Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann


Sovia

Anbefalte innlegg

Gratulerer masse Sovia. Har lest her inne før, men tror jeg aldri har lagt igjen spor :).

Jeg testet positivt digital 1-2 9 DPO, og fikk 2-3 digital 13 DPO. Er bare noen dager bak deg🥰.  Er så uvirkelig dette, går rundt å smiler konstant og koser meg med denne lille hemmeligheten ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

juicyfruity skrev (27 minutter siden):

Gratulerer masse Sovia. Har lest her inne før, men tror jeg aldri har lagt igjen spor :).

Jeg testet positivt digital 1-2 9 DPO, og fikk 2-3 digital 13 DPO. Er bare noen dager bak deg🥰.  Er så uvirkelig dette, går rundt å smiler konstant og koser meg med denne lille hemmeligheten ❤️

Tusen takk! Så hyggelig at du ville legge igjen en melding her hos meg 🥰 og såå gøy at vi ligger så likt i løypen! Veldig kjekt at din også satt så tidlig som i PP3. Har du egen dagbok? 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sovia said:

Tusen takk! Så hyggelig at du ville legge igjen en melding her hos meg 🥰 og såå gøy at vi ligger så likt i løypen! Veldig kjekt at din også satt så tidlig som i PP3. Har du egen dagbok? 💖

Ja, tror vi fikk det til når vi endelig traff på EL (vi prøvde ikke aktivt i desember, men jeg vet jo ca når jeg hadde EL). Jeg har ikke en egen dagbok...enda, men har lurt litt på om jeg skal starte en :) Kanskje det kommer en etterhvert... 

Gleder meg til å følge deg videre!🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+4

Det er rart å tenke på at 11% av svangerskapet allerede er unnagjort. Men, så har jeg jo egentlig bare vært gravid i 1,5 uke hvis man tenker tiden etter positiv test. Jeg synes det er fint å lese inne på de ulike appene om utviklingen til embryoet. Denne uken formes kroppen og organer, muskler og blod utvikles. Inni min mage liksom. For et mirakel 💖

Jeg fikk svar på blodprøvene jeg tok på mandag, og da hadde jeg en HCG på 237. Mandag var jeg 4+2. Hvis doblingen foregår «som den skal» så vil jeg sannsynligvis få 3+ på mandag eller tirsdag. Jeg tenkte å ta en på mandag, og hvis den viser 2-3 fortsatt så venter jeg til onsdagen. 

Ellers har jeg få symptomer enda. Ømme bryster og litt murring er vel det eneste verdt å skrive om. Men det er greit. Jeg antar at kvalmen kommer plutselig likevel. Dagene går mye fortere nå som jeg er begynt i jobb igjen og ikke bare går hjemme og tenker på baby lengre. Og fint er det! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det er så rart å se hvor mange % av svangeskapet som er overstått. Det føles jo som om jeg akkurat ventet på eggløsning😅 Og at det vokser en person inni magen min er også helt utrolig å tenke på😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+2

Nå er jeg inne i uke 6 allerede, og selv om tiden går sakte, så går den også veldig fort. I dag tok jeg min siste ClearBlue med ukesindikator. 

B197AC44-F940-427B-A26B-D2E72FE3358C.thumb.jpeg.e1361b52b3e200c9868a90f61d663a87.jpeg

Helt perfekt stigning, og akkurat etter boken 💖 

Nå skjer det ingenting før jeg skal til legen om en uke. Og så er det i dag to uker til TUL. Som jeg gleder meg! I natt drømte jeg at vi så hjertet på ultralyd og vi var begge helt i ekstase. Håper det blir virkelig! 
Ellers har kvalmen meldt seg nå, men den er faktisk verst på kvelden. Noen andre som har (hatt) det slik? Jeg har ofte endt med å ta en kvalmestillende, og det fungerer fint. Til nå har jeg ikke kastet opp. I tillegg har jeg fortsatt veldig ømme pupper og kjenner tidvis murringer/mensensmerter. Utenom det har jeg hatt få symptomer. 
 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på en ny uke med det lille riskornet i magen min - eller kanskje det er to? 💖

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (9 timer siden):

5+2

Nå er jeg inne i uke 6 allerede, og selv om tiden går sakte, så går den også veldig fort. I dag tok jeg min siste ClearBlue med ukesindikator. 

B197AC44-F940-427B-A26B-D2E72FE3358C.thumb.jpeg.e1361b52b3e200c9868a90f61d663a87.jpeg

Helt perfekt stigning, og akkurat etter boken 💖 

Nå skjer det ingenting før jeg skal til legen om en uke. Og så er det i dag to uker til TUL. Som jeg gleder meg! I natt drømte jeg at vi så hjertet på ultralyd og vi var begge helt i ekstase. Håper det blir virkelig! 
Ellers har kvalmen meldt seg nå, men den er faktisk verst på kvelden. Noen andre som har (hatt) det slik? Jeg har ofte endt med å ta en kvalmestillende, og det fungerer fint. Til nå har jeg ikke kastet opp. I tillegg har jeg fortsatt veldig ømme pupper og kjenner tidvis murringer/mensensmerter. Utenom det har jeg hatt få symptomer. 
 

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på en ny uke med det lille riskornet i magen min - eller kanskje det er to? 💖

Ja, kvalmen er brutal på kvelden og natten. Ganske ille på morgenen men iallfall nå i uke 12 så går det mye bedre på dagtid ❤️ Lykke til på TUL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Den siste uken har faktisk flydd og plutselig så føler jeg ikke at det er tidlig lengre. Jeg er jo faktisk i uke 7! Og i dag er det kun én uke igjen til TUL. Jeg trenger vel ikke å skrive at jeg gleder meg veldig 🙈 

I dag var jeg hos legen, som var såå glad og lykkelig over at jeg var gravid. Det var han som sendte meg til gyn for seks år siden med mistanke om PCOS, og etter det har han hørt på mine plager og utfordringer. Han, som jeg, trodde denne prosessen skulle ta tid og ble derfor veldig glad da det hadde klaffet så fort. Han satt bare og gliste. Jeg er veldig glad jeg har en så fin lege! Jeg tok masse blodprøver, men han ville ikke måle HCG fordi han ikke ville at jeg skulle henge meg opp i tallet - særlig fordi det nå kan begynne å flate litt ut. Det er vel ikke helt enda at det flater ut, men det er greit. Jeg protesterte ikke på det. Vi avtalte ny time i uke 12 og han ønsket meg lykke til på UL 💖

Ellers har jeg fortsatt veldig få symptomer. Kvalmen kommer og går, og akkurat nå er den ikke så gale. Jeg blir også litt kvalm av å gå på Metformin, så jeg er litt usikker på hvilken del av kvalmen som kommer av svangerskapet og hvilken del som kommer av Metformin. Uansett er det ingenting å klage på. Jeg har fortsatt utrolig ømme pupper og de har også vokst litt. I tillegg føler jeg meg litt «støl» nederst i magen, men jeg har lest at det er vanlig. Og så våkner jeg alltid mellom 3 og 5 fordi jeg må tisse. Det gjør jeg veldig sjelden til vanlig, men nå skjer det hver natt. Selv om jeg skulle ønske jeg hadde litt symptomer for å bli påminnet at jeg faktisk er gravid (og kanskje litt beroliget) så nyter jeg at det foreløpig går så bra - for plutselig gjør det ikke det lengre 🥰 

Håper dere får en fin uke 💖 jeg leser fortsatt alle dagbøkene deres og følger med 🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

I dag har vi vært på ultralyd. For en fantastisk opplevelse. Jeg var såå nervøs og full i følelser på forhånd, jeg har ikke sovet sammenhengende mer enn en time eller to i natt. Var så redd for at denne graviditeten bare var i hodet mitt, at gynekologen skulle si «her er ingen baby og ingen spor etter den heller». Men det var baby, det var hjertelyd på 143 slag i minuttet, det var perfekt størrelse (7+2) og det hele var noe av det vakreste jeg har vært med på. Vi fikk se babyen i nesten en hel halvtime, filmet og tatt bilder, snakket og ledd. Jeg holdt meg helt til vi kom tilbake til bilen. Da kom alle tårene jeg har spart opp hele svangerskapet, og jeg kjente jeg var helt lykkelig. Er helt lykkelig. Og enda så lenge jeg har drømt og fantasert om tvillinger så var det «bare» én. Og det er nok like greit 🙈

 

Da vi var ferdige gikk vi ut og spiste middag for å feire, så gikk vi innom HM og kjøpte en body og et par sokker. Mest symbolsk, for å ha gjort noe så koselig og fint knyttet til denne dagen. Babyens første plagg, plukket ut av oss begge i felleskap. 

Formen min er forøvrig fortsatt fin - litt kvalme, men ingen oppkast. Veldig ømme pupper og lite energi. Men det er ingenting å klage over 💖

Nå er neste UL på 11+6 og jeg kommer nok ikke til å oppdatere her før da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det ble en fin opplevelse😍 og så koselig med handlingen etterpå! Gleder meg til å høre hvordan det går neste gang også❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå ble helt rørt av denne oppdateringen heart.gif.487d5bc4ddce9623bc5f7e395684ff2f.gif
Gratulerer med vellykket og flott UL og nyt svangerskapet videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så rørende å lese om opplevelsene dine, både i møte med legen som ble så glad på dine vegne, og også opplevelsen på ultralyd. Jeg unner deg dette ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelig melding, @Godis 💕 Jeg krysser alt jeg har for at spiren snart sitter for deg også (aller helst allerede) 💖🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sovia skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for hyggelig melding, @Godis 💕 Jeg krysser alt jeg har for at spiren snart sitter for deg også (aller helst allerede) 💖🤞🏻

Tusen takk 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye! For en fantastisk tid for deg ❤️ 

Følte virkelig lykken skinner gjennom i tekstene du skriver i dagboka, og kjenner jeg er oppriktig glad for at du har en liten spire som vokser i magen!

Kos deg med svangerskapet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (6 minutter siden):

Gratulerer så mye! For en fantastisk tid for deg ❤️ 

Følte virkelig lykken skinner gjennom i tekstene du skriver i dagboka, og kjenner jeg er oppriktig glad for at du har en liten spire som vokser i magen!

Kos deg med svangerskapet ❤️ 

Åå, tusen takk for kjempehyggelig melding! Jeg er veldig glad og koser meg samtidig som jeg prøver å ikke kjenne så mye på bekymringer 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...