Gå til innhold

Mammahjarte prøver laga søsken til minihjarte.


mammahjarte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg er nå 18 +3. Alt står bra til med baby. NIPT viste ingenting og alt fint på OUL. Eg derimot slite med styrtblødninger, blødninger, oppkast, sterke kynnere, plager i urinveiene, utslag på leukolytter. Er ofta på kontrollar på sjukehuset. Går på jern og blir forstoppa, som igjen auke blødninger. Trur eg har funnet ut kosthold og movicolblanding som fungerer. Slite litt med å gleda meg over graviditeten og har begynt å gå i samtaleterapi. 

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 12/24/2022 at 9:29 PM, Lorieen said:

Håper alt er fint med deg og baby @mammahjarte

Hei. Det går fint med baby 💙.

Eg har begynt å kjenna spark. Er 21 veker imorgon. Sjølv med morkaka framme har eg kjent "fiskehale" frå veke 19.

Har og fått sikkelig fin stor babymage. Føler denna er mye større enn førstefødte så tidlig i svangerskapet.

Ellers blør eg endå verre nå enn før i svangerskapet. Blir kanskje operert før eg skal føde. Først må baby få voksa seg større. Håper at psyken blir bedre etter veke 23/24. Det har vore eit tøft svangerskap. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
20 minutter siden, Lorieen said:

Hvordan går det nå? Tenker på deg!

Eigentlig ikkje så bra, har ofta kraftige styrtblødningar, anemi, jernmangel og høg puls av ingenting. Har ingen energi nesten. Vel svært lite energi. Ete mykje mat som innehed jern + tilskott. Berre det å gå opp trappa er vanskelig. 

Får god helsehjelp.

Baby har utvida nyrebekken, det er litt kjedelig men som regel går det vekk i svangerskapet. 

Tenkte kome i gong med ting snart fordi eg trur ikkje eg kjem til å orka det seinare i svangerskapet. 

Ein positiv ting da, eg kaster ikkje lenger opp. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

3 minutter siden, Lillrex said:

Hei @mammahjarte, tenker på deg ❤️ Hvordan går det?

Ikkje så bra 🙈.

Har jernmangel, blodmangel. Besvimte her om dagen og vart henta av ambulanse. Det var heilt merkelig, lå på bakken og kroppen var tung som bly men samtidig så lett. Viste seg å vere eit alvorlig blodtrykksfall, eit eller anna synkope. Har hatt fleire mindre fall etterpå. Ligget på 90/60 store delar av dagen i dag med ein puls på 120-140. Kjedelig... Formen er virkelig dårlig. Har aldri vore så dårlig før. Det er forferdelig vanskelig å berre gå opp ein bakke, blir heilt tom for luft og svimle. Merke det hjelpe litt å veksla mellom, ligge, sitte og gå rolig rundt i huset. 

Er i veke 30 og sikkelig engstelig for dei siste vekene nå (ikkje for fødselen, det skal nok gå fint). Får veldig god helsehjelp og masse ekstra kontrollar heile tida både av sjukehus, lege og jordmor. Er engstelig for å svime av igjen.. 

Eg må berre vere sterk den siste tida.

Det virkelig positive er at eg er ganske trygg på at baby har det bra. Vokse godt, kjent mønster for bevegelse til faste tider av døgnet. Eg gleder meg veldig, noko eg ikkje gjorde i starten fordi eg mista i veke 14 i sist svangerskap. Eg sleit lenge med å føla glede og på ein måte greidde ikkje knytta meg til lille i magen. Er heilt ferdig med det psykiske aspektet og føler eg på ein måte er "fri". Eg er ikkje lenger redd for svangerskapsdepresjon. Eg har virkelig jobba med meg sjølv og stolt av det. 

Men for eit jævlig svangerskap seriøst 🙈

 

 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja, det høres ut som et jævlig svangerskap ❤️ Og så utrolig skummelt å gå slik med jernmangel, opplevde synkope selv etter fødsel og opplevde det egentlig sim ganske skummelt. Håper du slipper unna flere slike opplevelser 🤞

Så godt å høre at det psykologiske går bedre nå, det er da noe. Nei, for en kriger du er!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lillrex said:

Oi, ja, det høres ut som et jævlig svangerskap ❤️ Og så utrolig skummelt å gå slik med jernmangel, opplevde synkope selv etter fødsel og opplevde det egentlig sim ganske skummelt. Håper du slipper unna flere slike opplevelser 🤞

Så godt å høre at det psykologiske går bedre nå, det er da noe. Nei, for en kriger du er!

Ja håper det 🌞

Takk for støtte. Det kan være eg blir satt i gong i veke 37. Då har eg ikkje eigentlig så lenge igjen. Plutselig er han her 💙

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ikke måte på hva enkelte må igjennom! :klem3: Dette svangerskapet her høres virkelig blytungt ut. Og ikke bare tungt nei, men virkelig skremmende. Håper du får god støtte fra mannen og/eller andre i familien sånn til hverdags!

Men så fint å høre at lillegutt vokser og trives 💙 Koselig med spark (de savner jeg veeldig) og det å kjenne på glede over at han snart kommer. Hvordan er den kommende storesøsteren? Spent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2023 at 8:29 AM, Amatariel said:

Det er liksom ikke måte på hva enkelte må igjennom! :klem3: Dette svangerskapet her høres virkelig blytungt ut. Og ikke bare tungt nei, men virkelig skremmende. Håper du får god støtte fra mannen og/eller andre i familien sånn til hverdags!

Men så fint å høre at lillegutt vokser og trives 💙 Koselig med spark (de savner jeg veeldig) og det å kjenne på glede over at han snart kommer. Hvordan er den kommende storesøsteren? Spent?

Ja det er det. Mannen er heldigvis god støtte som trør til ekstra 💙

Ho er litt skeptisk faktisk 😆. Har forberedt ho godt, lest og lese ein del bøker om tema. Samtidig endra litt rutiner over tid for å gjera det lettare for alle når han kjem. Det blir nok ein overgong, så går det nok strålande. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

23 hours ago, Lillrex said:

Holder du motet oppe? ❤️ Er det iløpet av april du settes i gang?

Ja må jo det <3. Det er kjempetøft nå på slutten. Smerter over alt, hodepine, ødem, konstante trykkfall, kvalmen har komet tilbake etter eg måtte auka dosen på jern igjen. Er så utrolig sliten, orker berre eksistera nå om dagen. Er på kontrollar konstant, som er fint.

Eg håper å få dato for igangsetting nå til veka. Skal på vekstestimering igjen. Håper å bli satt i gong i veke 37/38. Det nå litt sånn at så lenge baby har det supert så trur eg ikkje det blir tatt så mykje omsyn til meg. Men eg håper det! Eg skal og ha energi til alt etterpå.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (3 timer siden):

Ja må jo det <3. Det er kjempetøft nå på slutten. Smerter over alt, hodepine, ødem, konstante trykkfall, kvalmen har komet tilbake etter eg måtte auka dosen på jern igjen. Er så utrolig sliten, orker berre eksistera nå om dagen. Er på kontrollar konstant, som er fint.

Eg håper å få dato for igangsetting nå til veka. Skal på vekstestimering igjen. Håper å bli satt i gong i veke 37/38. Det nå litt sånn at så lenge baby har det supert så trur eg ikkje det blir tatt så mykje omsyn til meg. Men eg håper det! Eg skal og ha energi til alt etterpå.

Godt det ikke er så lenge igjen nå ❤️ Håper du får igangsettelse tidlig, som du sier skal man jo ha energi til det som kommer etterpå og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Lorieen said:

Nå har du vel født, @mammahjarte?

Ja eg vart satt i gong pga helsa mi i veke 38+3. Fin fødsel. Nydelig liten stor babygutt på 50 cm og 3800 gram. Lykke 🥰

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillebror 💙🥰 Endelig er han er! Satser på at den kronglete veien og vanskelige svangerskapet er verdt det nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med lillebror! Regner med han var verdt alle plagene! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...