Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykkeligung skrev (9 minutter siden):

Det var en babystrek jeg så!!!
Jeg ER gravid ❤️

 

Her er morgenens tester!

gravid 8dpo.jpeg

Gratulerer så masse!! 😍🥰🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeligung skrev (36 minutter siden):

Det var en babystrek jeg så!!!
Jeg ER gravid ❤️

Gratulerer!! Så fine tester :klemmer:

Her taler tempen for seg selv, men har særdeles lite murring og null spotting så redd ikke mensen kommer som den skal i dag. Orker ikke gå over IKM liksom :frustrert:

?i=10074998&

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig @Amatariel ❤ 

Selv er jeg på CD2 og kan såvidt huske hvordan dette med mensen var. Masse blod natt til i dag, hadde til og med litt på trusa og innsiden av lårene! Altså beklager TMI, men jeg vet det er ganske normalt å blø mye for mange kvinner. Syns det er helt OK å være åpen om det. Jeg har masse ubehag, er trøttere enn vanlig og tung i hodet. 

Jeg har nå vært litt innom tanken på om jeg vil fortsette å tempe eller ei. For min del opplevde jeg det litt stressende og dette med å følge med på om tempen blir høy eller går ned var ikke den beste opplevelsen. Jeg er litt i tenkeboksen om jeg bare skal la være å tempe. Jeg vil jo fortsatt følge med her altså, men jeg er usikker på om det var noe for meg sånn egentlig 😅 jeg vet man trenger tid på å komme inn i det, men jeg kjente spesielt da jeg var i DPO land at dette med tempen gikk mer inn på meg enn jeg likte. Opplevde masse stress (og noe glede når tempen gikk opp). Jeg er i utgangspunktet ikke en stressa person. Uansett, jeg får bare se etter mensen. Kan hende det er litt hormoner som snakker nå. Åpenbart syns jeg visst fryktelig synd på meg selv når jeg har mensen 😂😂😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (8 minutter siden):

Jeg har nå vært litt innom tanken på om jeg vil fortsette å tempe eller ei. For min del opplevde jeg det litt stressende og dette med å følge med på om tempen blir høy eller går ned var ikke den beste opplevelsen. Jeg er litt i tenkeboksen om jeg bare skal la være å tempe. Jeg vil jo fortsatt følge med her altså, men jeg er usikker på om det var noe for meg sånn egentlig 😅 jeg vet man trenger tid på å komme inn i det, men jeg kjente spesielt da jeg var i DPO land at dette med tempen gikk mer inn på meg enn jeg likte. Opplevde masse stress (og noe glede når tempen gikk opp). Jeg er i utgangspunktet ikke en stressa person. Uansett, jeg får bare se etter mensen. Kan hende det er litt hormoner som snakker nå. Åpenbart syns jeg visst fryktelig synd på meg selv når jeg har mensen 😂😂😭

Virkelig lov å synes synd på seg selv under mensen ja! :klem:
Når det gjelder temping eller ei, så må du kjenner på det. Men et tips er å ikke tempe utover i dpo-land. Det har jeg sett flere gjort før (og innimellom vurdert selv). Altså tempe helt til man får bekreftet EL. Det er jo det verktøyet er til for, Tempene utover i dpo-land trenger man jo egentlig ikke sånn sett. Jeg har endt med å tempe hele syklusen, fordi jeg er for nysgjerrig og har lyst på "hele" charter som gir et fullt bilde, men man må jo absolutt ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt nybegynner på dette med temping, og håper dere eksperter kan svare på det jeg lurer på 🙂 Hvordan er sammenhengen mellom temperatur og mensen? Hvor lang tid tar det mellom temperaturfall til mensen kommer? Er det slik at dersom temperaturen er høy, så får jeg ikke mensen den dagen? 

