Gå til innhold

Moren min er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mamma fikk barn som 40-åring. Hun hadde mer energi da, enn da jeg og søsteren min vokste opp. I tillegg til at hun er mye tryggere i rollen som mamma, har mye bedre økonomi og er mye yngre til sinn og kropp enn folk flest i den alderen hun er i nå. 

Jeg trodde det samme som deg, helt til jeg fikk oppleve hva det å bli mor i 40-årene gjorde med min mamma. 

Anonymkode: 571ee...866

Men nå er er det dog en viss biologisk forskjell på 40 og 54 hva angår å sette barn til verden.

Anonymkode: 1793b...512

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja da sier jeg bare; hipp hurra for min mor! Hun burde få prisen for årets pokerfjes.

Snakket med kjerringa på vei hjem fra jobb idag, hvorpå jeg ymter frempå om graviditeten og hva som skjer videre.

Hun fikk totalt latterkrampe, og lurte på om jeg ikke hadde fått med meg at det hele var en spøk! Det hadde kommet frem senere på kvelden, i selskapet vi var i. Ingen hadde informert meg (jeg ble regelrett dårlig av nyheten om at hun var gravid, og dro hjem tidligere). 

Nå er jeg mest av alt lettet, men også sint, for dette var rett og slett jævelig!

Ts

Anonymkode: 370aa...8cf

• Liker 10
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da sier jeg bare; hipp hurra for min mor! Hun burde få prisen for årets pokerfjes.

Snakket med kjerringa på vei hjem fra jobb idag, hvorpå jeg ymter frempå om graviditeten og hva som skjer videre.

Hun fikk totalt latterkrampe, og lurte på om jeg ikke hadde fått med meg at det hele var en spøk! Det hadde kommet frem senere på kvelden, i selskapet vi var i. Ingen hadde informert meg (jeg ble regelrett dårlig av nyheten om at hun var gravid, og dro hjem tidligere). 

Nå er jeg mest av alt lettet, men også sint, for dette var rett og slett jævelig!

Ts

ha ha ha! fantastisk!!!

Anonymkode: aee25...204

Skrevet

Hahaha, dårlig spøk, men herlig at det tross alt var en spøk!

Anonymkode: 3a23b...83f

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, tulleinnlegg, avsporinger og samtlige svar til dette. 

Det er også ryddet for følgende regel: 

Sitat

* Det er ikke lov å diskutere med seg selv, eller utgi seg for å være flere personer i en tråd, ved å benytte flere kontoer eller AnonymBruker-funksjonen.

- Matas, mod. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Herregud hun tulla bare. Skjerp deg. Er ikke noe å være sint for. Du er alt for barnslig til å være kone og mor

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
14 timer siden, Brunello skrev:

Sikkert. Men da vil vel noe av risikoen med skader/sykdom på barne reduseres betraktelig?

Ja, risikoen for kromosomfeil og lignende vil jo da være den samme som hos unge kvinner. Men risiko for mor vil jo være like stor uansett.

Skrevet

Har froståelse for deg TS, jeg hadde ikke syns dette hadde vært noe greit. Hadde jeg vært barnet til denne moren hadde jeg blitt flau over alderen, alle kommer til å spørre om du har med bestemor på alt av arrangementer

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Morten1 skrev:

Har froståelse for deg TS, jeg hadde ikke syns dette hadde vært noe greit. Hadde jeg vært barnet til denne moren hadde jeg blitt flau over alderen, alle kommer til å spørre om du har med bestemor på alt av arrangementer

Å iik så gruuusomt det er å bli litt flau

• Liker 1
Skrevet

Om denne historien er sann så hadde det vært hysterisk morsomt om ts fant seg selv gravid når hun er nesten 50

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, Maleficenta skrev:

Om denne historien er sann så hadde det vært hysterisk morsomt om ts fant seg selv gravid når hun er nesten 50

Hvorfor det? Da hadde hun vel bare tatt abort akkurat som hun mener moren bør gjøre.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Brunello skrev:

Hvorfor det? Da hadde hun vel bare tatt abort akkurat som hun mener moren bør gjøre.

Vet du det tror jeg faktisk ikke nødvendigvis. Er noe helt annet når man sitter i det selv

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Vet du det tror jeg faktisk ikke nødvendigvis. Er noe helt annet når man sitter i det selv

Det tror jeg. Ethvert menneske som er for abort vil ta det ved uønsket graviditet som både er en stor risiko for eget og barnets liv. I alle fall når barnet i tillegg kommer på et svært ugunstig tidspunkt og ikke er ønsket.

Skrevet

Bra for deg at det bare var en spøk. Nå håper jeg moren din ikke finner tråden og ser hva slags holdninger datteren har.

Anonymkode: 4356c...3a5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Brunello skrev:

Det tror jeg. Ethvert menneske som er for abort vil ta det ved uønsket graviditet som både er en stor risiko for eget og barnets liv. I alle fall når barnet i tillegg kommer på et svært ugunstig tidspunkt og ikke er ønsket.

Nei. Ikke sant. Jeg ble uplanlagt gravid for en del år siden. Og jeg orket ikke tanken på abort. Jeg snakket med amatea og var veldig veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Det å være for selvbestemt abort er ikke det samme som at man ville gjort det med lett hjerte når man først har havnet i situasjonen selv. Tror du noe annet, må du nesten være mann. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Nei. Ikke sant. Jeg ble uplanlagt gravid for en del år siden. Og jeg orket ikke tanken på abort. Jeg snakket med amatea og var veldig veldig usikker på hva jeg skulle gjøre. Det å være for selvbestemt abort er ikke det samme som at man ville gjort det med lett hjerte når man først har havnet i situasjonen selv. Tror du noe annet, må du nesten være mann. 

Var du 50?

Skrevet
42 minutter siden, Brunello skrev:

Var du 50?

Følelser man bærer inni seg endrer seg ikke med alder. En på 30 kan og få et barn med downs. En på 50 kan få et friskt barn og med dagens teknologi er det flere tridomier som kan oppdages ved fosterdiagnostikk. Så det er ikke slik at er du 50 må du ta abort for ungen garantert er syk. En ung person kan og få et veldig sykt barn. 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Følelser man bærer inni seg endrer seg ikke med alder. En på 30 kan og få et barn med downs. En på 50 kan få et friskt barn og med dagens teknologi er det flere tridomier som kan oppdages ved fosterdiagnostikk. Så det er ikke slik at er du 50 må du ta abort for ungen garantert er syk. En ung person kan og få et veldig sykt barn. 

Vurderingsspørsmålet blir selvsagt et helt annet når du er i slutten av 40 årene / begynnelsen av 50 årene fremfor når en er i alminnelig "fødsels-alder" Er du ca. 50 år vil en graviditet medføre stor sjanse for at det skjer noe med barnet og betydelig sjanse for helseproblemer for mor. I tillegg vil det være mange andre argumenter for abort som man vil måtte vurdere som 50-åring som ikke har betydning når du er 40.

Skrevet

Jeg syns du får mye pepper for tankegangen din. Jeg er helt enig med deg, på en måte.
Jeg blir ikke kvalm av situasjonen, for det er ingenting som er finere enn svangerskap og barn og alt det der, men at den over 50 setter barn til verden? Det syns jeg er mer egoistisk enn å få barn i en alder av 20. Dette barnet vil jo ha steinalder foreldre innen hen er ferdig på skolen, og kan bare drite i å ha besteforeldre på den tia ihvertall for de er long gone!

Ville ha snakka med mamman din jeg og spurt om hu har tenkt nøye igjennom det. Men så må du bare akseptere valget hennes også, for det er hennes liv.

Anonymkode: 7a367...204

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...