Gå til innhold

Veien mot lillesøster/lillebror


Sai

Anbefalte innlegg

Herregud for et sjokk dette var å komme over! Gratulerer så masse! ❤️❤️❤️😍💖 

Har ikke fått lest mange dagbøker på nesten 3 uker visstnok 🙄 Ekstra gøy å komme inn her og se at du selv var like sjokkert! 🤩

Kan se ut som det er rett over 1 uke imellom oss der du er først, så her må jeg hvertfall følge med fremover! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff skjønner dette ikke er noe særlig :troest: Farge ønsker man overhodet ikke å se når man har blitt gravid. Jeg har opplevd begge deler - både at spotting resulterte i SA og at det gikk helt fint. Det jeg kan si er at de gangene det gikk dårlig så varte ikke spottingen noe mer enn et døgn før det ble en fullverdig SA. Mens da det gikk bra så spottet jeg i noen dager, og så gikk det over.

Veldig bra at legen tar deg på alvor, og jeg håååper du ikke er for tidlig til å kunne se noe. Men du huske at du kan være det. Så lov å ikke ta sorger på forskudd. Jeg var hysterisk etter den ene spottegangen min og klarte å komme meg på ultralyd på en søndag (!). Da var jeg mellom uke 5-6, og fikk ikke se annet enn en plommesekk. Jeg ble jo ikke beroliget, men det gikk helt fint. Et par uker senere så jeg embryoet. Tunge dager, men man må bare holde ut - og håpe på det beste ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke akkurat klokere :( :( Så plommesekk, både utenpå og vaginal. Men så ingen sikker fosteranlegg. Jordmor mente jeg var rundt 5/5+1 på vei, ikke over 6 uker. Jeg får ikke det til å stemme mtp testene mine, men hun mente at testene var litt sånn i løse luften og at dette var sikrere. Som hun sa: hun kunne ikke si at jeg ikke opplevde SA, men det hun tok ut av UL var at jeg var kortere på vei enn jeg trodde, noe som var nærliggende å tenke mtp usikkerheten rundt syklusen min. Hun ba meg ta hcg i serum hos fastlege. Tanker? Jeg syns det er rart å være kortere på vei, og tenker ikke veldig positivt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (52 minutter siden):

Ble ikke akkurat klokere :( :( Så plommesekk, både utenpå og vaginal. Men så ingen sikker fosteranlegg. Jordmor mente jeg var rundt 5/5+1 på vei, ikke over 6 uker. Jeg får ikke det til å stemme mtp testene mine, men hun mente at testene var litt sånn i løse luften og at dette var sikrere. Som hun sa: hun kunne ikke si at jeg ikke opplevde SA, men det hun tok ut av UL var at jeg var kortere på vei enn jeg trodde, noe som var nærliggende å tenke mtp usikkerheten rundt syklusen min. Hun ba meg ta hcg i serum hos fastlege. Tanker? Jeg syns det er rart å være kortere på vei, og tenker ikke veldig positivt... 

Håper det bare var så tidlig at det rett og slett ikke er mulig å se mer enn som så. 🤞 Har du blødd noe mer enda? Satse på at det ikke er noe å bekymre seg over 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sai skrev (1 time siden):

Ble ikke akkurat klokere :( :( Så plommesekk, både utenpå og vaginal. Men så ingen sikker fosteranlegg. Jordmor mente jeg var rundt 5/5+1 på vei, ikke over 6 uker. Jeg får ikke det til å stemme mtp testene mine, men hun mente at testene var litt sånn i løse luften og at dette var sikrere. Som hun sa: hun kunne ikke si at jeg ikke opplevde SA, men det hun tok ut av UL var at jeg var kortere på vei enn jeg trodde, noe som var nærliggende å tenke mtp usikkerheten rundt syklusen min. Hun ba meg ta hcg i serum hos fastlege. Tanker? Jeg syns det er rart å være kortere på vei, og tenker ikke veldig positivt... 

Dette var akkurat det jeg kommenterte at jeg så den gangen jeg var på UL. Bare plommesekk. Men embryoet var der, bare for lite til å vises på UL. Så det kommer nok! :klemmer: Skjønner ikke dette var noe særlig å gå inn i helgen med... at du er bekymret. Om du rekker å ta en hcg-prøve hos legen i dag så er det supert, for da kan du ta en ny på mandag og sammenligne dem. Men blir kanskje vanskelig... Så i ditt tilfelle hadde jeg nok tatt digital ukestest igjen. Se hva som står på den i dag, og på mandag. Går den ned er det dårlig nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (2 timer siden):

Håper det bare var så tidlig at det rett og slett ikke er mulig å se mer enn som så. 🤞 Har du blødd noe mer enda? Satse på at det ikke er noe å bekymre seg over 😊

Spotter fremdeles, men det tar seg ikke opp noe foreløpig! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette var akkurat det jeg kommenterte at jeg så den gangen jeg var på UL. Bare plommesekk. Men embryoet var der, bare for lite til å vises på UL. Så det kommer nok! :klemmer: Skjønner ikke dette var noe særlig å gå inn i helgen med... at du er bekymret. Om du rekker å ta en hcg-prøve hos legen i dag så er det supert, for da kan du ta en ny på mandag og sammenligne dem. Men blir kanskje vanskelig... Så i ditt tilfelle hadde jeg nok tatt digital ukestest igjen. Se hva som står på den i dag, og på mandag. Går den ned er det dårlig nytt. 

Legen jobber ikke i dag, så blir ikke hcg før mandag dessverre. Jeg bare stusser på at det ikke skulle være mulig å se noe i dag, jeg fikk jo 3+ forrige tirsdag.. 2-3 søndagen jeg først testet, altså 12 dager siden. Trodde clearblue var ganske nøyaktig? Med 5 uker på vei i dag sier den ene appen at jeg ble befruktet den 4.februar. Er det normalt med SÅ sterke tester den 14. da? 🤯 Jf testene på forrige side.. Er fremdeles gravid mente JM, så får prøve å roe meg med det fram til mandag .. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CB er ganske nøyaktig ja. Men 2-3 på en test betyr jo 4 eller 5 uker på vei. Og når man får 3+, så kan man både være 5 og 6 uker. Og man kan være over 6 uker uten å se noe embryo.

Du er helt klart fortsatt gravid ♥ Prøv å nyte det og ikke bekymre deg for mye i helga. Gjør noe koselig! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å ha en hyggelig fredagskveld og har prøvd å være litt på farten i dag, men det går veldig opp og ned. Jeg er nå helt sikker på at jeg mister. Jeg har hatt mensenmurringer hele veien til nå, men de har roet seg ned siste uken, før de har tatt seg opp i dag. Jeg blør også mer og det kommer små klumper med koagulert blod innimellom. Istad var det faktisk litt blod på bindet også. Jeg har allerede grått meg sår i øynene og mannen min trøster og passer på - og jeg føler jeg sliter med å trøste ordentlig tilbake. Jeg sitter også med en dårlig samvittighet (vet at det er kjempedumt) for at det er kroppen min som ødelegger gleden vi begge følte. Jeg har aldri sett han så glad som da jeg viste han positiv test og nå må jeg liksom «ta det bort». 
 

Det er helt utrolig hvor glad man blir i noe som man bare har visst om et par uker. Og som er så lite. Det er sikkert mange jeg kjenner som har gått gjennom dette, men det er jo nesten ingen som snakker om det, så jeg vet ikke hvem jeg skulle henvendt meg til for råd/tips. Når dette er litt på avstand og vi får en spire som sitter, skal jeg hvert fall være åpen om dette. At det suger, er dritvondt og føles helt håpløst. 
 

Dagens utblåsning herfra - beklager til de som måtte stikke innom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neii ikke si det da 😫

Har du noen smerter eller bare blør du? Og er du sikker på at det ikke bare er en sterkere svangerskapsblødning? 😭

Sender deg kjærlighet ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei Sai jeg føler veldig med deg :troest: Men nå vi huske på å ikke konkludere noe ennå. Er mange her inne som har trodd at det var over, men så viste UL en liten spire. Jeg har selv blødd helt sinnsykt mye i tre dager (måtte bytte bind hver tredje time), og så viste det seg at spiren hadde det helt fint. Så ikke ta sorgene helt på forskudd!

Men samtidig så har jeg full forståelse for at du forsøker å beskytte deg selv. Det er helt naturlig. Man håper det beste, men forventet der verste.... håper du kommer deg greit igjennom de kommende dagene frem til du får svar :klem:

Hjertet mitt gråter også for at du har den skyldfølelsen du har 😥 Det er virkelig ikke din skyld! Men jeg vet akkurat hvordan du tenker angående det. Det er noe med det at vi eier vår kropp. Men akkurat i slike her tilfeller så styrer rett og slett kroppen selv. Vi har ingenting vi skulle sagt eller gjort. Og det forstår mannen din :hug: Men det er vondt å måtte reversere en gravidnyhet. Jeg måtte gjøre det i uke 14 (etter å ha fortalt alle om det i uke 12) og det var helt jævlig. Akkurat som du beskriver, så er det det å ta bort noe... ta bort det som kommende søsken, besteforeldre osv. gledet seg til. Jeg syns det var helt fryktelig. Mange syns det var rart da jeg i neste svangerskap ventet helt til OUL med å fortelle om at jeg var gravid, men når man har mistet før så føles det ikke rart selv. Bare nødvendig.

Beklager at jeg plutselig skrev av meg her, jeg også. Men jeg ville bare si at jeg tenker på deg, og forstår. Og ønsker deg all lykke til :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for meldinger, @Niny og @Amatariel. Syns det bare var fint at du skrev av deg, Amatariel. Du har alltid så gode tanker - blir helt imponert over hvor tilstede du er for så veldig mange av brukerne her ❤️
 

Jeg vet at jeg ikke kan konkludere noe uten prøver, men jeg må si at jeg er nesten 100% sikker. Jeg har altså SÅ vondt nå. Skikkelige smerter + klumper/slim/ekkelt. Æsj:( Kommer minimalt i selve bindet, men når jeg går på do... Skal spare dere for detaljene :( 

Mannen forstår så godt - han prøver bare å passe på og trøste. Og han gjentar hver gang mine dumme tanker kommer frem, at dette ikke er noens feil. At sånt skjer - og at det suger. Vi har kommet så ekstra nær hverandre denne helgen ❤️ Jeg skal prøve å gi kroppen min litt slækk etter hvert, ikke være så sint på den. Men da bør den bli gravid igjen innen rimelig tid også. Og stå løpet ut. Er så redd for at dette ødelegger gleden ved en ny graviditet - at jeg skal bli for redd. 

Nei, nå må jeg ta meg sammen. Først endelig svar fra lege, deretter blø ferdig også får vi ta det derfra. Vært et styr med å finne termindato i dette svangerskapet pga manglende mens, så er sikkert lurt for meg å la det gå en syklus. Men, samtidig så har jeg sjukt lange sykluser. Så spørs om jeg har tålmodigheten til det. Gikk tilbake til Ovia Fertility i dag (vært på Ovia Pregnancy siden positiv test), og Ovia F viser CD 98 🥵 
 

Teller ned mot gynekologtimen over påske jeg nå! Det blir godt å ha den å se fram til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff uff så fælt at du har smerter 😭 Det høres ikke helt bra ut nei. Har tenkt så mye på deg denne helgen! Så utrolig urettferdig :troest: Jeg vet at det ikke finnes ord som trøster akkurat nå. Jeg er bare glad for at du og mannen finner trøst i hverandre! Dette kommer dere igjennom!! Og skulle det bli det verste utfallet, så er det fullt mulig å bli gravid igjen raskt. Lettere jo tidligere man mister... Ved begge mine SA'er i uke 6 ble jeg gravid på første EL etterpå. Veldig greit å beregne termin når man har kartlagt EL. Men ikke tenk på dette akkurat nå. Hold rundt mannen din og la kroppen hvile :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neii, her har det skjedd litt for mye siden sist jeg var inne. Hvordan går det? Skulle du ta noen blodprøver i går? Kysser fingrene og tenker på deg... ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppdatering herfra.

Prøvesvarene viste det jeg allerede visste: en kraftig nedgang i hcg fra jeg tok prøver for ca 10 dager siden. Det er derfor ikke noe poeng i å ta en prøve nummer to. Nivåene i dag er 1/4 av hva de var da jeg tok to prøver rett etter positiv test - da for å se stigning. 

Jeg har egentlig tatt det ganske greit etter bekreftet svar. Dagene i forkant var de verste. Jeg har vært så langt nede og grått mer enn jeg kan huske å ha gjort på mange år. Veldig overrasket over hele greia, egentlig. Kommer enda ikke over hvor smertefullt det var (og til tider fremdeles er). De verste krampene har gitt seg, men det kommer fremdeles i tak flere ganger om dagen, men heldigvis er det ikke vedvarende i lange økter av gangen lenger. I helgen og i begynnelsen av uka var det helt jævelig vondt. Beklager språket. 

Nå er det på tide å se fremover etter hvert. Jeg er ferdig med den intense gråtingen tror jeg, og sitter igjen bare helt sånn ... tom. Hul. Fjern. Sliter litt med å finne et passende ord. Det skal være sikkert: jeg har fått ny respekt for alle som har gjennomgått dette! Ikke at jeg ikke hadde medfølelse før og syntes det var leit, men nå som jeg har kjent på det selv: fy søren, det at noen opplever dette flere ganger og holder seg "sane", det syns jeg er beundringsverdig. 

Fremover tar vi ting som det kommer. Jeg kom jo aldri i gang med temping før jeg fant ut at jeg var gravid, så termometeret ligger og venter. Jeg har også 15 EL-tester liggende fra før jul. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre med dem. Jeg har kjøpt en haug med nye graviditetstester, da! Nå skal jeg huske å teste en gang per uke, så ikke jeg får helt sjokk og ikke aner hvor langt jeg er på vei hvis (når🤞) det klaffer igjen. Jeg kommer nok også til å bestille meg en time hos privat gynekolog for å se at kroppen faktisk har ordnet alt selv. Jeg er usikker på tempingen og EL-testene fordi jeg kun har funnet EL en gang, og jeg blir så psykisk sliten av å teste i flerfoldige dager også dukker den ikke opp. Åpenbart så har jeg hatt EL, siden jeg ble gravid, men den klinket til på dag 60+ ca. Det var jo nesten som å vinne i Lotto. Jeg tror vi ender med bare å komme tilbake til et normalt samliv, også får vi håpe at det klaffer om ikke så lenge. Det blir i hvert fall ikke snakk om å bruke annen prevensjon i en syklus, for syklusene mine er jo så uregelmessige at... ja. Det virker ikke som det blir baby i 2021 i hvert fall, men jeg vet ikke hvordan jeg endrer tittelen på tråden, så det får bare være.

Til dere som har opplevd SA rundt uke 5-6 (hvis ukene er viktig):

Hvor lenge blødde dere? Jeg er på femte dagen med friskt blod i dag, men spottet 2-3 dager før det. 

Hvor lenge gjorde det vondt?

Når hadde dere sex igjen? 

Testet dere "ut" SA'en? Har forstått det slik at jeg risikerer positive graviditetstester i lengre tid.

 

Takk for fine ord og omtanke her de siste dagene ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke svare på spørsmålene dine, men kan legge igjen hjerter og klemmer. Får så vondt av deg 💔 

En dag skal det gå igjen ❤️❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så utrolig lei meg på dine vegne! 😭 Vet hvor fryktelig fælt dette er. Skjebnen kan være helt grusom innimellom altså, dette fortjente du ikke :( Det er sant at det er vanskelig å se fremover når det står på som verst, men med litt tid så letter det heldigvis, helt sant! Og premien i slutten er verdt det, derfor fortsetter vi :hug:

Jeg har hatt to SA'er rundt uke 6, og begge disse gangene så varte blødningene i ca. 4-6 dager. Husker ikke helt nøyaktig, litt lenger enn en vanlig mensen. Smerter og ubehag gikk over når blødningen stoppet. Alltid tatt opp sex med det samme blødning er over. Hvor raskt man "vil opp på hesten igjen" er veldig individuelt, og det kjenner man selv på. Noen vil gjerne ha en prøvepause en syklus og vente på neste mens, mens andre vil på med èn gang. Slik som meg. Jeg var desperat etter å bli gravid igjen, og kastet meg på det som kunne ha en virkning. Kartla EL for alt det var verdt, selv om jeg måtte teste i dagesvis, ja nesten oppmot 30 dager. Men jeg fant EL. Og ble faktisk gravid på denne første EL igjen etter begge mine SA'er. Griseheldig, jeg vet, men man er visst ekstra fruktbar etter en tidlig SA også. Så det kan være verdt jobben med kartleggingen.

Mindre suksess etter mine senere aborter. Etter jeg mistet i uke 14 tok det lenger tid før blødning gikk over og hcg var borte, og for EL til å komme. Tok 8 måneder etter den før jeg ble gravid igjen. Og etter MA'en min i sommer i uke 9 holder jeg jo enda på å prøve å bli gravid etter. Men syklusen oppførte seg bra. Fikk EL bare en uke senere enn vanlig.

Jeg opplevde ellers at g-testen ble raskt negativ igjen etter SA'ene. Bare en uke etter blødningen startet så var testen blenda igjen (2 uker etter MA uke 9 og 1 måned etter aborten i uke 14). Så jeg håper kroppen din går raskt i gjenge igjen og at du får en ny frisk start :klemmer: Tenker masse på deg!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 3.3.2021 den 20.11):

Jeg har hatt to SA'er rundt uke 6, og begge disse gangene så varte blødningene i ca. 4-6 dager. Husker ikke helt nøyaktig, litt lenger enn en vanlig mensen. Smerter og ubehag gikk over når blødningen stoppet. Alltid tatt opp sex med det samme blødning er over. Hvor raskt man "vil opp på hesten igjen" er veldig individuelt, og det kjenner man selv på. Noen vil gjerne ha en prøvepause en syklus og vente på neste mens, mens andre vil på med èn gang. Slik som meg. Jeg var desperat etter å bli gravid igjen, og kastet meg på det som kunne ha en virkning. Kartla EL for alt det var verdt, selv om jeg måtte teste i dagesvis, ja nesten oppmot 30 dager. Men jeg fant EL. Og ble faktisk gravid på denne første EL igjen etter begge mine SA'er. Griseheldig, jeg vet, men man er visst ekstra fruktbar etter en tidlig SA også. Så det kan være verdt jobben med kartleggingen.

Holdt spira løpet ut etter begge SA’ene? 🤞🥰

 

Jeg har sluttet å blø nå. Tror jeg. Fremdeles noe brune rester ved enkelte toalettbesøk. Jeg er litt redd for å ha sex igjen. Overalt hvor jeg leser så står det at man bør vente to uker. Jeg er ganske sikker på at selve aborten fant sted forrige helg mtp smertene, men samtidig så kom det noe ordentlig greier ut midtveis i denne uka. Er SÅ redd for infeksjon og enda flere dager med ufrivillig sexpause. Ellers vurderer jeg å ta en graviditetstest i morgen tidlig. Hcg var på 500 og noe forrige mandag, så håpet er at det har sunket til under-gravid-nivå. Er jo ikke vits å teste etter EL om g-testene er positive? Eller? 
Fremdeles ikke helt bestemt meg angående EL, vurderer å teste annenhver dag bare for å få litt oversikt. Også samtidig tempe. Og ha jevnlig sex 🤪 når jeg tør det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (På 3.3.2021 den 19.03):

Kan ikke svare på spørsmålene dine, men kan legge igjen hjerter og klemmer. Får så vondt av deg 💔 

En dag skal det gå igjen ❤️❤️ 

❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...