Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

@Amatariel

Det hadde virkelig jeg håpet også 😭 får vel ha tålmodighet litt til.. men begynner å bli fryktelig tungt at det ikke går. Tenkt om jeg aldri blir mamma ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Amatariel skrev (På 27.6.2021 den 12.18):

Tenker på deg Lily92 :hug: Håper EL bare er noen få dager unna nå!

Takk 🥰 EL er beregnet til helga:) men jeg har vel egentlig forsonet meg med at vi ikke klarer det selv og at vi må igjennom prøverør. Men kommer til å fortsette som før likevel. Jeg har også fått meg ny jobb som jeg starter i 1. oktober. Er jo nesten litt redd for å bli gravid før jet starter der. Men da får jeg bare forklare hvordan det er:) at vi har prøvd lenge osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 15, PP 14 😭😭

I dag kom det positiv EL hvertfall. Så da blir det en helg med mye sex🙈 selv om jeg er ganske sikker på at vi ikke klarer det selv. Ser egentlig bare frem til prøverør. Men det er jo så lang ventetid. 
 

Har kjøpt babyplan fertilitetsgel (pre seed) også. For de som ikke vet skal de hjelpe svømmerne å svømme bedre fordi det lager et godt miljø der. Skader ikke å teste hvertfall😊

 

37012EE3-3995-4D93-9583-78D47667BF7F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig at dere får lagt inn mye sex, det viktigste er at dere ikke gjør det så mekanisk, kjenner meg igjen i det å presse inn så mye sex som jeg kan rundt EL og det gjorde det nok verre for meg selv 🤦‍♀️ Ha en romantisk kveld sammen og kose dere sammen etterpå, da føles det ikke så mekanisk og dere gjør noe romantisk samtidig 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse i helgen :klemmer: Selv om prøverør er neste skritt, så er det absolutt lurt å forsøke selv i ventetiden. Plutselig kan det gå 🤞 Jeg heier så uendelig mye på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 DPO, PP 14..

Da var det DPO-land igjen.. begynner å bli lei av det 🙄 Men vi koste oss med aksjer i helgen. Ble aksjer torsdag, fredag og søndag. EL enten fredag eller lørdag. Orket ikke teste mer etter positiv EL-test torsdag. Men går ut ifra EL fredag. 
 

Mensen kommer garantert denne gangen også, men jeg har innsett at jeg ikke bare kan se frem til IVF når det er så langt frem i tid. Takler faktisk ikke å se frem til noe som er om mange måneder. Så derfor får jeg prøve å se frem til hver PP før det. Men jeg merker at jeg sliter så innmari med at det ikke går. Det er så vondt 😭 det er 1,5 år siden jeg sluttet på P-piller. Og snart 1 år og 3 mnd siden vi begynte prøvingen… 

Jeg har jo fått meg ny jobb som jeg starter i 1. Oktober. Har tenkt litt på hvordan det blir dersom jeg skulle blitt gravid før det. Eller om vi begynner med IVF akkurat i den tiden jeg starter der. Men da må jeg bare være ærlig og fortelle det som det er tror jeg.

Også har jeg tenkt på vaksine. Hadde jo egentlig tenkt til å vente med å ta den, men er det noen som vet om man kan ta første dose og at man kan bli gravid i mellomtiden. At det ikke er krise hvis man blir gravid etter første dose?😅 vil ikke legge prøvingen på vent.
Dette ble langt innlegg🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med langt innlegg fra deg :hug: Man får jo litt tanker når man har kommet så langt i prøveprosessen.

Jeg syns det høres veldig lurt ut å fokusere på èn pp om gangen her. Veldig fint å vite at IVF og hjelpen er der fremme, men før du kommer dit så er det jo absolutt mulighet til å klare dette selv. Skjer det så går du rett inn i statistikken over mange andre det har skjedd med 🤞

Jeg har egentlig ikke satt meg så mye inn i det med vaksinen. Visste bare i vår at jeg ikke ville ta den som prøver, men det gikk mest på at jeg hadde den tidsfristen min til sommeren og var redd for å få utsatt EL eller noe når jeg ikke hadde tid til det. Men mener jo at jeg har lest at flere har tatt dose 1, blitt gravid og så tatt siste dose senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 (muligens bare 8 ) DPO, PP 14. 

Tok en test nå og syns jeg ser noe sykt svakt. Men det er jo sånn det har vært de to forrige pp også. Så den blir sikkert borte igjen eller så ser jeg bare syner 🙈 den er tatt på ikke så konsentrert urin også. Har vært på jobb i natt så har drukket i natt og litt i dag tidlig før jeg la meg. Det er jo vanskelig å få på bilder. Må myse for å se noe som helst på bildet. 

 

55773757-DBE4-4B21-8CCB-A6D94863B8F4.jpeg

Endret av Lily92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er så spennende! Å se NOE svakt er uansett bedre enn blenda. Men skjønner du er helt rolig mtp tidligere erfaring... Jeg krysser fingrene for de kommende dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (44 minutter siden):

Åh det er så spennende! Å se NOE svakt er uansett bedre enn blenda. Men skjønner du er helt rolig mtp tidligere erfaring... Jeg krysser fingrene for de kommende dagene 🤞

Ja, det er bedre å ha et ørlite håp. Men tipper spotting kommer innen et par dager 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10/11 DPO, PP 14. 

Har testa blenda, så er vel bare å vente på mensen denne gangen også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

CD 7, PP 15.

Mensen kom på fredag forrige uke som forventet. Er snart ikke vits i å oppdatere her inne fordi det skjer jo ikke noe spennende uansett. 
 

Jeg må bare få ut litt frustrasjon angående henvisning til prøverør. Vi hadde telefonkonsultasjon med legen på Volvat for 2 mnd siden. Så tok vi blodprøver begge to for ca 6 uker siden. Legen skulle sende henvisningen når han fikk svar på blodprøvene. Vi stressa også med å få søkt om politiattest og få levert det på Volvat. Forrige uke tenkte jeg at det var rart vi ikke hadde hørt noe fra Riksen som vi da skal henvises til. Så jeg ringte Volvat. Hun jeg snakket med så at blodprøvesvarene lå der (og hadde ligget der lenge), men at legen ikke har sett på de en gang. Og da ikke sendt henvisning. Og når jeg ringte hadde han selvsagt ferie. Så når han er tilbake fra ferie er det 2 mnd siden blodprøve svarene hadde kommet og han kunne sendt henvisning😡 så det vil si at jeg har gått i 2 mnd og ventet unødvendig…. Jeg blir så sykt lei meg og frustrert 😭😭😭 vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da 🤬 all ventid,spesielt unødig, er så kjipt! Dette var slett gjort av legen,synes jeg 😣 

Edit: eneste formildende kan være det at amh prøven tar lang tid å analysere. Den analyseres ikke over alt heller. Så det kan av og til se ut som at alle prøesvarene er inne i furst, men så mangler amh.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Neutral90 Åja.. men skulle vært rart om det tok så lang tid syns jeg. Når man går privat og betaler så mye burde det ikke skje at man må vente så lenge. Blir så forbanna😭😡 

@Amatariel han er eneste legen der. Og er ingen som vikarierer for han når han har ferie. Ekstremt håpløst☹️☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 8, PP 15.

Jeg skal ta vaksine 4 august. Det er kanskje dumt å ta den, men jeg tenker at det vil være lurt i forhold til jobb og sånn. Andre dose blir i oktober, så rekker jo å få den mest sannsynlig før vi starter med prøverør. Og blir jeg gravid i mellomtiden så går det sikkert bra det og 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjennom dagboken din, og jeg er så glad for at dere endelig får hjelp! :klem: Dere har vært så tålmodige, og flinke. Synes det var så vondt å lese at legen har latt henvisningen vente i to måneder!!! Det er for dårlig altså! Kjenner jeg blir sint på dine vegne. Nå håper jeg resten av prøvereisen din går fort, og at den lykkelige slutten nærmer seg for dere. Var så rart å lese i dagboken din, for flere ting jeg kjente igjen fra min egen kropp. Jeg hadde også bare èn sår nippel etter eggløsning en periode. Var kjempe rart, hehe! Ellers får jeg også alltid spotting fra 10DPO, og frem til mensen. Utrolig kjedelig med den spottingen! Ser at også du har vært bekymret for lavt progesteron-nivå, men at prøven var fin. Det er kjempe bra!! :) 

Gleder meg til å følge deg fremover mot den dagen du får to streker på testen! Nå er det endelig snart din tur. Ønsker deg masse lykke til videre. 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla så utrolig koselig melding fra deg 😀 Koselig at du har orka å lese igjennom hele😊 tusen takk. Jeg håper virkelig slutten er her snart jeg også. At vi får vært aller største ønske oppfylt😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...