Gå til innhold

hardhendt mot naboens barn - hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Folk i denne tråden velger å tro blindt på alt  ts skriver.

Anonymkode: 49a30...7b9

Det er jo dét som er premisset for en tråd, utgangspunkt for debatt. Da er det en helt annen sak å beskylde TS for å avgi falsk forklaring; ikke bare til oss, men til politiet.

Hele tråden igjennom har flere tatt helt av i til dels grove beskyldninger mot TS, beskyldninger de ikke har noe bevis for - kun påstander om hvilken barnemishandler og løgner hun er. De selv framstår ikke som så veldig reflekterte.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Altså, en unge som har slått en hund halvt ihjel stilles ikke noe dårligere lys om han er 1.80 eller 1.65...

Men slutt å vær så useriøs da. Høyden har jo ingenting med dyremishandlingen å gjøre, men i basketaket som oppsto i etterkant. Selvsagt spiller størrelse en rolle i en fysisk konfrontasjon... 

Anonymkode: 3afdc...e4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ichiko skrev:

Det er jo dét som er premisset for en tråd, utgangspunkt for debatt. Da er det en helt annen sak å beskylde TS for å avgi falsk forklaring; ikke bare til oss, men til politiet.

Hele tråden igjennom har flere tatt helt av i til dels grove beskyldninger mot TS, beskyldninger de ikke har noe bevis for - kun påstander om hvilken barnemishandler og løgner hun er. De selv framstår ikke som så veldig reflekterte.

Problemet i denne tråden er at den starter brutalt ærlig og deretter så begynner ts å justere narrativet etter reaksjonene hun får. Når hun gjør dette så fremstår hun ikke mye troverdig.

Anonymkode: 49a30...7b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet i denne tråden er at den starter brutalt ærlig og deretter så begynner ts å justere narrativet etter reaksjonene hun får. Når hun gjør dette så fremstår hun ikke mye troverdig.

Anonymkode: 49a30...7b9

Hvor gjør jeg det? Det du sier her er jo blank løgn. Jeg har hele tiden sagt at jeg var unødvendig hardhendt og brukte makt for å stoppe gutten i å rømme? 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor gjør jeg det? Det du sier her er jo blank løgn. Jeg har hele tiden sagt at jeg var unødvendig hardhendt og brukte makt for å stoppe gutten i å rømme? 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

Les gjennom dine egne innlegg du. Jo mer du skriver, jo mer prøver du å fremstille ungen som ondskapen selv og deg selv som en stakkarslig dame til tross for at du stolt (!!) skrev at du hadde løste dette med vold. 

Anonymkode: 49a30...7b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men slutt å vær så useriøs da. Høyden har jo ingenting med dyremishandlingen å gjøre, men i basketaket som oppsto i etterkant. Selvsagt spiller størrelse en rolle i en fysisk konfrontasjon... 

Anonymkode: 3afdc...e4e

omfg

La oss bare slå hull på den der ballongen. Jeg driter i hvor høy den ungen var. Det er totalt irrelevant. Om han var 50 cm eller 210cm, ts handlet fullstendig korrekt.

Sånn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gjør jeg det? Det du sier her er jo blank løgn. Jeg har hele tiden sagt at jeg var unødvendig hardhendt og brukte makt for å stoppe gutten i å rømme? 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

Jeg så gutten sa at han mistet grepet på grunn av tyngden. Neste gang du snakker med foreldrene ville jeg vurdert å spørre om han hadde en forklaring på at han faktisk slo flere ganger etterpå?

Anonymkode: ddf95...6f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les gjennom dine egne innlegg du. Jo mer du skriver, jo mer prøver du å fremstille ungen som ondskapen selv og deg selv som en stakkarslig dame til tross for at du stolt (!!) skrev at du hadde løste dette med vold. 

