Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen @Lorieen ❤️ 

 

Dere, jeg synes det hadde vært koselig å starte en ny tråd der vi får til listen på første innlegg. Men jeg er litt usikker på å gjøre det selv. Tenk hvis... Er det noen andre som har lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen inn @Lorieen

@vretjeg ser du har innlegg 3 i tråden. Kunne du ha oppdatert terminlista der, så slipper vi å opprette ny tråd? Og om en av de to foregående kommer inn igjen så kan de oppdatere eventuelt?🤔

Fremdeles ikke de aller uttalte plagene her. I morgen er jeg 5+0. Har ømme bryster og litt mer trøtt i løpet av dagen enn normalt. Sovnet på sofaen på ettermiddagen i går mens jr spilte tv-spill🙈 

Hvordan er deres forhold til kaffe? Jeg koser meg med noen kopper på morgenen, men så leste jeg plutselig en artikkel som mente man ikke burde få i seg koffein i det hele tatt og fikk jo da veldig dårlig samvittighet 🥺 Jeg begrenser til 2 kopper nespresso og supplerer eventuelt med en 3. Koffeinfri daglig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Du, det var ikke så dumt 👍 Det kan jeg godt gjøre!

 

Jeg hadde min første morgen med oppkast i dag.. Kan ikke huske å ha hatt det på samme måte sist, da var det kun et par ganger om jeg spiste noe annerledes til  forkost (typ bare vannmelon. kjempesmart!) og aldri ellers. Håper ikke dette setter noe standard for de kommende ukene 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen 👋 Håper alle har det bra, og at alt går bra!

Nå har jeg oppdatert listen i innlegg 3. Bare tag meg om jeg skal endre noe eller legge til noe ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @vret🤗 Håper det var et engangstilfelle. Sist spydde jeg om jeg ikke spiste en liten brødskive eller knekkebrød til frokost. Litt uvant for en som alltid slurver unna frokosten. Kan fremdeles huske jeg drakk en kopp lipton te på tom mage og den kom like fort opp igjen. Nå er jo Lipton pyton, så hjalp vel ikke😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte å bli med i denne fine gruppen! 
Fikk positiv test forrige uke og er i dag 4+4 - så termin er vel ca. 10.august! ❤️ Jeg er 24 år, vært sammen med kjæresten siden videregående og dette vil være vårt første barn! Vi gleder oss veldig og håper nå bare at dette går bra! Jeg sliter nok litt mtp. redsel for SA/MA men har roet meg litt i det siste. 

Symptomer: ømme pupper, vondt i ryggen hele tiden (begynte i helgen så lurer på om det skyldes graviditeten) og murringer i magen. Ikke kjent noe til kvalme enda men regner med at det kommer snart. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @Lillra :klemmer: Og gratulerer! Skjønner veldig godt redselen din for SA/MA, jeg er der også avogtil, men prøver å roe meg selv med at det for de fleste går bra 🤞 
Jeg har lagt deg til i listen på side 1 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer @Lillra Jeg forstår veldig godt tankene dine. Hadde de selv i både første svangerskap og nå. Orker liksom ikke forholde meg til graviditeten før den blir mer reell med tanke på alt som kan skje så tidlig... Det gikk bra sist, og jeg håper jo at det skal gå bra denne gangen å :) På et vis er det jo fint å være såpass opplyst om at slikt kan skje. Jeg hadde aldri tenkt noe særlig på dette før jeg rotet meg inn på kvinneguidens prøver-og gravid-forum i sin tid. Det er mye vanligere enn man skulle tro.

Men jeg håper ingen av oss opplever dette :opplyser: *tvi tvi tvi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere🤗

I går var jeg på ultralyd, og nå sitter jeg her hjemme som et stort spørsmålstegn. De kunne se fostersekken men ingen tegn til noe spire. Ikke en gang en plommesekk 😱 Etter mine beregninger burde jeg minst være 7-8 uker på vei 😱 Så ble helt satt ut. Fikk ikke ny ul fø 18.12. Er jo helt forferdelig å vente så lenge på å kanskje få vite at dette ikke har blitt noe av. At kroppen ikke har registrert at det ikke er noe der allikevel. Har noen vært borti lignende. Fink beskjed om at det er en av to. Enten ingenting der lenger eller for tidlig å se noe 😱 Ulidelig lang ventetid. Har noen her tatt tidlig ul og bare sett et sort hull,  for så å se noe senere? Fødte et friskt barn for 7 år siden, så dette er bare rart. 

Hilsen superhormonell og bekymret 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist å lese @Mamma1321 :( det er virkelig lang tid å vente for svar. Nevnte de ikke noe om blodprøve heller for å se på eventuell stigning i hcg? Og har du symptomer? Jeg har ikke personlig erfaring med dette, men har lest flere tråder på forumet om andre med samme opplevelse hvor det har stoppet opp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1321 skrev (36 minutter siden):

Hei hei dere🤗

I går var jeg på ultralyd, og nå sitter jeg her hjemme som et stort spørsmålstegn. De kunne se fostersekken men ingen tegn til noe spire. Ikke en gang en plommesekk 😱 Etter mine beregninger burde jeg minst være 7-8 uker på vei 😱 Så ble helt satt ut. Fikk ikke ny ul fø 18.12. Er jo helt forferdelig å vente så lenge på å kanskje få vite at dette ikke har blitt noe av. At kroppen ikke har registrert at det ikke er noe der allikevel. Har noen vært borti lignende. Fink beskjed om at det er en av to. Enten ingenting der lenger eller for tidlig å se noe 😱 Ulidelig lang ventetid. Har noen her tatt tidlig ul og bare sett et sort hull,  for så å se noe senere? Fødte et friskt barn for 7 år siden, så dette er bare rart. 

Hilsen superhormonell og bekymret 😱

Huff, det hørtes ikke noe artig ut. Men kan være at de ønsker å vente så lenge for kan hende det er lettere å se? 😅

Skal selv på ultralyd nå på mandag og det du nevner er det jeg er redd for. At de ikke finner noe.

Fikk beskjed når jeg bestilte at det ikke var noe vitsi å komme inn før etter uke 10, og er 10+2 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tenkt på å spørre om HCG verdiene. Må gråte meg til en hastetime hos lege i morgen for å undersøke HCG  stigning ja. Jeg har alle symptomene på graviditet og etter 6 positive cb tester har det ikke vært noe tvil. Det var også helt klart en romslig fostersekk på ul. Men det var ikke mange minuttene hun romsterte med ultralyd apparatet før hun avsluttet. Så tenkte kanskje det var derfor hun ikke så noe og at det er litt  for tidlig. Altså at jeg har hatt senere eggløsning enn først tenkt.  Har også i noen timer nå hatt en slags blødning. Ikke friskt blod og ikke store mengder, bare litt flekkvis når man tørker seg etter å ha tisset. Frykter nok det verste.Har dere også Hatt en slags «blødning? 

Dette er ikke som min første graviditet i det heletatt så alt er bare kaos 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aoyt skrev (2 timer siden):

Huff, det hørtes ikke noe artig ut. Men kan være at de ønsker å vente så lenge for kan hende det er lettere å se? 😅

Skal selv på ultralyd nå på mandag og det du nevner er det jeg er redd for. At de ikke finner noe.

Fikk beskjed når jeg bestilte at det ikke var noe vitsi å komme inn før etter uke 10, og er 10+2 i dag. 

Håper og tror at spiren din spreller og er godt synelig på Mandag 🙌🏻 Krysser alt jeg har❤️ Og uke 10... da har du kommet godt i gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1321 skrev (1 time siden):

Håper og tror at spiren din spreller og er godt synelig på Mandag 🙌🏻 Krysser alt jeg har❤️ Og uke 10... da har du kommet godt i gang. 

