Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann


Sovia

Anbefalte innlegg

Tok to tester til i dag, med spennende resultat 🤞🏻Nå får vi bare håpe at jeg faktisk klarer å sove i natt, og ikke bare tenke på tempen 😂 Kanskje disse EL-testene faktisk er til å stole på akkurat nå? 
 

D39CD800-1AD3-4E50-A340-9D33942CF351.thumb.jpeg.832e5c09c48e35c791b65f70b462c7e2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser veldig bra ut med positiv EL-test i dag kl. 18.48. Den neste ser svakere ut.  Jeg har iallfall følt at eggløsningstester har stemt godt. Har du forresten kjent noen EL-smerter osv? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (8 timer siden):

Ser veldig bra ut med positiv EL-test i dag kl. 18.48. Den neste ser svakere ut.  Jeg har iallfall følt at eggløsningstester har stemt godt. Har du forresten kjent noen EL-smerter osv? 🤗

Jeg har en historie med generelt jevnt LH-nivå gjennom hele syklusen, derfor stoler jeg ikke helt på EL-tester. Jeg får LH-økning og symptomer på eggløsning, men egget slipper ikke. Så jeg kan analysere så mye jeg vil uten at det behøver å bety noe, dessverre. Derfor stoler jeg nå kun på temperaturen. Har hatt murringer og slim i tre dager nå, så trodde liksom det var ekte denne gangen etter dobbel dose Letrozol 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD24

Ikke helt den temperaturen jeg hadde håpet på i dag. Jeg kjenner jeg ble skuffa.. Både jeg og mannen var veldig spente på temperaturen i dag og jeg har sovet dårlig i natt. Menmen. Ny blodprøve i morgen, så regner jeg med at gyn ringer i neste uke for å legge en plan videre.

83331B37-ADA9-47BE-A7A2-3F7A58EA156E.thumb.jpeg.e5c1a60a4e5c37a49cfd381a15adffb4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD26

Nå har jeg gått fra å ha såå fine og jevne temperaturer til at de er over alt. I dag klinket jeg til med den laveste temperaturen jeg noensinne har registrert. Så det skjer her for tiden.

Jeg har mistet troen på at EL kommer denne syklusen, og blir så lei meg når kroppen min ikke bare kan gjøre som den skal - særlig nå når den får hjelp i tillegg. Jeg tok iallefall blodprøve i går og venter at gyn ringer meg i neste uke. Jeg kjenner at jeg er litt spent på det også. Nå skjer det noe nytt! Det som er mest kjipt er at jeg sannsynligvis må gå på Primolut igjen, hvor det fra start vil gå 12-14 dager før jeg får mensen, og så minst 14 dager til før jeg kan håpe på EL. Altså snakker vi sannsynligvis ikke denne siden av året. Menmen. Nå skal jeg ikke ta alle sorgene på forskudd. Og så skal jeg kose meg i helgen 💖

51B8B074-447A-4805-A111-819790E6B313.thumb.jpeg.af628b6deb598221499a9140bd2bdee8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh dette er jo veldig kjedelig og irriterende da! Er jo andre veien temperaturen skal gå🙄 Ser ut som kroppen prøvde veldig en periode da, når temperaturen holdt seg så jevnt. Blir det målt flere hormonnivåer i blodprøven du tok, eller kun progesteron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noldi skrev (11 minutter siden):

Åhh dette er jo veldig kjedelig og irriterende da! Er jo andre veien temperaturen skal gå🙄 Ser ut som kroppen prøvde veldig en periode da, når temperaturen holdt seg så jevnt. Blir det målt flere hormonnivåer i blodprøven du tok, eller kun progesteron?

Kun progresteron. Så det er vel bare for å stadfeste om EL (ikke) har skjedd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (1 minutt siden):

Kun progresteron. Så det er vel bare for å stadfeste om EL (ikke) har skjedd? 

Ja, da er det kun for å bekrefte eller avkrefte eggløsning. Satser på at gyn ringer deg tidlig i uken så du om ikke annet får startet fort på primolut og ikke må vente unødvendig lenge om det viser seg at du ikke har hatt eggløsning. Enda kjedeligere å vente på å starte mensen enn å vente på eggløsning😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner du blir frustrert! Men ikke gi opp! Godt mulig kroppen prøver og prøver her å få til et egg. Og det er jo et godt tegn at tempen er lav nå..!? Håper du plutselig får tempeøkning her nå! Jeg har hatt flest eggløsninger mellom CD26-30 i all min prøvekarriere, så jeg er nok litt preget av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du heier på meg, @Amatariel! Og det er litt betryggende å høre at du har fått eggløsninger sent. Men, siden jeg gikk på dobbel dose denne måneden hadde jeg liksom håpet på noe tidligere. Jaja. Jeg venter i spenning 🙈 Veldig kjekt å lese at du nærmer deg iallefall 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD28

Jeg hadde ikke trodd jeg skulle skrive CD28 uten spor av eggløsning. Men nå er det en gang slik, og jeg har begynt å innfinne meg med at det ikke blir noen eggløsning denne måneden - så får jeg heller ta det som positiv overraskelse om det skulle dukke opp. Jeg har forøvrig også sluttet å tolke temperaturene mine fra dag til dag etter lørdagens resultat. Jeg var så lei meg og sur hele dagen, og det tok flere timer før jeg klarte å ta meg sammen. Heldigvis  har jeg en mann som forstår alt uten at jeg trenger å si noe 💖

 

AF1ADF0A-E09F-4B28-AC73-C77B0644403B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD29

I dag ringte gynekologen. Som forventet hadde ikke progresteronnivåene mine økt. Heldigvis visste jeg det siden jeg temper, og ble derfor ikke skuffet. Skuffet ble jeg derimot da han foreslo at vi skulle vente en måned mens jeg starter opp igjen på Metformin. «Dere er jo enda så unge», sa han. Jeg protesterte og sa «Joda, men jeg er klar for neste steg, kan jeg gå en runde til på Primolut og Letrozol, kanskje trippel dose, kanskje ultralyd og Ovitrelle». Det hadde han ikke kapasitet til sa han, at jeg da ville gå foran mange andre som var ufrivillig barnløse i køen, og holdt fast ved at jeg burde vente en måned og gå på metformin i mellomtiden. Hvis ikke jeg har fått mensen av meg selv innen årsskiftet skal jeg ta en ny dose Primolut. På dag 4 etter mensen, uansett når den kommer, er det ny dobbel dose Letrozol. Og gynekologen foreslo også at hvis jeg ikke ville vente så kunne mannen ta en sædprøve.
 

Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om alt egentlig. Jeg kjenner jeg er litt tom.. jeg håpte sånn at gynekologen skulle ringe og si at «det ble ingen EL denne gang, men vi prøver igjen». Jeg får imidlertid litt gnisten i meg og er klar til å kjøre på med Metformin. Han mente 1500 mg var godt nok, men jeg har tidligere gått på 2000 mg med god effekt så jeg kommer nok til å gjøre det nå også. I mellomtiden får vi bare øve på å prøve. Jeg kommer nok også til å fortsette å tempe frem til mensen kommer. Man vet jo aldri, plutselig får jeg en veldig sen EL likevel. Nå skal jeg iallefall ta en liten timeout og prøve å tenke på litt andre ting 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese! 😒 Forstår at du er litt ambivalent og skuffet... Om du hadde fått primolut hadde du i alle fall hatt sjans gjennom at en ny syklus ble startet. Å "bare vente litt til fordi dere er unge" er ikke noe kjekt. 

Håper metformin gjør susen da :)

PS. Første el etter MA var på cd 35,da ble jeg faktisk gravid, selv om det var kjemisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke oppdateringen jeg så for meg nei. Veldig kjip måte å få vite at man må vente på, når det er fordi gynekologen «ikke har kapasitet». Går du offentlig eller privat? Håper metformin har god effekt denne gangen også, og at mensen eller EL kommer snart så man kan sette i gang igjen❤️ 

Skjønner du vil prøve å tenke på litt andre ting i mellomtiden. Det har jeg hatt behov for et par ganger også. Det gjør godt for psyken å ta en liten pause når man venter i evigheter på noe som ikke skjer av seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine meldinger @Neutral90 og @Noldi🥰

Jeg har Primolut og Letrozol liggende fra denne måneden, men tenker jeg skal høre på gynekologen og være flink og tålmodig. Jeg har ikke mistet HELT håpet - jeg leser om mange som får EL sent (CD40+) og likevel blir gravide, men jeg finner også trygghet og ro i å ha en plan og derfor stresser jeg ikke så mye 💖

Jeg går til offentlig gynekolog. Han sa jeg kunne gå til privat om jeg ble utålmodig og trengte at noen hadde kapasitet til å ta meg inn nå. Men jeg klarer også å ha beina på jorden. Metformin vil bare gjøre situasjonen bedre (uansett om jeg får EL eller ikke - jeg har jo som sagt hatt god effekt på disse tidligere) og jeg KLARER faktisk å vente en måned (tro det eller ei 😂).
Tenker uansett at mannen skal få bestille seg en time hos legen og levere sædprøve, mest for å føle at det går fremover. Bestiller man bare hos fastlegen? Tar man med prøven til timen? Eller kan man bare levere på legekontoret uten å ha timeavtale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok kun sykehus og/eller private fertilitetsklinikker som undersøker sæd. Jeg bor ved en middel stor by, og der analyserer de sæd annenhver tirsdag, faller den tirsdag på en helligdag f.eks er det plutselig en mnd mellom hver mulighet 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner du ble skuffet av denne beskjeden ja. Tror ikke alltid gynekologer forstår at hver time er viktig for oss i denne prosessen... å få høre at man bare må vente en måned føles jo som tortur. Men heldigvis er det en koselig måned vi går inn i, og satser på at ventetiden ikke blir så hard. Jeg er en av dem som har blitt gravid (flere ganger) med "bare" metformin og på sen EL. Så det kan godt hende du blir gravid! Heier på deg :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD37

