Gå til innhold

TV2: Märtha


NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Likte godt serien. Hun og døtrene var mye mer jordnær enn jeg trodde de kom til å være. De snakket om promp og spiste med maten i munnen😅. Lurer på om kronprinsfamilien også gjør dette 

Anonymkode: a38cf...1ec

Nei, ekte prinsesser får maten intravenøst 😄 

Skjønner at du egentlig mener at de snakker med mat i munnen ;) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frida skrev (47 minutter siden):

Nei, ekte prinsesser får maten intravenøst 😄 

Skjønner at du egentlig mener at de snakker med mat i munnen ;) 

Hehe du skjønte dette før meg, tok litt tid 😅😅

Anonymkode: a38cf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leah Isadora er før øvrig 16 år i dag. Gratulerer til henne😃

Anonymkode: cdf0a...5da

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep og avsporinger, samt svar til dette.

Vintermorgen, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det litt ironiske med denne tråden er hvordan Märtha i dokumentaren snakker om at det føles som at alle i Norge føler de kjenner henne, og dermed har rett til å mene noe om hennes livsvalg, og vips: En masse formeninger om hennes livsvalg. Det er noe i uttrykket "gullbur", det er kanskje lagd av gull, men det er like fullt et bur. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvor ulik den mellomste datteren er både av utseende og væremåte.

De to andre ligner veldig.

 

Flott familie synes jeg. 

Anonymkode: 86c86...284

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martha sier at hittil har barna ivært  bakgrunn, men at de trår mere fram og at hun er sikker på at Ari også ville at døtrene skulle komme mere fram etterhvert. Dette er jeg slett ikke så sikker på at Ari ville, ikke etter alt hva han har opplevd med media og sitt liv i offentligheten.

Måtte også le litt når Maud ville gi alt hun tjente på sitt maleri til organisasjonen "Leve" og Martha da påpeker at hun trengte bare gi en liten del. Jeg synes dessverre Martha har blanda sin prinsessetittel for mye med sin trang til og tjene penger, og det synes jeg ikke er greit. 

 

Anonymkode: 57236...9fe

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Martha sier at hittil har barna ivært  bakgrunn, men at de trår mere fram og at hun er sikker på at Ari også ville at døtrene skulle komme mere fram etterhvert. Dette er jeg slett ikke så sikker på at Ari ville, ikke etter alt hva han har opplevd med media og sitt liv i offentligheten.

Måtte også le litt når Maud ville gi alt hun tjente på sitt maleri til organisasjonen "Leve" og Martha da påpeker at hun trengte bare gi en liten del. Jeg synes dessverre Martha har blanda sin prinsessetittel for mye med sin trang til og tjene penger, og det synes jeg ikke er greit. 

 

Anonymkode: 57236...9fe

Men hun må jo tjene penger. Regner med at eskortetjenesten er betalt av slottet, men sine vanlige utgifter må hun sikkert betale selv. Merket meg også det med Maud, men de unge tenker ikke på at pengene må komme fra et sted 😊

Men Martha er fin, har møtt henne flere ganger, før durek. Og ungene er fine, var også litt overrasket over at de ble såpass eksponert. Men de ønsker seg vel en rolle i offentligheten alle tre, egentlig. Maud som kunstner, Leah på instagram med makeup og Emma med hester så langt. 

Anonymkode: 89895...1b0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Martha sier at hittil har barna ivært  bakgrunn, men at de trår mere fram og at hun er sikker på at Ari også ville at døtrene skulle komme mere fram etterhvert. Dette er jeg slett ikke så sikker på at Ari ville, ikke etter alt hva han har opplevd med media og sitt liv i offentligheten.

Måtte også le litt når Maud ville gi alt hun tjente på sitt maleri til organisasjonen "Leve" og Martha da påpeker at hun trengte bare gi en liten del. Jeg synes dessverre Martha har blanda sin prinsessetittel for mye med sin trang til og tjene penger, og det synes jeg ikke er greit. 

 

Anonymkode: 57236...9fe

Stussa litt på den jeg også. Men tror nok Märtha vet bedre hva Ari skulle ønske for døtrene sine, enn hva vi gjør. 

Veldig fin episode syns jeg. Märtha virker som en helt fantastisk mor. 

Anonymkode: 90e20...04e

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Martha sier at hittil har barna ivært  bakgrunn, men at de trår mere fram og at hun er sikker på at Ari også ville at døtrene skulle komme mere fram etterhvert. Dette er jeg slett ikke så sikker på at Ari ville, ikke etter alt hva han har opplevd med media og sitt liv i offentligheten.

Måtte også le litt når Maud ville gi alt hun tjente på sitt maleri til organisasjonen "Leve" og Martha da påpeker at hun trengte bare gi en liten del. Jeg synes dessverre Martha har blanda sin prinsessetittel for mye med sin trang til og tjene penger, og det synes jeg ikke er greit. 

