Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

:mynona:

Jeg er sjokkert! Tempen i dag viste at jeg faktisk har hatt EL på CD 24!!?! Jeg var så forberedt på en ny runde rundt 40 tallet, og bare håpet at jeg ikke skulle bikke 50. Er så ufattelig lettet! puh! Endret CM til E, fordi det jeg fant som var strekkbart må jo ha vært fertilt slim i og med at det var på eggløsningsdagen. I går kveld var brystene mine så utrolig såre, og steinharde! Det var så vondt at jeg svei av en g.test, for sikkerhetsskyld. :fnise: Den var negativ, og etter dagens temp så forstår jeg jo at det var på grunn av progesteron økning. 

IMG_6561.thumb.jpg.ac66b4b111a59e62e4e16913f157ff70.jpg

Atticmess skrev (10 timer siden):

Sist syklus lå min temp ganske lavt rett etter el og i noen dager, før den så steg igjen til et mer typisk etter el-nivå, kanskje du opplever noe liknende her @bittelillebolla ?

Hihi, du fikk helt rett! :nigo: Jeg visste ikke at slikt kunne skje, og trodde det måtte gå enten rett opp eller gravis opp. Tydelig har kroppene våre funnet ut at det går an å gjøre det på andre måter også. 😅 

Amatariel skrev (9 timer siden):

Etter at jeg fikk metformin første gangen, så ble jeg aldri prøver igjen uten dem. Startet på pp1 med det hver gang jeg ble prøver på nytt barn og syklusene mine holdt seg "stabilt" mellom 30-40 dager. Stor forbedring fra det året der alt var koko. Men nå på prøvingen på sistemann så begynte jeg å kjenne på at jeg ikke har tid til å ha så lange sykluser. Og innimellom slo kroppen min til og ga meg tidlig EL, så jeg skjønte den kunne. Så veldig glad at jeg fikk letrozol i høst og at det har fungert så bra. Er nå på tredje syklusen på rad med EL innen CD15, så det er bare helt magisk.

Så bra at du fikk medisiner som hjalp! Det er helt fantastisk at du har fått EL så tidlig de siste tre syklusene, det unner jeg deg virkelig. :klem: Sykluser rundt 30-40 er kanskje normen for deg uten medisiner da, om jeg forsto deg rett? Godt å vite hva som har fungert for andre, i tilfelle man skulle ha behov for lignende hjelp selv senere. :)  Man er jo ikke like selvsagt, men all kunnskap tenker jeg er lurt å ha i bagasjen. Så uendelig glad for at du deler av dine erfaringer og kunnskap rundt dette. Og for at du laget denne fine tråden,  som består av så mange fine mennesker. ❤️ Og tenk at jeg fikk EL på samme dag som deg og søsteren din. 🤩 Det er ekstra ekstra gøy!

Endret av bittelillebolla
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

I morgen blir det veldig spennende her😱 De tre siste dagene har grafen min vært tilnærmet lik som forrige syklus, da jeg fikk positiv graviditetstest. I morgen vil tempen enten gå ned og mensen komme, eller så blir det en økning. Håper så på sistnevnte😍

 

D001BA82-F62D-49B7-902E-572E4DAC2B74.png

Anonymkode: 449c9...4da

Oi, ja dette blir virkelig spennende! 😄 Håper at du får positiv test også denne gangen. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (57 minutter siden):

Oi, ja dette blir virkelig spennende! 😄 Håper at du får positiv test også denne gangen. 🤞

Takk for det😍 håper virkelig det jeg også!🤞🏻
Kroppen min avgir absolutt symptomer på at det kan være noe på gang, meeen det kan like gjerne være pms🤯 

Anonymkode: 449c9...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er jo helt sjukt gøy! Angrer ikke et sekund på at jeg starta med temping denne syklusen 😁 fikk temp på 37,06 i dag! Når hadde jeg EL da tro? Siden jeg fikk så høy økning i dag. Jeg tok tempen kl 7 (vanlig tid) og på nytt nå nettopp (sovet siden 0730) og da viste den 36,96 så den er fremdeles høy!

Altså, jeg forstår så godt hvorfor folk temper. Egentlig hadde jeg mest lyst å skrive i denne tråden rett etter jeg fikk resultatet av tempingen, fordi jeg føler at alle her er oppriktig interessert i hverandre! ❤👏 Men jeg sovna videre ettersom samboer og jeg lå til langt på natt og skravla 😅

Nå MÅ jeg jo hatt eggløsning? Men jeg er usikker nøyaktig hvilken dag siden tempen økte først i dag.

Screenshot_20210307-102517_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk rett @Amatariel, etter tempsetting i dag forandret FF eggløsningsdag til CD22, men den er jo tydeligvis usikker siden det nå er stiplet kryss 🙊
 

jeg tenker jo at det stemmer bedre ut fra eggløsningstester. Men jeg har også lest noe om at hvis man har flere dager med peak/LH-surge så kan egget slippe på første dagen også. LH er jo hormonet som skal til for å slippe egget, så hos noen så får man nok LH første dagen til at det slipper. Vet dere andre noe om dette? det blir sikkert litt lettere å tolke selve strekene neste syklus, da planlegger jeg å bruke Babyplan strimler og tolke selv (med sikkert noe hjelp fra KG😅


Mtp aksjeleggingen så kunne jeg jo heller ønske at eggløsning var CD20. Jeg tror jeg var litt for åpen med samboer om alle detaljer og at «nå gjelder det!!», for på CD21 fikk vi ikke til å fullføre. Det har aldri vært et problem tidligere, og stakkaren ble jo helt fra seg 😍🥰
jeg har derfor ikke ståltro på at spiren sitter denne syklusen. Men egentlig er jeg bare lykkelig for at jeg de siste to syklusene med temping ser at kroppen min faktisk fungerer lovlig greit og får eggløsning av seg selv! Skulle jo selvfølgelig ønske at eggløsning kom tidligere slik at vi fikk flere sjanser, men hvis det ikke klaffer etter noe tid så ser jeg jo at flere av dere har hatt effekt av medisiner mot dette :) 

jeg tror nok videre at jeg skal holde litt temping og eggløsningstester for meg selv, og ikke påføre samboer mer stress enn nødvendig 😅 kanskje jeg etterhvert må starte min egen prøverdagbok slik at jeg får luftet tankene mine med dere i stedet for! 🙉

2DF588FB-1566-4791-BD58-05C5019DEFF9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (6 minutter siden):

Okei, dette er jo helt sjukt gøy! Angrer ikke et sekund på at jeg starta med temping denne syklusen 😁 fikk temp på 37,06 i dag! Når hadde jeg EL da tro? Siden jeg fikk så høy økning i dag. Jeg tok tempen kl 7 (vanlig tid) og på nytt nå nettopp (sovet siden 0730) og da viste den 36,96 så den er fremdeles høy!

Altså, jeg forstår så godt hvorfor folk temper. Egentlig hadde jeg mest lyst å skrive i denne tråden rett etter jeg fikk resultatet av tempingen, fordi jeg føler at alle her er oppriktig interessert i hverandre! ❤👏 Men jeg sovna videre ettersom samboer og jeg lå til langt på natt og skravla 😅

Nå MÅ jeg jo hatt eggløsning? Men jeg er usikker nøyaktig hvilken dag siden tempen økte først i dag.

Screenshot_20210307-102517_Gallery.jpg

Juhu! :hoppendeglad: Kjempe gøy med slike spretthopp! Håper jeg får det en gang jeg også. Enn så lenge så virker det som jeg er en langsom klatrer. 😅 Jeg har ikke stålkontroll på charting, men jeg tror jeg ville regnet med at EL var på CD 27? 🤔 Jeg synes det ser veldig slik ut. EL pleier ofte å ligge i slike dumper, i tillegg til at tempen din gikk litt opp på CD28, før kjempefint hopp i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (59 minutter siden):

jeg tror nok videre at jeg skal holde litt temping og eggløsningstester for meg selv, og ikke påføre samboer mer stress enn nødvendig 😅 kanskje jeg etterhvert må starte min egen prøverdagbok slik at jeg får luftet tankene mine med dere i stedet for! 🙉

Jeg støtter denne! Si i fra så skal jeg titte innom 😄 Jeg kan varmt anbefale en dagbok her inne, man får virkelig en helt annen opplevelse og følelse av at man er sammen om dette med andre i lik situasjon. 

bittelillebolla skrev (55 minutter siden):

Juhu! :hoppendeglad: Kjempe gøy med slike spretthopp! Håper jeg får det en gang jeg også. Enn så lenge så virker det som jeg er en langsom klatrer. 😅 Jeg har ikke stålkontroll på charting, men jeg tror jeg ville regnet med at EL var på CD 27? 🤔 Jeg synes det ser veldig slik ut. EL pleier ofte å ligge i slike dumper, i tillegg til at tempen din gikk litt opp på CD28, før kjempefint hopp i dag! 

Ja, det var veldig uforventa og gøy at jeg fikk såpass høy økning 😄  Jeg har sett både flere av den typen, samt klatrere så begge deler virker ganske vanlig. Jeg er faktisk ganske usikker også, men hadde flest symptomer på CD25 og CD26, også fikk jeg jo sterk EL - test på CD 25 og jeg vet at egget da kan slippe alt fra 24 - 48 timer etter positiv test, så CD27 er nok ikke helt utenkelig 😁

EDIT: Jeg gikk tilbake til start for denne tråden, og da ser jeg at @Amatariel har skrevet: "Eggløsningen finner vanligvis sted dagen før temperaturen stiger, altså den siste dagen med lav temperatur." Da må jo eggløsning ha vært på CD27 😄 

Nå er jeg bare spent på hvor lang lutealfase jeg har, om jeg får mensen da! 

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I morgen blir det veldig spennende her😱 De tre siste dagene har grafen min vært tilnærmet lik som forrige syklus, da jeg fikk positiv graviditetstest. I morgen vil tempen enten gå ned og mensen komme, eller så blir det en økning. Håper så på sistnevnte😍

Anonymkode: 449c9...4da

Herregud - sååå spennende!!

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

:mynona:

Jeg er sjokkert! Tempen i dag viste at jeg faktisk har hatt EL på CD 24!!?! 

Så bra at du fikk medisiner som hjalp! Det er helt fantastisk at du har fått EL så tidlig de siste tre syklusene, det unner jeg deg virkelig. :klem: Sykluser rundt 30-40 er kanskje normen for deg uten medisiner da, om jeg forsto deg rett? Godt å vite hva som har fungert for andre, i tilfelle man skulle ha behov for lignende hjelp selv senere. :)  Man er jo ikke like selvsagt, men all kunnskap tenker jeg er lurt å ha i bagasjen. Så uendelig glad for at du deler av dine erfaringer og kunnskap rundt dette. Og for at du laget denne fine tråden,  som består av så mange fine mennesker. ❤️ Og tenk at jeg fikk EL på samme dag som deg og søsteren din. 🤩 Det er ekstra ekstra gøy!

Yeees! Herlig temp!! Det fortjener du så inderlig! Jeg har hatt EL så ufattelig mange ganger langt over CD20, så vet hvor deilig det er når det først skjer. Jeg måtte gå tilbake å se hvordan syklusene mine var i fjor på denne tiden. Jeg begynte ikke på noen medisiner før i mai, og syklusene før det var på 44, 40, 40, 54 og 29 dager.

Glad dere liker tråden her og deltar som dere gjør! 🥰 Den første kommentaren jeg fikk etter jeg opprettet denne og hadde skrevet innlegg var jo ikke akkurat superentusiastisk. Jeg bare tenkte ooookey :Knegg:

Lorieen skrev (2 timer siden):

8 dpo i dag og fremdeles veldig jevn temp. 

Dronninga av jevn temp ja!

Ms.Sommerfugl skrev (1 time siden):

Nå MÅ jeg jo hatt eggløsning? Men jeg er usikker nøyaktig hvilken dag siden tempen økte først i dag.

Ja du har garantert hatt EL! 😁 Spørsmålet er litt når det skjedde. Vet første øyekast på charten så ville jeg tippet på CD27, egentlig. At du kanskje hadde EL natt til den dagen. Jeg tror kanskje morgendagens temperatur hos deg vil gi noe svar. Du kan teste det allerede nå om du vil, hvis du taster inn en temp på morgendagens dato som er over 36,9 - flytter EL seg da, eller blir den værende på CD26? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Ja du har garantert hatt EL! 😁 Spørsmålet er litt når det skjedde. Vet første øyekast på charten så ville jeg tippet på CD27, egentlig. At du kanskje hadde EL natt til den dagen. Jeg tror kanskje morgendagens temperatur hos deg vil gi noe svar. Du kan teste det allerede nå om du vil, hvis du taster inn en temp på morgendagens dato som er over 36,9 - flytter EL seg da, eller blir den værende på CD26? 

Jippi!! 😁👏

Jeg får fortsatt opp streken på CD26 hvis jeg legger inn temp på 36,96 (også viser den "luteal line" markert med rødt). Tenker da FF at jeg hadde eggløsning på CD26? Det går jo også an at jeg hadde det natt til CD27. Uansett blir det veldig spennende å følge med i morgen!

Når pleier FF å sette kryss eventuelt? Er det når jeg har hatt den samme, høye temperaturen over noen dager? Den viser allerede 3 DPO nemlig, men det kan jo kanskje endre seg i løpet av de neste dagene. 

I DPO land er jeg uansett 😄 Så moro at vi er så likt selv om vi er i litt ulike lengder på syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Du fikk rett @Amatariel, etter tempsetting i dag forandret FF eggløsningsdag til CD22, men den er jo tydeligvis usikker siden det nå er stiplet kryss 🙊

Men jeg har også lest noe om at hvis man har flere dager med peak/LH-surge så kan egget slippe på første dagen også. LH er jo hormonet som skal til for å slippe egget, så hos noen så får man nok LH første dagen til at det slipper. Vet dere andre noe om dette?

Mtp aksjeleggingen så kunne jeg jo heller ønske at eggløsning var CD20. Jeg tror jeg var litt for åpen med samboer om alle detaljer og at «nå gjelder det!!», for på CD21 fikk vi ikke til å fullføre. Det har aldri vært et problem tidligere, og stakkaren ble jo helt fra seg 😍🥰

Ja charten din var ikke den enkleste å tolke, så kan forstå at FF er usikker. Det er ikke så vanlig at man har EL mens man har peak på test, særdeles sjeldent jeg har sett det faktisk. Jeg har lært at egget ikke slipper før LH er på vei ned, altså at testen har blitt negativ igjen. Men unntak kan nok helt klart skje. I desember hadde jeg positiv EL-test i FIRE dager, men FF satt faktisk EL til den fjerde og siste dagen der, se min chart fra da her.

Mtp. aksjer så vil jeg si dere har god odds! Husk at det ejakuleres 300 millioner sædceller hver gang, og når dere har hatt sex både CD19 og 20 så ligger det maange klare og bare ventet på EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (1 minutt siden):

Jippi!! 😁👏

Jeg får fortsatt opp streken på CD26 hvis jeg legger inn temp på 36,96 (også viser den "luteal line" markert med rødt). Tenker da FF at jeg hadde eggløsning på CD26? Det går jo også an at jeg hadde det natt til CD27. Uansett blir det veldig spennende å følge med i morgen!

Når pleier FF å sette kryss eventuelt? Er det når jeg har hatt den samme, høye temperaturen over noen dager? Den viser allerede 3 DPO nemlig, men det kan jo kanskje endre seg i løpet av de neste dagene. 

I DPO land er jeg uansett 😄 Så moro at vi er så likt selv om vi er i litt ulike lengder på syklus!

FF setter kryss på 3 dpo - altså må den ha tre høyere temper etter EL. I ditt tilfelle har den jo veldig få temper før EL, så den vil nok ikke klare å sette 100% korrekt. Men etter ut fra all tolkingen og erfaringen vi tilsammen har her inne så tror jeg vi kan si at du hadde EL på CD27. Men er ikke noe i veien for at det kan stå sånn altså. Bare husk det ved testing. Om du f.eks vil tidligteste så kan det hende at du er en halv dag kortere enn du beregner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Ja charten din var ikke den enkleste å tolke, så kan forstå at FF er usikker. Det er ikke så vanlig at man har EL mens man har peak på test, særdeles sjeldent jeg har sett det faktisk. Jeg har lært at egget ikke slipper før LH er på vei ned, altså at testen har blitt negativ igjen. Men unntak kan nok helt klart skje. I desember hadde jeg positiv EL-test i FIRE dager, men FF satt faktisk EL til den fjerde og siste dagen der, se min chart fra da her.

Mtp. aksjer så vil jeg si dere har god odds! Husk at det ejakuleres 300 millioner sædceller hver gang, og når dere har hatt sex både CD19 og 20 så ligger det maange klare og bare ventet på EL.

Ååå så jeg håper soldatene var utholdende og ventet på egget!! 🙉

jeg liker forøvrig DPO-land mye mye bedre enn tiden før EL. Liker ikke helt den mentaliteten det er å lete og lete etter eggløsning. Var nok noe spesielt denne runden når jeg fikk høy fertilitet så mange dager på rad, men plutselig så var den heldigvis på peak! Og nå i DPO-land så senker skuldrene seg litt og jeg kan bare håpe på at det klaffet denne gangen. Tror også det hjelper at jeg ser at kroppen klarer å slippe egget, det er mye dette jeg har vært stresset for tidligere :)  

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

FF setter kryss på 3 dpo - altså må den ha tre høyere temper etter EL. I ditt tilfelle har den jo veldig få temper før EL, så den vil nok ikke klare å sette 100% korrekt. Men etter ut fra all tolkingen og erfaringen vi tilsammen har her inne så tror jeg vi kan si at du hadde EL på CD27. Men er ikke noe i veien for at det kan stå sånn altså. Bare husk det ved testing. Om du f.eks vil tidligteste så kan det hende at du er en halv dag kortere enn du beregner.

Takk for svar! ❤️ Da satser jeg på at jeg kan teste neste mandag, da er jeg ca 10/11 DPO. 

Dersom jeg får mensen, så er temping virkelig gull verdt og noe jeg skal fortsette med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ganske rart at FF ikke klarer å sette EL selv med disse tempene her. Jeg syns jo de viser klart at EL har skjedd? 

8jm1BhX.jpg

Men den er tydeligvis veldig avhengig av å ha EL-tester der også..? Og det har jeg ikke lagt inn fordi jeg tok ovitrelle. Så da er det bra man har den erfaringen man har og kan override systemet litt. Jeg har satt EL på CD15 og er derfor 4 dpo i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (44 minutter siden):

Fortsatt ganske rart at FF ikke klarer å sette EL selv med disse tempene her. Jeg syns jo de viser klart at EL har skjedd? 

8jm1BhX.jpg

Men den er tydeligvis veldig avhengig av å ha EL-tester der også..? Og det har jeg ikke lagt inn fordi jeg tok ovitrelle. Så da er det bra man har den erfaringen man har og kan override systemet litt. Jeg har satt EL på CD15 og er derfor 4 dpo i dag.

Bare fire dager bak meg du da, håper så innmari at vi begge får positiv test ila. neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte nettopp at grunnen til økt temperatur, er på grunn av økt progesteron i kroppen! Det er jo ganske interessant 🤪

"Progesteron fører til at kroppstemperaturen øker med cirka 0,5 °C."

Fant det her: https://sml.snl.no/progesteron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (3 minutter siden):

Jeg lærte nettopp at grunnen til økt temperatur, er på grunn av økt progesteron i kroppen! Det er jo ganske interessant 🤪

"Progesteron fører til at kroppstemperaturen øker med cirka 0,5 °C."

Fant det her: https://sml.snl.no/progesteron

Jepp, det er sant! Derfor kan temping bli litt misvisende hvis man tar progesterontilskudd etter EL (mange gjør jo det). Eller, ikke misvisende, men om tempen er høy så er det jo ofte fordi man tar det tilkuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Fortsatt ganske rart at FF ikke klarer å sette EL selv med disse tempene her. Jeg syns jo de viser klart at EL har skjedd? 

8jm1BhX.jpg

Men den er tydeligvis veldig avhengig av å ha EL-tester der også..? Og det har jeg ikke lagt inn fordi jeg tok ovitrelle. Så da er det bra man har den erfaringen man har og kan override systemet litt. Jeg har satt EL på CD15 og er derfor 4 dpo i dag.

 Jeg har eggløsningsstrek i FF dagen etter jeg registrerte peak på EL - test, men det er jo spesielt å måtte ha med positiv el-test når temperaturen helt klart er så fin og høy. Kan du legge inn positiv el - test kun for å se om den registrerer noe? Du vet jo når du hadde eggløsning med tanke på ovitrelle, og økt temperatur. Ser jo uansett ut som tempen klatrer fint ❤️ og holder seg høyt.

Såå spennende tider! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...