Gå til innhold

TV2: Märtha


NordicViking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror jeg neppe, han var forelsket og i forhold med en dame han virket lykkelig med. Stefaren til en venninne slet med tunge av og på depresjoner som Ari. Godt gift tok han livet av seg likevel.

Synes det er drøyt å slenge ut en slik påstand. 

Anonymkode: 748c2...1c3

Vel jeg tror han tok skilsmissen svært tungt, det har jo vært intervjuer med familien hans hvor de sier at han klandret seg selv og tok på seg all skyld. 

Det betyr jo ikke at dette er ML sin feil på noen måte, halve landet skiller seg jo. Men en stabil familiesituasjon er et slags sikkerhetsnett for mange.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke det ville skadet om hun fikk seg en normal jobb. Fått en real wake up call

Mulig jeg misforstår henne, men sånn jeg ser henne minner hun meg om en tenåring som savner grenser og utagerer. Tror hun kunne hatt veldig godt av å jobbe som fysioterapeut og fått en mer A4-hverdag. Hun kunne fremdeles brukt evnene sine som fysioterapeut (eller rosenterapeut som hun også har utdannelse/kursing innen, eller evt. drive med terapiridning), men hun ville fått en mer stabil, balansert og strukturert hverdag. Hverdagen hennes, ihvertfall sånn det fremstilles i serien, virker fryktelig kaotisk, uforutsigbar og stressende og jeg har vondt for å tro at det er særlig bra for en som opplever seg selv som høysensitiv.

Anonymkode: a3cc8...ef1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mulig jeg misforstår henne, men sånn jeg ser henne minner hun meg om en tenåring som savner grenser og utagerer. Tror hun kunne hatt veldig godt av å jobbe som fysioterapeut og fått en mer A4-hverdag. Hun kunne fremdeles brukt evnene sine som fysioterapeut (eller rosenterapeut som hun også har utdannelse/kursing innen, eller evt. drive med terapiridning), men hun ville fått en mer stabil, balansert og strukturert hverdag. Hverdagen hennes, ihvertfall sånn det fremstilles i serien, virker fryktelig kaotisk, uforutsigbar og stressende og jeg har vondt for å tro at det er særlig bra for en som opplever seg selv som høysensitiv.

Anonymkode: a3cc8...ef1

Det virker som hun lever livets glade dager og kaster seg ut i det som virker gøy. Jeg trur hun hadde fått store problemer med fast arbeidstid, men jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bruker den fysikalske utdannelsen sin.

Hun minner meg om som du sier en tenåring med mange baller i lufta og som bare flyter med drømmen. Trur ikke det er mye gjennomtenkt mye av det hun gjør.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Märta virker veldig avmålt i serien, noe jeg godt kan forstå etter alt hun har vært igjennom med media og skriverier tidligere. Da er det vel bare naturlig at man tenker nøye gjennom hva man sier og deler, men på den andre siden så opplever jeg at denne avmåltheten gjør at man ikke får reell innsikt i hvem hun er, hva hun driver med og hva hun tenker (med).

At en tilsynelatende så rolig og nedpå type som Märtha har en "sjelevenn" som Derek er fortsatt et mysterium for meg. Man skulle tro at særlig høysensitive mennesker ble slitne av tempoet til Amerikanske sjamaner, men hva vet vel jeg. Og at hun i det hele tatt tenker på å dra med seg jentene sine for å bo LA synes jeg er en særdeles dårlig vurdering mtp hvor overfladiske og usunne verdier som den byen representerer.

Alt i alt så blir jeg ikke mer klok på Märtha etter å ha sett serien, men det er for meg helt greit. Det er ikke alt man skal forstå, men serien blir i så måte litt meningsløs.

Anonymkode: 5fda9...a50

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes Märta virker veldig avmålt i serien, noe jeg godt kan forstå etter alt hun har vært igjennom med media og skriverier tidligere. Da er det vel bare naturlig at man tenker nøye gjennom hva man sier og deler, men på den andre siden så opplever jeg at denne avmåltheten gjør at man ikke får reell innsikt i hvem hun er, hva hun driver med og hva hun tenker (med).

