Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

@Håkkimom ❤️ Forstår at det gjør det urolig!! Håper virkelig det er slik andre skriver her, at det rett og slett er litt tidlig å se noe. Kanskje EL også var noe senere enn du trodde i tillegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjela skrev (2 timer siden):

Dette var ikke hyggelig å høre rett før jul @Håkkimom :( så du noe selv på skjermen? Fostersekken/væsken liksom? 

Ja, vi så plommesekken og det som han kalte «antydningen til noe» 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (2 timer siden):

Uff ble litt paff når jeg stod opp å leste dette😢 Det var trist å høre @Håkkimom💔

Ja, jeg ble helt satt ut selv og sa flere ganger «ikke si det her igjen» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (2 timer siden):

Da er du 6+3 idag? 

Har hørt flere si at det skjelden er noe poeng å gå på ul før uke 7.. For man ser så lite. Så vi får håpe det er tilfelle ❤️ 

Ja, stemmer det.... 

jeg har også lest det, men så har jeg lest også at noen ser fra uke 6.... håper virkelig det er tilfelle og at det har skjedd noe i morgen når jeg skal tilbake 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (1 time siden):

Var dette jeg også tenkte, krysser fingrene for at det bare var litt tidlig og ta ultralyd 🤞🏼 
Men rart da at personen som tok ultralyden ikke nevnte noe på det? 😳

Ja, nei, han sa ikke mye gitt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (1 time siden):

@Håkkimom ❤️ Forstår at det gjør det urolig!! Håper virkelig det er slik andre skriver her, at det rett og slett er litt tidlig å se noe. Kanskje EL også var noe senere enn du trodde i tillegg? 

Mulig, jeg vet ikke helt når jeg hadde EL etter SA i sommer, men hadde gynekolog time for å ta celleprøve 25 november og hun sa det så ut som jeg akkurat hadde hatt EL.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håkkimom skrev (3 timer siden):

Ja, jeg ble helt satt ut selv og sa flere ganger «ikke si det her igjen» 

Syns det er veldig spesielt at han faktisk ikke kunne utdype litt mer. Evt forklare bedre hva  han så og hva som er vanlig på den tiden. 

Sende deg hjem uvitende om hva som skjer. Man må være forsiktig med hva man sier til prøvere og gravide for vi forstår jo ingenting av dette å tror alt er galt rimelig fort.

Nei får håpe at du får en annen gynekolog i morgen og gode nyheter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig håndtering av den personen du var hos @Håkkimom! Det burde vært forklart at man ikke ser så mye så tidlig! Jeg tok utvendig og så ikke stort heller annet enn et mørkt parti (fostersekken) med en avlang flekk med noe flimring i midten (hjertet). Legen klarte å si at jeg kanskje var kortere på vei enn jeg trodde, men det vet jeg ikke stemmer, så prøver å lukke ørene og tenke at det fremdeles er tidlig :) krysser for at det bare var for tidlig å se noe! Hvordan er formen ellers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg kontroll av livmorhals og TUL. Tiden har gått overraskende fort siden jeg fikk timen for halvannen uke siden, og jeg har vært egentlig ganske rolig frem til i dag.. Nå er jeg spent, gruer meg, og tenker i det ene øyeblikket at vi får se et hjerte og i det neste øyeblikket at det ikke er noe 😪 Mannen min er fin og støttende og sier at "vi har bestemt at dette går bra!" og det er heller ingen grunn til at det ikke skal gå bra... men likevel. Også med dere andres erfaringer her. Og mener ikke å gi dere dårlig samvittighet for å dele altså. Vi er her for alt! Men nå håper jeg jeg får sove godt og at fredagen kommer fort! Er 8+5 i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (31 minutter siden):

I morgen har jeg kontroll av livmorhals og TUL. Tiden har gått overraskende fort siden jeg fikk timen for halvannen uke siden, og jeg har vært egentlig ganske rolig frem til i dag.. Nå er jeg spent, gruer meg, og tenker i det ene øyeblikket at vi får se et hjerte og i det neste øyeblikket at det ikke er noe 😪 Mannen min er fin og støttende og sier at "vi har bestemt at dette går bra!" og det er heller ingen grunn til at det ikke skal gå bra... men likevel. Også med dere andres erfaringer her. Og mener ikke å gi dere dårlig samvittighet for å dele altså. Vi er her for alt! Men nå håper jeg jeg får sove godt og at fredagen kommer fort! Er 8+5 i morgen :) 