 

Anonymkode: 57236...9fe

Poenget var vel at dersom Maud skal kunne være kunstner, må hun faktisk ta betalt for det hun gjør. Synes Märtha virkelig støtter døtrene i å gå sine egne veier, selv om de satser på usikre bransjer. En frisør tar betalt for klippen, en snekker tar betalt for ny vegg. Det samme må Maud og alle vi andre også gjøre.

Haha, utrolig så engasjert jeg ble i dette programmet. Først «Alle elsker David» og nå dette. Følte plutselig for å forsvare mennesker jeg ikke kjenner, men det virker som en veldig varm og kjærlig familie. 

Endret av Rosabløff
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

eskortetjenesten er betalt av slottet

😬:fnise:

Anonymkode: 748c2...1c3

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 8.4.2021 den 9.12):

Som man skal klare å håndtere uten at det er så himla synd på dem.

Hvorfor mener du at vi skal synes synd i dem?? Du vet voksne også kan ramle ned i en depresjon pga brudd? Faktisk er skilsmisse en av de største grunnene til sorg og depresjon. Empati og livserfaring vil lære deg at du ikke skal være så hard med andre. 

Anonymkode: 748c2...1c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvorfor mener du at vi skal synes synd i dem?? Du vet voksne også kan ramle ned i en depresjon pga brudd? Faktisk er skilsmisse en av de største grunnene til sorg og depresjon. Empati og livserfaring vil lære deg at du ikke skal være så hard med andre. 

Anonymkode: 748c2...1c3

Det er jo det jeg mener det ikke er.

Og er jeg hard mot folk bare fordi jeg ikke synes synd på dem når de møter motgang på veien og har et hav av ressurser å hjelpe seg med som Martha har?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så også første episode, og kommer nok til å se videre. Enig i at Martha virker som en bra dame og flott mor som lar barna være/bli «seg selv» - allikevel tenker jeg også på dette med ressurser og alt det de har, som vi «hvermannsen» IKKE har... samme tenkte jeg på rundt dette Meghan/Harry-intervjuet... Det ER lettere å være god mor, satse på å bli kunstner, holde på med hest og sprangridning (som ikke akkurat er en billig hobby), skaffe seg hjelp kanskje til og med hvis du lider av depresjon eller livet har kastet deg ut i tøffe tider (som etter Aris selvmord) når du er såpass ressurssterk som det denne familien er...

Skjønner at gullbur også er bur, men det er nå allikevel av gull... Det synes jeg blir litt glemt. Det er mange av oss som lever livene våre i bur av et eller annet slag, UTEN de privilegiene som f.eks kongelige har i tillegg.

Så jeg er enig med de anmeldelsene som sa at de savnet litt kritiske spørsmål og at dette var en bra mulighet for Martha til å virkelig gå litt under overflaten - en mulighet som ikke ble brukt.

Ellers synes jeg det var seerverdig, god omdømmebygging av Martha og forsåvidt jentene, og selvsagt fremstår hun som en veldig varm og bra dame.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveva skrev (1 time siden):

Jeg så også første episode, og kommer nok til å se videre. Enig i at Martha virker som en bra dame og flott mor som lar barna være/bli «seg selv» - allikevel tenker jeg også på dette med ressurser og alt det de har, som vi «hvermannsen» IKKE har... samme tenkte jeg på rundt dette Meghan/Harry-intervjuet... Det ER lettere å være god mor, satse på å bli kunstner, holde på med hest og sprangridning (som ikke akkurat er en billig hobby), skaffe seg hjelp kanskje til og med hvis du lider av depresjon eller livet har kastet deg ut i tøffe tider (som etter Aris selvmord) når du er såpass ressurssterk som det denne familien er...

Skjønner at gullbur også er bur, men det er nå allikevel av gull... Det synes jeg blir litt glemt. Det er mange av oss som lever livene våre i bur av et eller annet slag, UTEN de privilegiene som f.eks kongelige har i tillegg.

Så jeg er enig med de anmeldelsene som sa at de savnet litt kritiske spørsmål og at dette var en bra mulighet for Martha til å virkelig gå litt under overflaten - en mulighet som ikke ble brukt.

Ellers synes jeg det var seerverdig, god omdømmebygging av Martha og forsåvidt jentene, og selvsagt fremstår hun som en veldig varm og bra dame.

Jeg sitter bare og lurer på hva hun vil med eksponeringen av seg selv og familien sånn egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O.G. skrev (1 time siden):

Jeg sitter bare og lurer på hva hun vil med eksponeringen av seg selv og familien sånn egentlig.

Ja, sant! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist at den ene datteren sier tydelig at hun ikke vil være med på noe media greier, så blir hun dytta frem og «du kan jo bare stå her, så snakker vi» 

Anonymkode: b4980...dd9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alle vet at hun er veldig opptatt av og involvert i alternative greier, men dette blir "oversett" veldig i det programmet føler jeg. Er det noe de gjør med vilje for å dysse det ned litt? Serien virker litt mer vinklet mot å få sympati. 

Anonymkode: b472c...2be

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja jeg vet ikke helt. Har bare sett episode 1 og syns det er litt lite å danne noe mening om så langt. 

Anonymkode: b5bca...382

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...