Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Haha! Jeg leker meg litt i FF... Forsøkte en overlay med mine 5 gravidcharter + denne jeg er i nå. Aldri sett så mye rot 😆 Ikke samsvar med noe og kan ikke akkurat se noe "rød tråd" eller noe å lene seg på. Kjedelig at jeg hadde så mye hormontull før, og mange år i mellom gjør også noe med det (jeg blir eldre, har blitt tyngre osv.) Tror alt dette spiller inn.

revghFRJ3.svg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ms.Sommerfugl skrev (37 minutter siden):

 Jeg har eggløsningsstrek i FF dagen etter jeg registrerte peak på EL - test, men det er jo spesielt å måtte ha med positiv el-test når temperaturen helt klart er så fin og høy. Kan du legge inn positiv el - test kun for å se om den registrerer noe? Du vet jo når du hadde eggløsning med tanke på ovitrelle, og økt temperatur. Ser jo uansett ut som tempen klatrer fint ❤️ og holder seg høyt.

Såå spennende tider! 🤞

Hvis jeg legger inn en positiv test på CD14 (som jeg ville fått om jeg tok det pga ovitrelle) så setter FF EL på den CD16. Så jeg holder meg nok til min override ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Hvis jeg legger inn en positiv test på CD14 (som jeg ville fått om jeg tok det pga ovitrelle) så setter FF EL på den CD16. Så jeg holder meg nok til min override ;)

Husker du den mnd min eggløsning "aldri kom", så gav opp å teste? Viste seg jo at den kom 10 dager forsinket. Testet jo aldri noe mer, og denne gangen hadde jeg ingen tegn på kroppen før EL heller til å legge inn. Når tempen hoppet så fikk jeg ømme nipler som jeg får etter EL. Men her greide FF å sette strek selv 🤷🏻‍♀️ Vel og merke stiplet, men den fant den.. 

Screenshot_20210307_203206_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo

Liten stigning i temp i dag! Så jeg var veldig optimistisk da jeg skulle teste med monitor. Men ble skuffa, for den viste «ikke gravid». Er dessverre tom for strimmeltester, så blir kun testing med monitor fram til jeg får pakken min fra Billige tester.

 

 

922B8E45-CFDA-4B25-BDE9-C86ECBEFF89A.jpeg

16D8A5B2-2D4D-4655-A8F1-C6E508D64C89.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant tempen på noe morsomt i dag. Nå er jeg veldig spent på om el-testen vil bli positiv en av de neste dagene 🤞  Lengter veldig etter dpo-land nå merker jeg.

image.thumb.png.66aed160a920abe4619e885550cdaf69.png

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg spørre om noe. Jeg tok tempen i dag, som viste ganske mye lavere enn i går (36,80). Jeg tar tempen kl 7 hver dag. Jeg har vært mye på do i natt (3! ganger), men har hatt en god natts søvn. En liten ting som er annerledes for dagens temp, er at jeg ble noe utålmodig og tok ut tempen kort tid etter jeg hørte den pep. Egentlig pleier jeg å ha den inni minst 3 min, men i dag gjorde jeg ikke det. Jeg sovnet igjen, våknet kl 0845 og tok tempen på nytt, men da i 3 min, og da viste den litt høyere (36,92). 

Hvilken temperatur tar jeg utgangspunkt i? Tempen er uansett fortsatt høy altså, jeg bare undrer meg over hvilken temperatur jeg skal gå ut fra. Den øverste viser min temperatur fra kl 7, og den andre viser fra 0845.

Edit: det er vel fortsatt litt tidlig til at det er en festedipp eller? Huff, jeg vet ikke om jeg trives så godt i DPO - land når det fremdeles er så tidlig 😂😭 Jeg har så mange PMS - tegn, at jeg forventer nesten å få mensen hvert øyeblikk!

553385595_temp1.thumb.png.eb0aca3e02b7b2f74f66afd271f84e9a.png

temp 2.png

 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (2 timer siden):

Krysser fingrene for at det enda er tidlig og at monitoren vil bli positiv etterhvert, @Lorieen 🤞

Nå har jeg fått sms om at billigstrimlene mine ligger i postkassen, så da blir det testing når jeg kommer hjem fra jobb i ettermiddag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (48 minutter siden):

Nå må jeg spørre om noe. Jeg tok tempen i dag, som viste ganske mye lavere enn i går (36,80). Jeg tar tempen kl 7 hver dag. Jeg har vært mye på do i natt (3! ganger), men har hatt en god natts søvn. En liten ting som er annerledes for dagens temp, er at jeg ble noe utålmodig og tok ut tempen kort tid etter jeg hørte den pep. Egentlig pleier jeg å ha den inni minst 3 min, men i dag gjorde jeg ikke det. Jeg sovnet igjen, våknet kl 0845 og tok tempen på nytt, men da i 3 min, og da viste den litt høyere (36,92). 

Hvilken temperatur tar jeg utgangspunkt i? Tempen er uansett fortsatt høy altså, jeg bare undrer meg over hvilken temperatur jeg skal gå ut fra. Den øverste viser min temperatur fra kl 7, og den andre viser fra 0845.

Edit: det er vel fortsatt litt tidlig til at det er en festedipp eller? Huff, jeg vet ikke om jeg trives så godt i DPO - land når det fremdeles er så tidlig 😂😭 Jeg har så mange PMS - tegn, at jeg forventer nesten å få mensen hvert øyeblikk!

553385595_temp1.thumb.png.eb0aca3e02b7b2f74f66afd271f84e9a.png

temp 2.png

 

Du tar utgangspunkt i 07.00-tempen. Jeg vil tro du har hatt EL på cd 26. Veldig fin tempøkning og variasjonen fra i går til i dag er innafor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (5 minutter siden):

Du tar utgangspunkt i 07.00-tempen. Jeg vil tro du har hatt EL på cd 26. Veldig fin tempøkning og variasjonen fra i går til i dag er innafor normalen.

Tusen takk ❤️ Det er betryggende å høre for en førstegangstemper 😄

Det blir spennende å følge med på el - testingen din! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (46 minutter siden):

Tusen takk ❤️ Det er betryggende å høre for en førstegangstemper 😄

Det blir spennende å følge med på el - testingen din! 👏

Enig, bruk den laveste tempen. Husk at dess senere du tester, så blir tempen naturlig litt høyere, hvertfall fra egen erfaring 🤷🏻‍♀️ 

Samme tid hver gang, ellers så droppet jeg tempen helt dersom det ble for seint.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (7 minutter siden):

Enig, bruk den laveste tempen. Husk at dess senere du tester, så blir tempen naturlig litt høyere, hvertfall fra egen erfaring 🤷🏻‍♀️ 

Samme tid hver gang, ellers så droppet jeg tempen helt dersom det ble for seint.. 

Skjønner 😄 

Huff, dette er så spennende at jeg kjenner det på hele kroppen og prøver å ikke stresse så mye over ting. I morgen får jeg tempe som vanlig, altså kl 7 og holde den inni i 3 min ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på chart overlay at denne syklusen (oransj) minner mest om de to gravidchartene mine (lilla og turkis). Håper så innmari at jeg er gravid nå og at det holder helt til november! 

92236A9C-F88C-48DF-AA7F-1CCF8E703F23.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (9 timer siden):

9 dpo

Liten stigning i temp i dag! Så jeg var veldig optimistisk da jeg skulle teste med monitor. Men ble skuffa, for den viste «ikke gravid». Er dessverre tom for strimmeltester, så blir kun testing med monitor fram til jeg får pakken min fra Billige tester.

Æsj skjønner det var kjedelig med den beskjeden på monitoren. Men du er jo fortsatt veldig tidlig da. Masse håp igjen! Bra at testene ligger klar i postkassen, er greit å kunne teste med dem. Vet ikke hvor sensitiv/bra monitoren er på g-testing?

Atticmess skrev (6 timer siden):

Her fant tempen på noe morsomt i dag. Nå er jeg veldig spent på om el-testen vil bli positiv en av de neste dagene 🤞  Lengter veldig etter dpo-land nå merker jeg.

Hurra så bra! Det er veldig greit at tempen går ned i forkant av EL... gjør seg klar :) 

Ms.Sommerfugl skrev (5 timer siden):

Nå må jeg spørre om noe. Jeg tok tempen i dag, som viste ganske mye lavere enn i går (36,80). Jeg tar tempen kl 7 hver dag. Jeg har vært mye på do i natt (3! ganger), men har hatt en god natts søvn. En liten ting som er annerledes for dagens temp, er at jeg ble noe utålmodig og tok ut tempen kort tid etter jeg hørte den pep. Egentlig pleier jeg å ha den inni minst 3 min, men i dag gjorde jeg ikke det. Jeg sovnet igjen, våknet kl 0845 og tok tempen på nytt, men da i 3 min, og da viste den litt høyere (36,92). 

Hvilken temperatur tar jeg utgangspunkt i? Tempen er uansett fortsatt høy altså, jeg bare undrer meg over hvilken temperatur jeg skal gå ut fra. Den øverste viser min temperatur fra kl 7, og den andre viser fra 0845.

Oi hva er årsaken til at du går så mye på do om natten, vet du det? Du trenger ikke være redd for at du tar termometeret ut for tidlig - så lenge det er etter det piper. Jeg tar det alltid ut med èn gang det piper. Det er den første tempen du tok her som du bør registrere ja. Og ikke vær bekymret for at den gikk ned... det er en hovedregel at tempen skal være høy ja, men man skal sånn sett ikke tolke enkeltemper. Det blir helheten utover i dpo-land man må se på, og der har du for lite data pr. nå. Du er uansett godt over CL, så det er det viktigste. Og funfact: jeg har til og med vært gravid med tempen under CL - så masse unntak kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Æsj skjønner det var kjedelig med den beskjeden på monitoren. Men du er jo fortsatt veldig tidlig da. Masse håp igjen! Bra at testene ligger klar i postkassen, er greit å kunne teste med dem. Vet ikke hvor sensitiv/bra monitoren er på g-testing?

 

Ut i fra det jeg har hørt er monitoren ganske nøyaktig fra tre dager før IKM. Jeg har jo ikke IKM før på søndag, så det er jo fortsatt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (2 timer siden):

Oi hva er årsaken til at du går så mye på do om natten, vet du det? Du trenger ikke være redd for at du tar termometeret ut for tidlig - så lenge det er etter det piper. Jeg tar det alltid ut med èn gang det piper. Det er den første tempen du tok her som du bør registrere ja. Og ikke vær bekymret for at den gikk ned... det er en hovedregel at tempen skal være høy ja, men man skal sånn sett ikke tolke enkeltemper. Det blir helheten utover i dpo-land man må se på, og der har du for lite data pr. nå. Du er uansett godt over CL, så det er det viktigste. Og funfact: jeg har til og med vært gravid med tempen under CL - så masse unntak kan skje.

Det er tidvis noe jeg sliter med, jeg husker en natt gikk jeg på do fem (!) ganger fordi jeg våkner av at jeg må tisse også blir det en slags vane at jeg våkner om nettene. Det var en god periode jeg slet skikkelig med det, men det har ikke vært så ille det siste året egentlig. Jeg våkner stort sett minst en gang om natta for å gå på do, men ikke alltid. Jeg trooor det er litt fordi jeg drakk en del før jeg gikk og la meg i går, samt at kroppen mister vannvekt fordi jeg er på vei ned i vekt. Gynekologen jeg snakket med for et par år siden, sa at jeg må bare trene på å ikke gå på do når jeg våkner sånn at kroppen vender seg av det. Lettere sagt enn gjort når jeg våkner veldig tissetrengt 🙈

CL er control line, regner jeg med? Jeg gleder meg nesten til å se tempen hver dag, men det er jo en berg og dalbane følelsesmessig å se tempen gå opp og ned :P Huff... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (50 minutter siden):

Det er tidvis noe jeg sliter med, jeg husker en natt gikk jeg på do fem (!) ganger fordi jeg våkner av at jeg må tisse også blir det en slags vane at jeg våkner om nettene. Det var en god periode jeg slet skikkelig med det, men det har ikke vært så ille det siste året egentlig. Jeg våkner stort sett minst en gang om natta for å gå på do, men ikke alltid. Jeg trooor det er litt fordi jeg drakk en del før jeg gikk og la meg i går, samt at kroppen mister vannvekt fordi jeg er på vei ned i vekt. Gynekologen jeg snakket med for et par år siden, sa at jeg må bare trene på å ikke gå på do når jeg våkner sånn at kroppen vender seg av det. Lettere sagt enn gjort når jeg våkner veldig tissetrengt 🙈

CL er control line, regner jeg med? Jeg gleder meg nesten til å se tempen hver dag, men det er jo en berg og dalbane følelsesmessig å se tempen gå opp og ned :P Huff... 

Uff høres slitsomt ut å ha det sånn.... Jeg elsker senga, og det skal ekstremt mye til for å få meg ut av den :Knegg: Det hender jeg våkner en natt i helgene for å gå på do dersom jeg har drukket mye brus, men det kan skje at jeg våkner og tenker nei! jeg ville ikke, skal ligge her! Så blir jeg liggende og sover videre :fnise: Det er nok helt sikkert noe mentaltrening som kan gjøres der ja, for å slippe å våkne/stå opp så mye.

CL er coverline ja, den vannrette streken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

Lovende temp, men negativ på både monitor og blenda babyplan tidligstrimmel gjør at jeg har mistet alt håp for denne pp. Jeg har alltid testet positivt 9/10 dpo. Når test er blenda på 10 dpo har jeg allerede fått svaret, liksom. 😔

13DF74B9-0C12-4C8D-8401-3EF9B9078129.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjedelig å høre @Lorieen❤ du har hatt en veldig fin temperatur! Alt håp er ikke ute da! 

Min temp ser sånn her ut, og må si jeg blir litt motløs selv. Tviler på at det har gått denne gangen. Da kan vi vel følge hverandre inn i ny PP da 😊 Så kan vi håpe på at det blir januarbaby 🤞😁 Jeg har skjønt at temperaturforskjeller i DPO er normalt, men så store? 

Screenshot_20210309-085630_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...