Maleficenta Skrevet 13. oktober 2020 #161 Skrevet 13. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du får mye pepper for tankegangen din. Jeg er helt enig med deg, på en måte. Jeg blir ikke kvalm av situasjonen, for det er ingenting som er finere enn svangerskap og barn og alt det der, men at den over 50 setter barn til verden? Det syns jeg er mer egoistisk enn å få barn i en alder av 20. Dette barnet vil jo ha steinalder foreldre innen hen er ferdig på skolen, og kan bare drite i å ha besteforeldre på den tia ihvertall for de er long gone! Ville ha snakka med mamman din jeg og spurt om hu har tenkt nøye igjennom det. Men så må du bare akseptere valget hennes også, for det er hennes liv. Anonymkode: 7a367...204 Uansett er ikke det din eller ts eller andres business. Dessuten var det tull men ts er fortsatt sur
Maleficenta Skrevet 13. oktober 2020 #162 Skrevet 13. oktober 2020 57 minutter siden, Brunello skrev: Vurderingsspørsmålet blir selvsagt et helt annet når du er i slutten av 40 årene / begynnelsen av 50 årene fremfor når en er i alminnelig "fødsels-alder" Er du ca. 50 år vil en graviditet medføre stor sjanse for at det skjer noe med barnet og betydelig sjanse for helseproblemer for mor. I tillegg vil det være mange andre argumenter for abort som man vil måtte vurdere som 50-åring som ikke har betydning når du er 40. Ja men når skaden først er skjedd er det likevel ikke bare piece of cake å bare ta abort uansett hva som er fornuftig å gjøre i teorien 2
AlkoMann Skrevet 13. oktober 2020 #163 Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev: Trodde det var en dårlig spøk, men fikk idag vite at moren min på 54 er gravid. Dette ble fortalt midt under søndagsmiddagen. Stakkars besteforeldrene mine, spesielt bestefar, han satt bokstavelig talt steken i halsen! Jeg er 32, har selv 3 små, og worst case for meg nå, er at moren min setter et barn til verden. Stakkars barn! Mannen min er kvalm av hele greia, og jeg er flau. Anonymkode: 370aa...8cf Er det sant ?
Gjest Ezio Skrevet 13. oktober 2020 #164 Skrevet 13. oktober 2020 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Ja men når skaden først er skjedd er det likevel ikke bare piece of cake å bare ta abort uansett hva som er fornuftig å gjøre i teorien Så klart er det piece of cake når du faktisk har barn fra før av.
AlkoMann Skrevet 13. oktober 2020 #165 Skrevet 13. oktober 2020 (endret) 15 norske kvinner fødte etter fylte 50 år i 2017. Visste ikke at det var mulig . At hun ville greie å føde barnet altså. Endret 13. oktober 2020 av AlkoMann
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #166 Skrevet 13. oktober 2020 Onkel ble pappa som 54åring. Jeg reagerte og syntes det var alt for sent til å få barn. Han døde før ungen ble myndig. Han døde "ung", men det er fortsatt større kjans å dø som 68åring en som 38 åring. Å bli forelder når du har passert 50år synes jeg er veldig egoistisk. Det må være utrolig trist for barnet å risikere å miste sine foreldre som ung. Det er mye større kjans for at foreldrene vil begynne å få plagsomme helseproblemer før barnet er voksen også. Er overasket over hvor mange som mener at dette er helt greit. Anonymkode: 6b1a5...9a3 3
Gjest Ezio Skrevet 13. oktober 2020 #167 Skrevet 13. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er overasket over hvor mange som mener at dette er helt greit. Jeg er ikke det spor overrasket over egoismen til den generasjonen som er mellom 50 og 60 nå om dagen. Den er til stede i alle andre faser av livet også.
Brunello Skrevet 13. oktober 2020 #168 Skrevet 13. oktober 2020 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Ja men når skaden først er skjedd er det likevel ikke bare piece of cake å bare ta abort uansett hva som er fornuftig å gjøre i teorien Nei, men ufattelig mye mindre problematisk enn når du er 35-40. For meg finnes det ingen gode argumenter for å beholde når man er 50. 2
Maleficenta Skrevet 13. oktober 2020 #169 Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, Brunello skrev: Nei, men ufattelig mye mindre problematisk enn når du er 35-40. For meg finnes det ingen gode argumenter for å beholde når man er 50. Sikkert ikke. Men du kan ikke bestemme over kroppen til folk som er over 50 så det må de nesten få bestemme selv. Heldigvis er det ekstremt sjeldent å bli gravid i den alderen. 3
Maleficenta Skrevet 13. oktober 2020 #170 Skrevet 13. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Onkel ble pappa som 54åring. Jeg reagerte og syntes det var alt for sent til å få barn. Han døde før ungen ble myndig. Han døde "ung", men det er fortsatt større kjans å dø som 68åring en som 38 åring. Å bli forelder når du har passert 50år synes jeg er veldig egoistisk. Det må være utrolig trist for barnet å risikere å miste sine foreldre som ung. Det er mye større kjans for at foreldrene vil begynne å få plagsomme helseproblemer før barnet er voksen også. Er overasket over hvor mange som mener at dette er helt greit. Anonymkode: 6b1a5...9a3 Det meste man gjør i livet er egoistisk 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #171 Skrevet 13. oktober 2020 " Barn født av kvinner i 40-årsalderen har høyere risiko for å bli født med en lav fødselsvekt. Risikoen for kromosomavvik og Downs syndrom øker stadig. Hos en 40 år gammel kvinner er risikoen for at barnet har Downs syndrom 1 på 106 og risikoen for kromosomavvik 1 av 66. Hos en 44 år gammel kvinne er risikoen for Downs syndrom 1 av 38 og for kromosomavvik 1 av 26." Uansett, ts har skrevet i et senere innlegg i tråden at det hele var en spøk - moren hennes bare tullet. Anonymkode: 8b91c...7de
Tatja Skrevet 13. oktober 2020 #172 Skrevet 13. oktober 2020 8 timer siden, Maleficenta skrev: Vet du det tror jeg faktisk ikke nødvendigvis. Er noe helt annet når man sitter i det selv Ja, nettop. Og da må jeg bare spørre: Har DU sittet i en situasjon hvor din mor på 54 har fortalt at hun var gravid? 2
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2020 #173 Skrevet 14. oktober 2020 14 timer siden, Tatja skrev: Ja, nettop. Og da må jeg bare spørre: Har DU sittet i en situasjon hvor din mor på 54 har fortalt at hun var gravid? Det hadde isåfall ikke vært min situasjon da det da isåfall ikke var meg som var gravid. Ok ja jeg hadde sikkert blitt litt flau, men det hadde ikke vært min plass å bli sint, da det ikke hadde vært meg det gikk ut over
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2020 #174 Skrevet 14. oktober 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: " Barn født av kvinner i 40-årsalderen har høyere risiko for å bli født med en lav fødselsvekt. Risikoen for kromosomavvik og Downs syndrom øker stadig. Hos en 40 år gammel kvinner er risikoen for at barnet har Downs syndrom 1 på 106 og risikoen for kromosomavvik 1 av 66. Hos en 44 år gammel kvinne er risikoen for Downs syndrom 1 av 38 og for kromosomavvik 1 av 26." Uansett, ts har skrevet i et senere innlegg i tråden at det hele var en spøk - moren hennes bare tullet. Anonymkode: 8b91c...7de Likevel føder flere under 38 barn med downs, da når du er over 38 får du mye tettere oppfølging. Og før nipt testen blir tatt i bruk er det kun de over 38 som får tilbud om fostervannsprøve. Dermed rekker de kanskje abort før det er for sent.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #175 Skrevet 14. oktober 2020 On 10/11/2020 at 11:07 PM, AnonymBruker said: Det har vært et tøft år. Corona og permittering/arbeidsledighet. Bekymringer for fremtiden. Men dette... Det toppet faktisk alt! Det andre ble bagateller. TS Anonymkode: 370aa...8cf 😂😂 Anonymkode: efa7f...a51
Tatja Skrevet 14. oktober 2020 #176 Skrevet 14. oktober 2020 7 timer siden, Maleficenta skrev: Det hadde isåfall ikke vært min situasjon da det da isåfall ikke var meg som var gravid. Ok ja jeg hadde sikkert blitt litt flau, men det hadde ikke vært min plass å bli sint, da det ikke hadde vært meg det gikk ut over Hadde det ikke vært din situasjon at du hadde en gravid mor?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #177 Skrevet 14. oktober 2020 På 11.10.2020 den 21.55, AnonymBruker skrev: Ikke for å være frekk men hadde min mor i en alder av 54 proklamert at hun var gravid ville jeg nok pent hintet om at abort ville være en fin løsning. Hun vil være nærmere 70 når barnet står konfirmant, og 72-73 idet barnet når myndighetsalder. Hun vil ikke være i stand til å ta seg av en tenåring som 70-åring. Ikke på en måte som tenåringen fortjener. For ikke å snakke om all risikoen, både mtp downs og annet. Fint å være 95 og måtte ta seg av sitt handicapoede barn på 40... JEG ville sagt klart ifra at hun IKKE kunne regne med hjelp fra meg, annet enn som spiradisk barnevakt om det kniper, HVIS det passer for MEG der og da... Anonymkode: 1793b...512 De fleste 40 år gamle handikappede bor ikke hjemme hos foreldrene sine. 70 -åringer i dag er fult i stand til å oppdra tenåringer. Mine foreldre kunne fint hatt en tenåring i hus. Anonymkode: 25347...0a1 2
Maleficenta Skrevet 14. oktober 2020 #178 Skrevet 14. oktober 2020 13 minutter siden, Tatja skrev: Hadde det ikke vært din situasjon at du hadde en gravid mor? Ikke i den grad at det angikk meg nei. Nå har ikke jeg denne problemstillingen da min mor er over 70...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #179 Skrevet 17. oktober 2020 På 14.10.2020 den 19.14, AnonymBruker skrev: De fleste 40 år gamle handikappede bor ikke hjemme hos foreldrene sine. 70 -åringer i dag er fult i stand til å oppdra tenåringer. Mine foreldre kunne fint hatt en tenåring i hus. Anonymkode: 25347...0a1 Min mor er 75 og de siste 10 årene har hun slitt med helsen. Så det å ha en normal tenåring i hus ville neppe vært en god løsning. En opprørsk tenåring ville vært umulig. Selv er jeg straks 50 og er meget glad for at mine ikke lenger er tenåringer. Det var en heftig periode med mange bekymringer og søvnløse netter som jeg ikke unner noen, enda mine ikke var av de verste. Anonymkode: a8e3f...51f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #180 Skrevet 17. oktober 2020 På 13.10.2020 den 13.04, Maleficenta skrev: Nei. Ikke sant. Jeg ble uplanlagt gravid for en del år siden. Og jeg orket ikke tanken på abort. Jeg snakket med amatea og var veldig veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Det å være for selvbestemt abort er ikke det samme som at man ville gjort det med lett hjerte når man først har havnet i situasjonen selv. Tror du noe annet, må du nesten være mann. Enig med deg. Jeg er absolutt for selvbestemt abort, men jeg er usikker på om jeg kunne tatt det om jeg hadde vært i den situasjon. Derfor får jeg sikre meg slik at jeg ikke ender der. Anonymkode: a8e3f...51f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå