AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #101 Skrevet 12. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Store sjanser for downs etc vil jwg tro? Anonymkode: 07cad...e7b ca 1 prosent risiko over 45 år, mot 0,25 prosent for 35-åringer Anonymkode: 9f8fe...65c 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #102 Skrevet 12. oktober 2020 I gamle dager, med store ungeflokken og ingen prevensjon, fikk damer unger til langt opp i 50-årene. Det er ikke nytt. Anonymkode: 0f0e2...35a 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #103 Skrevet 12. oktober 2020 18 minutter siden, Ezio said: Er jo helt sjukt å skulle sette til livs et barn som 54 år gammel kvinne når man har et barn på 32 og 3 barnebarn. Altfor mange fallgruver der resultatet er at datteren må ta vare på barnet. Barnet har en far. Anonymkode: b9760...1ff 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #104 Skrevet 12. oktober 2020 15 minutter siden, Ezio skrev: Man er ikke trangsynt og fordømmende fordi man er realistisk og konsekvenstenkende. Og hva er konsekvensen for denne datteren? At hun ikke får like mye barnevakt? At hun ikke får like mye arv? Ikke får like mye tid? Barnet vil hun nok slippe å ta seg av, ettersom far er til stede. Han har også barn fra før, så moren er nok opptatt med småbarn uansett. Og ettersom moren ikke tenker på abort, vet vel hun at hun har god nok helse til å ta seg av egen baby. Anonymkode: cd1e9...88b 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 12. oktober 2020 #105 Skrevet 12. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss, kan virkelig damer som nærmer seg 60 bli gravide naturlig ?? Anonymkode: fd5aa...a5e I all hovedsak ikke. Som flere påpeker er de fleste kvinner ikke lenger fruktbare de siste rundt 10 årene før siste menstruasjon. Dvs. en kvinne som kommer i overgangsalder som 52-åring (gjennomsnittet i Norge) er ikke lenger fruktbar etter rundt 42 år. Svært få kvinner kan bli gravide etter 45 år. De fleste som blir gravide etter dette har blitt gravide med eggdonasjon (evt egne egg som er nedfryst for flere år siden). Så nei, det er ikke vanlig at en kvinne på 54 år blir gravid. Jeg hadde også syntes det var veldig rart dersom min mor hadde blitt gravid nå. Synes det er rart med alle som mener TS bare skal bli glad og alt er problemfritt. Å bli gravid i så høy alder gir mye større risiko for komplikasjoner også.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #106 Skrevet 12. oktober 2020 Det som jo er artig er at det nyfødte barnet vil bli tante/onkel til ditt seks år gamle barn. 🤣😄 Om du synes at dette er worst case scenario, så synes jeg ikke på noen måte synd på deg. Da har du ikke opplevd mye familiært drama her i livet, noe du skal være glad for. Velg dine ord med omhu neste gang. Anonymkode: 7dfea...a27 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #107 Skrevet 12. oktober 2020 Skjønner godt reaksjonen til ts. Tror jeg selv hadde gått inn i et kaos av en følelsesmessig reaksjon der det verste kanskje hadde vært at barna mine «mistet» bestemora si... Muligens egoistisk det også, men for Barnebarn er det sårt å gå fra å være midtpunkt & barnebarn til å bli erstattet med mormors egen baby 😬😬😬😬 Anonymkode: 7dba1...330 3
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #108 Skrevet 12. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet har en far. Anonymkode: b9760...1ff Som mest sannsynlig er enda eldre enn mor. 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva er konsekvensen for denne datteren? At hun ikke får like mye barnevakt? At hun ikke får like mye arv? Ikke får like mye tid? Barnet vil hun nok slippe å ta seg av, ettersom far er til stede. Han har også barn fra før, så moren er nok opptatt med småbarn uansett. Og ettersom moren ikke tenker på abort, vet vel hun at hun har god nok helse til å ta seg av egen baby. Anonymkode: cd1e9...88b 1. Barnebarna mister sin bestemor i resten av sin barndom. 2. Datteren risikerer å måtte ta seg av barnet når man tenker på alderen til mor og far.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #109 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Ezio skrev: Som mest sannsynlig er enda eldre enn mor. 1. Barnebarna mister sin bestemor i resten av sin barndom. 2. Datteren risikerer å måtte ta seg av barnet når man tenker på alderen til mor og far. Far er en god del yngre. 1: miste bestemor, du... Så når søsken får barn så mister barnet tanten sin også, da, tenker du? Eller er det bare bestemødre som har tid til å hoppe når datteren sier hopp som teller som som bestemødre for deg? 2: far er mye yngre Anonymkode: d659d...a93 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #110 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg hadde en mor som gjorde sånne ting som å gifte seg på bursdagen min osv. Tålte aldri at barna hennes fikk oppmerksomhet. Og da jeg fikk barn, prøvde hun alt hun kunne å få barn selv, men var heldigvis for gammel. Så da sutra hun bare over at hun selv ikke kunne få barn. Hva er greia med at denne generasjonen ikke klarer å forstå at nå handler det ikke om den lenger? Er det så inni h*lvetes vanskelig å tre til side og la det handle om noen andre enn en selv? Nå er det Ts som er ung og mamma. Nå er det henne det handler om, ikke moren. Denne gamle moren burde ta bestemorrollen nå, og slutte å kuppe livet til datra. Anonymkode: c7745...94a 15
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #111 Skrevet 12. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1: miste bestemor, du... Så når søsken får barn så mister barnet tanten sin også, da, tenker du? Eller er det bare bestemødre som har tid til å hoppe når datteren sier hopp som teller som som bestemødre for deg? Stråmannsargumentasjon vil jeg ha meg frabedt. Det er en åpenbar differensiering mellom sideveis og oppadgående slektledd. Det er elementært.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #112 Skrevet 12. oktober 2020 12 minutter siden, Ezio said: Som mest sannsynlig er enda eldre enn mor. 1. Barnebarna mister sin bestemor i resten av sin barndom. 2. Datteren risikerer å måtte ta seg av barnet når man tenker på alderen til mor og far. I følge ts er far 43. Anonymkode: b9760...1ff 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #113 Skrevet 12. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde det var en dårlig spøk, men fikk idag vite at moren min på 54 er gravid. Dette ble fortalt midt under søndagsmiddagen. Stakkars besteforeldrene mine, spesielt bestefar, han satt bokstavelig talt steken i halsen! Jeg er 32, har selv 3 små, og worst case for meg nå, er at moren min setter et barn til verden. Stakkars barn! Mannen min er kvalm av hele greia, og jeg er flau. Anonymkode: 370aa...8cf Min sønn har en på trinnet hvor far er like gammel som min mor. Det går helt fint. Han har masse tid til ungene sine. Ser ikke at det er så galt selv om jeg nok ville valgt noe annet Anonymkode: 1a780...10f 2
Gjest Ezio Skrevet 12. oktober 2020 #114 Skrevet 12. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min sønn har en på trinnet hvor far er like gammel som min mor. Det går helt fint. Han har masse tid til ungene sine. Ser ikke at det er så galt selv om jeg nok ville valgt noe annet Anonymkode: 1a780...10f Det går ikke fint når barnet er 18.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #115 Skrevet 12. oktober 2020 7 minutter siden, Ezio skrev: Stråmannsargumentasjon vil jeg ha meg frabedt. Det er en åpenbar differensiering mellom sideveis og oppadgående slektledd. Det er elementært. Ikke en differensiering som spiller en rolle i denne sammenhengen. Hvordan skal barnet kunne miste sin bestemor fordi bestemor får barn når barn til alle tider har hatt like god kontakt med tanter med barn? Hva er forskjellen i praksis? At det er ulike generasjoner er vel åpenbart, men rent praktisk er det likt. Barn besøker og overnatter hos tante selv om tante har egne barn, dette avtales til og med nettopp pga tantes barn, for at søskenbarna skal få leke sammen og kose seg. Det samme gjelder jo en bestemor med barn. Anonymkode: d659d...a93 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #116 Skrevet 12. oktober 2020 Jeg forstår fint noe av argumentasjonen til dere som støtter TS. Men jeg skjønner ikke at mange av dere bruker ordene sykt, flaut og ekkelt. Anonymkode: c63ea...43c 7
Helgeline Skrevet 12. oktober 2020 #117 Skrevet 12. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en mor som gjorde sånne ting som å gifte seg på bursdagen min osv. Tålte aldri at barna hennes fikk oppmerksomhet. Og da jeg fikk barn, prøvde hun alt hun kunne å få barn selv, men var heldigvis for gammel. Så da sutra hun bare over at hun selv ikke kunne få barn. Hva er greia med at denne generasjonen ikke klarer å forstå at nå handler det ikke om den lenger? Er det så inni h*lvetes vanskelig å tre til side og la det handle om noen andre enn en selv? Nå er det Ts som er ung og mamma. Nå er det henne det handler om, ikke moren. Denne gamle moren burde ta bestemorrollen nå, og slutte å kuppe livet til datra. Anonymkode: c7745...94a Uff... gifte seg på bursdagen 😂 Ja kjenner til typen. Imidlertid er det ingenting som tyder på at mor til ts er av det slaget. Jeg tolker situasjonen (dersom den er reell, regner med at ts uansett har skrudd opp alder på mor) som at dette er en sprek, oppegående dame som har blitt gravid, uten at det var planlagt. Det hender damer på 45+ ikke bruker prevensjon. Kanskje regner de ikke med å bli gravide, de kan tidligere ha hatt problemer med å bli gravid.... kroppen er rar. Snakker av erfaring her. Når så «uhellet» først er ute, tenker mor at det skal gå bra å få en baby. Hun har bare et barn fra før, og mannen er ung. Hva skal mor til ts gjøre da? Skal hun ta abort, mot sin og barnefarens vilje, bare for å tilfredsstille ts og folkesnakket? 8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #118 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår fint noe av argumentasjonen til dere som støtter TS. Men jeg skjønner ikke at mange av dere bruker ordene sykt, flaut og ekkelt. Anonymkode: c63ea...43c Som sagt var dette vanlig før. Uten prevensjon og unger på løpende bånd. Da var gjerne far den samme gjennom hele løpet, eller man fikk ny mann pga dødsfall, og naturen gikk sin gang. Når damer på 50 får unger i dag, og har voksne barn fra før, burde de kunne tenke seg litt om og ta forholdsregler. Det virker panisk, latterlig, umodent og jeg vet ikke hva, når man gjør det bare for å få kjærlighetsbarn. Anonymkode: 0f0e2...35a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #119 Skrevet 12. oktober 2020 Det er vel ikke en drømmesituasjon, men når de først har hatt et arbeidsuhell og blitt gravide på tross av at det er statistisk svært usannsynlig, så synes jeg de tar det fint. Jeg må si jeg er sjokkert over holdningen mange her tydeligvis har til abort. Når alle er friske, forholdet og livet er stabilt, og de er ok med tanken på å få et barn og ikke ønsker abort - da er det vel en selvfølge at abort er uaktuelt?! Man kan ikke ta abort mot sin egen vilje pga snakk og sure døtre? Anonymkode: d659d...a93 10
kunstnerfluen Skrevet 12. oktober 2020 #120 Skrevet 12. oktober 2020 Forstår ikke hvorfor dette er ekkelt. Moren din er voksen til å bestemme selv. Min far var en attpåklatt og ble født 1 mnd før nevøen sin og de var bestevenner. jeg ble født med 18 år i mellom meg og min bror. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå