Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Nyydelig strimmeltest! 😍 Men lurt å stoppe nå ja. Etter IKM kan de være litt dumme, for ikke alltid de viser så god økning. De er gode på å påvise graviditet i starten, men for å få med seg økning er det helt klart de digitale som er lurt :Nikke:

Jeg tok en digital nøyaktig 1 uke etter påvist graviditet og da viste den 2-3, da var jeg 4+2.

Koselig at du har delt nyheten med venninnen din ❤️ Føles greit når man går veien sammen. Jeg delte også med ei helt fra positiv test, fordi vi hadde fulgt hverandre i prøvetid m.m. Ingen andre fikk vite noe før etter maaange uker, så ekstra fint å ha henne da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra så deilig!! Virkelig fint å se! ♥️

Jeg forsøkte meg på 5+1 med en ny digital, men fikk fortsatt 2-3 da... men dagen etter på 5+2 fikk jeg 3+. Så bare et tips - ikke vær utålmodig som meg, men vent minst en uke med neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Hurra så deilig!! Virkelig fint å se! ♥️

Jeg forsøkte meg på 5+1 med en ny digital, men fikk fortsatt 2-3 da... men dagen etter på 5+2 fikk jeg 3+. Så bare et tips - ikke vær utålmodig som meg, men vent minst en uke med neste.

Ja, veldig betryggende 😀 merker jeg er veldig redd for å miste siden vi har brukt så lang tid på å få det til 😭 men om det skjer får jeg ikke gjort noe med det. Takk for tips😊 da skal jeg vente en uke med å ta neste 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare betrygge deg om at disse "menssmertene" kan være helt normalt:)

Jeg har alltid slitt med menssmerter og eggløsningssmerter, og disse smertene "hang igjen" i flere uker. Det gjorde meg overbevist om at lille ikke kunne utvikle seg normalt der inne, for da skulle de smertene ha forsvunnet ved positiv graviditetstest, men sånn er det altså ikke for alle. Det er helt normalt å føle det sånn på den siden hvor eggløsningen har funnet sted, og det vil gi seg etter hvert. Jeg opplevde også en del brun spotting frem til uke 12, så det er også normalt for noen.

Like før dette svangerskapet (30 + 3 i dag) opplevde vi et svangerskap utenfor livmoren, og den ene egglederen måtte gi tapt. Begge disse svangerskapene, det avbrutte og det friske, startet med voldsomme menssmerter og brun spotting, så jeg var overbevist om at det samme hadde skjedd igjen denne gangen. Vi fikk tidlig ultralyd i uke 6, og alt sto bra til, men dessverre forplantet denne "angsten" seg videre hele tiden. Jeg klarte ikke å tro på at alt sto bra til før jeg kjente tydelig liv og det var et fast bevegelsesmønster, og kjente dermed også på lite glede over å være gravid frem til da.

Nå ble det veldig langt og en anelse mørkt, men det jeg ville få frem er at jeg håper du klarer å slappe av og glede deg over å være gravid:) Ikke la bekymringene over lang prøvetid forplante seg inn i svangerskapet. Du har blitt gravid uten hjelp, og bare det er jo helt fantastisk! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Mlk301 tusen takk for et langt svar 😊 jeg har googlet og spurt i termingruppa på Facebook og veldig mange har sånne smerter. Så det er et godt tegn på at livmoren vokser har jeg funnet ut 😊 kjipt å høre om svangerskapet ditt utenfor livmor☹️ Godt det gikk bra denne gangen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0.

Tenk, i dag går jeg inn i uke 6 🎉😀 veldig godt å ha gjennomført den første uka etter jeg skulle hatt mensen. Var så dum og ikke hørte på @Amatariel , så jeg tok en ny digital i dag. Den viste «gravid 2-3» fortsatt🙄 så nå skal jeg vente til torsdag eller fredag før jeg tar en ny. Bare for å være sikker. Var veldig forberedt på at det kom til å stå 2-3, men merker at jeg likevel bekymrer meg litt ☹️
 

Ellers har kvalmen i utgangspunktet ikke kommet enda, men jeg merker at om jeg spiser godteri, kaker osv så blir jeg kvalm av det og er det i flere timer etterpå. Er også ganske trøtt. Heldigvis så har de «mensensmertene» roet seg litt. Har de fortsatt, men ikke så vonde som de har vært.
 

