Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

Noddi skrev (4 timer siden):

God Morgen :) 

Hvordan symptomer har dere hatt hittil eller har? Er i dag 4+1 og har absolutt ingen symptomer. Leser om alle som har symptomer fra 1-3dpo så blir litt småbekymret. 

Go mårn 😊 Jeg merket det pga skikkelig vondt i bekken, da tok jeg test 🤭 Har siden da slitt med å være sliten/trøtt, konstant kvalm (ikke på et døgn nå da, utrolig nok), ømme bryst og skikkelig menssmerter, spesielt nå.. er 7+1 😊 Føler at symptomene mine har blitt svakere sist dagene.. bekymrer meg litt, men det kan vel variere... 😊 første gang jeg var gravid, hadde jeg ingen symptomer! Så det er vel like normalt som å ha symptomer 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aoyt skrev (55 minutter siden):

Eneste jeg hadde var fra den uka jeg skulle hatt mensen, fra torsdag en uke til søndag neste uke deretter så fikk jeg kramper og stikkinger når jeg reiste meg opp, bortsett for det ingenting, men de smertene varte bare en uke. Jeg tok ikke test før den søndagen for ante ingenting om at jeg kunne være gravid, så kan godt hende jeg hadde andre ting også men disse gikk meg da hus forbi. 😅

Ok 😊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (39 minutter siden):

Go mårn 😊 Jeg merket det pga skikkelig vondt i bekken, da tok jeg test 🤭 Har siden da slitt med å være sliten/trøtt, konstant kvalm (ikke på et døgn nå da, utrolig nok), ømme bryst og skikkelig menssmerter, spesielt nå.. er 7+1 😊 Føler at symptomene mine har blitt svakere sist dagene.. bekymrer meg litt, men det kan vel variere... 😊 første gang jeg var gravid, hadde jeg ingen symptomer! Så det er vel like normalt som å ha symptomer 🤩 

Ja og er visst veldig forskjellig fra graviditet til graviditet også hos samme person leste jeg, så kanskje denne graviditeten går lettere enn de andre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (22 minutter siden):

Gøy å høre om deres graviditeter, spennende tid i vente😃💛

@Noddi Jeg hadde heller ingen symptomer på noe før lengre uti svangerskapet med min forrige. Og hvis jeg er det nå, så har jeg kun litt murringer og noe mer tissetrengt. 

Kan jeg teste meg ikveld? Eller bør jeg vente til imorgen tidlig? Ikke et spor av mens. Helt borte! 

Hvis du skulle hatt mens i dag er det jo bare å teste 🤔 Men kan jo ta litt tid hos noen føre testene slår ut positivt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (2 timer siden):

Gøy å høre om deres graviditeter, spennende tid i vente😃💛

@Noddi Jeg hadde heller ingen symptomer på noe før lengre uti svangerskapet med min forrige. Og hvis jeg er det nå, så har jeg kun litt murringer og noe mer tissetrengt. 

Kan jeg teste meg ikveld? Eller bør jeg vente til imorgen tidlig? Ikke et spor av mens. Helt borte! 

Etter å ha lest litt så er jeg ikke like bekymret :) 

Hvor mange dpo er du? Om du er ved IKM bør du absolutt teste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (6 timer siden):

Ja og er visst veldig forskjellig fra graviditet til graviditet også hos samme person leste jeg, så kanskje denne graviditeten går lettere enn de andre 😅

Kan faktisk være så enkelt som så 😅👍 Vi får satse og håpe på det beste 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29_j skrev (53 minutter siden):

Hadde EL 22. Så er 18 DPO ? Ikke helt snøring på slikt. Skulle hatt mensen for 4- dager siden. Følte det var litt rosa på papiret ista, men kanskje bare syner🧐 

 

Tok testen! Men hadde bare litt urin, siden jeg nettopp hadde tisset. Denne var negativ. Så da er det vel bare å vente til neste? 😬

