så raske med å dele ut voldsanklager. Han hadde antakeligvis ikke havnet i bakken hvis han hadde roet seg og ikke sparket etter hundeeier og kalt henne "jævla f***e"(etter at han hadde misbrukt hunden hennes). Hvis du er redd for vold mot barn, så bør du som de fleste andre oppegående mennesker være svært bekymret over denne guttens totale mangel på empati for andre levende vesener... 

Det er åpenbart at han reagerte sånn fordi han ble redd. Redd for henne osv. Han handlet i selvforsvar når en voksen kvinne anholdt ham. Det er sjukt skremmende for et barn bare det. 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har håndtert saken helt riktig. Imponerende rolig, etter min mening. Ypperlig at du holder ved anmeldelsen. Ikke bare viser det alvoret for en psykopatspire, men det kan også forhindre mer mishandling av uskyldige dyr samt føre til god oppfølging blant de som finner tortur av dyr som god underholdning. 

Om en person kommer inn/lener seg inn på min eiendom og prøver å volde skade på en av mine hunder - i den grad at det kan ta livet av dem - så blir vedkommende taklet, lagt i bakken og holdt i bakken fram til politiet kommer.

Noen skrubbsår og blåmerker er barnemat iforhold til hva jeg ville ønsket på en som kunne tatt livet av dem.

Er man redd for at ens ungdom skal bli utsatt for 'vold' er saken enkel: Oppdra dem. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det ikke intensjonelt. Stokken falt over hodet på hunden fordi den var tyngre enn han trodde. Han skulle terge hunden for en "artig video" og det ble verre enn han trodde. Jeg tipper han skammer seg bra - og det er ferdig nå. 

Anonymkode: 5096d...45b

Den forklaringen er fullstendig utro verdig. En stokk faller ikke flere ganger i hodet på hunden så den får hjernerystelse. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Kenelz skrev:

Eh, håper noen stenger denne tråden. 

TS har politet, barnevernet, dyrelegen og foreldrene på sin gode side 😊 Om politiet ikke reagerer på det noen av dere mener er «vold» mot en 13 år gammel dyremishandler så lager man ikke en stor sak ut av det.

Dyremishandleren har ingen skader, derimot den stakkars hunden! ❤️

Jeg støtter også TS, utfra det hun sier her, men hvis rett skal være rett: ingen av de du lister opp her, verken politi, barnevern (hvor har du sett at de har uttalt seg btw?), dyrlegen eller foreldrene så hva som faktisk skjedde, og heller ikke TS engang fikk med seg det fullstendige hendelsesforløpet. 

Anonymkode: 3afdc...e4e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dyremishandleren? Du mener voldsoffer? Og hvem vet hvilke psykiske skader han fikk etter å ha blitt slått ned og overfalt av ts?

Anonymkode: 64dbb...e69

Jeg vet. Med 100% sikkerhet. Han fikk ingen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Jeg vet. Med 100% sikkerhet. Han fikk ingen. 

🤣🤣

Anonymkode: 64dbb...e69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes moren overreagerer. Har en 12 åring selv, og hadde eksplodert om han skadet dyr på gøy. 
 

sinne er den følelsen som ligger tettest opp mot redsel. Så blir vi mennesker veldig redd, så reagerer vi ofte med å bli veldig sint med en gang. Du beskyttet dyret ditt! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva - jeg synes synd på gutten. Han er vel ikke noe psykopatspire! Han har forklart settingen og at det aldri var ment slik det ble. Gutter - og jenter - gjør så utrolig mye dumt for å tøffe seg mot hverandre. I mediene har det vært snakk om at noen løsner forhjulene til andre på sykler for gøy og gøyale videoer. DET er ille det, men jeg tror ikke heller de ungeme mener noe ondskapsfult, egentlig. De er bare helt vannvittig ubetenksomme! Denne gutten fikk seg en lekse, og godt er det. TS reagerte med ryggmargen, men det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Vold kan ikke forsvare vold - og sinne bør ikke resultere i voldshandlinger. Hun gjør lurt i å beklage det, noe hun har gjort (om halvhjertet). Tross alt - som voksne må man gå foran med et godt eksempel! 

Anonymkode: 5096d...45b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg støtter også TS, utfra det hun sier her, men hvis rett skal være rett: ingen av de du lister opp her, verken politi, barnevern (hvor har du sett at de har uttalt seg btw?), dyrlegen eller foreldrene så hva som faktisk skjedde, og heller ikke TS engang fikk med seg det fullstendige hendelsesforløpet. 

Anonymkode: 3afdc...e4e

I følge ts etter hun har snakket med politiet viser det seg at de ikke reagerte på «volden» og barnevernet ble automatisk koblet inn ☺️ Regner med at hun har deres på sin side. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kenelz skrev:

I følge ts etter hun har snakket med politiet viser det seg at de ikke reagerte på «volden» og barnevernet ble automatisk koblet inn ☺️ Regner med at hun har deres på sin side. 

Aah, vill gjetting altså. Skjønner 😊

Anonymkode: 3afdc...e4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Dyremishandleren? Du mener voldsoffer? Og hvem vet hvilke psykiske skader han fikk etter å ha blitt slått ned og overfalt av ts?

Anonymkode: 64dbb...e69

Dyremishandler er han, ingen voldsoffer. At han ble skremt etter å ha blitt tatt er bare kjempe bra! Og nei, ts slo ikke dyremishandleren ned - han ble slengt ned da han prøvde å komme seg unna. 

Hunden som skjelver, spyr og ikke får være aktiv på 2 uker har fått langt større psykiske og fysiske skader enn den ekle dyremishandleren! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som slår meg når jeg leser denne tråden. Hvis 13-åringen hadde vært så liten  som noen her hevder hadde det vært enkelt for ts å stoppe han Det er tydelig at han gjorde sterk motstand siden det ble et basketak. Ts villle i utgangspunktet bare stoppe han ved å gripe han i armen, men så utartet det seg. 

Hadde det vært meg som hadde vært i den situasjonen hadde jeg garantert gjort alt jeg kunne for å stoppe gutten fra å rømme fra stedet. Det er svært alvorlig at en 13 åring slår en hund i hodet med en stokk gjentatte ganger. Det er en sjanse for at gutten kunne gjort dette igjen mot et annet offer, som like gjerne kan være et barn.  

Foreldrene virker som skikkelig ålreite folk da. Det stakk litt i meg av å lese  om reaksjonen deres når de forstod at gutten løy. 

Ts, Jeg håper hunden din blir bra igjen snart ❤️ 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 hours ago, AnonymBruker said:

Det er helt greit å kjeft på et barn som slår dyr. Det er derimot IKKE greit å slenge en unge i bakken og være voldelig når du responderer! Hadde jeg vært foreldrene hadde jeg anmeldt deg, du viser jo at du som voksen ikke eier selvkontroll og er i stand til hva som helst. Det er mye farligere med en voksen som slår et barn og slenger det i bakken, enn et barn som slår en hund. (og hunden var vel inngjerdet i egen hage og kunne gått vekk?)

Anonymkode: 47e48...bb1

Hvor har du fra at TS slo gutten? Hunden kunne gått vekk, hva om den har fått alvorlige skader?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere hva - jeg synes synd på gutten. Han er vel ikke noe psykopatspire! Han har forklart settingen og at det aldri var ment slik det ble. Gutter - og jenter - gjør så utrolig mye dumt for å tøffe seg mot hverandre. I mediene har det vært snakk om at noen løsner forhjulene til andre på sykler for gøy og gøyale videoer. DET er ille det, men jeg tror ikke heller de ungeme mener noe ondskapsfult, egentlig. De er bare helt vannvittig ubetenksomme! Denne gutten fikk seg en lekse, og godt er det. TS reagerte med ryggmargen, men det går an å ha to tanker i hodet på en gang. Vold kan ikke forsvare vold - og sinne bør ikke resultere i voldshandlinger. Hun gjør lurt i å beklage det, noe hun har gjort (om halvhjertet). Tross alt - som voksne må man gå foran med et godt eksempel! 

Anonymkode: 5096d...45b

Helt uenig med deg. Det er ingen unnskyldning å mishandle en hund bevisst. Ingen barn med på 12 år med normalt utviklede evner gjør noe sånt. Avskyelig er det. Tolvåringer som gjør noe sånt har alvorlige problemer og trenger profesjonell hjelp.

Anonymkode: 16aea...765

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bribi skrev:

Da har ts gitt dem en annen mildere forklaring for hun skriver selv at det var vold.

Ja hun skrev det (muligens for andre i tråden har brukt ordet vold) men her må du se ting i rett kontekst. Hun har ikke brukt vold med intensjon for å skade gutten men har handlet i affekt etter hva gutten nettopp har gjort. At hun skal ha gitt politiet en mildere forklaring enn hva hun har gitt oss fordi hun skriver «vold», gir ingen mening. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk sikkert ikke noe fysiske sår, er vel ingen av oss som vet om han fikk noe psykiske sår etter å ha blitt overfalt av ts?

Anonymkode: 64dbb...e69

Psykiske sår håper jeg virkelig han får, sånn at han tenker seg om lenge og vel før han skader et nytt dyr eller menneske. 

Anonymkode: 5bd6b...1e4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...