jeg tenkte jeg skulle ringe og bestille time til TUL. Tenkte å prøve og få time neste fredag. Da vil jeg være 6+4😊 Hjertet skal jo faktisk begynne å slå denne uka😮 helt sykt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ja, det er nok den fellen vi mange har gått i. Selv visste jeg jo at det burde gå minst èn uke mellom, men likevel forsøkte jeg etter 6 dager... bare i tiiiilfelle det skulle gå. Så er nok mange som tenker sånn. Men "problemet" er at det skal såpass mye hcg til før testen endrer seg. Tror det er 200 den trenger for å gi 2-3, mens den trenger 2000 for å gi 3+. Så om du gir den pittelitt mer tid så får du nok den endringen du ønsker :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Så godt å få denne i dag!😀👏🏻 Veldig betryggende😊 nå er det slutt på testing:) 

85A322A2-2C88-41D4-8E6A-5FE0232DA9A6.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (16 minutter siden):

Hurra!! Tenk at du har maxet ut testene! Stor milepæl!! :nordvesta:

Har du fått time til TUL?

Ja, det er såå gøy!😀 nei, skal ringe i morgen tenkte jeg:) da skal jeg spørre om time fredag neste uke. Er en gynekolog som er veldig anbefalt her til TUL. Og der er det åpent på kveldstid hver dag også. Så praktisk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4

Var på do nå og når jeg tørka meg så var bittelitt rosa i utfloden på papiret. Var så lite at det nesten ikke synes. Vi har ikke hatt sex. Blir livredd😭 tenk om det er starten på abort 😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå skjønner det er vondt å se! Man ønsker jo ikke å se noe farge nå så... jeg opplevde nøyaktig det samme, på 5+3 tror jeg... Gikk ganske i kjelleren. Men var helt uskyldig, som det som oftest er. Rosa og brunt er stort sett veldig uskyldig :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Åå skjønner det er vondt å se! Man ønsker jo ikke å se noe farge nå så... jeg opplevde nøyaktig det samme, på 5+3 tror jeg... Gikk ganske i kjelleren. Men var helt uskyldig, som det som oftest er. Rosa og brunt er stort sett veldig uskyldig :troest:

Godt å høre at du opplevde det samme og at det var uskyldig!😊 jeg prøvde å tørke meg flere ganger etterpå, men det kom ikke noe da. Det var bare litt i utfloden. Jeg gjorde (beklager detaljer🤣) nr 2, så mulig det hadde noe å si også. Håper virkelig det ikke er noe å bry seg om 😊 fikk forresten TUL lørdag neste uke😊 blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fame skrev (På 1.11.2021 den 10.17):

Hvordan går det her? :klem:

Takk som spør 🥰 det går bra😊 ikke vært noe mer farget utflod. Så det var nok ingenting 😊 skal ha TUL på lørdag. Det blir spennende 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2.

Forrige uke skrev jeg at kvalmen ikke hadde kommet.. vel, den kom i løpet av forrige uke. Og nå som jeg er i uke 7, så har kvalmen kommet ganske sterkt. På mandag endte det med at jeg kasta opp🤮 i natt har jeg vært veldig kvalm og på nippet til å kaste opp. jeg skrev jo over her at det ikke hadde kommet noe mer farget utflod, men var bittelitt i natt. Men er ikke bekymret. Gleder meg skikkelig til å komme til uke 11-12, når ting er mer sikkert😊
 

I dag starter jeg med hvilende nattevakt istedenfor våken. Helt supert at de kan tilrettelegge for det. Men spent på hvordan det blir å sitte i en rapport osv når jeg kommer på jobb og er veldig kvalm. Gleder meg så sinnsykt til kvalmen er over😩 

 

Ellers var jeg hos jordmor i går. Det var rart å være der og alt føltes plutselig mye mer virkelig. Jordmoren var veldig hyggelig:) men selvsagt så skal hun slutte etter jul. Jaja, sikkert greit hun nye også😊 

Teller ned til TUL på lørdag 🥰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Her har det skjedd mye siden sist😳 gratulerer sååå mye med graviditeten 🥰 så fortjent og rett før IVF også da😄😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...