Gå til innhold

Førstegangsprøver


Lily92

Anbefalte innlegg

Love90 skrev (34 minutter siden):

Oi! Her har det skjedd mye siden sist😳 gratulerer sååå mye med graviditeten 🥰 så fortjent og rett før IVF også da😄😄 

Ja, endelig har det skjedd noe i denne dagboken også🙊 tusen takk🥰 ja, det var veldig spesielt at det skjedde nå rett før IVF😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saschi skrev (17 minutter siden):

Herregud! Dette har jeg ikke fått med meg, GRATULERER så mye! Gleder meg til å følge med videre 😎

Tusen takk😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

Nå har vi vært på ultralyd og sett et bankende hjerte 😭😍 jeg begynne nesten å gråte av å tenke på det. Det var så fantastisk å se. 
 

Jeg var hos en gynekolog som jeg har hørt veldig mye bra om. Det er han gynekologen og kona som driver stedet. Når man kommer inn der ser det ut som en helt vanlig stue. Det var tente lys og en god sofa å sitte i for å vente. Når vi kommer inn til gynekologen så var det ikke sånn stol man pleier å sitte i som man slenger beina høyt opp. Vanskelig å forklare, men en mye bedre stol enn jeg har sittet i hos andre gynekologer. 
 

Han målte fosteret til å være 5 mm, noe som egentlig tilsvarer 6+1, men han sa at det er så vanskelig å måte når det er så smått og at det er ofte de måler et par mm for kort. Men han sa at det sånn ca stemmer med beregningene mine, men at jeg kanskje er et par dager kortere på vei. Men det viktigste er at alt så bra ut😍 

I natt var jeg vært så si sinnsykt kvalm. Jeg visste ikke om jeg turte så reise meg opp for å gå på do en gang. Var redd jeg kom til å kaste opp på gulvet 😝 etter ultralyden i dag føles alt så mye mer verdt det. Ble så mye mer virkelig 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå fin liten bønne!! Gratulerer så mye med hjertebank ❤️ Tenk, der er lille babyen din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0.

I dag når jeg var på do hadde jeg lyserosa spotting. Det har ikke tatt seg opp og ikke blitt noe rødt blod, men jeg blir så nervøs. Ser ut som om det er i ferd med å stoppe nå heldigvis. Jeg hadde orgasme og tenker kanskje at det kan ha utløst det? Ikke hatt noe smerter. Nå sitter jeg og overanalysere og tenker at jeg ikke har vært like kvalm i dag heller. Så nervepirrende dette skal være 😭 hater det! Håper det er uskyldig!😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme i uke 5-6 etter sengekos. Fikk helt noia da jeg fant den fargen på dobesøk da. Men det var visst helt normalt, og har jo gått fint. Så lenge du ikke har noen smerter og ikke blør masse rødt friskt blod så kan du nok ta det med ro :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (35 minutter siden):

Jeg opplevde det samme i uke 5-6 etter sengekos. Fikk helt noia da jeg fant den fargen på dobesøk da. Men det var visst helt normalt, og har jo gått fint. Så lenge du ikke har noen smerter og ikke blør masse rødt friskt blod så kan du nok ta det med ro :klem:

Så godt at du også har hatt det!😊 ble faktisk litt kvalm etter vi spiste nå. Huff, gleder meg såå mye til jeg er i uke 12😭🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i tankene dine, det skal ikke være lett å være førstegangsgravid. Alt som vi tror kan skje som egentlige er helt uskyldige ting 😅

Så fint bilde av bønnen din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (2 timer siden):

Kjenner meg igjen i tankene dine, det skal ikke være lett å være førstegangsgravid. Alt som vi tror kan skje som egentlige er helt uskyldige ting 😅

Så fint bilde av bønnen din ❤️

Huff nei, man blir overnervøs for alt. Men det har heldigvis gitt seg, så det var nok bare sånn spotting som mange kan ha😊 takk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8+1. 

Tenk at jeg er i uke 9 allerede 😊 når jeg tenker tilbake har det gått fort siden jeg fant ut at jeg var gravid, men ser jeg fremover føles det lenge til jeg er i uke 11-12, som jeg ser veldig frem til. 
 

i går ringte jeg og avlyste timen hos St. Olavs. For en god følelse! Tenk at prøverørsreisen skulle gått i gang for oss nå. Føler meg veldig heldig som slipper det. 
 

Jeg har kanskje ikke nevnt det før, men jeg har crohns. Derfor var jeg på sykehuset i dag på ultralyd og oppfølging. Mini hadde vokst til 13 mm. Så det tilsvarer at jeg er 8+2. Men jeg kommer fortsatt til å gå ut ifra mine beregninger. Men det var såå koselig å se mini 😊 hjertet banket og armer og ben var på vei ut. 
 

Eller er formen veldig opp og ned. Noen dager er jeg ekstremt kvalm hele dagen, andre dager er jeg kvalm fra og til gjennom dagen og andre ganger igjen så er formen ganske grei. Sover litt dårlig for tiden, men alt i alt går det greit 😊  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 8 fullgåtte uker! :klemmer: Og så koselig at du har fått en nylig titt på den lille. De er virkelig bamsemums-søte på dette tidspunktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort det har gått siden du fikk positiv test! 
Måtte være en så god følelse å ringe å avbestille med IVF🤗 jeg hadde jo noen runder med det selv når vi forsøkte på nr 1, men var fortsatt en veldig god følelse å ringe inn mellom forsøkene og fortelle at vi klarte det selv🥰

det kan jo forklare hvorfor dere har brukt en liten stund på å bli gravide da🙂 jeg har også en tarmsykdom, ulcerøs colitt, og en kronisk betennelse/kreft i tarm som da har kommet av ulcerøs, helt ufarlig og er bare i tarmkanalen da heldigvis, sjelden variant. Men jeg har hørt og lest at vi med tarmsykdommer ofte kan bruke lengre tid på å bli gravide. Men at de fleste blir det naturlig innen 2 år🙂 

kan jeg spørre av nysgjerrighet om graviditeten så langt har påvirket sykdommen? Har du mer magesmerter/plager enn før gravid? Fordi her så klikket magen min helt nesten fra jeg fikk positiv test, løpte på do og alt bare rant rett igjennom hele tiden. Og ble veldig dårlig og dehydrert av at magen ble sånn, så mistet jeg jo i uke 10 og magen ble bedre en uke før sikkert fordi fosteret døde i uke 9 da. Men er synd at magen min blir så dårlig under svangerskap så ble litt nysgjerrig på om det påvirker deg noe også?

så gøy med en ekstra ultralyd nå da🥰 du får sikkert litt ekstra oppfølging gjennom svangerskapet også med litt flere ultralyder videre også ? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Love90

 

ja, det har gått ganske fort 😊 utrolig god følelse. Følelsen må ha vært sykt bra for dere når dere stod midt oppe i det og klarte det på egenhånd. 
 

åja, har du det ja. Husker du skrev at du løp på do hele tiden, men visste ikke at du har det. Jeg har hatt mer vondt i magen etter positiv test og spesielt i starten. Men jeg har ikke tømt meg noe mer enn jeg pleier. Har heldigvis en mild versjon. Så det går egentlig ganske greit 😊 var du sånn i første svangerskap også? Eller var det bare nå sist du var gravid at magen klikka? 
 

jeg har tenkt på om Crohns var grunnen til at det tok så lang tid, men har alltid fått høre av leger og gynekologer at det ikke skal ha noe å si. Så jeg tror egentlig ikke at det er grunnen 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lily92 skrev (17 minutter siden):

@Love90

 

ja, det har gått ganske fort 😊 utrolig god følelse. Følelsen må ha vært sykt bra for dere når dere stod midt oppe i det og klarte det på egenhånd. 
 

åja, har du det ja. Husker du skrev at du løp på do hele tiden, men visste ikke at du har det. Jeg har hatt mer vondt i magen etter positiv test og spesielt i starten. Men jeg har ikke tømt meg noe mer enn jeg pleier. Har heldigvis en mild versjon. Så det går egentlig ganske greit 😊 var du sånn i første svangerskap også? Eller var det bare nå sist du var gravid at magen klikka? 
 

jeg har tenkt på om Crohns var grunnen til at det tok så lang tid, men har alltid fått høre av leger og gynekologer at det ikke skal ha noe å si. Så jeg tror egentlig ikke at det er grunnen 😊 

Jeg hadde det sånn sist svangerskap også ja ☺️ Men det startet litt lengre ut i svangerskapet, ganske tidlig da også, men denne gangen var det før IKM det startet liksom, så kom ganske kjapt. Har heldigvis en avtale med fastlegen til neste gang jeg blir gravid og om det blir slike plager igjen så skal jeg få intravenøst veske med en gang noen ganger i uka.
Ikke noe godt med mere vondter da, men bra du har slippet og tømt deg så mye! Håper du får et fint svangerskap uten så mye plager! Men har man sånne tarmsykdommer så er det jo ofte de reagerer litt, så skal vel mye til å ikke få noe ekstra plaget med det når man går gravid. Men kan jo være du ikke blir så plaget også hvis du har en mild variant av sykdommen ☺️

Da skal man vel stole på det de sier, at det ikke har en betydning om det tar lengre tid! Kos deg masse i svangerskapet og nyt❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

11+1

Jeg er i uke 12 😀 har lengtet etter å komme til denne uka. 
 

i helga var vi på ultralyd på lørdag. Alt stod bra til😊 nå ser det jo ut som en baby 😊 vi så armer, ben, ryggen osv. Han som tok ultralyden var ganske sikker på at det er en liten gutt💙 det er jo egentlig litt tidlig å si, men den viste stadig frem stasen sin. Han fryste bildet og målte den til og med. 1,4 mm 🤣 vi så det veldig godt selv også😊 så i helga fortalte vi til familie om graviditeten. Mange hadde allerede sett det før jeg fikk sagt noe 🤰🏼🙊 

Ellers er jeg fortsatt kvalm, trøtt og sliten. Håper litt at det blir bedre denne uka, men ser ikke sånn ut enda hvertfall 😅 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så godt å høre fra deg, og med så gode nyheter 💙 Gratulerer med super ultralyd og avsløring av graviditeten. Blir helt klart mer virkelig da 😊 Kan tørre og tro og glede seg da. 

Håper kvalme m.m slipper litt taket nå slik at du kan nyyte julen med din lille hybelboer til det fulle. Tenk at neste jul har du en liten tass! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...