Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann


Sovia

Anbefalte innlegg

Etter å ha snoket her inne i noen måneder er det på tide å skrive en egen dagbok. Håper noen kan finne den like spennende og hjelpsom som jeg finner deres 💗

Jeg er i midten av 20-årene, og i sommer giftet jeg med min mann som er i starten av 30-årene, etter å ha vært kjærester fire år. Vi er begge i fast jobb med egen bolig. Siden jeg har PCOS (fikk diagnosen i 2015) bestemte vi oss for å prøve ganske snart etter bryllupet. Jeg sluttet på p-piller i august 2019 for å stabilisere kroppen til vi skulle begynne å prøve, og forhåpentligvis få oversikt over syklusen min. Det skjedde imidlertid ikke. Vi bestemte oss for å begynne å prøve i august. Siden jeg mistenkte at jeg ikke hadde EL (på tross av positive EL-tester hver syklus) dro jeg til gynekologen for et par uker siden. Han mente sannsynligheten for at jeg hadde hatt EL de siste månedene var liten, og skrev ut Primolut og Letrozol til meg med en gang. Siden jeg ikke har hatt EL siden vi begynte å prøve starter denne dagboken på PP1. Håper dere vil følge med i tankekaos, testing og DPO-land - jeg gleder meg til å kunne ventilere litt til noen andre enn mannen 🥰
 

————————

Positiv test her 🤍

Oppsummering her 🤍

Endret av Sovia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP1 - CD 2

Etter en Primolut-kur som jeg avsluttet på lørdag fikk jeg i går mensen. Etter planen starter jeg på Letrozol på fredag (CD 4). Gynekologen mente jeg skulle begynne rett på dobbel dose, som jeg egentlig synes er ganske spennende. Som mange andre hadde jeg bestemt meg for å være helt chill i denne PP og se hvordan det gikk - men det klarer jeg virkelig ikke 😂 Jeg skal ta blodprøver på CD 21 og CD 26 for å se om jeg har hatt EL. Håper, håper 🤞 Dagene går så sakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og lykke til med pp1 😄 greit at dere har vært så "smart" og strukturert rundt det at dere får syklsuhjelp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Neutral90 skrev:

Velkommen og lykke til med pp1 😄 greit at dere har vært så "smart" og strukturert rundt det at dere får syklsuhjelp 👍

Tusen takk! Ja, jeg er veldig glad for det nå, selv om det ikke føltes slik da jeg hadde uregelmessig mensen et helt år uten å føle jeg fikk noe igjen for det. Din dagbok er en av de jeg har lest de siste månedene og jeg håper virkelig det snart klaffer for dere 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :smilyblomst: Starten din høres veldig lik ut starten min. Jeg var 25 år, sluttet på p-piller og fikk vite at jeg hadde PCOS. Nå har det gått ti år og jeg er trebarnsmor :) Så det er fullt mulig å få til dette, det kan bare ta littegrann tid og man må ha riktig medisinhjelp. Noe jeg syns det høres ut som du har fått! Kjempebra med primolut og letrozol! Satser på at kroppen 'oppfører' seg litt nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amatariel skrev:

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :smilyblomst: Starten din høres veldig lik ut starten min. Jeg var 25 år, sluttet på p-piller og fikk vite at jeg hadde PCOS. Nå har det gått ti år og jeg er trebarnsmor :) Så det er fullt mulig å få til dette, det kan bare ta littegrann tid og man må ha riktig medisinhjelp. Noe jeg syns det høres ut som du har fått! Kjempebra med primolut og letrozol! Satser på at kroppen 'oppfører' seg litt nå ;)

Tusen takk for hyggelig melding! Ja, jeg håper virkelig at kroppen spiller på lag med meg nå og velger å hjelpe istedenfor å kjempe imot. Jeg har mang en gang etter jeg fikk PCOS blitt skuffet og lei, men jeg leser jo så mange solskinnshistorier og tenker at det må jo bare gå 💖

Jeg har lest masse i dagboken din og følger med stor iver. Nå som jeg endelig har «kommet ut» skal jeg inn og kommentere litt der også. Jeg synes det er så fint å kjenne på at jeg ikke er alene, særlig nå som jeg føler jeg holder på verdens største hemmelighet jeg ikke kan fortelle noen om 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Noldi skrev:

Velkommen, og lykke til med prøvingen 😁 Gleder meg til å følge deg på veien mot å få barn😁

Tusen takk, snille! Jeg er veldig takknemlig for at jeg får følge deg også 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD 4

Endelig CD 4 og klar for start av Letrozol. Det er rart hvor sakte dagene går for tiden når man bare venter. Jeg begynner som sagt rett på dobbel dose. Tenkte å ta de til kvelden i tilfelle jeg skulle få fæle bivirkninger, så jeg slipper å sitte med det på jobb. Er det noen av dere som har gått på Letrozol og (ikke) fått bivirkninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk på letrozol denne runden, enkel dose da, men opplevde ingen bivirkninger🙈 Veldig usikkert om jeg fikk virkningen man egentlig ønsker å få også, så kan hende man opplever mer bivirkninger av dobbel dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt letrozol for første gang denne pp'en. Enkel. Er i dpo-land nå, og vil si at jeg egentlig ikke har hatt noen bivirkninger. Litt ekstra murring i mellom dagene letrozol til EL kanskje, men ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Noldi skrev:

Jeg fikk på letrozol denne runden, enkel dose da, men opplevde ingen bivirkninger🙈 Veldig usikkert om jeg fikk virkningen man egentlig ønsker å få også, så kan hende man opplever mer bivirkninger av dobbel dose. 

 

37 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har også tatt letrozol for første gang denne pp'en. Enkel. Er i dpo-land nå, og vil si at jeg egentlig ikke har hatt noen bivirkninger. Litt ekstra murring i mellom dagene letrozol til EL kanskje, men ikke noe annet.

Takk for svar! Er spent på om jeg får noen bivirkninger. Jeg ble veldig hormonell av Primolut, og har lest at enkelte blir hormonell av Letrozol også. Stakkars mannen min 😂 Godt jeg ikke skal ta de i mer enn fem dager iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til klubben! Alltid koselig med nye ''fjes'' :) Håper dette går på første forsøk 😄

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen! Jeg har selv pcos og vært prøver en stund og følger deg gjerne her! Spent på dine erfaringer med letrozol (har ikke prøvd det selv) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stjerne009 skrev:

Velkommen! Jeg har selv pcos og vært prøver en stund og følger deg gjerne her! Spent på dine erfaringer med letrozol (har ikke prøvd det selv) 😊

Takk for hyggelig kommentar! Jeg er også veldig spent på om jeg får EL med Letrozol. Vet du om du får EL på egenhånd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Sovia skrev:

Takk for hyggelig kommentar! Jeg er også veldig spent på om jeg får EL med Letrozol. Vet du om du får EL på egenhånd? 

Noen sykluser, hvert fall, men ikke alle tror jeg. Jeg har blitt gravid en gang (i mars), men mistet i MA i uke 11 dessverre. Før det var vi sånn halvveis prøvere i halvannet år, men uten å gå all inn med EL testing osv. Nå er jeg innstilt på å prøve naturlig et par mnd til, før jeg også evt prøver letrozol eller lignende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sovia skrev:

Takk for hyggelig kommentar! Jeg er også veldig spent på om jeg får EL med Letrozol. Vet du om du får EL på egenhånd? 

Jeg får EL på egen hånd, men jeg syns den kommer så sent! Flere i år har kommet på CD29. Men så slår den plutselig til og kommer rundt CD17 innimellom. Nå i denne pp'en tok jeg ingen ventesjanser, prøvde letrozol for første gang og det ble heldigvis EL på CD16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stjerne009 skrev:

Noen sykluser, hvert fall, men ikke alle tror jeg. Jeg har blitt gravid en gang (i mars), men mistet i MA i uke 11 dessverre. Før det var vi sånn halvveis prøvere i halvannet år, men uten å gå all inn med EL testing osv. Nå er jeg innstilt på å prøve naturlig et par mnd til, før jeg også evt prøver letrozol eller lignende! 

Så fint at du iallefall vet du kan få EL på egenhånd! Jeg har kun hatt én det siste året som jeg vet om. Håper dere får det til snart, så du slipper Letrozol 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Jeg får EL på egen hånd, men jeg syns den kommer så sent! Flere i år har kommet på CD29. Men så slår den plutselig til og kommer rundt CD17 innimellom. Nå i denne pp'en tok jeg ingen ventesjanser, prøvde letrozol for første gang og det ble heldigvis EL på CD16.

CD29 er leeenge å vente! Skjønner godt at du prøvde Letrozol da. Jeg lurer veldig på om jeg får EL og om når den kommer. Håper den doble dosen gjør at sjansene er gode 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...