Gå til innhold

Sovia prøver på førstemann


Sovia

Anbefalte innlegg

PP1 - CD6

Min mann spurte nettopp «hvor er vi i løypen egentlig?»

Jo, vi er altså på dag 6. Jeg har overstått tre dager med Letrozol og har to igjen. Mensen dro sin vei i går, og det må ha vært den korteste (5 dager) jeg har hatt på en stund. Vanligvis varer den til sent dag 6, kanskje tilogmed mot dag 7. I natt skal jeg tempe for første gang denne syklusen. Jeg bruker OvuSense som jeg sover med. Jeg brukte den også forrige syklus, uten at den oppdaget EL. Det var da jeg skjønte at de positive EL-testene ikke automatisk betydde at jeg hadde eggløsning. Jeg forventer ikke EL på en ukes tid enda, men synes det er greit å starte tempingen tidlig så jeg har noen målinger å sammenligne med. Jeg begynner iallefall ikke testingen på noen dager enda. 
 

I dag tidlig snakket vi om at dette kanskje er siste farsdag min mann ikke er pappa, eller iallefall hvor jeg ikke er gravid. Jeg synes det er en fin tanke. Mange kan tenke at jeg ikke må legge så mye håp og forventninger i dette, men jeg kommer til å bli lei meg for hver blendahvite test uansett hvor lenge vi må prøve. Da synes jeg det er hyggelig med disse små stikkene av lykke og glede som kommer innimellom 💖

Vi har feiret farsdag med begge fedrene våre i dag (på koronavis), og hver gang vi er med familiene våre kjenner jeg på at vi bærer på en stor hemmelighet. Jeg gleder meg så veldig til vi endelig er der og kan fortelle de at de skal bli besteforeldre. Det blir første barnebarn på begge sider, så det kommer til å bli helt spesielt 🥰

 

Nå skal jeg forberede meg på den kommende uken. Det blir første uke med hjemmekontor. Jeg grugleder meg og håper uken går fort. Kanskje vi kan prøve å lage en baby allerede til helgen 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var litt spesielt med farsdag ja, syns det var så mange som posta om det i sosiale media i dag! La oss håpe at det blir den siste uten baby (i magen eller ute)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med tempeoppstart! Join gjerne tempetråden! Jeg har aldri hørt om OvuSense, så fortell gjerne mer om det 🙂

Jeg har sterk og god tro på at neste farsdag har dere en liten tass i huset! I allefall er du veldig godt gravid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Amatariel skrev:

Spennende med tempeoppstart! Join gjerne tempetråden! Jeg har aldri hørt om OvuSense, så fortell gjerne mer om det 🙂

Jeg har sterk og god tro på at neste farsdag har dere en liten tass i huset! I allefall er du veldig godt gravid ;) 

Det skal jeg, iallefall når jeg har noen temperaturer å vise til og jeg kommer litt lengre ut i syklusen!

OvuSense er en temperaturmåler formet som et lite egg som man sover med om natten. I løpet av natten måler den temperaturen flere ganger. Når jeg våkner «tapper» jeg telefonen på egget og så avleses gjennomsnittstemperaturen. Kartet ser ut slik som her. Dette var min forrige syklus, umedisinert, hvor den ikke oppdaget EL. 
14AD648D-AE9B-41A9-B41F-6B22A0684110.thumb.jpeg.910d6456e36f4481e9ee71d17b15a81b.jpeg

Nå bruker jeg den som en ekstra sjekk for å se om temperaturen tilsier EL i tillegg til testene, siden jeg åpenbart ikke kan stole blindt på EL-tester 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD7

Jeg har ikke så mye å melde om i dag, annet enn at jeg har tatt mine nest siste Letrozol-tabletter (iallefall for denne syklusen) og at jeg fortsatt ikke har opplevd noen bivirkninger. Håper det fortsetter slik! 

Første dag med hjemmekontor gikk heldigvis veldig bra og jeg tror det skal gå greit de neste to ukene. Eller, verst blir det nok når jeg er i DPO-land, men jeg tror løsningen må bli å holde meg travel. Men den tid, den «sorg».

I dag har vi snakket litt om navn. Vi har et jentenavn og et guttenavn vi liker godt og har vært bestemt på lenge, men synes likevel det er kjekt å snakke om navnevalg. Jeg er forøvrig overbevist om at vi kommer til å få tvillinger. Både fordi jeg har tvillinger i familien, men også fordi jeg går på Letrozol. Jeg vet ikke hvorfor, det er bare en følelse jeg har hatt lenge. Nå har jeg i det minste skrevet det ned her så jeg har det svart på hvitt når/hvis jeg får rett. Så får vi se 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forklaringen! Høres ut som et kjekt produkt, men når du sier 'sover med om natten', hvordan fungerer det? Er det festet på kroppen din noe sted? Hvor på din kropp er det den måler temperaturen i løpet av natten? Jeg måler vaginalt, men ser ikke for meg at du stapper et temperaturegg oppi der og sover med hele natten? 😅

Blir utrolig spennende å se om du får rett på tvillingfølelsen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Amatariel skrev:

Takk for forklaringen! Høres ut som et kjekt produkt, men når du sier 'sover med om natten', hvordan fungerer det? Er det festet på kroppen din noe sted? Hvor på din kropp er det den måler temperaturen i løpet av natten? Jeg måler vaginalt, men ser ikke for meg at du stapper et temperaturegg oppi der og sover med hele natten? 😅

Blir utrolig spennende å se om du får rett på tvillingfølelsen din!

Haha, joda, jeg måler vaginalt! Setter det inn som en stor tampong før jeg legger meg. Du kan se bilde her for å få et begrep om størrelsen og utseende:

FE0EE72E-7E8B-4ACA-92DC-28F174063AFB.thumb.jpeg.c7b35cb9846466feba19d6ae54de27fd.jpeg

Den sover jeg altså med hele natten og så registrerer jeg temperaturen morgenen etter. Smart liten sak!

Om det blir tvillinger blir gøy å se, men siden følelsen er så sterk har vi blitt enige om å ikke fortelle til noen før vi har vært på UL, så vi vet om det er en eller to (og om alt ser bra ut, selvsagt 💕)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja så snedig den så ut! Når du sammenligner med en tampong så var det litt lettere å forstå ja :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - CD8

Da er jeg ferdig med Letrozol. I alle fall for denne gang. I dag tok jeg faktisk min første EL-test. Eller, to. Jeg har kjøpt fra MakeSure for første gang nå, og siden jeg ikke helt trodde på resultatet måtte jeg teste en fra Babyplan også som ga akkurat samme resultat. Det gjør at jeg blir skikkelig spent på morgendagen, og om testene er sterkere da allerede eller om kroppen (og PCOS’en) spiller meg et puss. Letrozol gir vel ikke utslag på testene på denne måten mens man går på de? Det er ikke som ved Otrivelle? Kjenner jeg ble litt usikker, og det gjør at jeg ikke tør helt å glede meg over at testen er så sterk allerede på CD8. Kom gjerne med innspill 💕 Legger ved begge testene i Premom. Tatt på samme urin med noen minutters mellomrom, begge innenfor tidsrammen.

DA11FDD1-47CB-4CF9-A011-D840C4E9D476.thumb.jpeg.b2b024af382bdf29451f5061b13738f1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sovia skrev:

Letrozol gir vel ikke utslag på testene på denne måten mens man går på de? Det er ikke som ved Otrivelle? Kjenner jeg ble litt usikker, og det gjør at jeg ikke tør helt å glede meg over at testen er så sterk allerede på CD8. Kom gjerne med innspill 💕

Spennende! Letrozol gir ikke falsk positiv nei. Men det må nevnes at PCOS'ere kan oppleve positive tester uten å ha EL. Jeg har diagnosen, men aldri opplevd det. Ikke hørt om det før nå nylig faktisk (Noldi opplevde dette en del), så velger å tro at det er sjeldent. Så krysser fingrene for at du har reelle streker. Ser lovende ut 😁 Blir gøy å få rapport fra deg i dagene fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Amatariel skrev:

Spennende! Letrozol gir ikke falsk positiv nei. Men det må nevnes at PCOS'ere kan oppleve positive tester uten å ha EL. Jeg har diagnosen, men aldri opplevd det. Ikke hørt om det før nå nylig faktisk (Noldi opplevde dette en del), så velger å tro at det er sjeldent. Så krysser fingrene for at du har reelle streker. Ser lovende ut 😁 Blir gøy å få rapport fra deg i dagene fremover. 

Jeg har fått falsk positiv en hel del ganger det siste året, og det var også grunnen til at jeg ikke oppdaget at jeg ikke hadde EL før det var gått en stund. Men, jeg hadde alltid falsk positiv rundt CD 14-17, aldri så tidlig som nå. Dessuten hadde jeg jo håpet på at Letrozolen gjorde at denne syklusen ikke ble slik. Men, jeg får vente å se. Det er det som er fint med å tempe i tillegg 😄 Gleder meg til å følge med deg også de neste dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja temping er gull verdt! Er veldig gøy når det skjer litt ting i dagbøkene her inne ja 😄 Er flott jeg kan følge med på din EL-testing nå, så går tiden raskere frem mot min g-testing nå snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Hei, husker du hvor du kjøpte din ovusense? 

Jeg kjøpte den direkte fra OvuSense sine nettsider 😄 Hvis du er interessert kan du melde deg inn i gruppen deres på Facebook. Der legger de også ofte ut rabattkoder, kan være greit å få med seg siden de er litt dyre 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Sovia skrev:

Jeg kjøpte den direkte fra OvuSense sine nettsider 😄 Hvis du er interessert kan du melde deg inn i gruppen deres på Facebook. Der legger de også ofte ut rabattkoder, kan være greit å få med seg siden de er litt dyre 😊 

Det har jeg allerede gjort, men takk for tipset 😅 skal regne litt på toll, men skal ikke se langt fra at jeg skaffer meg en. Konvensjonell temping funker dårlig for meg fordi det skaper sånn spenning st jeg sover dårlig 😂 Så, takk så mye for at du introduserte meg for dette! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neutral90 skrev:

Det har jeg allerede gjort, men takk for tipset 😅 skal regne litt på toll, men skal ikke se langt fra at jeg skaffer meg en. Konvensjonell temping funker dårlig for meg fordi det skaper sånn spenning st jeg sover dårlig 😂 Så, takk så mye for at du introduserte meg for dette! 😁

Så kjekt! Jeg meldte meg inn rundt en uke før jeg ble overbevist og måtte kjøpe en selv. Nå har jeg aldri tempet på noen annen måte enn med OvuSense før, men for meg var det avgjørende at så lenge jeg sover/ligger i sengen i over fire timer i løpet av natten så måler den. Altså trenger jeg ikke å stå opp til samme tid for å lese av. Og så er appen superenkel! I begynnelsen er det en tilvenning å sove med, men nå tenker jeg ikke over det mer. Håper du blir like fornøyd som jeg er! Og, det kan jo ha vært tilfeldig, men jeg betalte ikke toll (to måneder siden jeg fikk den nå, så regner med regningen ville ha kommet innen nå 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP1 - CD10

I dag er første dag jeg ikke har tenkt så mye på prøving, faktisk. Eller baby, eller graviditet. Det er så hektisk på jobben for tiden at jeg ikke har tid, rett og slett. Og det er egentlig litt godt, for hvis ikke kan tiden gå veldig sakte.

Jeg har testet etter EL både i går og i dag med Premom-score på mellom 0.68 og 0.33. Det har fått meg til å lure på om jeg bare generelt alltid får omtrent like streker på testene. Jeg har fått både blinkende og statisk smiley på digital tidligere, men da har jeg ikke hatt EL likevel (fordi mensen har kommet en måned+ senere..). For ikke å bli så skuffet hver gang jeg får halv-sterke tester har jeg bestemt meg for å bare se å tempen inntil det ser ut til å nærme seg EL. Vi får se om jeg faktisk gjør alvor av det eller om det bare blir noe jeg skriver her 😂

Legger ved temperaturkartet mitt i dag, for første gang. Appen tror jeg hadde EL i går, men som dere ser er ikke EL bekreftet (den bekreftes 3-5 dager senere). Jeg venter imidlertid at EL-vinduet kommer til å forsvinne på lørdag eller søndag, fordi jeg ikke leser temperaturene dit hen at jeg hadde EL i går, og i tillegg ikke har/hadde noen symptomer. Vi har uansett sex hver-annenhver dag, så vi skulle være dekket dersom det plutselig blir EL likevel. Jeg synes det er fint å kartlegge så jeg har noenlunde kontroll 😊 Jeg holder en knapp på CD16-17, men bare fordi jeg har lest om mange på Letrozol som får EL rundt da. Det er isåfall i neste uke. Men, uansett er vi enige om at hvis jeg får EL i det hele tatt skal vi være glade - for da er det iallefall noe som funker 🤩

D811B34D-2781-4E13-87EB-CBF57C59DBE4.thumb.jpeg.e7351fdffd5a562da196303f3634f5d6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med eggløsning? Håper det nærmer seg for deg 🤞

 

Dessverre selges ikke ovusense til norske kunder lengre. Kjipt! Leter litt etter kanskje en engelsk formidler... Men, forstår at dingsen bare funker med ovusense egen app. Fikk du fornyet medlemskap i appen selv om de har sluttet å sende til Norge? 

Nå sender de bare til Irland i Europa 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvordan går det med eggløsning? Håper det nærmer seg for deg 🤞

 

Dessverre selges ikke ovusense til norske kunder lengre. Kjipt! Leter litt etter kanskje en engelsk formidler... Men, forstår at dingsen bare funker med ovusense egen app. Fikk du fornyet medlemskap i appen selv om de har sluttet å sende til Norge? 

Nå sender de bare til Irland i Europa 😏

Ingen tegn til eggløsning enda! Men det går fint - jeg er jo bare på CD12 😄

Ånei, det var dumt! Har du sjekket Amazon? Vet at mange kjøper de derfra også. Dingsen funker kun med deres app, ja. Jeg fornyet faktisk appen i forrige uke. Da kunne jeg bare velge Tyskland som land, uten at jeg tenkte noe mer over det. Appen funker som den pleier, så jeg merker ingenting. Håper du finner en løsning 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...