Lorieen Skrevet 24. mars 2021 #1141 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Er helt lykkelig over EL til normal tid. Etter en laaaang og seig syklus forrige pp, har kroppen tydeligvis våknet til liv igjen etter MA-en i desember. Nå har jeg faktisk IKM på samme syklusdag som jeg fikk EL forrige gang. Hurra for vår og en kropp som virker! 😁 Endret 24. mars 2021 av Lorieen 1
rabarbrafrø Skrevet 24. mars 2021 #1142 Skrevet 24. mars 2021 Forstår du stussar over den kurva, @The Princess! Men tempen klatrar jo oppover på sitt vis, og med dei andre teikna du har så er det absolutt lov å håpe 😀🤞 Eg er på 7 DPO i dag, og tempen held seg høg (foreløpig). Satsar på testing i helga!
bittelillebolla Skrevet 24. mars 2021 #1143 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Så fint å se at det er litt mer liv i tråden igjen! Jeg surrer med mitt, og har egentlig ingen forventninger om EL i nær fremtid. Jeg har fått time til gynekolog i posten, og er litt nervøs for om jeg kommer til å ha mensen når timen er. Om jeg får EL på CD 24 slik som sist syklus, så passer det akkurat fryktelig dårlig! Så egentlig hadde det vært utroooooolig fint om kroppen kunne få EL til vanlig tid, for en gangs skyld! 🙏 Jeg vil jo egentlig ikke håpe på lenger syklus og senere EL enn CD 24 heller. Det får bli som det blir, men er det innafor om jeg flytter litt på den timen om jeg ser at jeg kommer til å få mensen? Jeg har hørt at de ikke bryr seg, men synes det hadde vært ubehagelig, spesielt siden det er aller første gangen jeg er hos gynekolog. Ellers så synes jeg tempen oppfører seg rart. Jeg pleier å ligge rundt 36.5 og vippe opp og ned. Nå trender den mer nedover enn den pleier, og i tillegg er den mer ujevn enn forrige syklus. Men er den urovekkende ujevn, eller har jeg bare sett meg blind på fine jevne charter? Forrige gang var den perlerett til rundt nå, før den begynte å svinge litt. Krysser fingrene hardt for at den ikke jojo hopper i ukevis fremover. 🤞 Trodde forresten at termometeret mitt begynte å gå tom for batteri, siden den hakket seg sakte nedover, men dobbelt sjekket med mitt reserve, og joda temperaturen er lavere enn den pleier. Merkelig greier. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Hurra for tidlig EL @Lorieen! Det er en god følelse når man føler kroppen spiller på lag. Håper du slipper flere seige, lange sykluser nå. Blir kjempespennende fremover for deg @rabarbrafrø Nyyyydelig chart, med fin stigning! 🤩 Endret 24. mars 2021 av bittelillebolla
Amatariel Skrevet 24. mars 2021 Forfatter #1144 Skrevet 24. mars 2021 Håper du får EL i god tid før CD24 @bittelillebolla Syns du har en fin jevn temp nå egentlig, selv om den går nedover. Det viktige er at EL kommer og tempen da begynner å gå oppover. Hva var det du skulle gjøre hos gynekologen igjen? Var det for en generell sjekk av eggstokker og livmor? Jeg ville ikke flyttet timen selv om den skulle havne på mensen. Skjønner du kan synes det er litt ubehagelig - men helt ærlig - gyn.time er vel ikke det gøyeste vi gjør sånn generelt uansett. Om vi har mensen eller ikke har ingenting å si. Min gynekolog ser ikke oppi der en gang, bare tar pinnen og stikker den opp mens han ser på skjermen.
bittelillebolla Skrevet 24. mars 2021 #1145 Skrevet 24. mars 2021 (endret) Så bra at tempen ikke ser å ille ut i dine øyne @Amatariel. Stoler mer på dine enn på mine egne. 😅 Jeg vet ikke helt hva de skal for å være ærlig. Ble henvist fordi det var mistanke om cyste på den ene eggstokken på grunn av smerter, og mye mellomblødninger. Blødde jo hele lutealfasen forrige syklus også, fra 2 DPO og helt frem til CD 8. Endelig stoppet nå! Jeg krysser fingrene hardt for at mensen ikke faller på den dagen! Jeg blør jo vanligvis bare 3-4 dager med frisk blod, så sånn sett skulle jeg vært ganske uheldig om det skulle skje akkurat da. Endret 24. mars 2021 av bittelillebolla
Bruspulver Skrevet 25. mars 2021 #1146 Skrevet 25. mars 2021 Fortsatt ingen mensen, og temperaturen er relativt stabil. Med temperaturfall i går tenkte jeg at TR kanskje var på vei, men så økte temperaturen igjen i dag. Denne syklusen er en skikkelig curveball. Noen av dere med litt mer erfaring som ser noe ut fra charten?
