Gå til innhold

TV2: Märtha


NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 14.26):

Det er verre med Mette Marit. Hun blir faktisk dronning. Den sløsende, tidligere narkisen og alenemoren. Pga henne håper jeg monarkiet tar slutt. 

Så enig, så enig   

Anonymkode: 4ba44...93c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 20.13):

Serien bekrefter mitt inntrykk av at Märtha er ei likandes dame og Durek er en fjott!

De 3 døtrene er herlige ugdommer!

Anonymkode: 45944...ac0

Enig med deg. Jeg liker Märtha, og synes jentene er flotte og herlige jenter. Men han Durek klarer jeg meg fint uten. Å når Märtha var på jobb og skulle fotograferes, så blandet han seg hele tiden. Det synes jeg han gjør uansett. Han gjør altfor mye ut av seg. 

Anonymkode: b1b60...bab

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva jentene tenker om at Mãrtha vil flytte til Los Angeles jeg... Hun vil sikkert gjerne ha dem med seg, men de går vel fortsatt på skole, og har sine venner og familie her. De har jo besteforeldre på begge sider, men er i en følsom og vanskelig alder - og hvis noen av dem velger å bli her, så ville i hvertfall ikke jeg ha det særlig lett når far er død og mor (og kanskje også søstrene) bor på andre sida av jordkloden sammen med en slesk sjaman... 😕 

Endret av princeofithilien
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/28/2021 at 10:49 PM, princeofithilien said:

Jeg lurer på hva jentene tenker om at Mãrtha vil flytte til Los Angeles jeg... Hun vil sikkert gjerne ha dem med seg, men de går vel fortsatt på skole, og har sine venner og familie her. De har jo besteforeldre på begge sider, men er i en følsom og vanskelig alder - og hvis noen av dem velger å bli her, så ville i hvertfall ikke jeg ha det særlig lett når far er død og mor (og kanskje også søstrene) bor på andre sida av jordkloden sammen med en slesk sjaman... 😕 

Den eldste er myndig, så hun trenger i hvert fall ikke flytte. Om hun ikke vil, da selvsagt.

Anonymkode: 0bffc...9d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være et vanskelig valg å ta. Med hensyn til alle parter. Kanskje jentene vil synes det er spennende, kanskje ikke.

Anonymkode: 89895...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 12.38):

Durek klarer jeg ikke helt lande på (og ja jeg er alternativ selv) egoet hans blir litt mye. Men jeg vet ikke om det er han, eller kulturkrasj med USA ? Det er gjerne «mye» der.

Jeg har tenkt det samme.. jeg er også spirituell, og de jeg kjenner som har «kommet langt» i oppvåkningen har ikke behov for å vise seg frem, veldig opptatt av utseende, og er generelt ganske rolige og stille av seg. Durek er så intens. Märtha har uttalt at de er tvillingsjeler som endelig har møttes, og jeg er glad for det, jeg klarer ikke se den energien på en skjerm, men det er jo deres opplevelse jeg ikke kjenner. Men det ser ut som barna synes han er litt mye, og jeg også, som liker utadvendte mennesker og har flere amerikanske venner, synes han er ekstremt slitsomt i det jeg ser her ihvertfall. mon tro om han er mer nedpå når det ikke er filmcrew der.. kult uansett, at vi har en prinsesse som er litt utenfor den trange boksen og matrisen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, marsvin said:

Jeg har tenkt det samme.. jeg er også spirituell, og de jeg kjenner som har «kommet langt» i oppvåkningen har ikke behov for å vise seg frem, veldig opptatt av utseende, og er generelt ganske rolige og stille av seg. Durek er så intens. Märtha har uttalt at de er tvillingsjeler som endelig har møttes, og jeg er glad for det, jeg klarer ikke se den energien på en skjerm, men det er jo deres opplevelse jeg ikke kjenner. Men det ser ut som barna synes han er litt mye, og jeg også, som liker utadvendte mennesker og har flere amerikanske venner, synes han er ekstremt slitsomt i det jeg ser her ihvertfall. mon tro om han er mer nedpå når det ikke er filmcrew der.. kult uansett, at vi har en prinsesse som er litt utenfor den trange boksen og matrisen. 

Ja det er litt mye meg meg meg fra han til å være der hun er i oppvåkningen. Egoet hans elsker opperksomhet, energiene deres er så forskjellig 😅

men ja håper han gir henne mer enn det vi andre ser. 
Enig veldig kult :)   

Anonymkode: f2f00...2c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett en episode, der det handlet en del om hester og en Youtubekanal som tydeligvis skulle bli hennes nye inntektskilde. Herregud, så uproft det virket... Samarbeidspartneren kjøpte hest for foretakets penger, på impuls! Filmingen/produksjonen virket uproff og rotete, og det vi så av resultatet virket dørgende kjedelig. 