Takk, håper det 😅 Og til det du skrev etter meg, jeg hadde ett par dager med lott små blødninger men var bare såvidt litt u truseinnlegget. Fikk beskjed av lege så lenge jeg ikke hadde voldsomme smerter så skulle det gå fint. Men har du noe smerter eller er det bare småblødninger? 
Krysser fingrene for at alt står bra til med den lille hos deg også 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neimen ikke lett å oppdage graviditeten tidlig. Jeg kjenner bekymring for hver minste lille ting. Å ikke se noe annet enn foatersekken i går, blødning i dag. Har ikke blødd noe på noen timer nå da gudsjelåv. Og har ingen magesmerter. Men har ryggsmerter, super ømme bryster og er uggen/kvalm. Måtte ta en test bare for å sjekke om det i hvertfall sa jeg fortsatt var gravid og det poppet fort frem 2 sterke streker.  Huff 🙄 I min første graviditet merket jeg ikke noe før jeg var over uke 12 😂 Så rart at en kropp reagerer på den samme prosessen ulikt 😱 Sitter å tenker på at det jeg ønsker meg mest av alt til jul, er at vi alle får fullgåtte svangerskap og noen velskapte små i 2021 ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aoyt skrev (5 timer siden):

Huff, det hørtes ikke noe artig ut. Men kan være at de ønsker å vente så lenge for kan hende det er lettere å se? 😅

Skal selv på ultralyd nå på mandag og det du nevner er det jeg er redd for. At de ikke finner noe.

Fikk beskjed når jeg bestilte at det ikke var noe vitsi å komme inn før etter uke 10, og er 10+2 i dag. 

Jeg var på TUL da jeg var i uke 9 med første. Så både hode, armer i bein som sprellet rundt da.. 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1321 skrev (2 timer siden):

Har ikke tenkt på å spørre om HCG verdiene. Må gråte meg til en hastetime hos lege i morgen for å undersøke HCG  stigning ja. Jeg har alle symptomene på graviditet og etter 6 positive cb tester har det ikke vært noe tvil. Det var også helt klart en romslig fostersekk på ul. Men det var ikke mange minuttene hun romsterte med ultralyd apparatet før hun avsluttet. Så tenkte kanskje det var derfor hun ikke så noe og at det er litt  for tidlig. Altså at jeg har hatt senere eggløsning enn først tenkt.  Har også i noen timer nå hatt en slags blødning. Ikke friskt blod og ikke store mengder, bare litt flekkvis når man tørker seg etter å ha tisset. Frykter nok det verste.Har dere også Hatt en slags «blødning? 

Dette er ikke som min første graviditet i det heletatt så alt er bare kaos 😱 

Blødning etter innvendig ul er normalt iallefall :) så tenker det kan komme av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er så hyggelig med alle her. Leser og følger med! Jeg var hos legen i uke 6, han tok ultralyd og han sa han kanskje så hjerte, men så sa han at «kanskje det ikke er noe der». Og han skulle sette opp en ny time hvis det viste seg at blodprøvene viste graviditet. 
vel blodprøven viste 9900 og jeg har ikke hørt noe mer, er nå i uke 10. 🤔  bestilte time hos jordmor jeg, men føler det var rart av legen min. Føler meg ikke trodd 😂  var ikke sånn i første svangerskap 😂

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

camliiaa skrev (20 minutter siden):

Jeg syntes det er så hyggelig med alle her. Leser og følger med! Jeg var hos legen i uke 6, han tok ultralyd og han sa han kanskje så hjerte, men så sa han at «kanskje det ikke er noe der». Og han skulle sette opp en ny time hvis det viste seg at blodprøvene viste graviditet. 
vel blodprøven viste 9900 og jeg har ikke hørt noe mer, er nå i uke 10. 🤔  bestilte time hos jordmor jeg, men føler det var rart av legen min. Føler meg ikke trodd 😂  var ikke sånn i første svangerskap 😂

 

 

Merkelige greier 😳 Men i uke 6, tok du innvendig ul? For hender de ser noe men hender også at det er for tidlig til å se noe. Jeg skal inn på ultralyd nå på mandag og er spent på om jeg får se noe. Er 10+4 i dag, og mitt første svangerskap og syntes generelt det er veldig lite info en får rundt graviditeten av leger og jordmødre før man har passert 12ukers milepælen. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...