Amatariel Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #1147 Skrevet 25. mars 2021 Bruspulver skrev (2 minutter siden): Fortsatt ingen mensen, og temperaturen er relativt stabil. Med temperaturfall i går tenkte jeg at TR kanskje var på vei, men så økte temperaturen igjen i dag. Denne syklusen er en skikkelig curveball. Noen av dere med litt mer erfaring som ser noe ut fra charten? Litt vanskelig å si når man ikke vet hva før-EL-tempen din er. Men ja, det er absolutt litt rart at tempen gjør et såpass stort hopp etter tydelig nedgang så nært IKM (?). Hvis du hadde EL på CD21 så burde du absolutt fått enten positiv g-test eller mensen på dette tidspunktet.
Bruspulver Skrevet 25. mars 2021 #1148 Skrevet 25. mars 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): Litt vanskelig å si når man ikke vet hva før-EL-tempen din er. Men ja, det er absolutt litt rart at tempen gjør et såpass stort hopp etter tydelig nedgang så nært IKM (?). Hvis du hadde EL på CD21 så burde du absolutt fått enten positiv g-test eller mensen på dette tidspunktet. Ja, det skjønner jeg. Begynte å tempe når jeg fikk termometeret i posten. Hadde egentlig tenkt å tempe etter denne syklusen, men ettersom den drøyer slik er jeg glad for at jeg begynte med en gang den kom i posten. Selv om jeg egentlig ikke blir så veldig klok på resultatene. Det skal sies at den jeg har markert som positiv ikke var positiv, men er det er den testen som har vært nærmest positiv hittil i syklusen. Det var en test nesten like sterk 6d etter denne. Så det kan være at det var da el var (at jeg har gått glipp av toppen) eller at jeg ikke har hatt el enda.
Amatariel Skrevet 25. mars 2021 Forfatter #1149 Skrevet 25. mars 2021 Bruspulver skrev (3 minutter siden): Det skal sies at den jeg har markert som positiv ikke var positiv, men er det er den testen som har vært nærmest positiv hittil i syklusen. Det var en test nesten like sterk 6d etter denne. Så det kan være at det var da el var (at jeg har gått glipp av toppen) eller at jeg ikke har hatt el enda. Mistenker nok dessverre at du ikke har hatt EL da. Så lang lutealfase må være særdeles sjeldent så. Så du gjør egentlig det rette nå. Tempe jevnt og trutt! Veldig lurt at du startet med det samme du fikk termometeret, så kommer du inn i rutinen. Håper du får et klart svar snart! Man blir litt koko av å ikke vite... 😵 enten i form av tydelig tempehopp som forteller du har hatt EL, positiv g-test eller mensen.
Bruspulver Skrevet 25. mars 2021 #1150 Skrevet 25. mars 2021 (endret) Amatariel skrev (22 minutter siden): Mistenker nok dessverre at du ikke har hatt EL da. Så lang lutealfase må være særdeles sjeldent så. Så du gjør egentlig det rette nå. Tempe jevnt og trutt! Veldig lurt at du startet med det samme du fikk termometeret, så kommer du inn i rutinen. Håper du får et klart svar snart! Man blir litt koko av å ikke vite... 😵 enten i form av tydelig tempehopp som forteller du har hatt EL, positiv g-test eller mensen. Ja, det er dessverre det jeg er redd for. Men hadde så tydelig el-slim også rundt den datoen. Heldigvis ventet jeg ikke med å begynne med tempingen nei, veldig glad for det nå! Om jeg ikke har hatt el enda, så ser det jo ut til at denne syklusen blir nesten dobbelt så lang som en normal syklus. Har aldri hatt så lang syklus før, så dette driver meg nesten til vannvidd 😅 All denne usikkerheten og uvitenheten er veldig frustrerende. Endret 25. mars 2021 av Bruspulver
bittelillebolla Skrevet 25. mars 2021 #1151 Skrevet 25. mars 2021 Det ser ut som du mest sannsynlig fortsatt venter på eggløsning @Bruspulver 😕 Forstår så godt at det er frusterende. Hadde nylig en syklus hvor jeg ventet og ventet, og eggløsningen dukket til slutt opp på CD49, hele syklusen ble da på 62 dager. Opplevde også å få masse EL slim uten eggløsning i forkant. Skikkelig kjipe greier, men jeg tenker at El-slimet er en god ting. Det tyder hvert fall på at kroppen prøver, og plutselig lykkes den. Du har jo en kjempe fordel med at du ikke pleier å ha slike lange sykluser, og da er det vel mest sannsynlig bare èn syklus som er litt ute å kjøre. Det er etter som jeg har forstått ganske vanlig å få noen slike sykluser innimellom. Har du brukt hormonell prevensjon, og er det i så fall lenge siden? Det er visst ganske vanlig med like lange sykluser i etterkant av deponering av disse dessverre. 😕 Kjempe lurt å tempe, for da får du et helt annet innblikk i hva som foregår. I og med at du ikke har fått positiv eggløsningstest enda, så hadde jeg kanskje fortsatt å teste, og tempe om jeg var deg. Håper egget kommer snart, og at dere treffer blink!
Bruspulver Skrevet 26. mars 2021 #1152 Skrevet 26. mars 2021 bittelillebolla skrev (14 timer siden): Det ser ut som du mest sannsynlig fortsatt venter på eggløsning @Bruspulver 😕 Forstår så godt at det er frusterende. Hadde nylig en syklus hvor jeg ventet og ventet, og eggløsningen dukket til slutt opp på CD49, hele syklusen ble da på 62 dager. Opplevde også å få masse EL slim uten eggløsning i forkant. Skikkelig kjipe greier, men jeg tenker at El-slimet er en god ting. Det tyder hvert fall på at kroppen prøver, og plutselig lykkes den. Du har jo en kjempe fordel med at du ikke pleier å ha slike lange sykluser, og da er det vel mest sannsynlig bare èn syklus som er litt ute å kjøre. Det er etter som jeg har forstått ganske vanlig å få noen slike sykluser innimellom. Har du brukt hormonell prevensjon, og er det i så fall lenge siden? Det er visst ganske vanlig med like lange sykluser i etterkant av deponering av disse dessverre. 😕 Kjempe lurt å tempe, for da får du et helt annet innblikk i hva som foregår. I og med at du ikke har fått positiv eggløsningstest enda, så hadde jeg kanskje fortsatt å teste, og tempe om jeg var deg. Håper egget kommer snart, og at dere treffer blink! Nei, så kjedelig! Slik det ser ut nå så blir min syklus fort like lang 🤯 Jeg sluttet på p-piller i september 2020 etter å ha gått på de i 10år. Gikk rett i syklus og ble gravid på første el, men den endte i kjemisk. De tre første syklusene var på 27-28d, den 4. på 33d og nå sliter jeg med denne syklusen hvor jeg er på cd43 uten videre tegn på el 🥲
Lorieen Skrevet 26. mars 2021 #1153 Skrevet 26. mars 2021 FF har satt kryss i dag, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at EL var på første dag med maksimal på monitor, altså! Dessuten syns jeg tempen har steget for lite. Har startet med Lutinus i dag.
nilci Skrevet 26. mars 2021 #1154 Skrevet 26. mars 2021 Lorieen skrev (1 time siden): FF har satt kryss i dag, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at EL var på første dag med maksimal på monitor, altså! Dessuten syns jeg tempen har steget for lite. Har startet med Lutinus i dag. Dette skjedde med meg også forrige måned. FF satte eggløsning på første dag med peak. Men når temperaturen steg enda mer de neste dagene så forandret FF seg til å tro at den skjedde to dager senere, som sikkert stemte mer 1
Amatariel Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #1155 Skrevet 26. mars 2021 Lorieen skrev (3 timer siden): FF har satt kryss i dag, men jeg vet ikke helt om jeg er enig i at EL var på første dag med maksimal på monitor, altså! Dessuten syns jeg tempen har steget for lite. Har startet med Lutinus i dag. Enig med deg, EL CD13 er litt rart. Tror mer på dagen etter. Får se hva tempen sier fremover... kan hende du slipper egget sent (jeg gjorde det 3 dager positiv test tidligere i vinter) ettersom den store tempeøkningen lar vente på seg. Men vi får se...
bittelillebolla Skrevet 26. mars 2021 #1156 Skrevet 26. mars 2021 Bruspulver skrev (5 timer siden): Nei, så kjedelig! Slik det ser ut nå så blir min syklus fort like lang 🤯 Jeg sluttet på p-piller i september 2020 etter å ha gått på de i 10år. Gikk rett i syklus og ble gravid på første el, men den endte i kjemisk. De tre første syklusene var på 27-28d, den 4. på 33d og nå sliter jeg med denne syklusen hvor jeg er på cd43 uten videre tegn på el 🥲 Så synd at du mistet. 🙁 Vi omtrent likt i løypa da. Jeg sluttet i oktober 2020, men mine sykluser har vært litt mer trøblete. Første var på 51 dager, andre på 62!? dager, og siste på 34 dager. Merkelige er at lutealfasen min var 11, 13 og 10 dager. Tror det er mye mer vanlig enn det man hører at p.piller krøllet systemet litt, og at det kan henge i en god stund etterpå. Jeg har veldig tro på at du får eggløsning snart, og at neste syklus ikke blir like lang som denne. 🤞🏻Også har du jo vært heldig med 27-28 dagers før, så du kommer nok tilbake dit om ikke lenge! 🙂
Bruspulver Skrevet 26. mars 2021 #1157 Skrevet 26. mars 2021 bittelillebolla skrev (20 minutter siden): Så synd at du mistet. 🙁 Vi omtrent likt i løypa da. Jeg sluttet i oktober 2020, men mine sykluser har vært litt mer trøblete. Første var på 51 dager, andre på 62!? dager, og siste på 34 dager. Merkelige er at lutealfasen min var 11, 13 og 10 dager. Tror det er mye mer vanlig enn det man hører at p.piller krøllet systemet litt, og at det kan henge i en god stund etterpå. Jeg har veldig tro på at du får eggløsning snart, og at neste syklus ikke blir like lang som denne. 🤞🏻Også har du jo vært heldig med 27-28 dagers før, så du kommer nok tilbake dit om ikke lenge! 🙂 Takk ❤️ krysser fingrene for at vi begge får tilbake normal syklus snart! Interessant det med lutealfasen din, trodde den var konstant og at det var bare follikulærfasen som endret seg. Hadde jeg visst at det skulle bli så krøll etter hormonell prevensjon skulle jeg ha slutter for evigheter siden!
Amatariel Skrevet 26. mars 2021 Forfatter #1158 Skrevet 26. mars 2021 Bruspulver skrev (8 minutter siden): Hadde jeg visst at det skulle bli så krøll etter hormonell prevensjon skulle jeg ha slutter for evigheter siden! Uff ja, der er vi nok mange som har angret på det samme... Heldigvis lærer man av sine feil! Etter jeg hadde hatt mitt fryktelige første år etter hormonprevensjon og til slutt ble gravid, så gikk jeg aldri på det igjen! Neste gang jeg ble prøver hadde vi bare hatt kondom bak oss, og det var noe annet ja! Deilig å være i syklus allerede fra pp1. Nå tok det faktisk 14 måneder fra start og til jeg ble gravid den gangen også, men da var det i alle fall ikke syklus og eggløsning i seg selv som var problemet (mer det å holde på det, hadde tre aborter på ett år). Og når jeg nå atter igjen er prøver igjen - så hadde jeg kobberspiral i årene mellom, og har hatt en relativt normal syklus helt siden start. Er nok av andre ting å være frustrert over om man ikke skal ha lange og ustabile sykluser også. Så en liten trøst for evnt. fremtidig søsken på dere... vet at hormonprevensjon er lite lurt!
Lorieen Skrevet 26. mars 2021 #1159 Skrevet 26. mars 2021 Amatariel skrev (24 minutter siden): Uff ja, der er vi nok mange som har angret på det samme... Heldigvis lærer man av sine feil! Etter jeg hadde hatt mitt fryktelige første år etter hormonprevensjon og til slutt ble gravid, så gikk jeg aldri på det igjen! Neste gang jeg ble prøver hadde vi bare hatt kondom bak oss, og det var noe annet ja! Deilig å være i syklus allerede fra pp1. Nå tok det faktisk 14 måneder fra start og til jeg ble gravid den gangen også, men da var det i alle fall ikke syklus og eggløsning i seg selv som var problemet (mer det å holde på det, hadde tre aborter på ett år). Og når jeg nå atter igjen er prøver igjen - så hadde jeg kobberspiral i årene mellom, og har hatt en relativt normal syklus helt siden start. Er nok av andre ting å være frustrert over om man ikke skal ha lange og ustabile sykluser også. Så en liten trøst for evnt. fremtidig søsken på dere... vet at hormonprevensjon er lite lurt! Veldig enig med deg der, @Amatariel! Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på 12 år, og skal aldri bruke det igjen!
bittelillebolla Skrevet 26. mars 2021 #1160 Skrevet 26. mars 2021 Jeg har også lært leksa mi, og skal aldri bruke hormonell prevensjon igjen. 🙈 Om jeg skulle få oppleve å få en datter i fremtiden, så skal jeg være helt åpen om mine opplevelser så hun hvert fall tar den avgjørelsen med så mye kunnskap som mulig. Jeg hadde valgt annerledes om jeg visste, det er helt sikkert. 👀 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå