Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Tusen takk! Veldig koselig melding! :hug: 💗
Ja det stemmer nok at charten min er fin nå. Det er nok bare ovitrelle som krøller det til. Jeg har jo ikke sååå mye erfaring med den, egentlig. Dette er vel fjerde syklusen noensinne jeg har tatt sprøyten, så jeg har jo helt klart flere sykluser uten - så er de jeg kan mest om. Og da pleier tempen å gå en del opp dagen etter EL. Men ovitrelle gjør noe med kroppen som temperaturen reagerer på, og bruker derfor litt ekstra tid. Det har vært tydelig egentlig, for ingen av de tre syklusene med ovitrelle i år har FF klart å sette kryss av seg selv! Jeg må override, derfor har jeg noen charter med blått kryss eller striplet linje. Kun når jeg ikke tar ovitrelle klarer FF å sette normalt rødt kryss.

Umulig å si om dette er et stort hopp eller ikke for deg uten flere temper og sammenligne med. Men med den fine EL-testen din i går (og forhåpentligvis negativ i ettermiddag) så er det sannsynlig at du har EL i dag (eller at det skjedde i natt, men EL er uansett på dagens dato). Så da vil nok tempen begynne å øke! Blir spennende å se om du er en "klatrer" eller om den fyker i været 😊

Temping er 100% en vanesak ja!

Skulle bare mangle ❤️ Føler sånn på at vi er et lite samfunn her inne, som er litt gjemt blant alle de andre trådene om politikk, media og korona. Men uansett spennende å følge med her. Gleder meg nesten til hver morgen jeg skal teste, uansett hva slags temperatur, fordi det sier en del om kroppen min! Jeg er også veldig ofte innom her og prøvetrådene for å sjekke oppdateringer 😄 Nesten litt besettelse over det hele... :P Uansett er det utrolig gøy at vi mest sannsynlig går inn i DPO land ganske likt! Kanskje 1 - 2 dagers forskjell? 

Jeg har jo bare tempet et par dager nå, men jeg ser jo tempen i sammenheng med el - testene, så det er godt mulig jeg hadde eggløsning i går eller i natt. Samtidig så kjente jeg såpass mye på symptomene, spesielt i går ettermiddag og kveld, at eggløsning må jo ha vært i natt. Jeg har ikke like vondt i dag, bare svakere murringer. Jeg er spent selv, og gleder meg skikkelig hver gang til å oppdatere 😄 Som om dere alle er venninner jeg deler dette med, det er faktisk ganske fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja enig, det er virkelig en fin prøvergjeng her inne! :hug: Og hyggelig med dagbøker der man kan følge med, og slike her tråder som tempetråden der vi som driver på med det samme kan snakke om akkurat dèt.

Vi blir nok å følge hverandre veldig tett utover i dpo-land! Og det er fint! Syns alltid det er litt stusslig om ingen aktive er ca. like langt som meg. Ventetiden føles kortere, og man kan skravle mens man venter på den store testedagen :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

Leste her inne på forumet om en prøver som fulgte med på hvilepuls for å finne eggløsning. Kroppstemperatur og puls har vel en sammenheng?

Fant dette om puls og eggløsning:

https://www.buzzfeednews.com/article/stephaniemlee/your-fitbit-could-help-you-get-pregnant-heres-how

https://www.livescience.com/amp/59279-heart-rate-fertility-tracking.html

Det er jo en enkel måte å kunne følge med på syklusen dersom man uansett bruker aktivitetsarmbånd 

Anonymkode: fdc8c...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei alle,

Leste her inne på forumet om en prøver som fulgte med på hvilepuls for å finne eggløsning. Kroppstemperatur og puls har vel en sammenheng?

Fant dette om puls og eggløsning:

https://www.buzzfeednews.com/article/stephaniemlee/your-fitbit-could-help-you-get-pregnant-heres-how

https://www.livescience.com/amp/59279-heart-rate-fertility-tracking.html

Det er jo en enkel måte å kunne følge med på syklusen dersom man uansett bruker aktivitetsarmbånd 

Anonymkode: fdc8c...a80

Veldig interessant! 🙂 Jeg bruker Apple watch, men bare på dagtid. Ser ingen forandring i hvilepulsen igjennom syklusen her hvert fall. Kanskje det bare skal måles om natten? 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt på, men når jeg sjekker nå så er det endring faktisk.

Fra 21.-26. feb er pulsen på 52, men så fra lørdag har den økt. Haha så spennende!

Screenshot_20210304_114644_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Screenshot_20210304_114637_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, bittelillebolla said:

Veldig interessant! 🙂 Jeg bruker Apple watch, men bare på dagtid. Ser ingen forandring i hvilepulsen igjennom syklusen her hvert fall. Kanskje det bare skal måles om natten? 🤔

Ja, den blir mest nøyaktig når den måles om natten

 

28 minutter siden, Sommerfuul said:

Det har jeg aldri tenkt på, men når jeg sjekker nå så er det endring faktisk.

Fra 21.-26. feb er pulsen på 52, men så fra lørdag har den økt. Haha så spennende!

Screenshot_20210304_114644_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Screenshot_20210304_114637_com.fitbit.FitbitMobile.jpg

Kult! Når hadde du eggløsning, tror du?

Anonymkode: fdc8c...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja, den blir mest nøyaktig når den måles om natten

 

Kult! Når hadde du eggløsning, tror du?

