Gå til innhold

Moren min er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 13.10.2020 den 15.11, Ezio skrev:

Så klart er det piece of cake når du faktisk har barn fra før av. 

Nei det er det nok ikke for de fleste. 

Anonymkode: a8e3f...51f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 13.10.2020 den 15.17, Ezio skrev:

Jeg er ikke det spor overrasket over egoismen til den generasjonen som er mellom 50 og 60 nå om dagen. Den er til stede i alle andre faser av livet også.

Det gjelder nok ikke bare den generasjonen, men generet i samfunnet uansett alder. Meg meg meg. 

• Liker 1
Skrevet
På 13.10.2020 den 13.02, Brunello skrev:

Det tror jeg. Ethvert menneske som er for abort vil ta det ved uønsket graviditet som både er en stor risiko for eget og barnets liv. I alle fall når barnet i tillegg kommer på et svært ugunstig tidspunkt og ikke er ønsket.

Man er for selvbestemt abort. Selvbestemt. Bare fordi du synes folk må få bestemme selv om de vil ta abort eller ikke så betyr ikke det at man vil ta abort selv. Og de som blir gravide opp i åra har ikke stor risiko for eget og barnet liv. Større risiko enn for yngre, men risikoen er fortsatt lav i reelle tall. 

Anonymkode: d659d...a93

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 11.10.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Trodde det var en dårlig spøk, men fikk idag vite at moren min på 54 er gravid. Dette ble fortalt midt under søndagsmiddagen. Stakkars besteforeldrene mine, spesielt bestefar, han satt bokstavelig talt steken i halsen! 

Jeg er 32, har selv 3 små, og worst case for meg nå, er at moren min setter et barn til verden. Stakkars barn! Mannen min er kvalm av hele greia, og jeg er flau. 

Anonymkode: 370aa...8cf

Hadde en skolekamerat som den gang hadde en pappa (vi var 7 år og gikk i 1.klasse på 60 tallet) som var over 70 år. Mammaen vet jeg ikke mye om, men hun var godt oppi årene. Vi ble litt sjokkerte, alle vi ungene trodde han var bestefaren.

Endret av tussi680
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er for selvbestemt abort. Selvbestemt. Bare fordi du synes folk må få bestemme selv om de vil ta abort eller ikke så betyr ikke det at man vil ta abort selv. Og de som blir gravide opp i åra har ikke stor risiko for eget og barnet liv. Større risiko enn for yngre, men risikoen er fortsatt lav i reelle tall. 

Anonymkode: d659d...a93

Skjønner ikke hvorfor du presiserer selvbestemt. Det er absolutt ingen ting ved mitt innlegg som indikerer noe annet enn at det er den gravide som skal ta avgjørelsen.

Og når mor har passert 50 er det betydelig sjanse for feil ved barnet. Før 45 er det økt, men fortsatt relativt liten sjanse. Etter 47-50 år er det relativt stor sjanse. De fleste vil abortere. Som påpekt av en del tidligere i tråden, vil de få tilfellene som går være vellykket utelukkende på grunn av donoregg.

Endret av Brunello
Skrevet
23 minutter siden, Brunello skrev:

Skjønner ikke hvorfor du presiserer selvbestemt. Det er absolutt ingen ting ved mitt innlegg som indikerer noe annet enn at det er den gravide som skal ta avgjørelsen.

Og når mor har passert 50 er det betydelig sjanse for feil ved barnet. Før 45 er det økt, men fortsatt relativt liten sjanse. Etter 47-50 år er det relativt stor sjanse. De fleste vil abortere. Som påpekt av en del tidligere i tråden, vil de få tilfellene som går være vellykket utelukkende grunn av donoregg.

Kjenner til søsken som ble født da mor var henholdsvis 47 og 49. Disse er ikke produkt av donoregg og er friske "feilfrie" ungdommer. Så din påstand om det utelukkende er mulig å få friske barn med donoregg i denne alderen er feil.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner også et "kjærlighetsbarn" eller "attpåklatt" som vedkommende kaller seg selv. Frisk, rask, oppegående og sympatisk menneske i tidlig 30-årene med foreldre i 80-årene. Her må man bare legge det en selv syntes er riktig og galt til side og la folk leve livene sine. 

Anonymkode: cc953...9f7

• Liker 2
Skrevet
På 17.10.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Det gjelder nok ikke bare den generasjonen, men generet i samfunnet uansett alder. Meg meg meg. 

Jeg er uenig. Generasjonen som når er 75+ oppleves for meg generelt som ganske uegoistiske. Unge i alder under 35 oppleves også mer opptatt av å ta vare på kloden, miljøet og fremtiden vår. De i mellom er en dessertgenerasjon som stort sett tenker på seg selv og ikke konsekvensene av deres måte å leve på...

Skrevet

Jeg er enig i at å bli gravid som 54 åring er umoralsk og ikke til det beste for barnet som settes til denne verden.

Barn som settes til verden bør i utgangspunktet få vokse opp med foreldre som er nokså ung og spreke i kropp og sinn, som klarer å ta seg av barna sine på alle områder, og ikke minst bør barnet få beholde foreldrene sine i live ved ev egne barnebarn. Fremtiden til barnet er allerede litt dyster.. Det blir for egoistisk, synes jeg. 

Anonymkode: b1e75...321

• Liker 1
Skrevet
På 11.10.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Ja det har jeg. Ferdig studert da jeg var 23, og ble gravid rett før studieslutt. Fikk babyen da jeg var 24, nå er han 2 år gammel. Også fant vi ut om graviditet nr 2 for litt siden. Og kommer til å få den tredje før jeg fyller 30 håper jeg. Det er nå jeg har mest energi, tror ikke jeg hadde trvides med å være en 40 åring med barnehagebarn. Har forøvrig vært sammen med bf siden jeg var 16 og vi hadde hus og alt klart før førstemann kom

Anonymkode: 9249d...f13

Jau da. Om du tilfeldigvis ikke hadde vært på et sted i livet med rett mann å få barn med såpass tidlig hadde du sikkert ventet du også.              Og SURPRISE; du hadde trivdes heeelt fint med å være 40-åring med barnehagebarn. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
  • 3 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det her?

Anonymkode: 8d33e...99d

• Nyttig 3
Gjest jegerrinne
Skrevet
LoveMoschino skrev (På 11.10.2020 den 21.50):

32 år og 3 unger allerede?????? Er du fra bygda?

Hallo hva slags kommentar er det jeg hadde 2 barn da jeg var 26 år , en på 1 år og en på 2år. Deilig å ha voksene unger før en er 50. 

Syns det er nedlatende å tro det er bygda folk får unger tidlig. Fleste jeg vet om som ble tidlig gravid bor i by og da i alderen 16 år .

Og 32 år og 2 barn ja da kan disse 3 barne eks være fordelt fort på 12 år. H is en tenker fra en person fylker 20

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2020 den 21.40):

Trodde det var en dårlig spøk, men fikk idag vite at moren min på 54 er gravid. Dette ble fortalt midt under søndagsmiddagen. Stakkars besteforeldrene mine, spesielt bestefar, han satt bokstavelig talt steken i halsen! 

Jeg er 32, har selv 3 små, og worst case for meg nå, er at moren min setter et barn til verden. Stakkars barn! Mannen min er kvalm av hele greia, og jeg er flau. 

Anonymkode: 370aa...8cf

Slam deg. Barnslig er du

Skrevet
Brunello skrev (På 17.10.2020 den 11.56):

Og når mor har passert 50 er det betydelig sjanse for feil ved barnet. Før 45 er det økt, men fortsatt relativt liten sjanse. Etter 47-50 år er det relativt stor sjanse. De fleste vil abortere. Som påpekt av en del tidligere i tråden, vil de få tilfellene som går være vellykket utelukkende på grunn av donoregg.

Ts mor kan ta nipt og morkakeprøve og teste for mye og kan ta abort om noe er galt

Skrevet
Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Ts mor kan ta nipt og morkakeprøve og teste for mye og kan ta abort om noe er galt

Det er vel litt sent å gjøre det nesten 4 år etterpå? 😉

Anonymkode: 9fb83...6ba

• Liker 2
Skrevet

Gammel tråd, og jeg tror den er tull, men artig å lese gjennom allikevel 😛

Skrevet
Melus skrev (1 time siden):

Gammel tråd, og jeg tror den er tull, men artig å lese gjennom allikevel 😛

Tja, si ikke det. Min venninne ble gravid som 52 åring og var 6 mnd på vei når hun fant det ut. Hun var sikker på at hun var i overgangsalder og tolket symptomene dit hen. Hun var dønn fortvilet og gråt sine modne tårer, resten av svangerskapet. I dag har hun en sterk, frisk og høyt elsket 11 åring. Hun ble bestemor samme år som hun ble mor. 

Anonymkode: 53a39...f32

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.10.2020 den 21.59):

Man trenger ikke å være fra bygda for å ha 3 barn i en alder av 32. Det er i norge det er kult å være en gammel dame over 40 når man får barn. Ts kunne fint ha fått alle tre etter hun var 25 for eksempel. Er selv 26 og har en, gravid med nr 2. Tredje kommer før jeg er 30 takk

Anonymkode: 9249d...f13

Enig! Fikk tre barn før jeg var 30 år, jeg har både utdannelse, penger og bor i Oslo. 

Anonymkode: 1d16b...06f

Skrevet

Hahahaha, nå satt jeg kaffen i halsen 

Anonymkode: d2ee3...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.9.2024 den 9.11):

Det er vel litt sent å gjøre det nesten 4 år etterpå? 😉

Anonymkode: 9fb83...6ba

Oops hva med å lese dato og årstall ja ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...