Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (25 minutter siden):

9 DPO

Jeg måtte studere gravidchartene mine nærmere, og når jeg tar bort dem som er høyt og lavt og ikke gir noe mening, så er det faktisk èn som ligner veldig mye på den jeg har nå! Ble nesten overrasket over å se det selv. De neste dagene blir såå spennende! Please hold deg oppe temp 🙏

Her er altså min nåværende syklus, sammenlignet med den i 2014 da jeg ble gravid med mitt yngste barn (også på ovitrelle). Ikke så ulikt...!?

revJ2V5V5.svg

Omg sååå spennende! Den nåværende grafen ser veldig lik ut som den grønne ja🧐 Det blir noen spennende, kommende dager dette her🤞🏻 Håper så det er din tur nå❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blenda tidligtest i dag dpo 9. Vet det er tidlig, men ble allikavel skuffet! 😔 stirret og myste og vrei på den testen for å prøve å se antydning til strek 😂 Følelsene i prøveperioden altså! Helt kokelimonke 😅 Temperaturen er fortsatt høy og fin da. Kommer nok til å måtte ta en ny G-test mandags morgen før jobb, hvis ikke tanta har kommet til det. Håpet lever jo fortsatt 😅

FAB04C90-B013-4A6D-8DAE-A581D0F2AE87.png

Endret av nilci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen tankene, @nilci. De dagene fra 9 DPO og utover er absolutt de mest spennende, men også de hvor man kan få litt av en berg og dalbane følelsesmessig 🙈 Håper det bare var tidlig, og at du vil få en strek en av de neste dagene 🤞😊

 

Her driver tempen og klatrer oppover. Gleder meg egentlig til å se hvor temperaturen stabiliserer seg. 

20210313_074338.thumb.jpg.70c598b4da82c9b484aca5d168fad98f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Blenda tidligtest i dag dpo 9. Vet det er tidlig, men ble allikavel skuffet! 😔 stirret og myste og vrei på den testen for å prøve å se antydning til strek 😂 Følelsene i prøveperioden altså! Helt kokelimonke 😅 Temperaturen er fortsatt høy og fin da. Kommer nok til å måtte ta en ny G-test mandags morgen før jobb, hvis ikke tanta har kommet til det. Håpet lever jo fortsatt 😅

 

Oy yes, kjenner til den følelsen. Man blir SÅ skuffet over den blanke 9 dpo-testen, selv om man vet at det egentlig er for tidlig. Ingen test i morgen? Satser på to streker på mandag da!

Atticmess skrev (20 minutter siden):

Tempen og klatrer oppover. Gleder meg egentlig til å se hvor temperaturen stabiliserer seg. 

Fiiin klatretemp 😍

Her er min chart i dag, og nå er vi rett før å reise på en liten helgetur. Tar derfor ingen test i dag, men skal gjøre det i morgen kveld når vi kommer hjem. Men kanskje jeg får svaret i morgen tidlig... dersom tempen raser så vil jeg nok miste håpet :(

?i=10074998&

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende @Amatariel!! Og dere andre som ligger så likt i løypa. Vi er flere på 9/10 DPO. Jeg er selv 9 DPO i dag, og lurer på om jeg kjente noe rart i går. En slags liten, stikkende smerte som varte i et par sekunder. Det skjedde et par ganger. Kan man oppleve at man kjenner at egget fester seg? Jeg googlet festesmerte og fikk mangr som hadde opplevd slike stiklinger. Jeg har også lest at man øker utflod produksjon når man er gravid. Jeg blir nesten litt smågal av å tolke kroppens signaler, er det mensen eller et befruktet egg som fester seg?? 😂 jeg blir heller ikke klok på tempen. Har det noe å si for temperaturen at jeg har sovet med 2 dyner i natt?? Jeg er hjemme hos moren min og det er litt kaldere der så jeg sover derfor med to dyner 😂 men jeg fikk en god natts søvn da. Dette er virkelig verre enn å se en thriller, det er så spennende at jeg er den som sitter ytterst på setet og febrilsk biter negler 😳😂

 

Screenshot_20210313-091952_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Oy yes, kjenner til den følelsen. Man blir SÅ skuffet over den blanke 9 dpo-testen, selv om man vet at det egentlig er for tidlig. Ingen test i morgen? Satser på to streker på mandag da!