Du får ta en ny test i morgen tidlig, og om denne også er negativ, vent en 3 dager til før du tar en ny test ☺️ Krysser fingrene for deg 🤞🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (1 time siden):

Hadde EL 22. Så er 18 DPO ? Ikke helt snøring på slikt. Skulle hatt mensen for 4- dager siden. Følte det var litt rosa på papiret ista, men kanskje bare syner🧐 

 

Tok testen! Men hadde bare litt urin, siden jeg nettopp hadde tisset. Denne var negativ. Så da er det vel bare å vente til neste? 😬

Ta en i morgen tidlig på morgenurin :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (1 time siden):

Kan faktisk være så enkelt som så 😅👍 Vi får satse og håpe på det beste 🤩 

Ja 😊🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (54 minutter siden):

Men kan vel ikke være gravid iom at den er negativ? Måtte presse ut få dråper urin nærmest😅 

Håper altså. 

Takk😃😍

Hender innimellom at kroppen trenger litt ekstra tid for å produsere nok hcg, så kan fort vekk hende. Men ta en ny test i morgen også får du oppdatere oss da. Lykke til ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (10 timer siden):

Er fortsatt lyse - lyyse rosa det som er på papiret, kommer ikke noe i doen. Kroppen er forbasket god til å lure. Aldri spottet før i mine graviditeter, så dette ser dårlig ut.

Men kommer det ikke mer, så😍💞

Har du fått tatt en test @29_j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29_j skrev (5 timer siden):

Ingen vits, har fått en skikkelig tante på besøk. Kanskje jeg bør måle temp til når jeg har eggeløsning neste gang eller hva? Må ha bommet totalt her. ;)

Åå, det er kjipt. Hva du bør gjøre videre har jeg ikke peiling på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Så fint med en termingruppe! Håper jeg får være med her. Er det @vret som legger til?

Jeg er gravid for første gang ❤️ er 5+3 idag og har termin rundt 12 august. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 😊

Min aller første gang i et forum 🙈 så vi får se hvordan dette går 😊 fikk vite om graviditet på søndag/mandag. Ble  gravid i sommer, da var det en xu.

Fikk bekreftet av min fastlege i går gjennom måling av hcg at dette ser ut som en veldig graviditet 😁 hadde måling på 363 mandag og 2006 på fredag 😁 på xu i sommer målte jeg 106 og uken etter bare200. 

Så nå kan jeg endelig slappe av og nyte graviditeten 👏😁 er 4+5 i dag, termin dato er 20 august 😊

Symptomer: ømme bryst, murring, problemer med søvn, kvalm, trøtt, svimmel, kviser, hyppigere vannlating, endring av smak-sansen og selvfølgelig uteblitt menstruasjon. 

Endret av MZS 1991
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen altså. 

Trodde jeg var litt bæsje trang. Var i bilen og måtte holde litt igjen 😅

Kom hjem og gikk på do. Fikk ikke til å gjøre noe.. Så tørket, og jada. Blod. Ikke mye. Og litt sånn blandet med slim/utflod..  Så er det en annen 'ont' enn bæsjetrang..? Uke 9 idag ifølge 28dagers syklus. Men jeg har hatt 25-26 dagers sykluser siste mnd.. 

Hadde en SA i juni.. Trolig uke 5. 

😥😥😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, supernaturalfan said:

Faen altså. 

Trodde jeg var litt bæsje trang. Var i bilen og måtte holde litt igjen 😅

Kom hjem og gikk på do. Fikk ikke til å gjøre noe.. Så tørket, og jada. Blod. Ikke mye. Og litt sånn blandet med slim/utflod..  Så er det en annen 'ont' enn bæsjetrang..? Uke 9 idag ifølge 28dagers syklus. Men jeg har hatt 25-26 dagers sykluser siste mnd.. 

Hadde en SA i juni.. Trolig uke 5. 

😥😥😥

Blod på papiret er den verste følelsen når man er gravid. Jeg har slitet med dette siden uke 4. jeg er 6+0 i dag. Jeg var hos legen på mandag hvor jeg var 100% sikker på at jeg hadde SA. Gråt og var helt fra meg. Legen tok en blodprøve og jeg skulle komme tilbake på onsdag for en ny en. På onsdag fikk jeg svaret på mandagens blodprøve og hcg var kun på 850 (5+1) Da skjønte jeg at det var SA. Tok meg sykedag på jobb hvor jeg for det meste gråt. Legen mente også at dette så ut som SA men han ville ta en blodprøve for å se om den gikk ned. Svaret fikk jeg torsdagen og viste seg at hcg hadde doblet seg på 48t - den var da 1678. Jeg tørr fortsatt ikke å juble men legen mente dette så veldig lovende ut. Jeg får fortsatt blod på papiret innimellom men har slått meg til ro med at det ikke nødvendigvis trenger SA. Men jeg skal på en ny kontroll neste uke for å sjekke om hcg har økt. Jeg skal også på tidlig ultralyd neste fredag og jeg frykter at vi ikke ser noe da. 
 

Jeg forstår frykten din da jeg har samme følelse akkurat nå. Men som legen min sa så har han daglig gravide damer inne grunnet små blødninger og i flest alle tilfeller går det bra! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillra skrev (16 minutter siden):

Blod på papiret er den verste følelsen når man er gravid. Jeg har slitet med dette siden uke 4. jeg er 6+0 i dag. Jeg var hos legen på mandag hvor jeg var 100% sikker på at jeg hadde SA. Gråt og var helt fra meg. Legen tok en blodprøve og jeg skulle komme tilbake på onsdag for en ny en. På onsdag fikk jeg svaret på mandagens blodprøve og hcg var kun på 850 (5+1) Da skjønte jeg at det var SA. Tok meg sykedag på jobb hvor jeg for det meste gråt. Legen mente også at dette så ut som SA men han ville ta en blodprøve for å se om den gikk ned. Svaret fikk jeg torsdagen og viste seg at hcg hadde doblet seg på 48t - den var da 1678. Jeg tørr fortsatt ikke å juble men legen mente dette så veldig lovende ut. Jeg får fortsatt blod på papiret innimellom men har slått meg til ro med at det ikke nødvendigvis trenger SA. Men jeg skal på en ny kontroll neste uke for å sjekke om hcg har økt. Jeg skal også på tidlig ultralyd neste fredag og jeg frykter at vi ikke ser noe da. 
 

Jeg forstår frykten din da jeg har samme følelse akkurat nå. Men som legen min sa så har han daglig gravide damer inne grunnet små blødninger og i flest alle tilfeller går det bra! :)

Takk ❤️

Jeg får bare vente å se.. Har time til TUL på torsdag. Så får vel holde roen hjemme frem til det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (23 minutter siden):

Hvordan går det @supernaturalfan? Håper alt er bra og at det var en normal svangerskapsblødning :klem:

 

Hei! Herregud, fra å være nesten knust i går kveld og i natt ble det veldig stor glede å se tvillinger på ultralyd i dag mårres 🥰🥰 booket en time hos Volvat i går kveld, kunne ikke vente til torsdag 🙈 alt så bra ut 🥰  ble satt til 8+5, er etter menstermin 9+0 

Aner ikke hva blødningene kom av, hun sa vel egentlig ikke noe på det da jeg spurte heller.. Er vel vanskelig å si. Men ingen blodansamling eller noe gale å se 👍🏻 

Jeg strevde litt med småen i dusjen i går formiddag, ble mye opp og ned og bøye seg etc.. Vet ikke om det kan ha noe å si 🙈 har jo ellers lagt mye siste ukene da jeg har vært litt dårlig 😬

Endret av supernaturalfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...