Gå til innhold

TV2: Märtha


NordicViking

Anbefalte innlegg

Er jo ikke rart at hun har blitt et bra menneske når hun har blitt "sett" hele livet.

Anonymkode: 7c5a0...07b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså, alle vet at hun er veldig opptatt av og involvert i alternative greier, men dette blir "oversett" veldig i det programmet føler jeg. Er det noe de gjør med vilje for å dysse det ned litt? Serien virker litt mer vinklet mot å få sympati. 

Anonymkode: b472c...2be

Jeg tror nok det er dysset ned ganske mye. Ikke urimelig å tro at hun trenger positiv PR etter at Durek kom inn i livet hennes. 

Anonymkode: 9438c...469

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er jo åpenbart ment som ren omdømmebygging. Tror de fleste vil skjønne det etter hvert. Er vel derfor det alternative er tonet ned i serien, for å gi folket inntrykk av at hun er "en helt vanlig kvinne". Det er hun sikkert på enkelte områder. Men hun er jo helt ute på viddene når det gjelder dette alternative, og ikke minst det faktum at hun har et forhold til den sleipe amerikaneren. Har sett noen klipp fra disse vekkelsesmøtene deres, og det holder for meg. De virker jo klin gale og nærmest psykotiske begge to.

Anonymkode: 4652b...d00

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Programmet er jo åpenbart ment som ren omdømmebygging. Tror de fleste vil skjønne det etter hvert. Er vel derfor det alternative er tonet ned i serien, for å gi folket inntrykk av at hun er "en helt vanlig kvinne". Det er hun sikkert på enkelte områder. Men hun er jo helt ute på viddene når det gjelder dette alternative, og ikke minst det faktum at hun har et forhold til den sleipe amerikaneren. Har sett noen klipp fra disse vekkelsesmøtene deres, og det holder for meg. De virker jo klin gale og nærmest psykotiske begge to.

Anonymkode: 4652b...d00

Har forstått at Durek dukker mer opp fremover, og da spørs det om omdømmet ikke synker igjen. Jeg har selv veldig sans for Märtha, men Durek er en svindler. Har dessverre liten tro på at han har forandret seg siden han lot som han var alvorlig syk for å samle inn penger til sin egen helbredelse. Men håper for Märthas skyld at han faktisk har sett lyset og at hun har en positiv innflytelse på ham.

Anonymkode: badd8...a69

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan finne klipp av disse "vekkelsesmøtene" deres? 

Synes dama kun er ute etter oppmerksomhet..

Anonymkode: fde93...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hun så så utrolig gammel ut i reklamen for dette programmet. Tror dere det er med vilje? 

Anonymkode: 573a4...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Altså, alle vet at hun er veldig opptatt av og involvert i alternative greier, men dette blir "oversett" veldig i det programmet føler jeg. Er det noe de gjør med vilje for å dysse det ned litt? Serien virker litt mer vinklet mot å få sympati. 

Anonymkode: b472c...2be

Det har blitt sendt en episode... alle skjønte at den ville handle om Ari og tiden etter dødsfallet. Selvom man er opptatt av alternativer greier går man ikke rundt med engler, glitter og fjær. Shit, så uopplyste folk her inne er😵

Anonymkode: b27a6...6af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Programmet er jo åpenbart ment som ren omdømmebygging. Tror de fleste vil skjønne det etter hvert. Er vel derfor det alternative er tonet ned i serien, for å gi folket inntrykk av at hun er "en helt vanlig kvinne". Det er hun sikkert på enkelte områder. Men hun er jo helt ute på viddene når det gjelder dette alternative, og ikke minst det faktum at hun har et forhold til den sleipe amerikaneren. Har sett noen klipp fra disse vekkelsesmøtene deres, og det holder for meg. De virker jo klin gale og nærmest psykotiske begge to.

Anonymkode: 4652b...d00

Altså, nå er det jo virkelig trosfrihet her i Norge. Nei jeg er ikke spirituell jeg heller men det er da virkelig ikke noe forskjell på å tro på dette, og det å tro at en mann sto opp fra de døde den 3 dagen og skal frelse hele verden. Synes du kristelige programmer, programmer med kristent innhold er like ille?  