Denne følelsen satt jeg også med på tirsdagen. Jeg gruet meg mye mer enn jeg gledet meg.. Men det er bare å hoppe i det😊 Oddsen for at alt er bra, er mye større, enn ikke 🥰 Skal krysse fingrene for dere imorgen ☺ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere:smilyblomst: Jeg vil også gjerne skrive med, dere virker som en fin gjeng. Jeg fikk positiv test på mandag. Dette er pp2, i pp1 opplevde jeg en SA i uke 7. Er veldig glad for at jeg ble gravid rett etterpå. Dermed vet jeg ikke når jeg hadde eggløsning men er vel 4 eller 5 uker og termin rundt 18 august :strix:

Jeg er 32 år, vi har en datter fra før og om alt går bra blir det akkurat 2 år mellom barna.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Maya89 said:

Denne følelsen satt jeg også med på tirsdagen. Jeg gruet meg mye mer enn jeg gledet meg.. Men det er bare å hoppe i det😊 Oddsen for at alt er bra, er mye større, enn ikke 🥰 Skal krysse fingrene for dere imorgen ☺ 

Tusen takk ❤️ Stort sett går det heldigvis helt fint, og er mest spennende å skulle få hilse på pepperkornet 😆 (kallenavn som henger igjen fra da den var like stor som et pepperkorn) 😄 

 

2 hours ago, Elsoo said:

Hallo dere:smilyblomst: Jeg vil også gjerne skrive med, dere virker som en fin gjeng. Jeg fikk positiv test på mandag. Dette er pp2, i pp1 opplevde jeg en SA i uke 7. Er veldig glad for at jeg ble gravid rett etterpå. Dermed vet jeg ikke når jeg hadde eggløsning men er vel 4 eller 5 uker og termin rundt 18 august :strix:

Jeg er 32 år, vi har en datter fra før og om alt går bra blir det akkurat 2 år mellom barna.

Velkommen 😄 Gratulerer så mye!! Så fantastisk at du har blitt gravid igjen så fort! Jeg skrev deg opp på listen på første siden :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (1 minutt siden):

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Ååh for noen fantastiske nyheter🤩🤩🤩da er det bare å skåle i farris og satse på at formen holder seg tålig greit ut 1. Trimester 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 minutt siden):

Ååh for noen fantastiske nyheter🤩🤩🤩da er det bare å skåle i farris og satse på at formen holder seg tålig greit ut 1. Trimester 🥳

Lurer jo fææælt på hvor mye tilbake jeg er, det sa han ingenting om 🤯😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håkkimom skrev (5 minutter siden):

Lurer jo fææælt på hvor mye tilbake jeg er, det sa han ingenting om 🤯😳

Var det innvendig? Er jo vanskelig å måle så nøyaktig når det er så smått🤔 var som jeg nevnte lenger opp ikke særlig mye jeg så på ul på tirsdag heller. Da var jeg i hht EL 6+5. Bare et bankende hjerte og fostersekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (Akkurat nå):

Var det innvendig? Er jo vanskelig å måle så nøyaktig når det er så smått🤔 var som jeg nevnte lenger opp ikke særlig mye jeg så på ul på tirsdag heller. Da var jeg i hht EL 6+5. Bare et bankende hjerte og fostersekk. 

Ja, var innvendig! Målte plommesekken til 16 mm 😍😂 knøttsmått! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (7 timer siden):

Så koselig og gratulerer @Elsoo! Håper alt går bra denne gangen 😊 hvordan er formen din så langt?

Takk! Gratulerer til deg også :strix:formen er ganske fin, merker bare at jeg er litt ekstra trøtt og hormonell.. Har også fått noen kviser på haka og på ryggen, det har vært et tidlig graviditetstegn hos meg også i de 2 andre svangerskapene. Hvordan går det med deg? 

vret skrev (6 timer siden):

Velkommen 😄 Gratulerer så mye!! Så fantastisk at du har blitt gravid igjen så fort! Jeg skrev deg opp på listen på første siden :klemmer:

Takk, og gratulerer til deg også:smilyblomst: ja det er nesten uvirkelig at det skjedde så fort. Mannen trudde ikke på meg før jeg tok en digital test 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (21 minutter siden):

Hallo alle sammen 🤩🤩🤩 

jeg har nå vært hos gynekologen igjen, drit stressa for at det var samme beskjed som sist, og klar for å drukne sorgene i mengder med alkohol 🙄 meeeeen, vi så jammen meg hjerte slå 😍😍😍😍😍😍

Så fantastisk at det gikk bra ☺😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...