Jeg trodde faktisk jeg skulle få et bedre inntrykk av Märtha gjennom serien. Har alltid tenkt hun er slående vakker, med et nydelig varmt smil. Hun var jo lite skoleflink, mulig arvet dysleksien? Utdannet seg til fysioterapeut, som på den tiden var et ganske fysisk yrke. Virket som et rart valg, da det var relativt utenkelig den gangen at hun skulle kunne praktisere det. Og det har hun vel heller aldri gjort, tror jeg? 

Men hun er jo blitt grovt utnyttet av sjarlataner som vil tjene penger på hennes kjendisstatus, først Elisabeth Nordeng - glemmer aldri hvordan hun hengte seg på når Märtha skulle intervjues på Skavlan, M nektet å komme uten makkeren, som ingen var interessert i. Hun satt der og så intens og skummel ut. Jeg tenkte det var bra for Märtha når hun kom seg ut av det utnyttelsesforholdet, men så fant hunDurek!

Han er jo bare nok en blodsuger som utnytter henne for pr. Virker som om hun er så utrolig naiv, faller for pene ord og pjatt om tvillingsjeler... Jeg hadde håpet å se en voksen og reflektert person, men i den hesteepisoden virket hun bare....tja. Ikke imponerende.

Hadde Märtha ikke vært kongelig, men født i en vanlig famllie, hadde hun vært den typiske femtiårige dame som var skilt, med ny samboer, bleika hår, jobber som legesekretær eller tannlegeassistent, liker å grille på hytta og se på Tv Norge eller Hver gang vi møtes... 

Anonymkode: 3f0e5...06b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at jeg har ikke noe mot Märtha. Hun er snill og grei, men hun lar seg tydeligvis altfor lett lede, altfor naiv. Og noe offermentalitet der, samt at hun ikke burde eksponere barna. Men jeg håper Durek forsvinner ut av bildet, at hun finner en vanlig jobb som hun kan like, og finner ro og lykke i livet. 

Anonymkode: 3f0e5...06b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

princeofithilien skrev (På 28.4.2021 den 22.49):

Jeg lurer på hva jentene tenker om at Mãrtha vil flytte til Los Angeles jeg... Hun vil sikkert gjerne ha dem med seg, men de går vel fortsatt på skole, og har sine venner og familie her. De har jo besteforeldre på begge sider, men er i en følsom og vanskelig alder - og hvis noen av dem velger å bli her, så ville i hvertfall ikke jeg ha det særlig lett når far er død og mor (og kanskje også søstrene) bor på andre sida av jordkloden sammen med en slesk sjaman... 😕 

Jeg tror ikke de jentene tenker at han er en slesk. Man ser tydelig i serien at jentene og Durek har et veldig godt forhold, og det virker som de trives med Durek som en bonusfar. Tror han er veldig annerledes privat enn det vi ser. 

Anonymkode: a5ae0...1c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 7.53):

Har bare sett en episode, der det handlet en del om hester og en Youtubekanal som tydeligvis skulle bli hennes nye inntektskilde. Herregud, så uproft det virket... Samarbeidspartneren kjøpte hest for foretakets penger, på impuls! Filmingen/produksjonen virket uproff og rotete, og det vi så av resultatet virket dørgende kjedelig. 

Jeg trodde faktisk jeg skulle få et bedre inntrykk av Märtha gjennom serien. Har alltid tenkt hun er slående vakker, med et nydelig varmt smil. Hun var jo lite skoleflink, mulig arvet dysleksien? Utdannet seg til fysioterapeut, som på den tiden var et ganske fysisk yrke. Virket som et rart valg, da det var relativt utenkelig den gangen at hun skulle kunne praktisere det. Og det har hun vel heller aldri gjort, tror jeg? 

Men hun er jo blitt grovt utnyttet av sjarlataner som vil tjene penger på hennes kjendisstatus, først Elisabeth Nordeng - glemmer aldri hvordan hun hengte seg på når Märtha skulle intervjues på Skavlan, M nektet å komme uten makkeren, som ingen var interessert i. Hun satt der og så intens og skummel ut. Jeg tenkte det var bra for Märtha når hun kom seg ut av det utnyttelsesforholdet, men så fant hunDurek!

Han er jo bare nok en blodsuger som utnytter henne for pr. Virker som om hun er så utrolig naiv, faller for pene ord og pjatt om tvillingsjeler... Jeg hadde håpet å se en voksen og reflektert person, men i den hesteepisoden virket hun bare....tja. Ikke imponerende.

Hadde Märtha ikke vært kongelig, men født i en vanlig famllie, hadde hun vært den typiske femtiårige dame som var skilt, med ny samboer, bleika hår, jobber som legesekretær eller tannlegeassistent, liker å grille på hytta og se på Tv Norge eller Hver gang vi møtes... 

Anonymkode: 3f0e5...06b

Hele kongefamilien har giftet seg med slektninger i århundrer. Vi skal være glad for at det kun er dysleksi denne blandingen av samme gener resulterte i. 

