Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Skal holde deg oppdatert etterhvert som jeg får litt mer data, @bittelillebolla 😊

Ja, må bare prøve litt og se hva jeg syns. Syns jo i utgangspunktet vaginal temping er mest komfortabelt, og kan jo hende det termometeret er fint til det..? 🤔

Må nesten prøve det en stund til før jeg bestemmer meg for hva jeg syns om termometeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atticmess skrev (2 timer siden):

Skal holde deg oppdatert etterhvert som jeg får litt mer data, @bittelillebolla 😊

Ja, må bare prøve litt og se hva jeg syns. Syns jo i utgangspunktet vaginal temping er mest komfortabelt, og kan jo hende det termometeret er fint til det..? 🤔

Må nesten prøve det en stund til før jeg bestemmer meg for hva jeg syns om termometeret.

Det tror jeg absolutt! Det virker til å ha den perfekte formen for det. Ikke så lang tupp, så vil anta at de har designet det med tanke på vaginaltemping egentlig. Men det står jo at det fint kan brukes til begge.  :) Blir spennende å se hva du tenker etter hvert! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

I går kveld mens jeg satt i sofaen og slappet av og også etter jeg hadde lagt meg, opplevde jeg en merkelig følelse i livmorområdet. Ulikt menssmerter , mer lik kynnere (vet jo at det ikke er kynnere, men litt for å definere opplevelsen). Kjente det igjen litt etter mine tre tidligere svangerskap. Sentrert rundt livmorområdet.   Trykkende,  krampeaktig av og på følelse. Ikke vondt men mer ubehagelig.  

Leste deretter om "implementation pain pregnant", og kjenner igjen det jeg leser om.

 

Og brått er temp på vei opp igjen når jeg våknet for å tempe.  I tillegg til sensitive bryst samt masse luft i magen, haha... 

Jeg venter til IKM med å teste, har jeg bestemt meg for. Men uansett gøy med disse erfaringene.  Dumt få falske forhåpninger kanskje men ...

Screenshot_20210227-075524_FF App.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens temp 🌡 Litt meir håpefull pga høgre temp i dag, sjølv om testen var negativ. Eg har kun vanlege test-strips frå rfsu (25 mIU/ml sensitivitet), så det er vel ikkje så veldig rart om dei ikkje slår ut før IKM (eller?) 🤞🏼Får kanskje innom apoteket for å kjøpe ein meir sensitiv utgåve i dag. Anbefalingar?

DBEF345F-E151-4D03-93E6-2036931F7751.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende symptomer @MiaBello! Når er IKM? Både tempen og symptomene lover godt 🤞

Og spennende temp @rabarbrafrø, håper dette er et tegn 🤞 Ville kjøpt tidlig test fra cøearblue, og både den med strek og ukesindikator, slik jeg har forstått det er disse sensitive 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo spennende her inne nå! Jeg syns du er rå som venter med testingen MiaBello når du faktisk kan få et svar nå 🙈🙈

Og nydelig temp rabarbrafrø! Jeg ville også gått for en CB-test nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utålmodig og frustrert som jeg, har jeg gått til innkjøp av litt lesestoff. 🙈 Håper det står noe i disse bøkene som kan hjelpe kroppen i gang etter p.pilleslutt. Etter to sykluser på henholdsvis 52 og 61!! dager, føles det bra å kunne gjøre noe, selv om kroppen min tydeligvis har tatt seg en ufortjent ferie som jeg ikke har innvilget!  

Rop ut om noen har noen anbefalinger i samme gate. Hungrer etter mer tips og kunnskap om dette. 🙂

IMG_6445.thumb.JPG.56341205d441db01a8da4b1ac716210c.JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Rop ut om noen har noen anbefalinger i samme gate. Hungrer etter mer tips og kunnskap om dette. 

Du føler kanskje at det er litt for tidlig i prøvingen din til å ta kontakt med privat gynekolog? Det kan jeg i så fall forstå. Jeg ville derfor i ditt tilfelle gått for urter. Utrolig mange som har fått mer normallengde syklus av dette. Så min anbefaling er å ta donq quai før EL og wild yam etter EL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (3 timer siden):

Utålmodig og frustrert som jeg, har jeg gått til innkjøp av litt lesestoff. 🙈 Håper det står noe i disse bøkene som kan hjelpe kroppen i gang etter p.pilleslutt. Etter to sykluser på henholdsvis 52 og 61!! dager, føles det bra å kunne gjøre noe, selv om kroppen min tydeligvis har tatt seg en ufortjent ferie som jeg ikke har innvilget!  

Rop ut om noen har noen anbefalinger i samme gate. Hungrer etter mer tips og kunnskap om dette. 🙂

IMG_6445.thumb.JPG.56341205d441db01a8da4b1ac716210c.JPG

Selv god erfaring med salvie te. Drikker det mellom mens og eggløsning og har erfart at det fikk ned dagene av folikkelfasen.  Fikk tidligere eggløsning , og stabiliserte seg. Det var i allefall min erfaring.

Så ville kanskje prøvd salvie te (1 - 2 kopper) og samtidig tempet for å finne evt EL ? Stoppe når eggløsning inntreffer.

Jeg har brukt bio bidronninggele fram til eggløsning og wild jam fra 3 dpo når jeg er sikker på at el har inntruffet. 

Føler at disse grepene mine i allfall har stabilisert syklusen min veldig. 

Videre troen på et godt balansert kosthold.

Egg, avokado, omega 3 fettsyrer,  godt med nøtter, frø, grønnsaker og frukt. Og nok vann. 

Om ikke annet er der veldig godt for kroppen , får en i balanse. 

Håper det var noen tips om ikke annet. Masse lykke til ♡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (19 timer siden):

Forstår deg godt, @bittelillebolla. Har dessverre ingen gode tips, men del gjerne litt av kunnskapen du opparbeider deg! Håper du finner nyttige og gode tips 😊

Jeg håper det kommer noe godt ut av å lese de :) Sier ifra om jeg finner noe spennende. :fnise:

Amatariel skrev (17 timer siden):

Du føler kanskje at det er litt for tidlig i prøvingen din til å ta kontakt med privat gynekolog? Det kan jeg i så fall forstå. Jeg ville derfor i ditt tilfelle gått for urter. Utrolig mange som har fått mer normallengde syklus av dette. Så min anbefaling er å ta donq quai før EL og wild yam etter EL. 

Ja, jeg føler det er litt tidlig med gynekolog. Men om det ikke stabiliserer seg snart, så tror jeg at jeg faktisk kommer til å vurdere det. :) Synes det verste er å ikke vite hva som skjer, og bare vente og vente. Urter kan jeg prøve! Det kan vel hvert fall ikke skade noe særlig. Så spennende å høre at mange har hatt god effekt av det! Takk for tipset! :) 

MiaBello skrev (16 timer siden):

Selv god erfaring med salvie te. Drikker det mellom mens og eggløsning og har erfart at det fikk ned dagene av folikkelfasen.  Fikk tidligere eggløsning , og stabiliserte seg. Det var i allefall min erfaring.

Så ville kanskje prøvd salvie te (1 - 2 kopper) og samtidig tempet for å finne evt EL ? Stoppe når eggløsning inntreffer.

Jeg har brukt bio bidronninggele fram til eggløsning og wild jam fra 3 dpo når jeg er sikker på at el har inntruffet. 

Føler at disse grepene mine i allfall har stabilisert syklusen min veldig. 

Videre troen på et godt balansert kosthold.

Egg, avokado, omega 3 fettsyrer,  godt med nøtter, frø, grønnsaker og frukt. Og nok vann. 

Om ikke annet er der veldig godt for kroppen , får en i balanse. 

Håper det var noen tips om ikke annet. Masse lykke til ♡

Tusen takk for mange fine tips! :) 

Jeg har lagt om kostholdet en del de siste månedene. Spiser mye grønt og drikker bare vann, og tar D vitamin tilskudd. Har også kuttet ut alt med koffein, og drikker bare ett glass pepsi max på lørdag. I tillegg spiser jeg nesten bare fullkornprodukter, og magre alternativer til pålegg. :) Jeg har også begynt å spise mer fisk og nøtter enn jeg gjorde før, men kunne nok økt det enda litt mer. Tror umettet fett kanskje er det jeg får i meg litt lite av. Jeg leste at de med PCOS kunne få mer stabil syklus om det gikk ned 5% av kroppsvekten sin. Så for sikkerhetsskyld har jeg gjort det også. 🙈 Planen er å gå ned ca 2,5 kilo til, men der må jeg gi meg. Var i utgangspunktet ikke overvektig, og ønsker ikke å ta av for mye heller. 

Høres veldig interessant ut med salvie te og bidronninggele. Jeg skal absolutt ta en titt på det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL-test i dag, så da slapp/slipper vel mest sannsynlig egget enten i går eller i dag. Har lagt inn aksjer i massevis, så nå får vi bare vente og se...

 

3D6B3302-6414-4335-B1F7-3C085C4FA0B3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende @Lorieen😁 Synes det allerede ser ut til at temperaturen er på vei oppover. Håper det går veien for deg denne gangen. 🌱

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja blir gøy å følge med på stigningen din Lorieen! 😁 Og så håper jeg og joine deg ut i dpo-land uti uka 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo.


Våknet i dag tidlig av at jeg kaldsvettet ved 06.30 tiden. Klam og våt i huden.. og jeg er hun som bruker å fryse. Alltid! Spurte mannen og han hadde ikke svettet, og han er den av oss som bruker å være varm på natta..

Var også skrubbsulten og uggen - jeg er så og si aldri sulten på morgenen.
Tempen stabil... 36.8 som i går.
Men tenker at svetting kanskje hadde fått tempen ned? At den kunne vært høyere. Svette har jo som hensikt å regulere temperaturen ned.. noen innspill? Formem ble bedre så snart jeg fikk i meg en brødskive :).

 

Dagen videre ok.

Endel ubehag i venstre lyske ved bevegelse bare. Og litt øm i magen. Spennende framover.  Veksler mellom optimisme og pessimisme fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man vare gravid til tross for jevn "lav" kurve så sant den ligger over coverline ? Litt opp og ned.Sikkert teit spørsmål,  men hadde forventet stigning , så nå er jeg pessimist denne mnd til tross for enkelte kroppslige symptomer. Og jeg er jo attpåtil så gæren at jeg er innstilt på å vente med å teste til IKM 🤣🙈😝

Endret av MiaBello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spanande teikn, @MiaBello! Kryssar fingrane for at testen din blir positiv om nokre dagar 😊 Basert på alle kurvene som ligg lagra i Fertility Friend-arkivet, så ser det ikkje ut til at ein MÅ ha stigning for å vere gravid. 
 

Temperaturen min ligg også stabilt rundt 36,9, men i dag har eg hatt meir typiske menssmerter, i tillegg til at humøret svinger veldig, slik det alltid gjer for meg når progesteron-nivået går opp eller ned. Så eg forventar låg temperatur og mens på IKM i morgon... Skal for sikkerheits skuld ta ein tidleg-test før jobb i morgon (har arbeidsoppgåver ein bør unngå som gravid), så har ikkje forkasta håpet 100% :) 

Endret av rabarbrafrø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (14 timer siden):

Kan man vare gravid til tross for jevn "lav" kurve så sant den ligger over coverline ? Litt opp og ned.Sikkert teit spørsmål,  men hadde forventet stigning , så nå er jeg pessimist denne mnd til tross for enkelte kroppslige symptomer. Og jeg er jo attpåtil så gæren at jeg er innstilt på å vente med å teste til IKM 🤣🙈😝

Kan absolutt være gravid ja! Jeg var det en gang der tempen gikk under CL også. En chart kan oppføre seg rart, men jeg syns uansett din høres veldig bra ut! Så speeent! Hvordan ser charten ut i dag? Og når er IKM?

rabarbrafrø skrev (14 timer siden):

Temperaturen min ligg også stabilt rundt 36,9, men i dag har eg hatt meir typiske menssmerter, i tillegg til at humøret svinger veldig, slik det alltid gjer for meg når progesteron-nivået går opp eller ned. Så eg forventar låg temperatur og mens på IKM i morgon... Skal for sikkerheits skuld ta ein tidleg-test før jobb i morgon (har arbeidsoppgåver ein bør unngå som gravid), så har ikkje forkasta håpet 100% :) 

Også veldig spent på din temp i dag!! Og testen også selvfølgelig 🤞

Jeg er ikke sånn superfornøy med min temp. Hvis man ser sammenligningene med de to siste (som var veldig bra) syklusene, så er dagens litt høy nå for å kunne få EL. Føler jeg. Sett i samsvar med at EL-testen i går var pur negativ. Men skal ikke gi opp håpet om tidlig EL før jeg har vært hos gynekologen og faktisk SETT på egget, som jeg skal gjøre i formiddag. Håper både temp og test tar litt feil og at EL er rett rundt hjørnet 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Kan absolutt være gravid ja! Jeg var det en gang der tempen gikk under CL også. En chart kan oppføre seg rart, men jeg syns uansett din høres veldig bra ut! Så speeent! Hvordan ser charten ut i dag? Og når er IKM?

Også veldig spent på din temp i dag!! Og testen også selvfølgelig 🤞

Jeg er ikke sånn superfornøy med min temp. Hvis man ser sammenligningene med de to siste (som var veldig bra) syklusene, så er dagens litt høy nå for å kunne få EL. Føler jeg. Sett i samsvar med at EL-testen i går var pur negativ. Men skal ikke gi opp håpet om tidlig EL før jeg har vært hos gynekologen og faktisk SETT på egget, som jeg skal gjøre i formiddag. Håper både temp og test tar litt feil og at EL er rett rundt hjørnet 🤞

Hei, 

Temp øker.. hehe.

Men våkner av at jeg er svett og klam fra kl 06.. og sulten (er normalt aldri sulten om morgenen). Skikkelig sug i magen, følte meg nesten syk. Til jeg fikk i meg litt banan 

IKM onsdag, da er jeg 15 dpo.... evt i morgen 14 dpo... litt ulikt fra mnd til mnd. Føler meg fin i formen så langt i dag. Endel murring og ubehag i magen i går kveld  + ligamentsmerter/ lyskestrekk venstre side . Kjenner det er noe i venstre side nå også , men ikke vondt.  Men er jo tidlig på dagen og blir en mye roligere dag i dag enn i går, i går var det skitur på fjellet med barna 😉

Skunnel tid. Våger ikke teste.  Er så redd for å bli så skuffet. 😞 så da bare strekker jeg ut tiden...

Screenshot_20210301-083842_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart spørsmål kanskje, men det finnes så mange gode tips og erfaringer her. Ofte ting jeg gjerne vil lese flere ganger eller gå tilbake og sammenlikne. Er det noen som vet om det er mulig å lagre innlegg som blir skrevet i tråden? Så slipper en å bla seg frem og tilbake hver gang 🤔

--- 
Leste ikke innlegget ditt @MiaBello før jeg postet! Men Wow, dette ser da veldig lovende ut :duskedame:Spennende!

Endret av Snølilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...