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er helt nybegynner på dette med temping, og håper dere eksperter kan svare på det jeg lurer på 🙂 Hvordan er sammenhengen mellom temperatur og mensen? Hvor lang tid tar det mellom temperaturfall til mensen kommer? Er det slik at dersom temperaturen er høy, så får jeg ikke mensen den dagen? 

Anonymkode: e932e...a6b

Jeg er på ingen måte ekspert haha, men drister meg til å svare deg siden jeg nå har tempet i over ett år og stadig lærer noe nytt☺️
 

Min erfaring er blandet akkurat når det gjelder temperaturdropp og mensen. Som oftest synker temperaturen min og jeg får mensen samme eller neste dag.
 

Jeg har likevel opplevd å få mensen når jeg skal, selv om temperaturen har holdt seg høy når jeg har tempet (som f.eks. I graf nr. 2) Og motsatt - at den har sunket, men at mensen først kommer noen dager senere (ref. graf nr. 1)
 

Vet ikke om du ble så mye klokere av dette🙈

 

540032EC-0702-42DD-87F3-7408A10CC22E.png

F918B048-B538-4AAF-BAF7-D60DCF2B14E8.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har all murring og menssmerter forsvunnet. Kjenner for første gang på lenge ingenting der nede. Tempen er fortsatt høy, men regner med mensen kommer i dag.

Sovet veldig dårlig i natt, og lå også våken fra 2-4. Har kanskje innvirkning på tempen også. Så blir spennende utover dagen, og temp i morgen. Er iallefall klar for mensen, så jeg kan starte på ny pp.

Screenshot_20210318_080455.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt nybegynner på dette med temping, og håper dere eksperter kan svare på det jeg lurer på 🙂 Hvordan er sammenhengen mellom temperatur og mensen? Hvor lang tid tar det mellom temperaturfall til mensen kommer? Er det slik at dersom temperaturen er høy, så får jeg ikke mensen den dagen? 

Anonymkode: e932e...a6b

Ja slik er det i alle fall ofte for meg. Du kan se på alle mine charter og bla nedover her. Jeg temper som oftest om morgenen og får lav temp, og da kommer mensen senere den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg å tolke denne grafen? Er fortsatt ganske ny på temping ☺️
synes det er merkelig at jeg fikk negativ EL test igjen på CD17, men FF vil gi meg EL på CD19.  Synes det er litt stor forskjell på EL test og temp, eller er det bare jeg som synes det? 🤔 
synes også tempen har hatt litt rart mønster, der er liksom store hopp både her og der. Er dette vanlig? 
 


8E8CEC7E-2178-4F32-B66A-7C1968B19300.thumb.jpeg.ed65d5f98c85a9ed3844a2e3ae320fe3.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinaprøver skrev (20 minutter siden):

Noen som kan hjelpe meg å tolke denne grafen? Er fortsatt ganske ny på temping ☺️
synes det er merkelig at jeg fikk negativ EL test igjen på CD17, men FF vil gi meg EL på CD19.  Synes det er litt stor forskjell på EL test og temp, eller er det bare jeg som synes det? 🤔 
synes også tempen har hatt litt rart mønster, der er liksom store hopp både her og der. Er dette vanlig?

Jeg syns generelt grafen din ser veldig grei ut. Selv om det ikke er veldig vanlig å få EL tre dager etter positiv EL-test så er det ikke helt unormalt. Jeg fikk det for noen sykluser tilbake siden. Noen egg bruker bare litt tid på å slippe etter LH-toppen. Ikke uvanlig at tempene har hopp og distanser her og der heller. Så dette blir spennende fremover 🤞
FF er jo litt usikker selv (derav det striplede krysset). Jeg vil tro du hadde EL enten CD18 eller 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

Jeg er på ingen måte ekspert haha, men drister meg til å svare deg siden jeg nå har tempet i over ett år og stadig lærer noe nytt☺️
 

Min erfaring er blandet akkurat når det gjelder temperaturdropp og mensen. Som oftest synker temperaturen min og jeg får mensen samme eller neste dag.
 

Jeg har likevel opplevd å få mensen når jeg skal, selv om temperaturen har holdt seg høy når jeg har tempet (som f.eks. I graf nr. 2) Og motsatt - at den har sunket, men at mensen først kommer noen dager senere (ref. graf nr. 1)
 

Vet ikke om du ble så mye klokere av dette🙈

 

Amatariel skrev (1 time siden):

Ja slik er det i alle fall ofte for meg. Du kan se på alle mine charter og bla nedover her. Jeg temper som oftest om morgenen og får lav temp, og da kommer mensen senere den dagen.

 

 

Takk for svar, begge to😊 Ingen fasit her heller altså 😳 

Jeg har fortsatt høy temperatur, på kanskje 13 dpo (usikker). Ikm er en denne uken, en gang mellom tirsdag og fredag, men har ennå ikke sett noe til spotting en gang. I tillegg har jeg til tider så mye ubehag i brystene at jeg nå går uten bh på jobb... 

 

Anonymkode: e932e...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (30 minutter siden):

Jeg syns generelt grafen din ser veldig grei ut. Selv om det ikke er veldig vanlig å få EL tre dager etter positiv EL-test så er det ikke helt unormalt. Jeg fikk det for noen sykluser tilbake siden. Noen egg bruker bare litt tid på å slippe etter LH-toppen. Ikke uvanlig at tempene har hopp og distanser her og der heller. Så dette blir spennende fremover 🤞
FF er jo litt usikker selv (derav det striplede krysset). Jeg vil tro du hadde EL enten CD18 eller 19.

Okei, så bra ☺️ Får bare fortsette å tempe og se hva som skjer! Jeg også tenker egentlig EL på CD18 eller 19. Tar litt tid å lære seg å tolke tempen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen kom på søndag (11 DPO), eller egentlig sent på lørdagskvelden rundt klokken 22-23, så da er det vel mer riktig å merke dagen etterpå som første blødningsdag. Lutealfasen ble da 10 dager, og min korteste hittil. :roll: Forrige syklus tok jeg D-vitaminer, og fikk lutealfase på 13 dager, dog med spotting fra 10 DPO. Men fortsatt mye bedre enn spotting fra 2 DPO, og lutealfase på 10 dager slik det ble nå. Jeg har bestemt meg for å ta dagsbehovet på 10 ug D-vitaminer denne syklusen, for å se om det hjelper, uten at det er stor fare for overdosering. Nå kommer jo sola etterhvert også, så om jeg skulle ha mangel så vil vel sola hjelpe på også. :) Virker hvert fall litt som om progesteron-produksjonen kanskje ikke er helt på topp her. 

Stusset veldig da mensen plutselig dukket opp på lørdagskvelden, for lørdagsmorgenen målte jeg høyeste temperaturen på hele syklusen. Synes det var merkelig at den ikke gikk nedover, og selv etter at jeg hadde begynt å blø så stupte den ikke akkurat på søndagsmorgenen heller. Veldig rart. Ser flere oppi tråden her har opplevd det samme.  

Jeg er hvert fall fornøyd med at jeg fikk en skikkelig mensblødning denne gangen, og måtte bytte tamponger hver time, til annen hver time. Da vet jeg hvert fall at "sengen" der inne er tykk og inneholder nok "fyll". :ler:  Jeg er veldig i tvil om jeg skal merke den siste dagen som Light, eller som spotting. Når det fremdeles er rødt blod, men kanskje bare et halvt eller kvart bind om dagen? Hva ville dere valgt å merke dette som? Det er jo fremdeles annerledes enn den brune spotting jeg kjenner så altfor godt, men ikke akkurat mensen heller. :blink:

642276847_Skjermbilde2021-03-17kl_21_58_28.thumb.png.d3ac37058bce22a42880e426301beb43.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig i tvil om jeg skal merke den siste dagen som Light, eller som spotting. Når det fremdeles er rødt blod, men kanskje bare et halvt eller kvart bind om dagen? Hva ville dere valgt å merke dette som? Det er jo fremdeles annerledes enn den brune spotting jeg kjenner så altfor godt, men ikke akkurat mensen heller. :blink:

Tror kanskje jeg ville merket det som spotting egentlig. Om det kom så lite så. Må et par bind-skift til før jeg kaller det light her i alle fall.

Veldig fin chart forøvrig da! Fin helhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Tror kanskje jeg ville merket det som spotting egentlig. Om det kom så lite så. Må et par bind-skift til før jeg kaller det light her i alle fall.

Veldig fin chart forøvrig da! Fin helhet :)

Takk. 🙂 Da merker jeg det som spotting. 🙂 

Tusen takk! Er veldig fornøyd med den, sett bort i fra all spottingen. 🙈 Stooor forbedring fra forrige chart som var «all over the place». 🙏🏻 Håper det forsetter sånn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skjer med tempen min? 😳
I går håpte jeg det var en festedipp, men tempen er like lav i dag. Foreløpig heller ingen tegn til mensen, bruker å spotte dagen før. Men redd det kommer i løpet av dagen. Slet med kort luteal fase når jeg prøvde å bli gravid med nr 2 og håpte jeg skulle slippe det denne gangen, forrige syklus var luteal fasen 14 dager. 
Tempet en gang til 15 min senere og ventet 5 min isteden for å ta ut når det piper, men tempen var bare 36,61, og da hadde jeg ligget stille i sengen og prøvd å sovne igjen etter første gangen. 

C670F7F0-F4DF-4795-AA1B-F9F81FD94B1D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (1 time siden):

Hva skjer med tempen min? 😳
I går håpte jeg det var en festedipp, men tempen er like lav i dag. Foreløpig heller ingen tegn til mensen, bruker å spotte dagen før. Men redd det kommer i løpet av dagen. Slet med kort luteal fase når jeg prøvde å bli gravid med nr 2 og håpte jeg skulle slippe det denne gangen, forrige syklus var luteal fasen 14 dager. 
Tempet en gang til 15 min senere og ventet 5 min isteden for å ta ut når det piper, men tempen var bare 36,61, og da hadde jeg ligget stille i sengen og prøvd å sovne igjen etter første gangen. 

Hm nei si det. Denne charten var ikke enkel å bli klok på. Tar du noen medisiner, eller fått påvist hormonforstyrrelser? Denne minnet meg veldig om slike charter jeg hadde for noen år siden, med sen EL og temper som var høyt og lavt hele tiden. Jeg måtte ha medisin for å komme meg ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amatariel said:

Hm nei si det. Denne charten var ikke enkel å bli klok på. Tar du noen medisiner, eller fått påvist hormonforstyrrelser? Denne minnet meg veldig om slike charter jeg hadde for noen år siden, med sen EL og temper som var høyt og lavt hele tiden. Jeg måtte ha medisin for å komme meg ut av det.

Går ikke på andre medisiner enn allergimedisin, cetrizin. Har ikke fått noe sjekket, men burde nok få gjort det snart om kroppen min skal oppføre seg så rart. Vil det vise på en blodprøve om det er hormonforstyrrelser? 

Natt til torsdag våknet jeg også å var kjempevarm, veldig ulikt meg som egentlig er en frysepinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My_Lady skrev (7 minutter siden):

Går ikke på andre medisiner enn allergimedisin, cetrizin. Har ikke fått noe sjekket, men burde nok få gjort det snart om kroppen min skal oppføre seg så rart. Vil det vise på en blodprøve om det er hormonforstyrrelser? 

Natt til torsdag våknet jeg også å var kjempevarm, veldig ulikt meg som egentlig er en frysepinne. 

På en første utredning så er det blodprøver ja og UL-sjekk. Da kan en del avdekkes. Men vet ikke hvor lenge du har prøvd? Om du nylig har sluttet på hormonprevensjon så kan det tar noen sykluser før ting er mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...