Fioritura Skrevet 25. november 2020 Forfatter #61 Del Skrevet 25. november 2020 CD 1 Som forventet så dukket mensen opp, ett par dager før forventet som noen måneder er helt vanlig 😊 Kjenner at det er litt godt at syklusen min er tilbake i normalen etter MA'en. Så nå går vi igang med PP2 med godt mot 😊 forventet EL er 8 desember, så da blir det å begynne med EL testing rundt neste fredag tenker jeg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. november 2020 #62 Del Skrevet 25. november 2020 Masse lykke til i ny pp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 27. november 2020 Forfatter #63 Del Skrevet 27. november 2020 CD3 Onsdag kom jo tante rød på besøk, trodde jeg vertfall 🤷♀️ hadde brunlig spotting hele dagen slik menstruasjonen min alltid starter. I går kveld fikk jeg imidlertidig enorme smerter og det kom masse koagulert blod og noe som kunne minnet om en hard klump på størrelse med en valnøtt. Blodet fosset! Ikke ulikt når jeg var på sykehuset pga MA'en 🙄 Syns det er mistenkelig likt en spontan abort, som jeg ikke helt kan forstå at det kan vere siden jeg målte hcg for 2 uker siden samt fikk negativ test på tirsdag.. Så her sitter jeg da, og venter på legen for å finne ut hva dette er for noe. Syns det er rart om det skulle vere rester over 2 mnd etterpå! Og spesielt så mye, hadde en svakere menstruasjon sist gang iforhold til normalen. Blir så frustrert over at det aldri er over 🙄 vet ikke helt hva jeg tenker er best, at det er rester eller at jeg har mistet på nytt. Godt å ha en plass å få litt utløp for tankene her jeg sitter å venter vertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjerne009 Skrevet 27. november 2020 #64 Del Skrevet 27. november 2020 Fioritura skrev (25 minutter siden): CD3 Onsdag kom jo tante rød på besøk, trodde jeg vertfall 🤷♀️ hadde brunlig spotting hele dagen slik menstruasjonen min alltid starter. I går kveld fikk jeg imidlertidig enorme smerter og det kom masse koagulert blod og noe som kunne minnet om en hard klump på størrelse med en valnøtt. Blodet fosset! Ikke ulikt når jeg var på sykehuset pga MA'en 🙄 Syns det er mistenkelig likt en spontan abort, som jeg ikke helt kan forstå at det kan vere siden jeg målte hcg for 2 uker siden samt fikk negativ test på tirsdag.. Så her sitter jeg da, og venter på legen for å finne ut hva dette er for noe. Syns det er rart om det skulle vere rester over 2 mnd etterpå! Og spesielt så mye, hadde en svakere menstruasjon sist gang iforhold til normalen. Blir så frustrert over at det aldri er over 🙄 vet ikke helt hva jeg tenker er best, at det er rester eller at jeg har mistet på nytt. Godt å ha en plass å få litt utløp for tankene her jeg sitter å venter vertfall. Huff, så kjipt at kroppen ikke bare kan komme tilbake til normalen! Men ville bare si at jeg også hadde en svak mensen som første mens etter MA. Tror også jeg fikk fikk negativ g-test rundt den samme tida, men mensen etter der igjen var veldig kraftig, med mye koagler. Lykke til hos legen, krysser fingrene for at alt er normalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. november 2020 #65 Del Skrevet 27. november 2020 Oi dette skjønner jeg du lurer på hva er for noe! Høres utrolig merkelig ut. Dog jeg har hørt at mensen etter MA kan oppføre seg rart de kommende syklusene... men likevel. Mystisk med så mye blod og klumper. Selv om du fikk negativ test på tirsdag så ville jeg forsøkt å tatt en nå igjen. Om det er en SA så bør det i høyeste grad slå ut nå. Hvis det ikke gjør det tror jeg du kan slå deg til ro med at det ikke er dèt i allefall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 27. november 2020 Forfatter #66 Del Skrevet 27. november 2020 Er så godt å kunne skrive her og få andre sine erfaringer ❤️ ble heldigvis tatt på alvor av legen, heldige meg har verdens beste fastlege! Fikk tatt en CRP for å utelukke en eventuell infeksjon, hun trodde at det mest trolig kunne være enn veldig heftig mens eller evt rester. Skal uansett ta en hcg prøve neste uke. Tok en test nå når jeg kom hjem, fortsatt blenda så da håper jeg at det utelukker en evt SA 🤞Fikk sykmelding så jeg skulle få gå hjem å slappe av 😊 så nå blir det smertestillende, varmeflaske, sjokolade og sofaen resten av dagen 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. november 2020 #67 Del Skrevet 27. november 2020 Åh så bra du har en så fin fastlege. Det er gull verdt når man opplever ubehagelige ting! Slapp av og kos deg med helg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #68 Del Skrevet 2. desember 2020 CD 8 Fortsatt mensen på besøk her 🙄 merker at syklusen er litt på bærtur, jeg som var så sikker på at den endelig var blitt normal igjen. Hadde en ny runde med fossblødning fredagskveld der jeg satt på toalettet i 10-15 minuttet mens det rant 😳 etter det var det bare litt spotting frem til i går. Nå ser det som som en normal mens blødning for min del. Planen har å EL teste fra lørdag eller søndag, da cd 11/12. Usikker på om jeg heller bør vente noen dager iogmed at mensen har vart såpass lenge. 🤷♀️ Gitt at den faktisk gir seg til helgen da 🙈 Igår var jeg til legen og tok ny hcg prøve, så iløpet av dagen eller morgendagen får jeg svaret. Så da får vi se om dette evt var en SA eller bare enn ekstremt heftig mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 3. desember 2020 Forfatter #69 Del Skrevet 3. desember 2020 CD 9 Omsider hørt fra legen, ja hun ringer kl halv elleve istedenfor å vente til neste dag 😅 Hcg prøven var endelig innenfor normalen, som også vil si at jeg ikke har hatt en SA, heldigvis 😊 så nå blir det å tygge jerntabletter og håpe at mensen gir seg snart 🙈 dersom syklusen hadde vert normal denne mnd så skulle Ikm vert ca 23 desember. Hadde laget ett lite scenario i hode mitt at dersom testen ble positiv så skulle jeg pakke den inn og legge den under juletreet (vi feirer jul bare oss to i år ❤️) men jeg regner ikke med at det blir noe eggløsning neste uke 🙈 så da heller ingen Ikm på lille julaften. Håper vertfall at blødningen avtar snart! Og at det blir mulighet for å hoppe til køys 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. desember 2020 #70 Del Skrevet 4. desember 2020 (endret) Fioritura skrev (12 timer siden): Hadde laget ett lite scenario i hode mitt at dersom testen ble positiv så skulle jeg pakke den inn og legge den under juletreet (vi feirer jul bare oss to i år ❤️) men jeg regner ikke med at det blir noe eggløsning neste uke 🙈 Jeg hadde samme scenario! Hadde så lyst til å legge en positiv test i mannens strømpe... tenk å våkne til dèt på julaften da. Men heller ikke her ser det noe lyst ut for EL i tide Greit å høre at du ikke har hatt en SA i allefall Endret 4. desember 2020 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 8. desember 2020 Forfatter #71 Del Skrevet 8. desember 2020 CD 14 Idag skulle jeg etter mine beregninger hatt EL, men istedenfor er jeg på min 14! dag med mensen 😔 er sykt utolmodig og føler vi mister då mye tid, selv om vi bare er i PP2 🙈 frustrerende med syklustull! Nå krysser jeg fingrene for at det snart gir seg (det har jeg forøvrig trodd ett par ganger allerede) og at jeg snart kan begynne jakten på EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. desember 2020 #72 Del Skrevet 8. desember 2020 Tar du EL-tester? Har hørt om kvinner som får EL selv med mens/blødning, så her må man tenke at alt går an... Du er uansett CD14, selv om du blør, så hva kroppen har funnet på på disse to ukene er ikke godt å vite. Mulig EL er nærmere enn du tror! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 8. desember 2020 Forfatter #73 Del Skrevet 8. desember 2020 Amatariel skrev (3 timer siden): Tar du EL-tester? Har hørt om kvinner som får EL selv med mens/blødning, så her må man tenke at alt går an... Du er uansett CD14, selv om du blør, så hva kroppen har funnet på på disse to ukene er ikke godt å vite. Mulig EL er nærmere enn du tror! 🤞 Nei har ikke begynt å teste enda, skulle egentlig begynt i helgen. Om det skulle komme en eggløsning nå så frister det uansett lite å ligge mtp hvor mye jeg blør 😅 men kunne jo vert arti å vite om det skulle komme en EL nå 🤷♀️ Idag tok blødningen seg kraftig opp igjen, men mye koagulert blod i store klumper. Så da blir det ny runde med legen imorgen. Tenker å høre om jeg kan få en ultralyd for å sjekke at alt ser ut som det skal. Etter MA'en så merker jeg at jeg bekymrer meg for om at alt er normalt og som det skal. Då skal det sies at jeg er en "angstete" type av natur og muligens begymrer meg for ting jeg ikke trenger 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. desember 2020 #74 Del Skrevet 8. desember 2020 Det kan i alle fall ikke skade å ta en sjekk om alt er greit tenker nå jeg Er jo ikke noe særlig å blø så lenge, og at det plutselig blir mer etter to uker. Håper du får noen beroligende svar i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 8. desember 2020 Forfatter #75 Del Skrevet 8. desember 2020 Nei det er helt sant @Amatariel 😊nå ikveld har blødningen tatt helt av. Kan ikkje skjønne at det skal vere normalt at det blør like mye nå som ved første fossblødning.. Håper å finne ut av dette snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 9. desember 2020 #76 Del Skrevet 9. desember 2020 Fioritura skrev (På 8.12.2020 den 14.21): Nei har ikke begynt å teste enda, skulle egentlig begynt i helgen. Om det skulle komme en eggløsning nå så frister det uansett lite å ligge mtp hvor mye jeg blør 😅 men kunne jo vert arti å vite om det skulle komme en EL nå 🤷♀️ Idag tok blødningen seg kraftig opp igjen, men mye koagulert blod i store klumper. Så da blir det ny runde med legen imorgen. Tenker å høre om jeg kan få en ultralyd for å sjekke at alt ser ut som det skal. Etter MA'en så merker jeg at jeg bekymrer meg for om at alt er normalt og som det skal. Då skal det sies at jeg er en "angstete" type av natur og muligens begymrer meg for ting jeg ikke trenger 😅 Det høres ut som om du har rester i livmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 9. desember 2020 #77 Del Skrevet 9. desember 2020 Dette høres ikke normalt ut. Har du vært hos legen igjen i dag?😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #78 Del Skrevet 9. desember 2020 Nei nå har det vedvart såpass lenge at jeg tenker at det absolutt ikke er normalt @Lily92. Fikk beskjed om å ha litt is i magen, men det får vere måte på tenker jeg. Venter fortsatt på at legen skal ringe meg, skulle hatt en videotime i ettermiddag, men hun er alltid ganske forsinket med de og ringer somregel sent på kvelden. Vurderer å ringe til kvinneklinikken imorgen dersom jeg ikke har hørt noe fra legen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. desember 2020 #79 Del Skrevet 9. desember 2020 Fioritura skrev (6 minutter siden): Vurderer å ringe til kvinneklinikken imorgen dersom jeg ikke har hørt noe fra legen... Ja det syns jeg absolutt du skal gjøre! Ring i morgen tidlig. Du kommer kanskje raskere inn dit enn til legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fioritura Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #80 Del Skrevet 9. desember 2020 Ja spørst om jeg ikke må gjøre det @Amatariel. Har tenkt på det noen dager, men har også tenkt at jeg ikke vil vere til bry og ta opp tiden til noen som trenger den mer. Noe som igrunn er helt idiotisk 🙈 typisk dame tankegang tror jeg 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå