Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Ojj for en fin temp MiaBello!! Og alt som er annerledes med deg høres jo veldig lovende ut!! Pleier du å være oppe rundt 37 før IKM? Men skjønner du er redd for å bli skuffet... 

Snølilje skrev (2 minutter siden):

Litt rart spørsmål kanskje, men det finnes så mange gode tips og erfaringer her. Ofte ting jeg gjerne vil lese flere ganger eller gå tilbake og sammenlikne. Er det noen som vet om det er mulig å lagre innlegg som blir skrevet i tråden? Så slipper en å bla seg frem og tilbake hver gang 🤔

Hm, nei tror ikke det finnes noen god måte å lagre innlegg på. Eneste er tråder du ofte går tilbake til, de kan du lagre innom "favoritter". Ellers ser jeg ofte på bilder som jeg har lagt ut før, og de finner jeg enkelt igjen via "mine vedlegg", da kommer en full oversikt opp og hvilke tråder de ligger i. Men om du har et innlegg du ønsker lett tilgang til så tror jeg eneste måten blir å lagre adressen (hvert innlegg har en URL) som et bokmerke på din mobil/pc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg også startet med temping! Eller, jeg hadde egentlig tenkt å vente til neste syklus (om den kommer da heheh), fordi jeg er nå på CD 23, men hadde lyst å teste uansett. Jeg syns det var ganske rart å stikke en temperaturmåler oppi der, og våknet flere ganger i natt som følge av at jeg var spent på å tempe. Har bestemt meg for fast tempetid rundt 7, pluss minus 30 min. 

Temperaturen idag var 36,54 og det er vel ganske lavt? Jeg har nok ikke hatt EL da tenker jeg... Jeg lot den være inni i rundt 2 - 3 min, men hørte ikke at det pep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er i gang med temping @Ms.Sommerfugl. Jeg også startet midt i en syklus, eller hvertfall innen jeg gjorde et riktig 🙈 Har uansett litt tid å komme inn i rutinen og bli kjent med det, så tenker det var lurt å starte opp allerede nå, så kan du benytte sjansen til å bli litt vandt til dette 😊

Det er vanskelig å si om 36,5 er lavt, da for noen vil det være normal follikfasetemp og andre normal lutealfasetemp. Blir spennende å se temperaturen de neste dagene 😊

Jeg hørte heller ikke pipingen da jeg tempet vaginalt. Så jeg satte på timer på 3min, det funka greit for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snølilje skrev (56 minutter siden):

@Amatariel Aha, men det var lurt! Var ikke klar over at hvert innlegg har en URL! Er det noe du ikke kan egentlig? 🙊

Hihi, jeg kan visst en del om forum ja. Har faktisk vært sammenhengende på forum i 17 år... Mest foreldreforum, men har jo hatt mine år på prøverforum også. Men så kom de til en utdøende fase, noe jeg syns var synd fordi jeg (tydeligvis) liker det så godt. Og det var da jeg fant KG  for ca. ett år siden. Ikke alt er helt likt her, men mye. Jeg har vært moderator flere år tidligere, så kan en del grunnprinsipper.

Ms.Sommerfugl skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg også startet med temping! Eller, jeg hadde egentlig tenkt å vente til neste syklus (om den kommer da heheh), fordi jeg er nå på CD 23, men hadde lyst å teste uansett. Jeg syns det var ganske rart å stikke en temperaturmåler oppi der, og våknet flere ganger i natt som følge av at jeg var spent på å tempe. Har bestemt meg for fast tempetid rundt 7, pluss minus 30 min. 

Temperaturen idag var 36,54 og det er vel ganske lavt? Jeg har nok ikke hatt EL da tenker jeg... Jeg lot den være inni i rundt 2 - 3 min, men hørte ikke at det pep.

Hurra for tempestart! Kjempelurt å starte med èn gang, for selv om du er etter EL nå så er det lurt å bli vant til tempingen. Ettersom det kan ta litt tid. Akkurat som du beskriver med å våkne om natten fordi du er spent på tempingen. Typisk sånt som er vanlig. Jeg husker jeg syns det var irriterende i starten og tenkte dette gidder jeg ikke. Men man blir faktisk vant til det. Tok meg 1 måned ca, så ble temping vanlig og jeg sov godt igjen. Nå er det kun ved veldig viktige temper som rundt EL og IKM at jeg kan våkne av å være litt spent.