Som jeg sa i en annen tråd om dette programmet så har jeg mer problemer med sognepresten sin tro da denne er mye mer påtrengende i sammfunnet.. jada Dureken er ikke klok på en flekk han, men det er igjen trosfrihet I dette landet. Märtha har sin tro, lever sitt liv ut i fra den og det har jeg ikke så mye problemer med i det store og hele. Synes ikke det gjør hun mindre eller mer sympatisk.

Om Martha er psykotisk fordi hun har sin tro skulle mange her i landet blitt satt på antipsykotiske stoffer, for mange har en kristen/muslim tro.

Ja jeg er en hardbarka ateist, men det å tro på spirituelle ting er ikke verre enn å tro på Jesus.. Og igjen vi har en trosfrihet, til tross min ateistiske overbevisning mener jeg oppriktig at det er en flott ting ved landet vårt.

Og nå er det vel bare en episode som er sent, ro ned reka.. vi får vel se mer efterhvert

Anonymkode: c787b...20c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig at prinsessen er svært privilegert og hele livet har fått det meste servert. Jeg tror ikke hun hadde vært den hun var om hun kom fra en vanlig familie, blant annet så tror jeg den alternative siden ikke hadde vært like tydelig. Det er nok en slags luksus hun har hatt og kanskje et sted å flykte til. 

Og selvfølgelig har hun ingen skyld i at det gikk slik med Ari, han tok et selvstendig valg. Jeg tror likevel at skilsmissen var et mye større tap for ham enn det var for henne.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (12 minutter siden):

Det er riktig at prinsessen er svært privilegert og hele livet har fått det meste servert. Jeg tror ikke hun hadde vært den hun var om hun kom fra en vanlig familie, blant annet så tror jeg den alternative siden ikke hadde vært like tydelig. Det er nok en slags luksus hun har hatt og kanskje et sted å flykte til. 

Og selvfølgelig har hun ingen skyld i at det gikk slik med Ari, han tok et selvstendig valg. Jeg tror likevel at skilsmissen var et mye større tap for ham enn det var for henne.

Du tenker jo bare materialistisk. Når gjorde det mennesker lykkelige? 

Det virker som om hun har opplevd mye ensomhetsfølelse, og den søken etter noe mer/tro på det overnaturlige er jo typisk for mennesker som syns livet er trist eller tomt. De må finne noe mer. Noe som gir dem følelsen av å være noen, og helst noen mer betydningsfulle. Der er hun jo hele tiden. Det er ikke oppmerksomheten hun var lei. Det var at hun ikke hadde kontroll på den. Det er veldig stor forskjell. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (16 minutter siden):

Det er riktig at prinsessen er svært privilegert og hele livet har fått det meste servert. Jeg tror ikke hun hadde vært den hun var om hun kom fra en vanlig familie, blant annet så tror jeg den alternative siden ikke hadde vært like tydelig. Det er nok en slags luksus hun har hatt og kanskje et sted å flykte til. 

Og selvfølgelig har hun ingen skyld i at det gikk slik med Ari, han tok et selvstendig valg. Jeg tror likevel at skilsmissen var et mye større tap for ham enn det var for henne.

Han kom seg vel aldri over tapet av familien. Han var selv skilsmissebarn uten kontakt med faren i mange år og ønsket at hans egen familie skulle holde sammen. Har hørt på alt av podcaster og man så det jo selv hvordan han forfalt raskt både psykisk og fysisk etter skilsmissen. Han fikk ny kjæreste og det var nok en fin trøst, men selv hun var jo innstilt på at han kunne gå tilbake til Martha om han fikk muligheten. Så gjorde han det han gjorde samme dagen som durek var med kongefamilien, Martha og jentene på gudstjeneste 1. juledag. Ikke Martha sin skyld på noe som helst måte selvsagt. Men han hadde det ikke godt som kunne forårsake den smerten for døtrene. Men det ser ut som de har kommet seg fint gjennom dette, etter forholdene. 

Anonymkode: 89895...1b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett enda. Men jeg synes det er helt legitimt å være alternativ. Jeg er det selv på enkelte områder. Jeg synes selv folk som i Jehovas eller er muslim virker blåst, ikke noe bedre det. La folk få bestemme selv hva de vil tro på og hvordan se vil være.

Anonymkode: 27e54...73a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garantert nøye kalkulert at fokus er på familie i første episode. Her ser vi er varm og kjærlig familie, og det gir et veldig godt inntrykk. Vi beundrer samspillet mellom henne og barna. Det er privat, men vi får for eksempel aldri se mer av hjemmet deres enn en stue/allrom. Jeg har kun sett første episode, men kan tenke meg at serien skal være slik, litt sånn halvprivat. Skal Marthä få døtrene opp og frem i usikre yrker, er dette en god reklame.

Nå ser det ut til at Durek dukker opp etterhvert, så vi får se hvordan dette går. Jeg liker Marthä godt som person.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes hun så så utrolig gammel ut i reklamen for dette programmet. Tror dere det er med vilje? 

Anonymkode: 573a4...cbb

Gammel? Hun blir 50 i år da, man ser ikke ut som man er 20 lenger da, vettu :) Syns det er fint å se at hun ikke har fylt opp trynet med botox, Restylane og alskens ræl som nesten alle andre kjendiskvinner gjør. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det så viktig å vise frem det alle syns er negativt ved Märtha da? Så alle kan hate på hu enda mer? Det sier seg selv at hun vil vise frem sine andre sider. Og hva er egentlig galt med det?  Hva vil du frem til TS? Jeg forstår ikke helt 🤔🤔 Jeg selv hadde vel ikke vist frem mine negative sider mer enn nødvendig om jeg visste at det var en ting som provoserte alle og enhver. Det er jo bare dumt. Og er det en ting hu ivertfall ikke er så er det dum.

Anonymkode: 4003a...219

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (4 timer siden):

Du tenker jo bare materialistisk. Når gjorde det mennesker lykkelige? 

Det virker som om hun har opplevd mye ensomhetsfølelse, og den søken etter noe mer/tro på det overnaturlige er jo typisk for mennesker som syns livet er trist eller tomt. De må finne noe mer. Noe som gir dem følelsen av å være noen, og helst noen mer betydningsfulle. Der er hun jo hele tiden. Det er ikke oppmerksomheten hun var lei. Det var at hun ikke hadde kontroll på den. Det er veldig stor forskjell. 

Nei jeg tenker ikke bare materialistisk. Jeg tror mye av denne ensomhetsfølelsen nettopp handler om de forholdene hun er født inn i. Jeg tror at hun har vært på søken etter noe mer hele livet nettopp fordi hun er født inn i privilegier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (14 timer siden):

Du tenker jo bare materialistisk. Når gjorde det mennesker lykkelige? 

Det virker som om hun har opplevd mye ensomhetsfølelse, og den søken etter noe mer/tro på det overnaturlige er jo typisk for mennesker som syns livet er trist eller tomt. De må finne noe mer. Noe som gir dem følelsen av å være noen, og helst noen mer betydningsfulle. Der er hun jo hele tiden. Det er ikke oppmerksomheten hun var lei. Det var at hun ikke hadde kontroll på den. Det er veldig stor forskjell. 

Vel, men slike folk bruker vanligvis ikke å bruke det for alt et er verdt for å tjene økonomisk på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2021 at 6:00 PM, SoWhat? said:

Du tenker jo bare materialistisk. Når gjorde det mennesker lykkelige? 

Martha vokste opp som kongelig og har nok vent seg til et forbruk som er høyere enn hva de fleste av oss er vant med. Bare ridehobbyen hennes var jo så dyr at selv ikke kongefamilien hadde råd til å finansiere den. Da hun var prinsesse så var det Rimi Hagen som sponset hestene til Martha. 

On 4/13/2021 at 6:00 PM, SoWhat? said:

Det er ikke oppmerksomheten hun var lei. Det var at hun ikke hadde kontroll på den. Det er veldig stor forskjell. 

Det er jeg enig i, men det Martha ønsker kan hun ikke få.  I et land med ytringsfrihet så kan ikke Martha bestemme at hun kun skal hylles og aldri kritiseres. Velger hun rampelyset og velger hun å tjene penger på å lure folk til å tro at hun har overnaturlige evner så må hun bare godta at hun blir kritisert. 

Anonymkode: b1153...827

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er enig med programlederen på Tara-showet: Märtha har aldri vært vakrere? 

Anonymkode: 6da1d...a9d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...