Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, vret skrev:

Jeg ringte legekontoret mitt ganske raskt og fikk time midten av desember. Da er jeg ca 8 uker. Hun sa at det er noen viktige prøver som måt tas rundt 12 uker, men andre prøver kan tas før. Og uansett fint å få «satt i gang prosessen» 😅

jeg bruker Preglife og Oviapregnancy. Den siste er veldig søt med bilde av feks hvilken frukt den er på str med. Nå uke 5 er den på str med et pepperkorn 😍

hvilke prøver skal man ta? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, 89jenta skrev:

hvilke prøver skal man ta? 😅 

Urinprøve, og en blodprøve for å sjekke jernnivå pluss noe annet jeg ikke husker helt 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, nord1991 skrev:

Flere som har mensmurringer? Det er vel normalt?🙈

Jaaa. Første uken etter positiv test hadde jeg endel kraftige også! Varte ikke lenge da. 15-30 min kanskje.. Så var det vekk igjen.. Og ellers endel lett murring innimellom :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, 89jenta said:

hvilke prøver skal man ta? 😅 

 

14 hours ago, aoyt said:

Urinprøve, og en blodprøve for å sjekke jernnivå pluss noe annet jeg ikke husker helt 😅

Stemmer! ☺️ Pluss en prøve for å se hvilket type blod du og babyen har, rhesus positiv eller negativ.

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/rhesus-uforlikelighet-i-svangerskapet/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, siste dagene har nipplene mine vært så såre! Kan ikke huske dette fra sist. Seriøst store og såå vonde 😱 flere? 5+6 idag. I tillegg har jeg begynt å føle meg uvel. Ikke direkte kvalm, men er noe i sving.. 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke såre nipler, men ømme bryst kjente jeg for første gang idag😣 3+6 idag ifølge appen. Hvordan regnes det? Når jeg teller ukene på kalenderen fra første dag i siste mensen så starter jeg på uke 5 imorgen🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke såre, men mer følsomme. Og kjenner at det «skjer ting» i puppene og magen. Men ellers har den bittelille uvelheten jeg kjente slupppet 😅 Men er trøøøøøøøtt 😴

Jeg er 5+1 i dag. Du regner dag 0+1 første dag i siste mens ☺️

Endret av vret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, vret skrev:

Ikke såre, men mer følsomme. Og kjenner at det «skjer ting» i puppene og magen. Men ellers har den bittelille uvelheten jeg kjente slupppet 😅 Men er trøøøøøøøtt 😴

Jeg er 5+1 i dag. Du regner dag 0+1 første dag i siste mens ☺️

Må nok få inn det der med t-skje, skjønner fortsatt ikke hvordan man regner 😂 har kvalmen startet hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje teit spørsmål, men av å til når jeg strekker meg men jeg ligger på ryggen så får jeg vondt i livmoren.. og blir da så klart redd 🙈😕 Er det «normalt»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (16 minutter siden):

kanskje teit spørsmål, men av å til når jeg strekker meg men jeg ligger på ryggen så får jeg vondt i livmoren.. og blir da så klart redd 🙈😕 Er det «normalt»? 

det skjer ikke hver gang, men det er kanskje 3 gangen.. blir så urolig 🙈 er 4 + 3 om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (19 minutter siden):

det skjer ikke hver gang, men det er kanskje 3 gangen.. blir så urolig 🙈 er 4 + 3 om det har noe å si.

Jeg føler også at det «strekker» i livmoren når jeg ligger på rygg, spesielt når jeg har beina ned. Synes derfor det er mest behagelig å ligge på siden. Men det er normalt med slike smerter tror jeg da livmoren vokser ☺️
 

Kjente på kvalme for første gang idag, og er bare 4+0, er ikke det vel tidlig?😵 Var såpass at jeg måtte sette meg ned, så nære på å kaste opp🤮 Håper jeg slipper unna denne gangen også, med første så spydde jeg bare en gang og var generelt lite kvalm i svangerskapet 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nord1991 skrev (24 minutter siden):

Jeg føler også at det «strekker» i livmoren når jeg ligger på rygg, spesielt når jeg har beina ned. Synes derfor det er mest behagelig å ligge på siden. Men det er normalt med slike smerter tror jeg da livmoren vokser ☺️
 

Kjente på kvalme for første gang idag, og er bare 4+0, er ikke det vel tidlig?😵 Var såpass at jeg måtte sette meg ned, så nære på å kaste opp🤮 Håper jeg slipper unna denne gangen også, med første så spydde jeg bare en gang og var generelt lite kvalm i svangerskapet 

takk for svar ☺️ hadde litt ubehag etter «strekken» men når er det ikke så ille mer ☺️ 

Oi såpass! håper du slipper å være mye kvalm og dårlig 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nord1991 skrev (19 timer siden):

Ikke såre nipler, men ømme bryst kjente jeg for første gang idag😣 3+6 idag ifølge appen. Hvordan regnes det? Når jeg teller ukene på kalenderen fra første dag i siste mensen så starter jeg på uke 5 imorgen🤔 

Ikke kjent så nye ømme bryst egentlig. Kjenner seg skjer ting, men brystene ellers er ok. Men bare jeg kommer borti nipplene gjør det sååå vondt 😬 jeg vet ikke helt.. Jeg fikk mens mandag 12 oktober og er 6+0 idag.. Trodde dagen man fikk mens var dag 0 🤔 da følger man 28dager syklus.  Min faktisk syklus har lagt på 25-26 dager. Men regner etter 28dagers enn så lenge :) tenker jeg evt endrer etter TUL. 

