Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Lily92 skrev (På 8.10.2020 den 12.17):

Hei! 😀 

Etter å ha lest flere andre dagbøker her inne, tenkte jeg at jeg skulle lage min egen. Jeg er 28 år og samboer er 31 år. Jeg slutta på p-piller i Januar, men vi startet ikke å prøve før i Mai. Nå er vi inne i PP5 og jeg venter på mensen. Jeg har mistenkt at jeg muligens mangler progesteron og har tatt blodprøver hos legen. Fikk svar i går, om at progesteron nivået mitt lå på 5. Det skal egentlig ligge over 10. Men det gjenstår å se om jeg får mensen når jeg tror. Disse prøvene må jo tas 6-8 dager før mensen😅 Legen mener vi skal måle neste måned også for å se om det ikke bare var feilmåling denne måneden. Jeg begynner å bli såå lei av denne prøvinga! Heldigvis har jeg litt annet å fokusere på nå for tiden fordi vi bygger hus 😀 Så hvis noen vil følge med, hadde det vært veldig hyggelig 💕

Dette blir kjempeinteressant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillrex skrev (5 minutter siden):

Ååh, jeg ser den! Så spennende 🤞🤞🤞❤️

Så bra 😊 jeg syns ikke den syns på bildet egentlig 🙈 så det er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (30 minutter siden):

Så bra 😊 jeg syns ikke den syns på bildet egentlig 🙈 så det er bra:)

Ja, ikke sant, alltid mindre tydelig på bilder. Så da må det da være noe når man kan skimte dem på bilde her? 🤞🤞 Teenk om du slipper langvarig prøving denne gangen da 🤞🤞 Krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lillrex jeg håper det 🤞🏻😊 jeg hadde vært såå takknemlig om det hadde gått denne syklusen. Men føler streken er alt for svak for at jeg er 11 DPO i dag. Så har ikke helt trua. Men tenk om 😭 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sykt kjipt det er og ikke vite😭 jeg syns streken ser litt rosa ut i virkeligheten. Tar med meg en test på jobb i natt også, som jeg kan ta i morgen tidlig 😊 håper sååå på sterkere strek🤞🏻🤞🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Dårlig gjort hvis det er en lure/skyggestrek nå altså! Krysser virkelig fingrene 🤞

Ja, det er det 🙈 hvertfall når streken er bittelitt sterkere enn i går og jeg ikke har begynt med spotting heller. Altså, tenk om vi kunne vært så heldig. Men syns testen er så svak til at jeg er 11 DPO, så tenker at det kan være kjemisk også. Blir spennende å se i morgen 🤞🏻🤞🏻

Endret av Lily92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4, 12 DPO

Streken er mye sterkere i dag og den er rosa. Men tok digital og den sa «ikke gravid». Streken syns mye bedre enn på bildet og den syns godt. Trenger ikke vri på den i lyset for å se. Og ingen spotting enda. Jeg spotter minst 3 dager før mens. Men begynner å lure på om testene er for svake til at jeg er 12 DPO og at jeg burde fått utslag på digital. Alt dette stresser meg sånn😭 er på jobb og det er så dumt lyst her. Men har prøvd å ta bilde av streken. Skal ta bedre bilde når jeg kommer hjem😊 men det er vel podiet at det øker i det minste. Selv om testen fortsatt er ganske svak. Men ser som sagt streken mye bedre i virkeligheten. Og jeg så den etter 2 min 🙊

IMG_5823.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at digital ikke slo ut. Streken er jo ganske sterk i virkeligheten. Irriterer meg at dere ikke ser den sånn jeg ser den 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke få bedre bilde av den 😅  men den er tydelig og rosa i virkeligheten. 

 

Endret av Lily92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den for svak for for at jeg er 12 DPO? Burde vel fått positiv digital nå om jeg var gravid☹️ men enten er jeg gravid eller så er det kjemisk. Syns det er for lite økning til at jeg er så langt i DPO land. Selv om den var en del sterke og mer rosa sammenliknet med i går. Vurderer å holde meg noen timer nå også ta en ny i ettermiddag. Hva tenker dere om testen? Noen som har erfaringer? Mener og huske du hadde svake tester i starten sist @Amatariel?😅

IMG_5846.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne var i alle fall ingen problemer med å se!! Det er vanskelig å si om streken er "for svak" til 12dpo å være. Føler liksom ikke at det er noe fasitsvar på det. Kvinner er forskjellige, urinkonsentrasjon så variabel osv. Kan jo også hende at du hadde EL en dag senere enn du trodde (kan skje uansett hvor godt man har kartlagt). 

Så tenker vi må fokusere på det positive her! 1) streken er sterkere enn i går (ikke så vanlig på kjemisk). 2) du spotter ikke 

Håper virkelig streken bare blir enda sterkere nå 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Amatariel takk for svar. Helt sant at EL kan ha vært en dag senere. Også positivt at strekk er sterkere og at den er rosa. Får se om jeg får til en i ettermiddag, ellers får jeg vel bare vente enda en dag og se i morgen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sterkere ettermiddagstest enn på morgenen iallefall to dager sånn i starten. Men jeg inntok miniiiimalt med drikke da, og holdt meg lenge før do :fnise:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å få oppdatert her med alt som skjer hjemme. Mannen vet ikke at jeg tester (han vet ikke når jeg skal ha mensen)🙊 men testen er bittelitt sterkere i ettermiddag og tydelig rosa. Altså tenk om 😭 skal få tatt bilde etterpå. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ettermiddagens test 😊 irriterende at dere ikke ser den like godt som jeg gjør 🙈 denne må jo være positiv 😅 skal prøve meg på en digital i morgen tidlig tror jeg. Er jo 13 DPO da, så da bør den jo gi utslag 😅

IMG_5879.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt vare på urinen og frister med digital på den, men har bare en, så dumt om jeg bruker opp den nå og den ikke gir utslag😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...