Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, aoyt said:

Ååå, gratulerer så mye! Da får vi krysse fingrene og håpe på at du får gode nyheter på tul! 🤩 Kan skjønne at det blir godt etter det du har vært igjennom! 

Tusen takk ❤️ Så fint å få litt betryggende før juleferie 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vret skrev (7 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Så fint å få litt betryggende før juleferie 🤩

Ja, kjente det var godt selv, så føler med deg! 
Var på tul nå på mandagen og selvom jeg så den lille og fikk beskjed om at alt så fint ut og at hu regnet med det her går bra, og det trengte jeg før jeg tar juleferie! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (14 timer siden):

Kan hende du har gener som tilsier at du har lettere for å få tvillinger? 🤔 Jeg fikk beskjed om at jeg har dette, men kommer nå bare en heldigvis 😅

Ingen anelse 😂 mannen har tvillinger i slekta, ikke jet 👀 sykt hvis det igjen nå er tvillinger! 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Tror jeg forsiktig skal melde meg inn her selv om jeg bare er 4+0. 

Er 30 år og gravid med tredjemann. Har hatt 7 SA bak meg, og håper virkelig at denne spiren kommer til verden i August🤞🏻🤞🏻🤞🏻 

Tenkte det ville være koselig å bli med her :)  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (20 minutter siden):

Hei :) Tror jeg forsiktig skal melde meg inn her selv om jeg bare er 4+0. 

Er 30 år og gravid med tredjemann. Har hatt 7 SA bak meg, og håper virkelig at denne spiren kommer til verden i August🤞🏻🤞🏻🤞🏻 

Tenkte det ville være koselig å bli med her :)  

Gratulerer, krysser fingrene for at det går bra med den lille! 🤞🏼🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg super stresset! Minstemann på 1,5 år hoppet med sin vekt nederst på magen min i ettermiddag.. Har hatt litt stikkinger og ubehag etterpå.. 😐 Kan dette gå bra likevel? Ikke opplevd støt mot magen tidligere... Blir litt redd 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (2 timer siden):

Nå er jeg super stresset! Minstemann på 1,5 år hoppet med sin vekt nederst på magen min i ettermiddag.. Har hatt litt stikkinger og ubehag etterpå.. 😐 Kan dette gå bra likevel? Ikke opplevd støt mot magen tidligere... Blir litt redd 😔 

Nei huff, er litt usikker for er i en lignende situasjon selv, og min første refleks var å ringe legekontoret å høre, men anbefaler deg å ringe legevakt å høre dersom du er usikker på om det er noe spesielt du bør se etter av tegn. Har du begynt å blø? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (7 minutter siden):

Nei huff, er litt usikker for er i en lignende situasjon selv, og min første refleks var å ringe legekontoret å høre, men anbefaler deg å ringe legevakt å høre dersom du er usikker på om det er noe spesielt du bør se etter av tegn. Har du begynt å blø? 

Er du? Huff, det føles veldig skremmende... Jeg tok kontakt med en jordmor jeg kjenner..  fikk beskjed om at mest sannsynlig er alt bra. Hvis noe skulle skje, så var det ingenting å gjøre med.. Å det er jo forsåvidt sant😐 Jeg har heldigvis ikke begynt å blø... Har du??😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Noddi Velkommen ❤️ Krysser alt for at din lille spire blir med oss hele veien 🤞🤞 jeg legger deg inn i listen fra pc i morgen, er så kronglete på mobilen 😆

@Maya89 @aoyt Det høres ikke gøy ut! Håper det går bra for dere begge! Husk at de små spirene er godt beskyttet, bittesmå, men tross alt veldig hardføre. Det skal nok gå bra ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (10 minutter siden):

Er du? Huff, det føles veldig skremmende... Jeg tok kontakt med en jordmor jeg kjenner..  fikk beskjed om at mest sannsynlig er alt bra. Hvis noe skulle skje, så var det ingenting å gjøre med.. Å det er jo forsåvidt sant😐 Jeg har heldigvis ikke begynt å blø... Har du??😔 

Ja, jeg klarte å kjøre av veien i dag 🤦🏼‍♀️ Bilbeltet strammet noe voldsomt, fikk en noen magesmerter noen timer senere, men hu på legekontoret regnet med det bare var musklene som hadde strammet seg og var slitne etter å ha beskyttet den lille. Og så lenge det ikke var blødninger så skulle det gå bra 😅 Ble det værre derimot skulle de ta meg imot på legevakta i tilfelle de måtte gjøre inngrep hvis ikke kroppen ordnet det av seg selv. 
Har heldigvis ikke blødd noe men kjenner jeg er nervøs hver gang jeg er på do. 
Får håpe på det beste og krysse alt av fingre og tær på at det går bra med begge 🤞🏼
 

Er jo ett bra tegn hvis du ikke har begynt å blø da, men har du fortsatt smerter? Mine har gitt seg litt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg klarte å kjøre av veien i dag 🤦🏼‍♀️ Bilbeltet strammet noe voldsomt, fikk en noen magesmerter noen timer senere, men hu på legekontoret regnet med det bare var musklene som hadde strammet seg og var slitne etter å ha beskyttet den lille. Og så lenge det ikke var blødninger så skulle det gå bra 😅 Ble det værre derimot skulle de ta meg imot på legevakta i tilfelle de måtte gjøre inngrep hvis ikke kroppen ordnet det av seg selv. 
Har heldigvis ikke blødd noe men kjenner jeg er nervøs hver gang jeg er på do. 
Får håpe på det beste og krysse alt av fingre og tær på at det går bra med begge 🤞🏼
 