Anonymkode: a5ae0...1c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.5.2021 den 7.53):

Har bare sett en episode, der det handlet en del om hester og en Youtubekanal som tydeligvis skulle bli hennes nye inntektskilde. Herregud, så uproft det virket... Samarbeidspartneren kjøpte hest for foretakets penger, på impuls! Filmingen/produksjonen virket uproff og rotete, og det vi så av resultatet virket dørgende kjedelig. 

Jeg trodde faktisk jeg skulle få et bedre inntrykk av Märtha gjennom serien. Har alltid tenkt hun er slående vakker, med et nydelig varmt smil. Hun var jo lite skoleflink, mulig arvet dysleksien? Utdannet seg til fysioterapeut, som på den tiden var et ganske fysisk yrke. Virket som et rart valg, da det var relativt utenkelig den gangen at hun skulle kunne praktisere det. Og det har hun vel heller aldri gjort, tror jeg? 

Men hun er jo blitt grovt utnyttet av sjarlataner som vil tjene penger på hennes kjendisstatus, først Elisabeth Nordeng - glemmer aldri hvordan hun hengte seg på når Märtha skulle intervjues på Skavlan, M nektet å komme uten makkeren, som ingen var interessert i. Hun satt der og så intens og skummel ut. Jeg tenkte det var bra for Märtha når hun kom seg ut av det utnyttelsesforholdet, men så fant hunDurek!

Han er jo bare nok en blodsuger som utnytter henne for pr. Virker som om hun er så utrolig naiv, faller for pene ord og pjatt om tvillingsjeler... Jeg hadde håpet å se en voksen og reflektert person, men i den hesteepisoden virket hun bare....tja. Ikke imponerende.

Hadde Märtha ikke vært kongelig, men født i en vanlig famllie, hadde hun vært den typiske femtiårige dame som var skilt, med ny samboer, bleika hår, jobber som legesekretær eller tannlegeassistent, liker å grille på hytta og se på Tv Norge eller Hver gang vi møtes... 

Anonymkode: 3f0e5...06b

Ble hun utnyttet av Elisabeth Nordeng? Det er vel mulig at de faktisk hadde gjensidig glede og nytte av hverandre.

Og at hun var dårlig på skolen, det husker jeg ikke. Hun tok opp fag for å komme inn på fysioterapien men det var også et knallhøyt snitt.

Enig at hun nok kan være litt blåøyd, bokstavelig talt, knis...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Syns synd på ML som ikke klarer å se selv at enkelte ting passer hun ikke til.

Jeg tror ikke det ville skadet om hun fikk seg en normal jobb. Fått en real wake up call

I rest my case 😳

Spoiler

Jeg har sett dagen episode 🤪

 

Anonymkode: cacae...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

 

Syns synd på ML som ikke klarer å se selv at enkelte ting passer hun ikke til.

Jeg tror ikke det ville skadet om hun fikk seg en normal jobb. Fått en real wake up call

I rest my case 😳

  Vis skjult innhold

Jeg har sett dagen episode 🤪

 

Anonymkode: cacae...c7a

Bommet på spoiler, men har i grunn ikke avslørt noe heller. Beklager

Anonymkode: cacae...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns synd på ML som ikke klarer å se selv at enkelte ting passer hun ikke til.

Jeg tror ikke det ville skadet om hun fikk seg en normal jobb. Fått en real wake up call

I rest my case 😳

 

Anonymkode: cacae...c7a

Det tror jeg også, men hun føler seg nok for god en vanlig jobb. Ikke så rart for hun er jo vokst opp som prinsesse.  Synes Martha er et godt eksempel på at det er usunt å vokse opp som kongelig og håper monarkiet stopper etter Harald.

Anonymkode: c9bb1...433

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg liker best med serien er når Martha snakker om hvordan oppveksten var og ser tilbake. Syns det er litt kjedelig med Durek og hvor kult det skal være at han klarer å skryte over seg selv...

Anonymkode: a38cf...1ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting jeg lurer på: i episoden de er sminket som aliens ringer Martha sin datter og lurer på om hun skal hente henne eller om hun kjører med politiet. Er det politiet som kjører de rundt?

Anonymkode: a38cf...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (På 10.4.2021 den 16.11):

Nå var det vel prinsessen som ønsket skilsmisse. Jeg tror Ari fremdeles hadde vært blant oss om de fortsatt var gift.

Tror jeg neppe, han var forelsket og i forhold med en dame han virket lykkelig med. Stefaren til en venninne slet med tunge av og på depresjoner som Ari. Godt gift tok han livet av seg likevel.

Synes det er drøyt å slenge ut en slik påstand. 

Anonymkode: 748c2...1c3

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men en ting jeg lurer på: i episoden de er sminket som aliens ringer Martha sin datter og lurer på om hun skal hente henne eller om hun kjører med politiet. Er det politiet som kjører de rundt?

Anonymkode: a38cf...1ec

De har beskyttelse fra politiet hele tiden. De er jo yndige personer å kidnappe.

ML kjører jo bil selv, det har vi jo sett flere ganger i serien, men sivile biler med politi kjører bak de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...