Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Oi ja den var skikkelig jevn Lorieen! Pleier du å ha det? Har du noe overlaychart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (32 minutter siden):

Ja håper det... men se så "jevn" den generelt er. At den var en del høyere enn vanlig før EL, og når den nå er litt lavere enn vanlig etter EL, så blir den FOR jevn. Syns jeg.

Ser den, har ikke hatt dippen før en denne gangen..? 

Jeg håper det ikke har noe og si og at kroppen bare har bestemt seg for å prøve noe annet for at spiren skal sitte denne gangen 🤞

 

Veldig fin chart @Lorieen 😊 Jeg har sett en del ekaempelcharter hos FF som har vært slik, både gravid og ikke-gravid charter. Håper dette føyer seg i rekken med gravidcharter 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 minutter siden):

Oi ja den var skikkelig jevn Lorieen! Pleier du å ha det? Har du noe overlaychart?

Her er overlay.

CAEEFDE9-E4E7-4934-B23B-3D0F009CE4D3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hva som skjer her? 😂 Jeg fikk altså nedgang i temperatur i dag til tross for at jeg fikk så sterk EL test på onsdag og et bittelite hopp i går. Men i dag har det gått litt ned igjen! 😳🙄

Har ikke kroppen min klart å slippe egget tro? Jeg er ikke særlig flink til å ha is i magen hehe 😅🙄

Screenshot_20210305-093951_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (5 minutter siden):

Kan noen forklare hva som skjer her? 😂 Jeg fikk altså nedgang i temperatur i dag til tross for at jeg fikk så sterk EL test på onsdag og et bittelite hopp i går. Men i dag har det gått litt ned igjen! 😳🙄

Har ikke kroppen min klart å slippe egget tro? Jeg er ikke særlig flink til å ha is i magen hehe 😅🙄

Screenshot_20210305-093951_FF App.jpg

Det er for få temper her til at det går an å si noe om charten din, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Det er for få temper her til at det går an å si noe om charten din, dessverre. 

Jaa tenkte det. Jeg startet temping veldig seint for å bli vant til det rett og slett 😅 men jeg ser at flere har en liten nedgang før tempen går opp så jeg får bare følge med og være litt mer usikker denne PP 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (22 minutter siden):

Har ikke kroppen min klart å slippe egget tro? Jeg er ikke særlig flink til å ha is i magen hehe 😅🙄

 

You and me both! 😆 Men ja, som Lorieen sier så er det for lite data her... er ikke sikkert det er rart at den gikk pittelitt ned nå. Viktigste er at den øker etterhvert her, så blir interessant å se i dagene fremover! Annen årsak kan være at du ikke har EL før i dag. Det er ikke uvanlig å ha EL først dagen etter negativ EL-test (har jeg hatt flere ganger), og hvis du ikke har EL før i dag så vil det ta enda litt tid før tempen stiger.

Interessant å se overlayen din @Lorieen! Ser jo at du har en tendens til å ha veldig jevne temper første halvdel av dpo-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (39 minutter siden):

You and me both! 😆 Men ja, som Lorieen sier så er det for lite data her... er ikke sikkert det er rart at den gikk pittelitt ned nå. Viktigste er at den øker etterhvert her, så blir interessant å se i dagene fremover! Annen årsak kan være at du ikke har EL før i dag. Det er ikke uvanlig å ha EL først dagen etter negativ EL-test (har jeg hatt flere ganger), og hvis du ikke har EL før i dag så vil det ta enda litt tid før tempen stiger.

Interessant å se overlayen din @Lorieen! Ser jo at du har en tendens til å ha veldig jevne temper første halvdel av dpo-land.

Dette med tålmodighet og is i magen er virkelig ikke for de sarte altså 😂 

Jeg har faktisk veldig få symptomer på EL i dag sammenlignet med onsdag kveld og nesten hele gårsdagen (med unntak av ømme pupper), så jeg mistenker at eggløsning faktisk har vært eller at folikkelen har sprukket, men det kan godt være som du sier at eggløsning først er i dag. Det får jeg eventuelt kanskje se i morgen eller i dagene fremover 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det ble heldigvis høy temp i dag. Jeg kjenner det er noen kilo som løfter seg av skuldrene da. Jeg klarer liksom ikke TRO ordentlig på at jeg har hatt EL før tempen blir høy. Teit, når jeg både tok EL-test og ovitrelle. Jeg måtte dog teste i dag om FF klarte å sette kryss av seg selv:

cd18.JPG.477c422489a71a7384a434979e8a9c64.JPG

Det klarte den ikke. Så jeg forsøkte å sette inn en lignende temp i morgen. Da setter den striplet kryss på CD16. Sånn tempemessig så er det kanskje slik det ser ut ja... Men med tanke på at jeg tok ovitrelle på CD13-kvelden så må jeg bare tro at EL skjedde senest innen CD15. Er dere ikke enig i det..? Vanskelig når jeg ikke kjente NOE på kroppen denne gangen. Sist syklus hadde jeg klare murringer et døgn etter ovitrelle. Så jeg har overridet charten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF har satt prikkete kryss på meg 3. mars. Denne dagen merket jeg CM til creamy, men det var fordi jeg synes det var mindre strekk i det i forhold til søndagen før. ca 2 cm. Kan ha vært fertilt, for jeg er ikke helt stødig på bedømmingene der. 😅Om jeg setter E der, så setter FF solid kryss. Likevel tror jeg ikke på FF nå. Synes temperaturen er forholdsvis lav i forhold til hvordan forrige syklus var.  Riktignok var jeg en treg klatrer da, men nå står den jo forståvidt helt stille uten å klarte. I tillegg til at den ikke er så mye høyere enn den har vært tidligere i syklusen.  Jeg håper tempen enten går opp i morgen, eller ned igjen. Hater jojo temper, og falskt håp om at kroppen endelig har skjønt det. Hva tror dere? Er det mulig at jeg faktisk hadde EL 3. mars? Jeg har virkelig liten tro på det. 🤪 

43AF59D5-094F-45CD-BE7D-4779DFF9BC7D.thumb.jpeg.c048bdb56d4bb2b55980417c364d9a3a.jpeg

Frustrerende med alle kroppens signaler også. Enten synes jeg den kan holde frem, eller gi meg EL! Ikke sende slike forvirrende signaler. 🙈 Sikkert hormonene som er all over the place. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig temp @Amatariel! 🤩 Tror du kan føle deg trygg på at EL var CD 15. Du pleier jo å ha en lav temp på 1DPO med ovitrelle, så hadde nok regnet med at det slapp innen 36 timer også denne gangen. 🙂 Så spennende tid fremover for deg. 🙏🏻 Håper så at spiren sitter nå, og at du får gå gravid sammen med søsteren din, får 2021 babyen du ønsker deg, og havner i samme termingruppe som Niny. Hadde vært perfekt! Også at det ble en liten gutt, slik at jeg får rett, og det blir symmetri i søskenflokken. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 40 og ingen tegn til EL, regner med jeg må vente til midten av April om den kommer likt som forrige syklus. Føles ikke som vi prøver engang når det går så lang tid mellom hver gang. Orker ikke være så nøye på tempinga heller, men følger med nok til at jeg klarer fange opp EL. 

Hvor lang tid tok det å få hjelp for dere som har kontaktet gynekolog? Ønsker meg veldig termin i juni/juli/august 2022 om det ikke klaffer før. Så vil gjerne komme gang med hjelp sånn at det er større mulighet for å bli gravid i løpet av høsten. Men føler samtidig at det er litt for tidlig å ta kontakt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bittelillebolla skrev (1 time siden):

FF har satt prikkete kryss på meg 3. mars. Denne dagen merket jeg CM til creamy, men det var fordi jeg synes det var mindre strekk i det i forhold til søndagen før. ca 2 cm. Kan ha vært fertilt, for jeg er ikke helt stødig på bedømmingene der. 😅Om jeg setter E der, så setter FF solid kryss. Likevel tror jeg ikke på FF nå. Synes temperaturen er forholdsvis lav i forhold til hvordan forrige syklus var.  Riktignok var jeg en treg klatrer da, men nå står den jo forståvidt helt stille uten å klarte. I tillegg til at den ikke er så mye høyere enn den har vært tidligere i syklusen.  Jeg håper tempen enten går opp i morgen, eller ned igjen. Hater jojo temper, og falskt håp om at kroppen endelig har skjønt det. Hva tror dere? Er det mulig at jeg faktisk hadde EL 3. mars? Jeg har virkelig liten tro på det. 🤪 

Frustrerende med alle kroppens signaler også. Enten synes jeg den kan holde frem, eller gi meg EL! Ikke sende slike forvirrende signaler. 🙈 Sikkert hormonene som er all over the place. 

Har du forsøkt å sette en lignede eller høyere temp i morgen, bare for å sjekke hva som skjer da? Flytter EL seg? Heltrukket linje? Pr. nå så er i alle fall FF usikker, og det stemmer jo bra med at du ikke tror EL skjedde på onsdag.

bittelillebolla skrev (55 minutter siden):

Nydelig temp @Amatariel! 🤩 Tror du kan føle deg trygg på at EL var CD 15. Du pleier jo å ha en lav temp på 1DPO med ovitrelle, så hadde nok regnet med at det slapp innen 36 timer også denne gangen. 🙂 Så spennende tid fremover for deg. 🙏🏻 Håper så at spiren sitter nå, og at du får gå gravid sammen med søsteren din, får 2021 babyen du ønsker deg, og havner i samme termingruppe som Niny. Hadde vært perfekt! Også at det ble en liten gutt, slik at jeg får rett, og det blir symmetri i søskenflokken. 😂

Puh, ja jeg ble så lettet i dag. Taaakk for lykkeønskene! Om jeg får alt dette her som du nå lister opp så skal jeg aldri spørre om noe igjen!  🙏🏻

My_Lady skrev (28 minutter siden):

CD 40 og ingen tegn til EL, regner med jeg må vente til midten av April om den kommer likt som forrige syklus. Føles ikke som vi prøver engang når det går så lang tid mellom hver gang. Orker ikke være så nøye på tempinga heller, men følger med nok til at jeg klarer fange opp EL. 

Hvor lang tid tok det å få hjelp for dere som har kontaktet gynekolog? Ønsker meg veldig termin i juni/juli/august 2022 om det ikke klaffer før. Så vil gjerne komme gang med hjelp sånn at det er større mulighet for å bli gravid i løpet av høsten. Men føler samtidig at det er litt for tidlig å ta kontakt nå. 

Føler med det, sånn var mitt første år som prøver :troest: Nesten aldri EL og laange sykluser. Mitt forløp var slik at jeg tok kontakt med privat gynekolog før det var gått et halvt år. Fikk medisin for å sette i gang EL, men det fungerte ikke. Etter ett år ble jeg henvist via fastlegen min og jeg dro til Medicus. Fikk melding om time hos dem ca. 1 uke etter henvisning ble sendt, og timen var allerede uken etter. Der fikk jeg riktig medisin og EL kom med det samme - og jeg ble gravid på den. Virkelig en solskinnshistorie når det gjelder første måte med fertilitetshjelp. Men det året før var utrolig tungt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo. Jeg er litt forundret over den ekstremt jevne temperaturen min denne lutealfasen. Lurer på om det er et dårlig tegn eller et godt tegn.DA424815-A9F1-4301-A0A6-9B9791B5F715.thumb.jpeg.e67e61e5784aab98123df9f9d2f20694.jpeg

 

DE972504-3EF9-4882-B61A-35FD976E28E1.jpeg

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt ja Lorieen! Satser helt klart på at det er et godt tegn! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (7 timer siden):

Har du forsøkt å sette en lignede eller høyere temp i morgen, bare for å sjekke hva som skjer da? Flytter EL seg? Heltrukket linje? Pr. nå så er i alle fall FF usikker, og det stemmer jo bra med at du ikke tror EL skjedde på onsdag.  

Uansett hvor høy tempen blir fremover er det fortsatt prikket linje og EL 3. mars. 🧐 Eneste endringen som skjer er om tempen går under «coverline» da forsvinner EL datoen. 🙂 Jeg får bare vente og se. Hadde vært en lettelse om syklusene ble kortere av seg selv. Vet du at hadde slike lange sykluser da du sluttet på hormonprevensjon som førstegangs prøver, og at du ble gravid med medisiner. Men forble syklusene dine lange også etter svangerskapene dine, eller fikk du noen gang korte «etter boka» sykluser etter hvert? 🙂 Ønsket meg ca 28 dagers syklus sååååå inderlig! 

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist syklus lå min temp ganske lavt rett etter el og i noen dager, før den så steg igjen til et mer typisk etter el-nivå, kanskje du opplever noe liknende her @bittelillebolla ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Vet du at hadde slike lange sykluser da du sluttet på hormonprevensjon som førstegangs prøver, og at du ble gravid med medisiner. Men forble syklusene dine lange også etter svangerskapene dine, eller fikk du noen gang korte «etter boka» sykluser etter hvert? 🙂 Ønsket meg ca 28 dagers syklus sååååå inderlig! 

Etter at jeg fikk metformin første gangen, så ble jeg aldri prøver igjen uten dem. Startet på pp1 med det hver gang jeg ble prøver på nytt barn og syklusene mine holdt seg "stabilt" mellom 30-40 dager. Stor forbedring fra det året der alt var koko. Men nå på prøvingen på sistemann så begynte jeg å kjenne på at jeg ikke har tid til å ha så lange sykluser. Og innimellom slo kroppen min til og ga meg tidlig EL, så jeg skjønte den kunne. Så veldig glad at jeg fikk letrozol i høst og at det har fungert så bra. Er nå på tredje syklusen på rad med EL innen CD15, så det er bare helt magisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det veldig spennende her😱 De tre siste dagene har grafen min vært tilnærmet lik som forrige syklus, da jeg fikk positiv graviditetstest. I morgen vil tempen enten gå ned og mensen komme, eller så blir det en økning. Håper så på sistnevnte😍

 

D001BA82-F62D-49B7-902E-572E4DAC2B74.png

Anonymkode: 449c9...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...