Mandag har jeg bare vanlig arbeidsdag. I morgen jobber jeg fra 08-22, så hvis den plutselig skulle bli positiv i morgen ville jeg synes det var veldig vanskelig å fullføre den lange arbeidsdagen. Tenkte derfor at det var best å vente til mandag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ms.Sommerfugl skrev (51 minutter siden):

Så spennende @Amatariel!! Og dere andre som ligger så likt i løypa. Vi er flere på 9/10 DPO. Jeg er selv 9 DPO i dag, og lurer på om jeg kjente noe rart i går. En slags liten, stikkende smerte som varte i et par sekunder. Det skjedde et par ganger. Kan man oppleve at man kjenner at egget fester seg? Jeg googlet festesmerte og fikk mangr som hadde opplevd slike stiklinger. Jeg har også lest at man øker utflod produksjon når man er gravid. Jeg blir nesten litt smågal av å tolke kroppens signaler, er det mensen eller et befruktet egg som fester seg?? 😂 jeg blir heller ikke klok på tempen. Har det noe å si for temperaturen at jeg har sovet med 2 dyner i natt?? Jeg er hjemme hos moren min og det er litt kaldere der så jeg sover derfor med to dyner 😂 men jeg fikk en god natts søvn da. Dette er virkelig verre enn å se en thriller, det er så spennende at jeg er den som sitter ytterst på setet og febrilsk biter negler 😳😂

 

Screenshot_20210313-091952_FF App.jpg

Jeg også har kjent en del sånne små stikninger og murringer osv. Jeg tror egentlig det er helt tilfeldig, men at den håpefulle hjernen min tenker at «NÅ fester egget seg!!» 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, nilci said:

Mandag har jeg bare vanlig arbeidsdag. I morgen jobber jeg fra 08-22, så hvis den plutselig skulle bli positiv i morgen ville jeg synes det var veldig vanskelig å fullføre den lange arbeidsdagen. Tenkte derfor at det var best å vente til mandag 😅

Lykke til alle sammen 🥳💞 skriver ikke så mye men følger med dere. Jeg er nå å enten venter på tr eller test🤩😅 Ooooy det var voldsom lange arbeidsdag

Endret av Cathrine 91
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå klarer jeg ikke lenger å sitte på sidelinjen og følge med på dere andre! Virker som dere er veldig flinke til å peppe hverandre! 
Jeg bruker egentlig Natural Cycle, men etter å ha sett at de fleste her inne bruker FF, så ville jeg også teste 🤗

Jeg er ikke helt enig med FF på når jeg hadde eggløsning og tror selv at jeg hadde det på mandagen, men jeg kan jo også ta feil. Hadde hvertfall kraftige eggløsningssmerter på søndagen og Natural Cycle hadde også spådd at eggløsningen skulle være på mandag. Men om jeg skal følge det FF sier så er jeg 4 dpo i dag! I går kveld rett før jeg sovnet kjentes det ut som at noen stakk meg med en tynn nål på venstresiden. Det varte i maks 2 sekunder men kom i små bølger i rundt 10 min. Jeg husker at jeg tenkte "nå festet egget seg, i morgen får jeg se festedipp i temperaturen". I dag tidlig så ser dere at jaggu fikk jeg en dipp også! Hele dagen i dag har jeg hatt mensmurringer og nå for ca 1 time siden har jeg begynt å spotte litt brun/rosa. Det er ikke mye spotting i det hele tatt og jeg hadde ikke sett det om jeg ikke titta etter det. Jeg bruker ikke å få menssmerter før dagen etter mens og smertene sitter som regel i korsryggen hos meg noe det ikke gjør nå. Jeg kan vel mer forklare smertene som et slags trykk, akkurat som om man er litt dårlig i magen? (🤣😅)

Hva tror dere? kan dette være at egget festet seg? Som tidligere nevnt holder jeg en finger på at jeg egentlig er 5 dpo i dag!

 

Jeg har ikke gått på prevensjon på 5 år, har fulgt min mens i 5 år og har regelmessig mens hver 31-32 dag.