At en tilsynelatende så rolig og nedpå type som Märtha har en "sjelevenn" som Derek er fortsatt et mysterium for meg. Man skulle tro at særlig høysensitive mennesker ble slitne av tempoet til Amerikanske sjamaner, men hva vet vel jeg. Og at hun i det hele tatt tenker på å dra med seg jentene sine for å bo LA synes jeg er en særdeles dårlig vurdering mtp hvor overfladiske og usunne verdier som den byen representerer.

Alt i alt så blir jeg ikke mer klok på Märtha etter å ha sett serien, men det er for meg helt greit. Det er ikke alt man skal forstå, men serien blir i så måte litt meningsløs.

Anonymkode: 5fda9...a50

Det virket ikke som Leah og Emma hadde så veldig lyst til å flytte til USA. Husker ikke om det var bare ett klipp and neste episode eller om det var i siste episode det kom frem.

Jeg er ikke høysensitiv, men skulle jeg vært sammen med Durek over lengre tid, så hadde det rabla for meg. Bare det lille jeg har sett er mer enn nok.

Jeg er heller ikke blitt klokere på ML av det jeg har sett. Jeg sitter egentlig igjen med en feeling på at dette er for å tjene penger og fremme barna sine. Jo mer kjent barna blir, jo enklere er det kanskje å få jobb da den tid kommer.

Jeg syns nesten synd på ML for jeg trur ikke de som tviler på henne endrer seg så veldig.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen har jo uttalt at ML la veldig bånd på seg selv som tenåring og ikke levde et vanlig tenåringsliv med testing av grenser og "dumme" avgjørelser. Derfor har denne perioden kommet senere i livet hos henne, hun hadde jo en periode i 20-årene hvor hun skiftet kjæreste til stadighet. 

Og ja hun virker vel å være litt der ennå. Ser ikke for meg henne i en vanlig jobb med vanlig arbeidstid og oppmøte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterpotta skrev (På 6.5.2021 den 18.16):

Jeg er ikke høysensitiv, men skulle jeg vært sammen med Durek over lengre tid, så hadde det rabla for meg. Bare det lille jeg har sett er mer enn nok.

 

Han virker utrolig intens. Ikke sett alle episodene ennå, så korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men han virker utrolig selvsentrert. Snakker om seg selv, hvor snill, åpen og vennlig han er på innpust og utpust. Det virker nesten ikke som om han er en person en gang, blir mer som en karakter. 

Anonymkode: eacb0...41f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han virker utrolig intens. Ikke sett alle episodene ennå, så korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men han virker utrolig selvsentrert. Snakker om seg selv, hvor snill, åpen og vennlig han er på innpust og utpust. Det virker nesten ikke som om han er en person en gang, blir mer som en karakter. 

Anonymkode: eacb0...41f

Jeg er sååå enig. Veldig meg meg meg hele tiden. Fremhever seg selv så til de grader. Jeg tør vedde på at forholdet ikke vil vare heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt satt ut av hele serien. Det er jo ren reklame. For spaprodukter og for kjærlighetsprogeammet som lages med LB, for hesteopplegget, for henne, Durek og gudene vet hva. Har ingenting mot ML, hun gjør en god figur i serien og forstår at TV sikkert har gjort et scoop, men det blir FOR mye.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (På 10.5.2021 den 0.00):

Blir litt satt ut av hele serien. Det er jo ren reklame. For spaprodukter og for kjærlighetsprogeammet som lages med LB, for hesteopplegget, for henne, Durek og gudene vet hva. Har ingenting mot ML, hun gjør en god figur i serien og forstår at TV sikkert har gjort et scoop, men det blir FOR mye.

Liker Martha godt og kjenner litt til henne privat, hun er en fin person. Har sett første del av dagens episode og sitter igjen med at det føles som en reklame alt sammen. Samtidig skjønner jeg at hun trenger inntekter som alle andre. Hun promoterer seg selv og jentene, og det er fine jenter.

Anonymkode: 89895...1b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Liker Martha godt og kjenner litt til henne privat, hun er en fin person. Har sett første del av dagens episode og sitter igjen med at det føles som en reklame alt sammen. Samtidig skjønner jeg at hun trenger inntekter som alle andre. Hun promoterer seg selv og jentene, og det er fine jenter.

Anonymkode: 89895...1b0

Har sett resten nå. Igjen, veldig fine jenter og et godt samhold mellom de fire. De virker trygge og de kommer sikkert også til å få det fint i USA alle sammen. Martha kommer til å legge til rette for barna og seg selv.

Tror også Martha egentlig er veldig glad hun ikke er tronarving og derfor kan gjøre akkurat som hun vil i livet sitt. Ønsker de alt fint i LA.

Anonymkode: 89895...1b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascinerende at de tre jentene er så forskjellige som typer. Skjønne jenter da, på hver sin måte.

Skulle ønske jeg kunne le like ofte og mye som Märtha - hun virker å ha ett lyst sinn og godt humør.

Duren er en skrue, men virker snill og velmenende, så da har de det sikkert bra, bryr meg lite om akkurat dette.

Anonymkode: f8c16...95b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 23.59):

For noen utrolig tøffe, modige, kloke og vakre barn hun har! Kjente ikke til dem fra før, og ble veldig imponert over dem. Så unge, men så kloke! Skal bli spennende å se hva de gjør med livet sitt etterhvert som de vokser til. Vakre sjeler💛

Anonymkode: a3cc8...ef1

Dette er bare en eneste laaaang reklamefilm for mor og barn. Makeup-verdenen skal få øynene opp for Leah, Maud skal selge kunsten sin og mamma skal få flere folk på kurs og foredrag med seg selv og sjamanen. 

Hva gjør disse ungene klokere enn den alminnelige tenåring? De formulerer seg i alle fall ikke på nivå med den jevne tenåring men "direkteoversetter" engelske ord og uttrykk på en slik måte at det ikke gir noen mening i det norske språk. 

Hvis vi skal ha kongehuset for fremtiden bør vi prise oss lykkelig over at det er Ingrid Alexandra som blir dronning. 

Anonymkode: 1cfaa...a5e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (På 5.5.2021 den 19.58):

De har beskyttelse fra politiet hele tiden. De er jo yndige personer å kidnappe.

ML kjører jo bil selv, det har vi jo sett flere ganger i serien, men sivile biler med politi kjører bak de.

Jeg lurer på hvem som betaler, vi eller kongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (29 minutter siden):

Jeg lurer på hvem som betaler, vi eller kongen.

Går nok av statskassa uansett. Det er alltid artig å lese at de bruker «private midler», har de ekstrajobb vi ikke vet om? Kan ikke se for meg at hytta til Haakon og MM er finansiert ved jobb på si

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Går nok av statskassa uansett. Det er alltid artig å lese at de bruker «private midler», har de ekstrajobb vi ikke vet om? Kan ikke se for meg at hytta til Haakon og MM er finansiert ved jobb på si

De lever selvsagt på vanlige norske skattebetalere. Burde vært stoppet forlengst.

Anonymkode: 25e63...bb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fru Alving skrev (På 9.5.2021 den 18.40):

Kongen har jo uttalt at ML la veldig bånd på seg selv som tenåring og ikke levde et vanlig tenåringsliv med testing av grenser og "dumme" avgjørelser. Derfor har denne perioden kommet senere i livet hos henne, hun hadde jo en periode i 20-årene hvor hun skiftet kjæreste til stadighet. 

Og ja hun virker vel å være litt der ennå. Ser ikke for meg henne i en vanlig jobb med vanlig arbeidstid og oppmøte.

Hun driver jo eget firma, så hvorfor skulle hun ha en vanlig "jobb" med vanlig arbeidstid? Hun tjener da mer enn nok. 

Anonymkode: a5ae0...1c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt dumt for han Hest360-fyren om Märtha flytter til USA? Sa ikke han opp jobben sin for å drive med Hest360 sammen med henne? 

Anonymkode: 09aa0...0e1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (17 timer siden):

Går nok av statskassa uansett. Det er alltid artig å lese at de bruker «private midler», har de ekstrajobb vi ikke vet om? Kan ikke se for meg at hytta til Haakon og MM er finansiert ved jobb på si

Nei, ikke sant.

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De lever selvsagt på vanlige norske skattebetalere. Burde vært stoppet forlengst.

Anonymkode: 25e63...bb3

Ja.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...