Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021


lizzie88

Anbefalte innlegg

@Sjela, ble flyttet frem ja🤔 Men jeg har sykluser på 26 dager også, så det stemmer kanskje ganske bra 🙈 Vi så faktisk litt bevegelse, og kropp, hodet, at hjernen var delt i 2 osv. Utrolig hvor mye man kunne se 😯 når det er så smått! Ble tatt innvendig hos meg da. Uansett, så vet vi iallefall at det er liv 🥰 

 

@supernaturalfan Hehe, når du sier det, så har du nok et poeng 🤣 Vet ikke hvor mye jeg stoler på det likevel, da fosteret kan vokse i rykk å napp😁

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra @Maya89😃 Jeg visste at jeg ikke ville se stort med tanke på gammelt UL apparat og kun utvendig, men jeg var ikke klar over at man kunne se det så detaljert allerede på innvendig heller. Er utrolig fascinerende 😍 Jeg endte med å bestille en privattime selv til jeg er 11-12 uker for å se litt mer og at alt er ok. Hadde det ikke vært for stengte grenser og kronglete måte å få tatt NIPT, hadde jeg reist innom Strømstad en tur. Nå får jeg betrygge meg med tidlig UL og vente tålmodig på avdekking av kjønn på OUL.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (37 minutter siden):

@Sjela, ble flyttet frem ja🤔 Men jeg har sykluser på 26 dager også, så det stemmer kanskje ganske bra 🙈 Vi så faktisk litt bevegelse, og kropp, hodet, at hjernen var delt i 2 osv. Utrolig hvor mye man kunne se 😯 når det er så smått! Ble tatt innvendig hos meg da. Uansett, så vet vi iallefall at det er liv 🥰 

@supernaturalfan Hehe, når du sier det, så har du nok et poeng 🤣 Vet ikke hvor mye jeg stoler på det likevel, da fosteret kan vokse i rykk å napp😁

 

 

Jeg har også hatt syklus på 25-27 dager siste mnd, så trodde kanskje jeg også skulle være en dag eller to lenger enn trodd, men ble likevel satt tilbake 2 dager 😅  tenkte meg en ul ila januar når jeg er 12-13 uker også.. Så får vi se hva de sier da 😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (1 time siden):

Takk! 

Jeg tok bare en digital test forrige svangerskap og den viste 3+.

Denne gangen fikk jeg 1-2 uker 12dpo. Jeg testet igjen 17dpo fikk 2-3 uker og testet igjen 23 dpo. 3+ uker. Reagerte ikke noe på det egentlig. Men jeg hadde 3 dager (9dpo,10dpo og 11dpo) med negativt tidlig tester strimmel og bare nektet å godta de 😂 jeg var sikker på jeg var gravid! Så 12 dpo testet jeg CB digital som var positiv 🥳

Bryst vortene har vært ømmere enn jeg kan huske sist. Kvalmen kom tidligere og har vært verre. Men faktisk, først idag har jeg kastet opp for første gang. Ingen oppkast forrige svangerskap. Jeg må tisse HELE tiden 😂 og har ellers bare hatt en magefølelse 😬😬 

I tillegg kjente jeg stikning rundt eggløsning tiden, noe jeg aldri før har gjort. Så lekte med tanken om det var flere egg 🙈  er to-eggede 👍🏻

Så koselig 🥰 To små troll som kommer. De kommer nok til å få et veldig fint og spesielt bånd :) tror du får masse glede av begge to selv om det sikkert blir tungt i starten. Å ikke minst vil de ha masse glede av hverandre. 

Har ikke lest så mye bak i tråden, men gikk du på noe hormonmedisin som økte sjansene for to? 

Gleder meg til min TUL. Håper på gode nyheter 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noddi skrev (5 minutter siden):

Så koselig 🥰 To små troll som kommer. De kommer nok til å få et veldig fint og spesielt bånd :) tror du får masse glede av begge to selv om det sikkert blir tungt i starten. Å ikke minst vil de ha masse glede av hverandre. 

Har ikke lest så mye bak i tråden, men gikk du på noe hormonmedisin som økte sjansene for to? 

Gleder meg til min TUL. Håper på gode nyheter 🤞🏻🤞🏻

Nei, ingen behandlinger eller noe sånt.. dette var naturens gang 😅 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjela Må nok bare smøre deg med tålmodighet ja 😁 Vi kan leve en stund på den idag 😎 Legen min har ultralyd på kontoret, så tenker han kommer sikkert til å ta en titt på første kontroll 🙈 Jeg skal ikke vite kjønn... Har ikke visst det med mine forrige heller 🤩 

 

@supernaturalfan Vanskelig å fastslå termin så tidlig, får sett bedre til Oul 🤩 Blir vel mer korrekt😊 Jeg er redd jeg blir flyttet tilbake eller frem, da jeg bestandig føder prematur.... I forhold til hvor jeg kan føde osv.. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

supernaturalfan skrev (3 timer siden):

Nei, ingen behandlinger eller noe sånt.. dette var naturens gang 😅 

 

 

Gøy😄 

Endret av Noddi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (23 timer siden):

Vet akkurat hva du snakker om 🤣🤣 Hos meg går kvalmen opp å ned, verst om morgen nå... for da kaster jeg opp🤨 Spent på 3 timers bil tur imorgen til ultralyden.. Den blir nok lang 🤣🤣 Er ikke bare bare å være gravid 🙈👍 

Åh fy søren! Beundrer deg ikke 😅 

Jeg er sånn karusell kvalm hele dagen, brått blir det for mye lunsj og da føler jeg det sitter i ganen! Ingen forvarsel her i gården! Hvordan gikk ultralyden? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (19 minutter siden):

Åh fy søren! Beundrer deg ikke 😅 

Jeg er sånn karusell kvalm hele dagen, brått blir det for mye lunsj og da føler jeg det sitter i ganen! Ingen forvarsel her i gården! Hvordan gikk ultralyden? 😊

Nei turen var lang 🤣🤣 omkjøring på turen også, kjørte i 6,5 time til sammen.... 🙈 Jeg er heldigvis ikke kvalm heletiden nå, var det tidligere.. 😁 Må huske å spise ofte, hvis ikke blir jeg skikkelig uvel🤪 lagt på meg 3 kg allerede, bare over magen tror jeg 🤣 Kvalmen blir bedre, gradvis 🤩🙌

Ultralyden gikk veldig fint, føles veldig uvirkelig at det er et levende vesen inni meg... Like fascinerende hver gang! 🤭 Skal du på noe tidlig ultralyd? 😊 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya89 skrev (13 timer siden):

Nei turen var lang 🤣🤣 omkjøring på turen også, kjørte i 6,5 time til sammen.... 🙈 Jeg er heldigvis ikke kvalm heletiden nå, var det tidligere.. 😁 Må huske å spise ofte, hvis ikke blir jeg skikkelig uvel🤪 lagt på meg 3 kg allerede, bare over magen tror jeg 🤣 Kvalmen blir bedre, gradvis 🤩🙌

Ultralyden gikk veldig fint, føles veldig uvirkelig at det er et levende vesen inni meg... Like fascinerende hver gang! 🤭 Skal du på noe tidlig ultralyd? 😊 

 

Åååh! Så godt å høre at det har gått over litt 🤗 uff, hørtes slitsomt ut med lang kjørevei 👀 

 

ja, det er så gøy og veldig fascinerende 😍 elsker å være på ultralyd og se og følge med, føler man får litt mer kontroll da 😂 jada, skal til ultralyd i kveld 😅 gleder meg super masse! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (1 minutt siden):

Skikkelig nedtur for min del på TUL hvert fall 🥺🥺🥺🥺

Ånei, huff. 
Hva skjedde om jeg får spørre? 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (14 minutter siden):

Ånei, huff. 
Hva skjedde om jeg får spørre? 🥺

Nei asså, han sa «føler du deg gravid?» vi så fostersekk og antydning til noe.... men det var ikke større enn 2 mm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håkkimom skrev (3 timer siden):

Nei asså, han sa «føler du deg gravid?» vi så fostersekk og antydning til noe.... men det var ikke større enn 2 mm 

Huff, hvor mange uker er du egentlig på vei, med tanke på menstermin? 
Har full forståelse av reaksjonen din. Men sa han ikke noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (11 timer siden):

Nei asså, han sa «føler du deg gravid?» vi så fostersekk og antydning til noe.... men det var ikke større enn 2 mm 

Så trassig! Får håpe det bare er tidlig enda! Kanskje EL kom senere enn antatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aoyt skrev (8 timer siden):

Huff, hvor mange uker er du egentlig på vei, med tanke på menstermin? 
Har full forståelse av reaksjonen din. Men sa han ikke noe mer?

Første dag siste mens, 2 november 😭 

Nei, sa ingenting mer.... bare snakket om hvordan vi skulle løse dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håkkimom skrev (1 time siden):

Første dag siste mens, 2 november 😭 

Nei, sa ingenting mer.... bare snakket om hvordan vi skulle løse dette 

Da er du 6+3 idag? 

Har hørt flere si at det skjelden er noe poeng å gå på ul før uke 7.. For man ser så lite. Så vi får håpe det er tilfelle ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (25 minutter siden):

Da er du 6+3 idag? 

Har hørt flere si at det skjelden er noe poeng å gå på ul før uke 7.. For man ser så lite. Så vi får håpe det er tilfelle ❤️ 

Var dette jeg også tenkte, krysser fingrene for at det bare var litt tidlig og ta ultralyd 🤞🏼 
Men rart da at personen som tok ultralyden ikke nevnte noe på det? 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...