Temperaturen din trenger ikke være lav. Alle kvinner har "sin egen kurve". Du må sammenligne med deg selv :) Og akkurat nå har du ikke noe grunnlag til det. Så bruk tiden fremover til å bli vant med å tempe, ikke tolke så mye resultat. Hadde du dyne over da du tempet? Min erfaring er at den drukner lyden helt. Så enten må jeg stikke hodet under dyna for å høre pipingen, eller løfte dynen helt av kroppen der. Piper hver morgen her hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vart tempen min denne syklusen. Litt nedgang i temp og negativ tidlegtest frå Clearblue (10 mIU/ml) i dag tidleg, så eg ønskjer motvillig mensen velkomen i løpet av dagen. Nysgjerrig på kva kroppen min har holdt på med ettersom eg har hatt så mange nye symptom denne syklusen (‘menssmerter’ sidan EL og mykje svimmelheit), men får ta det som ein del av det å bli meir kjent med eigen kropp. 

Håpar og trur symptoma dine er teikn på graviditet, @MiaBello, særleg med den fine tempen du hadde i dag! 😃
 

 

F9E9E76C-577D-4627-9331-1AC68F3725F7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rabarbrafrø skrev (2 minutter siden):

Slik vart tempen min denne syklusen. Litt nedgang i temp og negativ tidlegtest frå Clearblue (10 mIU/ml) i dag tidleg, så eg ønskjer motvillig mensen velkomen i løpet av dagen. Nysgjerrig på kva kroppen min har holdt på med ettersom eg har hatt så mange nye symptom denne syklusen (‘menssmerter’ sidan EL og mykje svimmelheit), men får ta det som ein del av det å bli meir kjent med eigen kropp. 

Åå så kjedelig! Lure oss på den måten med den fine charten med 7dpo-dip og alt :( Skikkelig teit med negativ test i dag da ja. Men, du får prøve å gjøre som meg... prøver så godt som jeg kan å være fornøyd med at charten faktisk ER så fin, selv om man ikke blir gravid. Det betyr at kroppen og hormonene er i balanse, og forholdene ligger godt til rette for graviditet. Nå er det bare å vente på den ene gangen vi skal ha litt flaks :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar @Atticmess og @Amatariel 😁 

Jeg har lest gjennom hele denne tråden så jeg følte meg ganske trygg på fremgangsmåten og rart å oppleve det andre har gjort før meg når det gjelder å være spent. Det å våkne på natta og bli litt panisk fordi jeg tenker at jeg må tempe 😂 

Syns det funker ganske greit egentlig. Jeg aner jo lite om hvor langt inn den skal, men tipper den var langt nok inn for å måle temperatur i det minste. Det er som dere sier greit å bare starte sånn at jeg blir vant til det 😊 Jeg er jo også litt kontrollfreak så det er kjekt å ha oversikt over hva som skjer med kroppen i denne prøvetiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MiaBello

Dette ser jo helt fantastisk ut! Skal du virkelig vente enda lengre med å teste?? 🙈😵😵

Jeg håååper og troooor for deg 🤞😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (1 time siden):

@MiaBello

Dette ser jo helt fantastisk ut! Skal du virkelig vente enda lengre med å teste?? 🙈😵😵

Jeg håååper og troooor for deg 🤞😄

Takk!

 

Jeg har fått fullstendig angst for å teste. Fallhøyden føles så stor nå. Gruer meg skikkelig til testen... så derfor avventer jeg... vet det er idiotisk av meg men. Kan ikke vente så mye lenger. Tenker eventuelt til IKM eller dagen etter. Må kjenne litt utover hvordan kroppen blir å oppføre seg. 

Masse murringer i går kveld, pluss ligamentsmerter/ lyskestrekk  - etter en svært aktiv dag. Avtok. 

Noe mindre i dag, men rolig dag på jobben.  Kjenner litt i bekken, lår og mage, men sier til meg selv at det KAN jo også være menssmerter.. haha.... 

Skal oppdatere dere straks jeg vet. Så snart jeg overvinner frykten for å teste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg MiaBello. Man kommer til et punkt der det føles bedre å være uviten, enn å få negativt resultat. Jeg har opplevd en del sykluser nå og teste negativt (og vite at jeg ikke var gravid) for så å måtte vente på mensen som tok flere dager. De mest langsomme og kjedelige dagene!! Nesten bedre med litt håp i det miste disse dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens temp! Hvis EL var på første dag med negativ EL-test, så var den i går. Men egget kan også ha sluppet lørdag. Så jeg er 1 eller 2 dpo i dag. Får vente å se om FF setter kryss i morgen. Skal starte med Lutinus i morgen tenkte jeg. 

AB7243BE-B092-490F-82A5-D767B0BF0162.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyyydelig temp Lorieen! Så deilig at EL endelig kom! Jeg holder en knapp på at EL var igår og da setter kanskje ikke FF kryss før onsdag, men vi får se. Uansett sååå bra at du er i dpo-land :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@MiaBello Oi, det såg spennande ut! Eg hadde aaaldri gått så langt utan å teste, hehe. Men så har eg lutealfase på ti dagar, då, så kjem aldri så langt. Eg er 10 eller 9 DPO i dag og testar i morgon viss tempen ikkje har søkke :) Heldt på å gjere det i dag, men det er kanskje noko i det du seier, deilig å leve litt i håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner deg MiaBello. Man kommer til et punkt der det føles bedre å være uviten, enn å få negativt resultat. Jeg har opplevd en del sykluser nå og teste negativt (og vite at jeg ikke var gravid) for så å måtte vente på mensen som tok flere dager. De mest langsomme og kjedelige dagene!! Nesten bedre med litt håp i det miste disse dagene.

 

Jennni skrev (3 timer siden):

@MiaBello Oi, det såg spennande ut! Eg hadde aaaldri gått så langt utan å teste, hehe. Men så har eg lutealfase på ti dagar, då, så kjem aldri så langt. Eg er 10 eller 9 DPO i dag og testar i morgon viss tempen ikkje har søkke :) Heldt på å gjere det i dag, men det er kanskje noko i det du seier, deilig å leve litt i håpet.

 

Niny skrev (12 timer siden):

@MiaBello

Dette ser jo helt fantastisk ut! Skal du virkelig vente enda lengre med å teste?? 🙈😵😵

Jeg håååper og troooor for deg 🤞😄

 

rabarbrafrø skrev (12 timer siden):

Slik vart tempen min denne syklusen. Litt nedgang i temp og negativ tidlegtest frå Clearblue (10 mIU/ml) i dag tidleg, så eg ønskjer motvillig mensen velkomen i løpet av dagen. Nysgjerrig på kva kroppen min har holdt på med ettersom eg har hatt så mange nye symptom denne syklusen (‘menssmerter’ sidan EL og mykje svimmelheit), men får ta det som ein del av det å bli meir kjent med eigen kropp. 

Håpar og trur symptoma dine er teikn på graviditet, @MiaBello, særleg med den fine tempen du hadde i dag! 😃
 

 

F9E9E76C-577D-4627-9331-1AC68F3725F7.jpeg

Hei alle sammen.

Dere har vært en fantastisk heiagjeng. Jeg var regelrett livredd for å teste. Men symptomene talte for seg og i ettermiddag våget jeg meg til å teste til tross. 13 DPO, kun 3 timers tid siden jeg hadde vært på toalettet sist men. Kom tydelig strek med en gang og svei også av en digital.

 

Helt skjelven og varm etterpå.  Heelighet , jeg er GRAVID!!!! håper mange mange av dere følger med etterpå.  Spennende tider. Heier på dere alle sammen. 

 

Og igjen, takk for all støtte.

20210301_165451.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

MiaBello skrev (6 timer siden):

 

 

 

Hei alle sammen.

Dere har vært en fantastisk heiagjeng. Jeg var regelrett livredd for å teste. Men symptomene talte for seg og i ettermiddag våget jeg meg til å teste til tross. 13 DPO, kun 3 timers tid siden jeg hadde vært på toalettet sist men. Kom tydelig strek med en gang og svei også av en digital.

 

Helt skjelven og varm etterpå.  Heelighet , jeg er GRAVID!!!! håper mange mange av dere følger med etterpå.  Spennende tider. Heier på dere alle sammen. 

 

Og igjen, takk for all støtte.

20210301_165451.jpg

Jaaaa!! Gratulerer så masse! ❤️❤️❤️

Og velkommen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...