Er jo ett bra tegn hvis du ikke har begynt å blø da, men har du fortsatt smerter? Mine har gitt seg litt 😅

Oi... Det var godt at det gikk bra!😊 Vi får se positivt på at vi ikke har blødd ja😊👍 Prøver å roe meg med at de små tåler veldig mye de første 12 ukene... 😊 

Jeg har fortsatt ubehag nederst imagen 😐 Men det har jeg litt til vanlig å da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (33 minutter siden):

Oi... Det var godt at det gikk bra!😊 Vi får se positivt på at vi ikke har blødd ja😊👍 Prøver å roe meg med at de små tåler veldig mye de første 12 ukene... 😊 

Jeg har fortsatt ubehag nederst imagen 😐 Men det har jeg litt til vanlig å da...

De små er heldigvis ganske hardføre ja 😅

Huff, er jo ikke så lett å skille om det er vanlige voksesmerter eller om det er noe annet heller 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aoyt skrev (7 timer siden):

De små er heldigvis ganske hardføre ja 😅

Huff, er jo ikke så lett å skille om det er vanlige voksesmerter eller om det er noe annet heller 😩

Nei, det er sant. Må nok bare vente og se 😊 Ikke mye annet å få gjort 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Morgen :) 

Hvordan symptomer har dere hatt hittil eller har? Er i dag 4+1 og har absolutt ingen symptomer. Leser om alle som har symptomer fra 1-3dpo så blir litt småbekymret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (1 time siden):

God Morgen :) 

Hvordan symptomer har dere hatt hittil eller har? Er i dag 4+1 og har absolutt ingen symptomer. Leser om alle som har symptomer fra 1-3dpo så blir litt småbekymret. 

Velkommen inn og gratulerer :) Jeg hadde ingen tilsynelatende symptomer ved IKM. Helgen før jeg testet positivt hadde jeg kort lunte, som like gjerne kunne vært pms. Jeg har bare vært tidvis mer trøtt og har ømme/hovne bryst. Håper å berolige deg til tirsdag når jeg har vært på TUL. Da får jeg nok ro i sjelen. Rart hvor bekymret man skal bli av lite symptomer, for kommer kvalmen angrer man seg nok fort 😅🙈 jeg har i alle fall googlet side opp og ned, og kan konstatere at lite symptomer er like vanlig som symptomer. Sist var jeg kronisk fyllesyk rundt 6 uker i første trimester, og det bød meg i mot lenge å skulle tenke på en fest etter jeg fikk min første. Savnet ikke akkurat den følelsen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noddi skrev (1 time siden):

God Morgen :) 

Hvordan symptomer har dere hatt hittil eller har? Er i dag 4+1 og har absolutt ingen symptomer. Leser om alle som har symptomer fra 1-3dpo så blir litt småbekymret. 

Hadde ikke noen symptomer før i uke 8 😅 Da kom kvalmen 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 time siden):

Velkommen inn og gratulerer :) Jeg hadde ingen tilsynelatende symptomer ved IKM. Helgen før jeg testet positivt hadde jeg kort lunte, som like gjerne kunne vært pms. Jeg har bare vært tidvis mer trøtt og har ømme/hovne bryst. Håper å berolige deg til tirsdag når jeg har vært på TUL. Da får jeg nok ro i sjelen. Rart hvor bekymret man skal bli av lite symptomer, for kommer kvalmen angrer man seg nok fort 😅🙈 jeg har i alle fall googlet side opp og ned, og kan konstatere at lite symptomer er like vanlig som symptomer. Sist var jeg kronisk fyllesyk rundt 6 uker i første trimester, og det bød meg i mot lenge å skulle tenke på en fest etter jeg fikk min første. Savnet ikke akkurat den følelsen 😂

Krysser fingrene for at du får en fin TUL :) 

Husker ikke hvordan det var i mine forrige svangerskap, så klarer ikke sammenligne. Får håpe jeg får 3+ om ikke lenge så jeg vet det går fremover :) 

Skulle ønske CB hadde ukesindikator opp til uke 8 😄 er vel rundt da hcg jevner seg ut om jeg ikke husker feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (1 time siden):

Hadde ikke noen symptomer før i uke 8 😅 Da kom kvalmen 🙄

Så ingen symptomer før det? Murringer eller lignende? 

Nei jeg får bare roe meg ned å vente. Ventetiden er vanskelig😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (1 time siden):

Så ingen symptomer før det? Murringer eller lignende? 

Nei jeg får bare roe meg ned å vente. Ventetiden er vanskelig😄

Eneste jeg hadde var fra den uka jeg skulle hatt mensen, fra torsdag en uke til søndag neste uke deretter så fikk jeg kramper og stikkinger når jeg reiste meg opp, bortsett for det ingenting, men de smertene varte bare en uke. Jeg tok ikke test før den søndagen for ante ingenting om at jeg kunne være gravid, så kan godt hende jeg hadde andre ting også men disse gikk meg da hus forbi. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...