Anonymkode: 49a30...7b9

Du kunne ikke backe opp det tullete utsagnet om at jeg justerer narrativet nei, tenkte meg det. Om noe har jeg vel heller gjort det motsatte, og skrev etter hovedinnlegget at jeg slang han med all kraft. Jeg har aldri skrevet at jeg er stolt over å ha løst dette med vold, jeg skrev at saken ble løst fordi jeg brukte vold. 
Du skaper din egen virkelighet, og har ingenting i en debatt å gjøre når du kun kommer med usanne påstander. 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kunne ikke backe opp det tullete utsagnet om at jeg justerer narrativet nei, tenkte meg det. Om noe har jeg vel heller gjort det motsatte, og skrev etter hovedinnlegget at jeg slang han med all kraft. Jeg har aldri skrevet at jeg er stolt over å ha løst dette med vold, jeg skrev at saken ble løst fordi jeg brukte vold. 
Du skaper din egen virkelighet, og har ingenting i en debatt å gjøre når du kun kommer med usanne påstander. 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

Du tenker ikke på at du kan forvolde noens død ved å slenge de ned «med all kraft»? 
Det er du som kommer med usanne påstander her som tilpasses etter hva du ønsker at folk skal tenke om deg. Alle de som har slengt masse grov dritt på dine vegne sier du ingenting om. Mens de som reagerer på at du faktisk kunne ha endt med å gi grove skader på et barn, de reagerer du på.

Anonymkode: 49a30...7b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så gutten sa at han mistet grepet på grunn av tyngden. Neste gang du snakker med foreldrene ville jeg vurdert å spørre om han hadde en forklaring på at han faktisk slo flere ganger etterpå?

Anonymkode: ddf95...6f1

Han mente de to siste slagene var fordi han glapp stokken, slik jeg tolket det. Løgn, selvsagt. Jeg så det jo med egne øyne. Tipper han sa det for å kunne skylde på gruppepress for det første slaget når han forklarte seg til foreldrene, mens de to andre var et «uhell». 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens de som reagerer på at du faktisk kunne ha endt med å gi grove skader på et barn, de reagerer du på.

Selvfølgelig reagerer hun på det. Det er jo helt sprøtt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke på at du kan forvolde noens død ved å slenge de ned «med all kraft»? 
Det er du som kommer med usanne påstander her som tilpasses etter hva du ønsker at folk skal tenke om deg. Alle de som har slengt masse grov dritt på dine vegne sier du ingenting om. Mens de som reagerer på at du faktisk kunne ha endt med å gi grove skader på et barn, de reagerer du på.

Anonymkode: 49a30...7b9

Du prater jo bare tull. Ikke et sted kan du vise til hvor jeg har tilpasset historien min etter svar her inne, likevel fortsetter du å messe om det innlegg etter innlegg. 


Hvilke innlegg jeg reagerer på er vel totalt irrelevant, og jeg har allerede svart på dette; jeg reagerer kun på innlegg skrevet direkte til meg. Tråden er full av svar, og jeg legger meg ikke opp i en pågående dialog mellom to brukere fordi du tydeligvis mener det er mitt ansvar hva folk som gir meg sympati i denne tråden skriver. 
 

TS

Anonymkode: 53505...a72

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som er voldelig mot dyr, er ofte også voldelig med mennesker eller står i fare for å bli det. Vold mot dyr og mennesker henger sammen. Barnet kan også selv være utsatt for vold. At barnet på 12 år har en slik atferd mot et dyr, der det slår dyret flere ganger med stokk, er svært bekymringsverdig. At barnet også gjorde dette når det var alene (og ikke for å tøffe seg for jevnaldrende) er enda mer bekymringsverdig. Jeg tenker at politiet og anmeldelse ikke er det riktige, men at en bekymringsmelding til barneverntjenesten er kjempe viktig. Du kan også ringe til barneverntjenesten og drøfte saken med de, og spørre om du bør sende inn en bekymringsmelding. 

Anonymkode: de88d...485

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde klikket. Hadde vært heldig om jeg bare hadde reagert som deg.bekymringsmelding til barnevernet er på sin plass. Hadde også forsøkt å anmelde, på tross av at han er under 16. De kunne anmeldt meg så mye de ville. De skulle lagt seg flat ikke du!! Hadde slengt døren i trynet på dem og sagt at barnevernet vil bli kontaktet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik saken står nå, synes jeg at både TS og foreldrene til gutten (som er tenåring, 13 år!) har handlet rett. Foreldrene trodde jo selvsagt på gutten, men forstod at dette ikke stemte da ts kunne vise fram bevis på annet. Gutten har så endret sin historie overfor foreldrene.

