Gå til innhold

Moren min er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke en drømmesituasjon, men når de først har hatt et arbeidsuhell og blitt gravide på tross av at det er statistisk svært usannsynlig, så synes jeg de tar det fint.

Jeg må si jeg er sjokkert over holdningen mange her tydeligvis har til abort. Når alle er friske, forholdet og livet er stabilt, og de er ok med tanken på å få et barn og ikke ønsker abort - da er det vel en selvfølge at abort er uaktuelt?! Man kan ikke ta abort mot sin egen vilje pga snakk og sure døtre? 

Anonymkode: d659d...a93

Det er poenget mitt også. Nesten så man blir abortmotstander av argumentasjonen i tråden her. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Middelmådig
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren min har ny mann, han er 43. Er vel et 'kjærlighetsbarn' de ønsker seg, da. Det sa de vel egentlig rett ut. Moren min har kun meg fra før, men faren til barnet har barn på 4 og 6 år. Big happy family???!

Han virker snill og grei, for å være ærlig, men hva i all verden hjelper det? Moren min har vært bestemor i snart 6 år, og nå... mamma igjen! 

TS

Anonymkode: 370aa...8cf

Syns det høres koselig ut!! 
ikke noe for meg, jeg er sjeleglad for å ha større barn endelig, men hun ønsker det 

Skrevet

En ting som slår meg her, har mamma din fått positive graviditetstester, eller tror hun feks bare at hun er gravid fordi feks mensen har vært borte 3,5 mnd?

Er jo ikke unormalt at mensen forsvinner i den alderen der totalt, eller er veldig uregelmessig de siste årene..

Om hun har tatt test, og graviditet stemmer så skal hun ha tett oppfølging av legen pga faren for komplikasjoner og høy alder. At hun ikke har vært hos lege eller noe som helst skurrer også.

Hadde det vært min mor så hadde jeg uttrykt min bekymring ovenfor både hun og barnet i magen. En 54 åring har ikke like mye energi til å takle en småbarnshverdag slik en  i 30 åra feks har. For å ikke snakke om alle komplikasjoner/misdannelser som kan oppstå hos fosteret. 

• Liker 6
Skrevet

Min far var 52 år da han fikk sitt barn nummer to. Mitt yngre søsken er bare noen måneder eldre enn mitt barn,og de er som søsken å regne i dag. De er nok evig takknemlige for at de har hverandre,da de ikke har noen andre søsken å dele oppveksten med. Dessverre døde min far av kreft da mitt søsken bare var ni år, men dette har nok gjort oss som er igjen enda tettere. Og heldigvis kjente jeg min far veldig godt og mitt søsken kan «bli bedre kjent» med han gjennom mine øyne. 

• Liker 8
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor folk her angriper ts?!?! Herregud, om mora mi hadde blitt gravid nå hadde jeg faktisk vurdert å kutte kontakt. Det er flaut og ekkelt at en godt over 50 får barn. De er ferdige, nå skal de bli bestemødre. Jeg hadde sagt tydelig i fra at den ungen sitter ikke jeg barnevakt for i alle fall. Og håpet at hun hadde tatt til vettet. 

Anonymkode: 575f1...ef3

Herregud da tenk om noen kutta kontakten med deg fordi du ble gravid? 

• Liker 5
Skrevet

Hvor lenge man er fertil og alder for overgangsalder, er ofte genetisk. 

Jeg er i "overgangsalder-alder", og ser stor forskjell på mine jevnaldrende venninner. Selv mistet jeg menstruasjon da jeg var 49, men hadde flere egg inntil veldig kort tid før det. 

En av venninnene mine ble gravid som 50-åring, men hun valgte å ta abort. Hun hadde gjennom de siste 2-3 årene hatt uregelmessig mens, og trodde at hun var "trygg" mht. å bruke prevensjon. Hun trodde at hun ikke kunne bli gravid. 

Hos meg stoppet mensen nærmest på timen. Ingen uregelmessigheter. Mensen kom helt etter klokka gjennom mange tiår. Helt til den plutselig ikke kom mer. 

En annen ting: I dag er kvinner mellom 50 og 70 stort sett i veldig mye bedre fysisk form enn det de var i forrige generasjon. Mange trener. Blant venninnene mine, er det mange som er mye sterkere og mye mer fit enn det de var da de var 25. 

Anonymkode: c63ea...43c

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan ikke ha vært mange år i arbeidslivet. Knapt noen om hun har.

Anonymkode: a210a...e36

Tja, svigerinnen min var tilbake på jobb innen 3 uker med sine, mannen der tok all permisjonen og kom bort med babyen på jobben for amming. Så hun trenger jo ikke å ha vært borte fra jobb mer enn en måneds tid per barn. 

Anonymkode: aee25...204

Skrevet
50 minutter siden, Maleficenta skrev:

Herregud da tenk om noen kutta kontakten med deg fordi du ble gravid? 

Det må de da være i sin full rett til? 

Jeg hadde nok snakket i telefon med min mor og møtt henne en sjelden gang i blant fortsatt, men hadde ikke vært interessert i å bli belemret med den babyen, så hadde begrenset kontakten sterkt, det hadde blitt mer som at man innimellom besøker gamle besteforeldre på sykehjem, fordi man føler man må.

Anonymkode: aee25...204

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, LoveMoschino skrev:

32 år og 3 unger allerede?????? Er du fra bygda?

Når man er 32 år så er man faktisk ikke så ung. Så det er det ikke rart å ha 3 barn i den alderen.

Anonymkode: bdc73...3c0

• Liker 9
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Men med så høy alder er det stor sjanse for at barnet får en sykdom som gjør at hn trenger oppfølging selv som voksen, og selvfølgelig vil det falle på TS når mor og far er gamle og slitne (selv om far er litt yngre enn mor). 

Anonymkode: 95854...a28

Selvfølgelig vil ikke ansvaret falle på TS. Jeg tviler på at moren ønsker at TS skal ha en stor rolle i babyen sitt liv uansett, så fiendtlig som hun oppfører seg nå. Søsknene på farsiden som delvis vokser opp sammen med babyen er nok de som kommer til å bli glade i søskenet sitt og ta vare på det hvis det skulle skje at foreldrene blir for skrøpelige etterhvert. 

Anonymkode: 4356c...3a5

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, Helgeline skrev:

Enig der. 
Men noe sier meg at ts tuller. Når man har passert 50 med god margin er det ekstremt sjeldent å bli gravid, iallfall med egne egg. 
Hadde jeg vært ts og fått en slik beskjed, ville min første tanke vært bekymring for helsen til mor,  og barn. Risikoen for at noe går galt her, medisinsk sett, er skyhøy. 

Skjeldent ja men det skjer. Sikkert fordi da tenker man at det er No way man kan bli gravid da, også kutter man prevansjon og så oppsann. 

Skrevet

Nesten helt garantert en trolletråd. Men bra tenkt ut!!

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig !  Hvis dette i hele tatt er sant, tviler.  Det er bare noen promilles sjanse for at en så gammel dame skal bli naturlig gravid, samme hvor ung og frisk sæden er.

Anonymkode: b8568...6e4

Hvor vanskelig/lett det er å bli gravid er vel ikke så lett å mene noe om. De færreste prøver jo på det, så det er mulig mange hadde blitt gravide om de gikk inn for det.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Brunello skrev:

Hvor vanskelig/lett det er å bli gravid er vel ikke så lett å mene noe om. De færreste prøver jo på det, så det er mulig mange hadde blitt gravide om de gikk inn for det.

Ikke mye mulig i den alderen, nei. Kun teoretisk, les deg opp litt.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, bullehurk skrev:

Det var 15 over 50 som fødte i 2017 i Norge. Får håpe det ikke var veldig mange fler som prøvde å bli gravid.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Brunello skrev:

Det var 15 over 50 som fødte i 2017 i Norge. Får håpe det ikke var veldig mange fler som prøvde å bli gravid.

Og hvor mange av disse var naturlig gravide ?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Brunello skrev:

51 minutter siden, bullehurk skrev:

«"It's definitely possible to have a live first baby (at 50) but the odds are like winning the lottery," said Dr. John Zhang, the medical director of New Hope Fertility Center in Columbus Circle.

That's because after age 45, a woman's likelihood of getting pregnant naturally is less than 4%, and that number plummets to 1% once she hits 50, he said«

Anonymkode: a66c9...7dd

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
28 minutter siden, Brunello skrev:

Samtlige fikk nok barn med donoregg.

Skrevet

Ingen kvinner på 54 år blir gravid på naturlig vis, så dette må jo være godt planlagt. 

Anonymkode: 009ef...0ff

Skrevet
9 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Samtlige fikk nok barn med donoregg.

Sikkert. Men da vil vel noe av risikoen med skader/sykdom på barne reduseres betraktelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...