Kurve.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligung skrev (4 timer siden):

Nå klarer jeg ikke lenger å sitte på sidelinjen og følge med på dere andre! Virker som dere er veldig flinke til å peppe hverandre! 
Jeg bruker egentlig Natural Cycle, men etter å ha sett at de fleste her inne bruker FF, så ville jeg også teste 🤗

Jeg er ikke helt enig med FF på når jeg hadde eggløsning og tror selv at jeg hadde det på mandagen, men jeg kan jo også ta feil. Hadde hvertfall kraftige eggløsningssmerter på søndagen og Natural Cycle hadde også spådd at eggløsningen skulle være på mandag. Men om jeg skal følge det FF sier så er jeg 4 dpo i dag! I går kveld rett før jeg sovnet kjentes det ut som at noen stakk meg med en tynn nål på venstresiden. Det varte i maks 2 sekunder men kom i små bølger i rundt 10 min. Jeg husker at jeg tenkte "nå festet egget seg, i morgen får jeg se festedipp i temperaturen". I dag tidlig så ser dere at jaggu fikk jeg en dipp også! Hele dagen i dag har jeg hatt mensmurringer og nå for ca 1 time siden har jeg begynt å spotte litt brun/rosa. Det er ikke mye spotting i det hele tatt og jeg hadde ikke sett det om jeg ikke titta etter det. Jeg bruker ikke å få menssmerter før dagen etter mens og smertene sitter som regel i korsryggen hos meg noe det ikke gjør nå. Jeg kan vel mer forklare smertene som et slags trykk, akkurat som om man er litt dårlig i magen? (🤣😅)

Hva tror dere? kan dette være at egget festet seg? Som tidligere nevnt holder jeg en finger på at jeg egentlig er 5 dpo i dag!

 

Jeg har ikke gått på prevensjon på 5 år, har fulgt min mens i 5 år og har regelmessig mens hver 31-32 dag.

Kurve.jpg

Jeg tenker at det er selvfølgelig mulig at EL var på mandag, men at kroppen ikke frigjorde hormoner før etter tempingen tirsdag, og at derfor tempen fløy opp på onsdag først 🤷🏻‍♀️😉 Isåfall tenker jeg seint på mandag, og at du da er 4,5 dpo idag 😅🙈

Symptomene derimot er spennende! Vi får bare se fremover 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) 

Så gøy at det er så mange som ligger likt i løypa nå. Blir utrolig spennende dager fremover! :) Det må jo bli noen positive tester nå! Håper så veldig for dere alle sammen. 🤞

Her er ståa den samme. Glad for at jeg har kommet meg til 10 DPO uten å få mensen, selv om spottingen ikke ser ut til å gi seg med det første her. Det merkelige er at temperaturen min holder seg ganske så fin. Jeg er jo egentlig superfornøyd med denne charter her. Korteste syklusen jeg har hatt siden pilleslutt, og tempen holder seg jevn og fin etter eggløsning. Og jeg er så ufattelig glad for at jeg fikk eggløsning på CD24!! Helt utrolig glad for det! :) Skulle bare så gjerne ønske at jeg ikke hadde all denne spottingen. Forrige syklus, begynte tempen sakte å krype nedover på 10 DPO, så at jeg i dag våknet med den høyeste tempen jeg har hatt denne gangen gjorde meg gledelig overrasket! :) Blir spennende å se i morgen om den raser nedover eller ikke. Har hatt en tendens til å ha litt korte lutealfaser, og bekymrer meg litt for at jeg produserer for lite progesteron. Synes midletidig at det egentlig ikke slik ut på charter min? 👀 Hva tenker dere? 

Nå krysser jeg bare fingrene for at jeg ikke får mensen før onsdag, slik at jeg får en lutealfase på 13 dager. :) Om jeg fikk bestemme selv, ville jeg helst hatt den på 14 dager men kroppen gjør jo som den vil uansett hva jeg vil, så jeg får nesten bare håpe at den vil spille litt på lag med meg fremover. :) 

IMG_6646.thumb.PNG.57afebfa78a3cbb97099eb07f1b04640.PNG
 

Edit
Jeg ser jo nå at chartene våre har noen likhetstrekk @Atticmess, hvert fall så langt. 🤪 Så spennende å se likheter med andre. Begge hadde den store dippen to dager før EL, og to jevne målinger rett etter EL. Jeg hadde på 2 og 3 DPO, men dine kom på 1 og 2 DPO! Blir spennende å se hvordan kurven din utvikler seg i dagene fremover. 👍🏻

Endret av bittelillebolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (3 timer siden):

Edit
Jeg ser jo nå at chartene våre har noen likhetstrekk @Atticmess, hvert fall så langt. 🤪 Så spennende å se likheter med andre. Begge hadde den store dippen to dager før EL, og to jevne målinger rett etter EL. Jeg hadde på 2 og 3 DPO, men dine kom på 1 og 2 DPO! Blir spennende å se hvordan kurven din utvikler seg i dagene fremover. 👍🏻

Sant det! Litt morsomt å se. Har hatt den dippen før el to sykluser på rad nå. Hvis det er typisk for oss så er vi jo litt heldige. Da kan jo tempingen både indikere at el kommer og at el har vært. Det hadde jeg likt hvertfall! Får ellers få signaler fra kroppen om at el er på vei/er her/har vært 🙈

Leste litt om det, og tror at det at tempen stiger sånn i rykk og napp heter trappeklatring. Var uansett normalt, og kan godt ta flere dager før den stiger igjen, og det beskriver jo egentlig godt min forrige graf, hvor tempen var flat 2-5 DPO. Så denne tempingen er absolutt interessant!

Og gratulerer med korteste syklusen og fin graf! Litt rart med spottingen kanskje, hadde dere vært aktive prøvere kunne man jo tippet festeblødning. Menmen, slimhinnene kan jo blø av andre grunner og 🤷‍♀️ Og jeg klarer ikke å lese utifra den grafen at du produserer for lite progresteron. Syns egentlig det seg veldig bra ut jeg 😁  Håper du får drømmelutealfasen din på 13/14 dager! 🤞

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd lignende? Hadde en dip i tempen, og trodde den skulle klatre oppover og gi meg EL på CD 15. Tempen har sunket 2 dager på rad. Det rare er at EL-testen var positiv CD16, og negativ igjen dagen etter. Burde ikke tempen ha steget da? Føler liksom at tempen sier at EL ikke har skjedd enda, mens testene og symptomene jeg har sier det motsatte 🤔

DD390DC1-3B9F-4CF2-885F-EB8AF2ADBBDD.jpeg

1AF5505C-7D0B-4E02-8C02-3BFDC2926192.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det kanskje kan se ut som el-dagen er i dag jeg, @Tinaprøver?
De siste to syklusene mine har jeg hatt positive/nesten positive tester i to dager og deretter fått el første dagen hvor testen er tydelig negativ (evt. to dager etter tydelig positiv test).

Blir spennende å se hva tempen gjør imorgen, vil tro den stiger og bekrefter at lutealfasen er i gang 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 time siden):

Syns det kanskje kan se ut som el-dagen er i dag jeg, @Tinaprøver?
De siste to syklusene mine har jeg hatt positive/nesten positive tester i to dager og deretter fått el første dagen hvor testen er tydelig negativ (evt. to dager etter tydelig positiv test).

Blir spennende å se hva tempen gjør imorgen, vil tro den stiger og bekrefter at lutealfasen er i gang 🤞

Ja, kan vel variere mye fra gang til gang. Får bare se hva tempen sier ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg basaltermometeret jeg hadde bestilt i posten. Prøvde derfor å ta første måling i dag, selv om jeg er 10dpo. Et sted må man jo begynne, og jeg tenkte det kanskje er greit å bruke siste tiden av denne syklusen på å bli litt kjent med målemetoden. 
 

Når jeg så litt på andre charter i tråden her ser det ut til at jeg ligger litt lavt, og så vidt innafor intervallet 36,4-37,0 (som jeg leste på en nettside er gjennomsnittstemperaturen etter el). Blir spennende å tempe videre framover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3dpo 😄 Ingen store forventinger om at det klaffet denne gangen, men veldig fornøyd med kortere syklus. Håper neste syklusen blir ca 45 dager, tror det er min vanlige syklus. Låg ganske stabilt på 45/46 dager sist gang jeg var prøver. Tror ikke jeg noen gang har hatt mensen 1 gang i måneden på fast basis. Med unntak av prøvetiden er det veldig greit med sjelden mensen 😅

 

Vi prøver, men føles egentlig mer som vi snart skal begynne å prøve siden syklusene har vært så lange. Egentlig veldig deilig å være så avslappet denne gangen, når jeg var prøver sist var jeg så stressa og hadde store forhåpninger og like store skuffelser frem til jeg ble gravid etter 8 måneder. 
 