 

vret skrev (17 timer siden):

Ikke såre, men mer følsomme. Og kjenner at det «skjer ting» i puppene og magen. Men ellers har den bittelille uvelheten jeg kjente slupppet 😅 Men er trøøøøøøøtt 😴

Jeg er 5+1 i dag. Du regner dag 0+1 første dag i siste mens ☺️

Jeg har også vært sinnsykt trøtt, begynte allerede i uke 4 (altså 4+x)

 

89jenta skrev (2 timer siden):

kanskje teit spørsmål, men av å til når jeg strekker meg men jeg ligger på ryggen så får jeg vondt i livmoren.. og blir da så klart redd 🙈😕 Er det «normalt»? 

Har også følt dette! Men det er når jeg ligger på siden og skal snu meg, eller når jeg reiser meg fra sofaen feks, da kan jeg kjenne litt strekk og det gjør litt vondt 😬 blitt litt bekymret jeg og.. 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere? ☺️ 
Jeg er 4+4 idag! Og synes tiden går forferdelig sent! 😅 Er jo redd for at dette ikke skal gå veien, meeen prøver å tenke positivt ☺️ Bestilte oss time for TUL rett før jul, så da håper vi å se noe 🥰 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere? ☺️ 
Jeg er 4+4 idag! Og synes tiden går forferdelig sent! 😅 Er jo redd for at dette ikke skal gå veien, meeen prøver å tenke positivt ☺️ Bestilte oss time for TUL rett før jul, så da håper vi å se noe 🥰 

Fikk endelig gått på do i dag 😅😅 en uke siden sist 😬😬 så det var digg 🙈

Kvalmen har meldt seg... Hjelper med en liten Yoghurt eller noe kjeks da 👍🏻

6+1 idag. 

Endret av supernaturalfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (11 minutter siden):

Fikk endelig gått på do i dag 😅😅 en uke siden sist 😬😬 så det var digg 🙈

Kvalmen har meldt seg... Hjelper med en liten Yoghurt eller noe kjeks da 👍🏻

6+2 idag. 

Såpass! ja det kan jeg tenke meg var en lettelse 😂😅👍🏼 Skal du på TUL? 😊
 

Kjenner jeg er så spent på om jeg får kvalmen 😬 Forstå meg rett, men jeg vil ha mest mulig av symptomer slik at jeg «føler at alt er ok» 😅 forstår alt kan være ok selv uten alle symptomer altså! 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

89jenta skrev (46 minutter siden):

Hvordan går det med dere? ☺️ 
Jeg er 4+4 idag! Og synes tiden går forferdelig sent! 😅 Er jo redd for at dette ikke skal gå veien, meeen prøver å tenke positivt ☺️ Bestilte oss time for TUL rett før jul, så da håper vi å se noe 🥰 

Går bra her, 9+0 i dag 🙊 Vurderer å reise på tul, for har begynt å få litt mage allerede så vi mistenker at det kanskje er to 😅 Er ikke noe sørlig oppblåst heller, og får i meg mat og kvalmen har gitt seg litt. 

Kommer nok til å gå så fint atte, men skjønner bekymringen, jeg og har helt hetta innimellom, spesielt når jeg får dissa kjente ligamentsmertene som kommer og går, så kjenner det vokser greit inni der 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (13 minutter siden):

Går bra her, 9+0 i dag 🙊 Vurderer å reise på tul, for har begynt å få litt mage allerede så vi mistenker at det kanskje er to 😅 Er ikke noe sørlig oppblåst heller, og får i meg mat og kvalmen har gitt seg litt. 

Kommer nok til å gå så fint atte, men skjønner bekymringen, jeg og har helt hetta innimellom, spesielt når jeg får dissa kjente ligamentsmertene som kommer og går, så kjenner det vokser greit inni der 😅

ååååå så spennende! 🤩 du må holde oss oppdatert! 🤞🏼  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (37 minutter siden):

Såpass! ja det kan jeg tenke meg var en lettelse 😂😅👍🏼 Skal du på TUL? 😊
 

Kjenner jeg er så spent på om jeg får kvalmen 😬 Forstå meg rett, men jeg vil ha mest mulig av symptomer slik at jeg «føler at alt er ok» 😅 forstår alt kan være ok selv uten alle symptomer altså! 😅 

Haha ja 😅

Ja, har time når jeg er i uke 9 :)

Veldig spent 🥰

 

Håper ikke kvalmen blir noe mer enn det lille som har vist seg, for dette lille er ubehagelig nok for meg! 😬 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...