Foreldrene er jeg egentlig mest positivt overraska over. De tar inn over seg alvoret og er ikke av typen som mener gutten er gullungen som aldri gjør noe feil, og de sørger for at veterinærregningen blir betalt.

La oss håpe at alle tar sin del av lærdom, at de andre barna også innser at det er veldig galt det de driver med. Også krysser vi fingrene for at hunden også blir uten varige men.

Nå ligger saken hos politet, akkurat som den burde. Nå er det opp til dem å avgjøre hva som skjer videre.

Anonymkode: 24afe...4f7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt inn en bekymringsmelding til Mattilsynet anng hunden som bor sammen 13-åringen, de burde ikke ha dyr når han har mishandlet et annet dyr såpass grovt som han gjorde.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet i denne tråden er at den starter brutalt ærlig og deretter så begynner ts å justere narrativet etter reaksjonene hun får. Når hun gjør dette så fremstår hun ikke mye troverdig.

Anonymkode: 49a30...7b9

Problemet i denne tråden er alle "enn hvis", og bagatellisering av grov vold mot et forsvarsløst dyr, bagatellisering av det sjokk det er for dyreeier å bevitne slik vold, og mest av alt: oppkonstruerte hendelsesforløp basert på enkeltes egne påstander om at TS lyver. Alt mens de fullstendig ser bort fra at politiet støtter TS - for selv mener disse brukerne å "vite sannheten".

I tillegg er det en konstant grining om at det er så synd på gutten som utøvde volden. Ja, huff. Hardt å møte konsekvenser av den forkastelige "leken" sin. Hadde jeg vært moren hans, hadde jeg blitt fly forbanna på ham og sørget for å varsle foreldrene til de andre guttene som var involvert i dette, for å få satt en stopper for slik mishandling. Ikke pokkern om jeg hadde gått etter hundeeieren!

Men det er tydelig at flere mener at alle under 18 år bare kan herje løs uten at andre griper inn, for alle under 18 år er jo barn må vite. Og igjen - jeg ser ikke ETT ENESTE konstruktivt forslag til hvordan de ville løst situasjonen der og da.

Bare haugevis av usakligheter side opp og ned; at de gidder. Jeg gidder i hvert fall ikke å mate dem mer, de er jo bunnløse.

Endret av Ichiko
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han fikk sikkert ikke noe fysiske sår, er vel ingen av oss som vet om han fikk noe psykiske sår etter å ha blitt overfalt av ts?

Anonymkode: 64dbb...e69

Det hadde han nok fra før av, som synes det er gøy å skade dyr. Tror ikke TS sin «bryting» med gutten har skadet han nevneverdig, sammenlignet med det som allerede foregår opp i det forskrudde hodet hans. TS han kanskje gjort han en tjeneste, mulig det avverger at han blir seriemorder i fremtiden. Så gutten burde TAKKE ts for å ha tatt i han skikkelig.

Anonymkode: 636d7...414

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hank Amarillo skrev:

Korrekt. Logisk konklusjon: politiet anser ikke dette som "vold mot barn". 

Da har ts gitt dem en annen mildere forklaring for hun skriver selv at det var vold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bribi skrev:

der folk forherliger vold mot barn,

Ok. Slik jeg har tolket denne tråden så har hundeeier rett til å "anholde" denne dyremishandleren. Når da denne gutten/ungdommen sparker mot hundeeier, så har hun faktisk rett til å forsvare seg. Vi som ikke har sett hvordan dette foregikk har bør ikke være så raske med å dele ut voldsanklager. Han hadde antakeligvis ikke havnet i bakken hvis han hadde roet seg og ikke sparket etter hundeeier og kalt henne "jævla f***e"(etter at han hadde misbrukt hunden hennes). Hvis du er redd for vold mot barn, så bør du som de fleste andre oppegående mennesker være svært bekymret over denne guttens totale mangel på empati for andre levende vesener... 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...