Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann


Sovia

Anbefalte innlegg

PP1 - CD12

I dag gjorde temperaturen en dropp igjen som gjør at jeg tenker at EL ikke kommer de nærmeste dagene. Men det er helt greit. Jeg stresser ikke og tenker at det kommer når det kommer. Og, skulle jeg ikke få EL i det hele tatt denne syklusen så vil blodprøvene vise det og gynekologen legge en plan videre for meg. Vet dere hva planen evt vil gå ut på? Prøve en måned til med dobbel dose Letrozol? Eller gå rett til trippel? Eller gjør man noe annet? Jeg har hele tiden tenkt at Letrozol vil være redningen for meg, selv om det absolutt ikke er sikkert at det blir sant. 

Ellers har jeg hatt en rolig og fin lørdag! Vi var på besøk hos svigers i kveld og jeg kjenner igjen på hvor utrolig mye jeg gleder meg til å fortelle de at de skal bli besteforeldre, når den tid kommer. 💖

Legger ved tempen min for de som er spesielt interesserte. EL-vinduet kommer til å forsvinne i morgen 😊

56B2B0EB-F307-4EB5-AB38-B16344EEA538.thumb.jpeg.f09c60a8640305eb445e511fa12d5dd5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP1 - CD13

Kanskje eggløsning er på vei likevel? I formiddag tok jeg en test litt på gøy. Den så slik ut:

7CF809FA-4A39-491D-A18C-28942D7DD081.thumb.jpeg.6a8eb808ee91317d7d9a87efaaad2493.jpeg

Jeg tok ikke vare på urinen siden jeg bare testet på gøy, men tok en digital nå nettopp for å se. Der fikk jeg blinkende smiley. Nok til å bli veldig gira og glad, men min historikk med positive EL-tester er jo langt ifra en glad historie. Jeg opplever omtrent alltid positive tester rundt CD14, men har likevel ikke eggløsning. Derfor må jeg stole på temperaturen denne gangen. Vi hadde sex i dag, så vi har iallefall dekket det hvis det skulle skje i morgen eller på tirsdag. Og så tenker jeg vi tar en runde til da. Her er forresten temperaturkartet mitt. Kanskje jeg får EL på tirsdag? Det hadde vært såå gøy!

1B953E06-4384-4B3C-8104-FAC10586484C.thumb.jpeg.a4afaa161bd2a991b40df28469ab66b2.jpeg

Kryss fingrene for meg 🤞🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har du testet i dag? 😄

Ja, testet nettopp! Så hyggelig at du spør 🥰 Fortsatt blinkende smiley på digital. Premom ser slik ut for tiden: 

114A4AA0-3604-4ECD-B5D7-601248B3D829.thumb.jpeg.78c92affb827c1986a758df6ac4c8c51.jpeg

 

Og temperaturen min er akkurat lik som i går. Med to desimaler føler jeg det er for tilfeldig, håper det er en bug. Vi får se på temperaturen i morgen, siden det er den jeg stoler mest på 😄0D3B2076-FCDF-494B-8BAC-7D7CAA6F6046.thumb.jpeg.cac918929adf3a4a670522b745511bda.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt du stoler mest på tempen 👍 tror du at du får merket med eggløsning i appen om tempen holder seg lik? Det kan være eldip 3 dager siden 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Forstår godt du stoler mest på tempen 👍 tror du at du får merket med eggløsning i appen om tempen holder seg lik? Det kan være eldip 3 dager siden 🤔

Nei, den må opp 0.3 i gjennomsnitt over tre dager. Nå har den gått opp 0.12, som betyr at den må opp minst 0.18 til i morgen for at EL skal bli merket i appen. Kan godt være det var EL dip i forgårs! Men jeg tar ingen gleder på forskudd, får bare se tempen an 🙈💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sovia skrev:

Nei, den må opp 0.3 i gjennomsnitt over tre dager. Nå har den gått opp 0.12, som betyr at den må opp minst 0.18 til i morgen for at EL skal bli merket i appen. Kan godt være det var EL dip i forgårs! Men jeg tar ingen gleder på forskudd, får bare se tempen an 🙈💖

Ahh, skjønner 😏 greit å ikke ha for store forhåpninger når kroppen ikke helt er samkjørt, men jeg håper likevel på at pila går riktig vei i morges :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD15

Jeg skal være ærlig og si at jeg hadde store forhåpninger til temperaturen i dag, selv om jeg har lovet meg selv å ikke ha det. Derfor ble jeg skikkelig skuffet da temperaturen hadde gått ned. Det betyr i alle fall at jeg ikke kan stole på EL-testene. De kommer nok sikkert til å vise positivt når det faktisk er EL på vei, men det hjelper ikke når jeg får falsk positiv fire ganger til i løpet av syklusen. Appåtil drømte jeg at herr Sovia ville skilles i natt, så jeg fikk en skikkelig dårlig start på dagen. Heldigvis var han flink til å forsikre meg om at det kun var en drøm, men jeg kjenner jeg likevel ble påvirket. Jaja. Nå er det bort med alle destruktive tanker og på tide å jobbe. Heldigvis blir det travelt i dag så jeg ikke trenger å vie mye tid og tankeenergi på dette 💖 Håper dere har en finere start på deres dag 🤗

D9B28229-BA7E-4E0B-8061-36A43009B52B.thumb.jpeg.34e65ba30217d01763cc08058e654dbb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj :( nå ble jeg skikkelig skuffa på dine vegne! ❤️ Håper dagen har blitt bedre enn hva den startet 🌺 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne drømmer er til å bli gal av! Virkelig ingen god måte å starte dagen på når man drømmer sånt😶 Og kjenner igjen frustrasjonen ang eggløsningstester som ikke er til å stole på i det hele tatt.. det er veldig kjedelig! Jeg har gitt opp å bruke de nå, blir bare mer forvirret av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige meldinger i går, @Neutral90 og @Noldi! Dagen ble heldigvis bedre etterhvert - det hjalp å begrave seg i jobb 🙈

PP1 - CD16

Det er lite nytt å melde i dag. Temperaturen er omtrent uforandret og jeg får fortsatt blinkende smiley. For ja.. jeg måtte jo teste siden jeg først fikk blinkende. Bare for å se om den ble fast. Nå har den blinket i fire dager 😅 Og jeg er lei! Ellers tenker jeg ca annenhver time at jeg ikke kommer til å få EL i det hele tatt denne måneden, og så tar tankene en helomvending til at EL kommer på CD20, eller 22, eller kanskje 27. Heldigvis klarer jeg å være ganske så rasjonell utad, så jeg ikke risikerer at herr Sovia gjør alvor ut av drømmen min fra i går 😂

EB83ED75-8512-4B61-9B60-44D78456B833.thumb.jpeg.7e2d07c157f55a8f265a7beb230687b4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du tilbake til gyn for ultralyd? 

Jeg kan ikke så mye om pcos men har forstått at flere har god effekt av metformin i tillegg til letrozol. Det skal ha god virkning på insulinproduksjon/blodsukker. 

Det skal være visst i alle fall, det er kjipt å gå og vente på eggløsning! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Neutral90 skrev:

Skal du tilbake til gyn for ultralyd? 

Jeg kan ikke så mye om pcos men har forstått at flere har god effekt av metformin i tillegg til letrozol. Det skal ha god virkning på insulinproduksjon/blodsukker. 

Det skal være visst i alle fall, det er kjipt å gå og vente på eggløsning! :klemmer: 

Foreløpig er planen at jeg skal ta blodprøver på CD21 og 27 for å se om EL har vært (men siden jeg temper vil ikke resultatene være noen overraskelse for meg). Hva som blir neste er jeg usikker på. Hvis ikke EL kommer denne syklusen kommer gyn til å ta kontakt med meg for å legge en plan videre.

 

Jeg burde kanskje skrevet det i introduksjonen om meg selv, men jeg har gått på Metformin/glucophage i nesten seks år. I august i fjor ville derimot endokrinologen min (som jeg går til to ganger i året) at jeg skulle teste ut Ozempic. Det er en sprøyte jeg setter en gang i uken. Det er egentlig insulin for diabetespasienter, men har også vist seg å være veldig positivt for oss med PCOS med tanke på både blodsukkerregulering og vektnedgang. Jeg gikk på den i et halvt år først, og gikk da ned 10 kg. Så tok jeg en pause på et halvt år før jeg begynte igjen nå i august. Har foreløpig gått ned tre kilo. Men, jeg klarer ikke gå på både Ozempic og Metformin samtidig, fordi bivirkningene rett og slett blir for mye for meg (blir helt utrolig kvalm). Så for øyeblikket går jeg kun på Ozempic for vektnedgang og blodsukkerregulering. Jeg kommer til å fortsette med det frem til gynekologen setter ned foten og ber meg begynne på Metformin igjen. Men foreløpig tenker jeg det også er fint at jeg går ned i vekt med sprøytene siden jeg har en BMI på 30 😊 

 

Det ble langt dette, men det var iallefall et forsøk på å forklare 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sovia skrev:

Foreløpig er planen at jeg skal ta blodprøver på CD21 og 27 for å se om EL har vært (men siden jeg temper vil ikke resultatene være noen overraskelse for meg). Hva som blir neste er jeg usikker på. Hvis ikke EL kommer denne syklusen kommer gyn til å ta kontakt med meg for å legge en plan videre.

 

Jeg burde kanskje skrevet det i introduksjonen om meg selv, men jeg har gått på Metformin/glucophage i nesten seks år. I august i fjor ville derimot endokrinologen min (som jeg går til to ganger i året) at jeg skulle teste ut Ozempic. Det er en sprøyte jeg setter en gang i uken. Det er egentlig insulin for diabetespasienter, men har også vist seg å være veldig positivt for oss med PCOS med tanke på både blodsukkerregulering og vektnedgang. Jeg gikk på den i et halvt år først, og gikk da ned 10 kg. Så tok jeg en pause på et halvt år før jeg begynte igjen nå i august. Har foreløpig gått ned tre kilo. Men, jeg klarer ikke gå på både Ozempic og Metformin samtidig, fordi bivirkningene rett og slett blir for mye for meg (blir helt utrolig kvalm). Så for øyeblikket går jeg kun på Ozempic for vektnedgang og blodsukkerregulering. Jeg kommer til å fortsette med det frem til gynekologen setter ned foten og ber meg begynne på Metformin igjen. Men foreløpig tenker jeg det også er fint at jeg går ned i vekt med sprøytene siden jeg har en BMI på 30 😊 

 

Det ble langt dette, men det var iallefall et forsøk på å forklare 😅

Neida, skjønner hva du mener 👍 vekt har jo endel å si for eggløsning. Er selv bare på bmi 32,så skjønner at du gjerne vil så langt ned som mulig 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD18

Stikker bare innom for å si hei, og fortelle at her skjer det ingen verdens ting. Det som er mest positivt her er at temperaturene er så jevne. Det virker nesten som om hormonene er balanserte. Det er jo litt kult i seg selv. Jeg bare fortsetter å vente, jeg. Kjenner det skal bli godt med helg 💖

 

904974C9-51B2-457D-8EFA-1F534EE901A0.jpeg

Endret av Sovia
La ved bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, veldig jevn temp ja! Det må man jo bare se som positiv. Jeg hadde skikkelig hormonkrøll for noen år siden, og da føyk tempen opp og ned med store variasjoner. Så dette ser jo bra ut da. Satser på at kroppen er i gang med å gjøre klart et gullegg snart! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD19

Fortsatt helt jevn temperatur. Opp 0.01 fra i går. Dette må jo være Letrozolen som har en finger med i spillet. Da jeg tempet forrige syklus var temperaturene veldig ujevne. Bare se her: 

C80259D4-67E2-46F4-A0E7-AC96D7D3B154.thumb.jpeg.a3819ccccbaa679216db31e5b1317c63.jpeg
Dette hadde jeg jo derfor forventet denne syklusen også, og i starten var temperaturene litt mer varierte. Kanskje det kommer noe godt ut av medisinbruken til tross for at jeg ikke ser ut til å få EL. 
 

På skjemaet fra gynekologen står det sex annenhver dag fra CD10 til 20, før blodprøve på 21 og 26. Det vil si at hvis alt hadde funket som det skulle, burde jeg hatt EL innen nå. Men det er greit. Jeg tar blodprøven på CD21 (mandag) og tenker at vi får legge planen videre derfra. Jeg har null idé om hva planen videre blir, da. En ny runde med Primolut og Letrozol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ikke er noe tydelig tegn på eggløsning da! Hvor mange runder har du gått på letrozol? Og er det enkel eller dobbel? Jeg ser jo at du har skrevet at du går på metformin. For meg er neste steg i prøvingen å begynne på metformin hvis det ikke hjelper med dobbel dose letrozol🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noldi skrev:

Kjedelig at det ikke er noe tydelig tegn på eggløsning da! Hvor mange runder har du gått på letrozol? Og er det enkel eller dobbel? Jeg ser jo at du har skrevet at du går på metformin. For meg er neste steg i prøvingen å begynne på metformin hvis det ikke hjelper med dobbel dose letrozol🤔

Det er første runde Letrozol, dobbel dose. Så jeg hadde store forventninger til at det gikk, men kjenner jeg holder på å miste håpet. Menmen. Kanskje det funker med neste runde, enten det er dobbel eller trippel. Så lenge du har PCOS kan du vel begynne på Metformin uansett? Jeg har som sagt gått på det i seks år, bare for å stabilisere hormonene, minske symptomene på PCOS og gå ned i vekt. Synes det har fungert bra 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...