Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uke 3+6🙊 (har regnet med mensen i morgen selv om jeg egentlig trodde det var i dag) 

sykt rart og skrive graviduker. Har ikke gått opp for meg at jeg per nå er gravid 🫣 hadde aldri trodd det skulle gå så fort. Men det bekymrer meg at testene er ganske svake. Legger ved bilde av testen i går ettermiddag øverst og testen i dag tidlig nederst. Kanskje såvidt litt sterkere. Men håper på en enda sterkere strek innen et par dager. Håper virkelig det ikke har noen betydning at testene er så svake. 
 

Når jeg ser at testene øker og jeg får 2-3 på digital testen, må jeg kontakte jobben og jordmor for svangerskapspenger. Skal ha det dersom jobben ikke kan tilrettelegge. Men vil være enda mer sikker på at testene øker først😊 jeg må vel også kontakte fastlegen for å få blodfortynnende pga svangerskapsforgiftning sist. Håper såå på at det lille frøet klamrer seg fast 🤞🏻 

IMG_5907.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt naturlig å være bekymret fra første stund :klem: Men det er ikke alle testene øker så mye hos... Det er sååååå hårfine marginer disse dagene som er før uke 4. I mitt forrige svangerskap fikk jeg absolutt ikke noe tydelig økning rundt 10-14 dpo. Tvert i mot var streken litt svakere fra den ene dagen til den andre 🙈 Man blir jo syk av bekymring! Men det går så mye på urinkonsentrasjonen.

Det absolutt viktigste her er at du har fått positiv digital test og ER gravid! :danse2: Så bør neste mål være å få 2-3 på den testen om èn uke. Strimmeltester mellom der kan virkelig være lumske (men som tidligere testetøs vet jeg veldig godt hvor vanskelig det er å la være å teste 😶)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel

Det er sant som du sier at det har mye med konsentrasjon av urinen å gjøre 😊 og det er nok egentlig dumt å ta sånne strimmeltester ja🙈jeg har igjen 5 stk, så skal teste ut denne uka også ta en digital på mandag igjen. Får jeg 2-3 da, så skal jeg kunne ta den siste digitale for å få 3+.  Men jeg hadde glemt alle de bekymringene man har. Jeg syns det blir perfekt å få en juli baby. Jeg får forhåpentligvis rukket å nyte sommeren litt før babyen kommer og det er perfekt i forhold til barnehagestart😀 jeg kjenner mye murringer nedi der, så er tydelig at det skjer ting 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glemt hvor mye man bekymrer seg nå i starten. Jeg tenker fortsatt på at testene er så svake i forhold til sist. Men håper jeg får betydelig sterkere test om et par dager. I tillegg var jeg på do i stad og da var det et bittelite blodspor i utfloden. Men jeg hadde det og litt småblødninger innimellom pga morkaka lå litt over åpningen. Men jeg blir såå nervøs 😭 jeg blir helt knust om det ikke går veien. Krysser fingrene for litt sterkere test innen et par-tre  dager som kan roe meg litt. Tror jeg vil ta en tidlig ultralyd rundt uke 7 bare for å se at det er noe der og at alt er bra. Jeg har hatt sykt mye murringer av og på i dag og i går sånn jeg hadde sist også. Så det er vel et positivt tegn på at det skjer noe der inne 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0
 

Gårsdagens test og dagens test. Omtrent det samme ☹️ nå syns jeg streken kan bli sterkere snart altså 😭

IMG_5913.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiaheia lille spire ❤️ Huff, ikke noe godt å gå å bekymre seg, håper sånn for deg at det ikke er grunn til bekymring 🥺❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt lyserosa når jeg tørket meg nå også. Håper virkelig det ikke har noen betydning. Men man skulle trodd om det gikk galt nå, så burde testene blitt svakere også at jeg begynte å blø etterpå? Håper virkelig det går bra😭🤞🏻 jeg hadde jo akkurat sånn her sist også uten at det betydde noe, men da økte testene hvertfall 😅 jeg blir såå lei meg om det ikke går denne gangen 😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (2 timer siden):

Føler med deg ❤️ Håper det rosa kommer pga graviditeten 🤞❤️

Håper virkelig det 🤞🏻😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4+1

Tok en test nå etter jeg stod opp fra nattevakt. Holdt meg i ca 4 timer bare da. Den er ca det samme som i går. Kanskje såvidt litt sterkere. Ikke svakere hvertfall. Skjønner ikke hvorfor de er så svake. Burde sikkert stoppe med strimmeltestene, men jeg spotter bittelitt hver dag nå, så har et behov for å se at streken fortsatt er der og helst at det blir sterkere. Men jeg er jo fortsatt gravid, så bør prøve å nyte det😅 men klarer ikke det så lenge jeg spotter litt og at testene ikke blir noe særlig sterkere.. 

IMG_5922.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det er liksom ikke noe annet å gjøre enn å vente... Bare håååpe at du ikke begynner og blø og at den digitale testen vil øke til 2-3 over helga 🤞🤞🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amatariel Håper virkelig det 😊 testen er rosa og tydeligere enn på bildet her. Hvis jeg sammenlikner testen fra lørdag for 5 dager siden så har testen økt en del siden da. Men ikke siden mandag egentlig. Men krysser fingrene for 2-3 på digital enten lørdag eller søndag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner jeg ikke har en god følelse når testene ikke blir sterkere. Men samtidig er det jo en tydelig babystrek. Testene er jo litt sterkere enn jeg får frem på bildene og helt rosa. Men jeg sitter og tenker på det konstant ☹️ ekstremt slitsomt… jeg bare ønsker så sterkt at det skal gå når vi først fikk det til så fort. Hvis det ikke skulle få nå, så vet man jo ikke hvor lenge det blir til neste gang det går. Jeg syns liksom at testene burde økt på 4 dager siden mandag, men de er det samme.. vurderer nesten å kontakte legen for blodprøver. Men får jo ikke til det før neste uke siden det er helg snart 😅 jeg bare krysser fingrene for at testene øker og at jeg får 2-3 på digital testen. For da skal jeg slutte med strimmeltester. Det er hvertfall ikke noe godt å bekymre seg sånn jeg gjør nå😭 klarer ikke tenke på meg selv som gravid. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner atvdu blir bekymret ❤️ Ikke dumt å be om hcgmåling til uka om det fortsetter slik som nå ❤️ Håper du får en fin 2-3 test og at dette ordner seg og blir bra 🤞🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på do nå så kom til litt ordentlig rødt blod. Må se om det tar seg opp, men tipper det ikke gikk denne gangen… 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet noen bittesmå klumper og det er over for denne gang. Jeg er HELT knust. Tar en pause fra forumet her. Om jeg noen gang orker å komme tilbake hit 😭

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...