Dette innlegget hadde jeg gledet meg hele helgen til å skrive, men det blir dessverre ikke helt slik jeg hadde sett for meg. Fredag hadde jeg en relativt stor tempdropp, og derfor tok jeg to EL-tester. En nesten-positiv og en helt positiv. Lørdag gikk temperaturen veldig opp, og søndag dukket eggløsningsvinduet opp i appen og testene var svakere. Mandag bekreftet FF eggløsning, og i dag ventet jeg at OvuSense skulle bekrefte - men dessverre har temperaturen blitt så lav igjen at hele eggløsningsvinduet forsvant. Jeg har gått hele helgen og håpet, gledet meg og ventet, uten å slippe jubelen helt løs, selv om jeg i går var rimelig sikker på at jeg hadde hatt EL på lørdag. Derfor var skuffelsen stor i dag tidlig da jeg våknet til lav temperatur. Jeg hadde gledet meg sånn til å si at «CD33 dere, den som venter på noe godt» osv. Jeg hadde ikke minst gledet meg over å være i DPO-land, og feire at kroppen min faktisk fikk til å slippe et egg. 
 

Nå er jeg seriøst inne på tanken om å ta kontakt med en privat gynekolog som har tid til meg og som kan overvåke syklusen min. Jeg vet det er tidlig sånn sett, men jeg tror jeg ville følt meg bedre bare av å vite, og ikke minst å få oppfølging av noen som er engasjerte og ikke sier «du er enda ung». Det er jo ikke det jeg vil høre 🙈

Men, jeg skal ikke gjøre noe med det i dag. I dag skal jeg tillate meg å være skuffet, og prøve å lage meg en god dag. Drikke masse kaffe og spise spekeskinke til lunsj!

 37624E1D-D2C7-4DF6-B7F9-D15380FDDEA0.thumb.jpeg.1412484b41f15f379558c0c9dbef38b7.jpeg

0D946610-1EAC-450D-8A77-2A60410D51F0.thumb.png.89be583ebc786679412452f6dc05cd9f.png

 

Endret av Sovia
La ved bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå... Det er virkelig ikke noe gøy når kroppen gir oss så store forhåpninger, for så å endre seg totalt. Jeg har opplevd det mange ganger nå, og går rett i kjelleren selv😶 Håper du klarer å lage deg en kjempegod dag, og klarer å glede deg over de små tingene som spekeskinke, brie, koffein og vin😁❤️ 

Når det kommer til privat gynekolog så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å finne en i nærheten av deg som du kan gå til for fertilitetssjekk og god oppfølging! Vi er så utrolig like når det kommer til alle symptomer, og for meg hadde offentlig gynekolog uten tett oppfølging ikke vært godt nok i det heletatt. Hverken for psyken (fordi det er enklere å få snakke med en privat gynekolog over telefonen ved spørsmål), men heller ikke fysisk. Utredningen ville tatt mye lenger tid, for ikke å snakke om hvor mye lenger tid det ville tatt for å finne riktig behandlingsmetode. Jeg hadde nok gått på veggen av alle de krappe svingene kroppen min tar hvis ikke det hadde vært for tett oppfølging fra gyn. Selv jobber jeg i den offentlige helsesektoren og var helt offentlig-frelst før, helt til jeg ble utålmodig pasient selv😅 Nå ser jeg hvor utrolig bra det er at vi har et valg, selvom det irriterer meg grønn at man ikke kan få samme hjelpen av det offentlige, men det blir en helt annen diskusjon😅

Håper du får en bedre dag snart, om ikke i dag så iallfall til helgen!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå jeg skjønner at dette er kjedelig! Temping skal liksom bekrefte EL, så blir så teit når den ikke gjør det... Men jeg tror kanskje jeg ville stolt på EL-testene da!? Ville du ikke ha gjort det om du ikke hadde tempet i tillegg?

Sjekk denne charten som jeg hadde for noen år siden... her klarte ikke FF og bekrefte eggløsningen. Det blå krysset satt jeg på selv i ettertid, da jeg fant ut at jeg hadde hatt EL. Fordi jeg ble gravid 😅 Men var jo ikke en temp å skryte av akkurat... så jeg vil si at det fortsatt er håp, og om jeg hadde vært deg så hadde jeg faktisk ansett meg i dpo-land nå!

Men time hos gynekolog skader ikke! Det hjelper å gjøre noe, og hvis det skulle være noe man trenger hjelp til, så er det jo greit å få vite om det da. Hilsen meg som var hos gynekologen i pp1 tidligere i vår her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...