 

92BCFFC7-337E-4D67-B9B1-64E06283AEFD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 10 DPO (tror jeg). Eventuelt 9 DPO dersom EL var på CD 27, men jeg tror den var på CD 26, eventuelt natt til CD 27. Tempen min er jo overalt føler jeg 😂 Har egentlig ikke troa på at det klaffet på første forsøk så nå forbereder jeg meg mentalt på mensen. Jeg tok en graviditetstest i går fordi nå har jeg holdt meg unna og jeg har sååå trang til å bare teste! Men jeg vet jo at det er fryktelig tidlig enda. Jeg har en test liggende som jeg er usikker på om jeg skal bruke etterpå, men jeg vet ikke om jeg da ender opp skuffa og at det egentlig er for tidlig. Men så vet jeg jo at mange tester på 10 DPO og kan se en strek der om de er gravid, men ahh.. er så vanskelig å vurdere 😂 

Nå som tempen fikk så lav dipp i dag så tror jeg det er fordi jeg får mensen snart 😪 Jeg har ikke helt mistet håpet, men to dipper på DPO? Nei. Det tror jeg ikke... 

Screenshot_20210314-094510_FF App.jpg

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en stigning igjen i dag! Tok foresten bort målingen på dpo 2 fordi jeg hadde sovet kjempedårlig hele natten og våknet hver time under natten, så jeg vet ikke om den stemte i det hele tatt.

Ingen mensmurringer enda i dag, MEN huden min i ansiktet er knusk tørr. Jeg er så tørr at man kan se at huden er skikkelig skrukkete og tørr. Det har jeg faktisk aldri opplevd i hele mitt liv! Aldri vært så tørr i ansiktet noensinne! Så jeg gjorde som man selvfølgelig ikke skal gjøre og tok en test i dag tidlig. Til min store fortvilelse ser det ut som at fargen har satt seg fast?? Se bildene under og bare for informasjon så er bildet nå tatt flere timer etter at jeg tok testene. De skal altså være ferdige med å renne. Har jeg fått defekte tester eller er det testen som reagerer på NOE? Jeg vet jo egentlig at det er alt for tidlig å teste, men jeg har aldri vært med på at en test viser dette. Til sammenligning tok jeg en test for 2 dager siden som viste blendahvitt og var helt klar og tydelig negativ, samme type test.

 

Hjeeeelp?!?

kurve dpo 5.jpeg

160302904_1370988399904877_8810810108217871810_n.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligung skrev (21 minutter siden):

Fikk en stigning igjen i dag! Tok foresten bort målingen på dpo 2 fordi jeg hadde sovet kjempedårlig hele natten og våknet hver time under natten, så jeg vet ikke om den stemte i det hele tatt.

Ingen mensmurringer enda i dag, MEN huden min i ansiktet er knusk tørr. Jeg er så tørr at man kan se at huden er skikkelig skrukkete og tørr. Det har jeg faktisk aldri opplevd i hele mitt liv! Aldri vært så tørr i ansiktet noensinne! Så jeg gjorde som man selvfølgelig ikke skal gjøre og tok en test i dag tidlig. Til min store fortvilelse ser det ut som at fargen har satt seg fast?? Se bildene under og bare for informasjon så er bildet nå tatt flere timer etter at jeg tok testene. De skal altså være ferdige med å renne. Har jeg fått defekte tester eller er det testen som reagerer på NOE? Jeg vet jo egentlig at det er alt for tidlig å teste, men jeg har aldri vært med på at en test viser dette. Til sammenligning tok jeg en test for 2 dager siden som viste blendahvitt og var helt klar og tydelig negativ, samme type test.

 

Hjeeeelp?!?

kurve dpo 5.jpeg

160302904_1370988399904877_8810810108217871810_n.jpeg

Uff for et mareritt når testen oppfører seg sånn. Jeg har opplevd det selv at jeg er på IKM og skal trste og så dør testenm hrrmfff

Anonymkode: b3b34...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...