Anonymkode: fdc8c...a80

Fikk første positive el test i går ca kl 17. Usikker på den i dag til morran, så tar en til i ettermiddag. Så forhåpentligvis er el enten i dag eller morgen. 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sommerfuul said:

Fikk første positive el test i går ca kl 17. Usikker på den i dag til morran, så tar en til i ettermiddag. Så forhåpentligvis er el enten i dag eller morgen. 🤞🏻

Håper temperatur/puls blir høyere de neste dagene, da. Og holder seg høy 😄 

Anonymkode: fdc8c...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å manuelt override FF allerede nå (men skal teste om to dager om den hadde klart å sette kryss selv ut fra tempene jeg får da). Men jeg syns det var enklere å se nå, og valgte overlay ut fra EL disse tre siste syklusene i stedet for syklusstarten. Ser jo nå at dagens temp er helt innafor til å være 1 dpo for meg! Kjenner jeg kommer til å være veeeldig spent på morgendagens temp.

?o=1&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dpo og tempen er høy og fin. Nå er jeg spent på om den vil stige ytterligere rundt 8-9 dpo! Planlegger å teste mandag på 9 dpo.

CB2A32C3-CCBE-4C0D-80F5-A9EFA72196DE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jei! Så spennende å følge deg Lorieen som er en del dager foran :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende @Lorieen! ❤️ Det blir gøy å følge med på.

Jeg har et generelt spørsmål angående eggløsning. Er det sånn at man kan treffe dagen etter også? Jeg fikk positiv EL test i går, og negativ i dag. Har hatt mange symptomer (mest i går kveld) på eggløsning som blant annet sterke murringer, spesielt på høyre side ved eggstokken, kvalme og ømme pupper. Vi hadde sex i går ettermiddag, men jeg lurer på om det er lurt å gjøre det i dag også? Hva tror dere? Jeg er litt rådvill i denne prosessen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (8 minutter siden):

Utrolig spennende @Lorieen! ❤️ Det blir gøy å følge med på.

Jeg har et generelt spørsmål angående eggløsning. Er det sånn at man kan treffe dagen etter også? Jeg fikk positiv EL test i går, og negativ i dag. Har hatt mange symptomer (mest i går kveld) på eggløsning som blant annet sterke murringer, spesielt på høyre side ved eggstokken, kvalme og ømme pupper. Vi hadde sex i går ettermiddag, men jeg lurer på om det er lurt å gjøre det i dag også? Hva tror dere? Jeg er litt rådvill i denne prosessen :P 

Ja man er fertil til og med dagen etter EL (egget lever i 24 timer). Og med den testen din i går har du sannsynligvis EL i dag, som betyr at i morgen også er en fertil dag. Så hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjørt på 😁

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (1 time siden):

Utrolig spennende @Lorieen! ❤️ Det blir gøy å følge med på.

Jeg har et generelt spørsmål angående eggløsning. Er det sånn at man kan treffe dagen etter også? Jeg fikk positiv EL test i går, og negativ i dag. Har hatt mange symptomer (mest i går kveld) på eggløsning som blant annet sterke murringer, spesielt på høyre side ved eggstokken, kvalme og ømme pupper. Vi hadde sex i går ettermiddag, men jeg lurer på om det er lurt å gjøre det i dag også? Hva tror dere? Jeg er litt rådvill i denne prosessen :P 

Egget lever i ca 12-max 24 timer fra det løsner fra follikkelen. Så om du har EL om ettermiddagen den ene dagen, er det absolutt mulig å treffe dagen etter og. Men det beste er å ha sex i dagene før og på selve eggløsningsdagen, slik at spermiene ligger klare i egglederen og venter på egget. Spermier kan overleve i «lommer» av fertilt sekret i inntil 5 døgn.

Endret av Lorieen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satt FF kryss, men synes det hele er litt merkelig. FF sier eggløsning var på CD20. Det var jo første dagen med peak på eggløsningstest, fikk peak dagen etterpå også. Jeg tenkte jo da at egget mest sannsynlig slapp i går, CD22, første dag med negativ. Synes heller ikke temperaturkurven min er særlig overbevisende, har jo ikke høyere temp enn før eggløsning? 
Hva tenker orakelet om hvor FF satt kryss? 

56223D2D-52D5-4BCF-AC36-FF4AA45E3192.png

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nilci skrev (1 time siden):

Da satt FF kryss, men synes det hele er litt merkelig. FF sier eggløsning var på CD20. Det var jo første dagen med peak på eggløsningstest, fikk peak dagen etterpå også. Jeg tenkte jo da at egget mest sannsynlig slapp i går, CD22, første dag med negativ. Synes heller ikke temperaturkurven min er særlig overbevisende, har jo ikke høyere temp enn før eggløsning? 
Hva tenker orakelet om hvor FF satt kryss? 

Min tanke er at dette kanskje er din foreløpige chart, men at den vil endre seg. Om du får høyere temper nå så vil den sannsynlig det. Så det vil bare fremtidige temper vise... For med tanke på EL-testene dine så er det vel mer sannsynlig med EL enten på onsdag eller i går.

Tempen min i dag var ikke imponerende :( At det skal ta sånn tid å få økning! Når jeg sammenlignet med de to siste syklusene så er jo denne kjempelav til 2 dpo å være... men 'heldigvis' sjekket jeg syklusen for november også, og da ser jeg at jeg ligger likt som den da (også ovitrelle da). Men jeg har likevel en dårlig følelse... liker ikke dette. Syns tempen min generelt er lav. Samme temp på 2dpo som CD9 liksom.

?o=1& 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 minutt siden):

Ser ut som det ble klatretemp denne gangen, @Amatariel. Jeg tror den kommer til å være høy og fin imorgen 🤞😁

Ja håper det... men se så "jevn" den generelt er. At den var en del høyere enn vanlig før EL, og når den nå er litt lavere enn vanlig etter EL, så blir den FOR jevn. Syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig jevn temp på meg denne lutealfasen. Nesten for jevn? Håper på et temphopp i løpet av helga og trifasisk kurve!

E71062D8-70C7-4EAC-83AF-A546A1784566.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...