Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Lorieen skrev (1 time siden):

10 dpo

Lovende temp, men negativ på både monitor og blenda babyplan tidligstrimmel gjør at jeg har mistet alt håp for denne pp. Jeg har alltid testet positivt 9/10 dpo. Når test er blenda på 10 dpo har jeg allerede fått svaret, liksom. 😔

 

Nei nei, så utrolig kjedelig :( Men jeg nekter å gi opp! Jeg hadde altså alltid sett en svak strek på 9 dpo før, og det var ganske mange ganger. Så da det ble blenda på meg både 9 og 10 dpo i sommer så ga jeg selvsagt opp. Gjorde meg klar til ny pp... så kom det jammen en strek pp 11dpo! Rareste altså! Så jeg kaller 11dpo for D-dagen... kanskje det er sånn for deg også. I morgen får du nok sikkert svar :klem:

Ms.Sommerfugl skrev (8 minutter siden):

Det er veldig kjedelig å høre @Lorieen❤ du har hatt en veldig fin temperatur! Alt håp er ikke ute da! 

Min temp ser sånn her ut, og må si jeg blir litt motløs selv. Tviler på at det har gått denne gangen. Da kan vi vel følge hverandre inn i ny PP da 😊 Så kan vi håpe på at det blir januarbaby 🤞😁 Jeg har skjønt at temperaturforskjeller i DPO er normalt, men så store? 

Det kan kanskje hende at den tempen din på 3 dpo ikke var helt reell eller? At det er rundt 36,7 du skal ligge etter EL? Du vet jo ikke helt hva som er din jevne før-EL-temp.
Ellers så går det an å ha ustabile temper i dpo-land ja... Se denne charten min her jeg hadde for noen år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 dpo og tempen min er høy og fin. Begynner å bli vant til det, uten at det ligger noe graviditet og lurer... bare å vente videre.

?i=10074998&

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Det kan kanskje hende at den tempen din på 3 dpo ikke var helt reell eller? At det er rundt 36,7 du skal ligge etter EL? Du vet jo ikke helt hva som er din jevne før-EL-temp.
Ellers så går det an å ha ustabile temper i dpo-land ja... Se denne charten min her jeg hadde for noen år siden ;)

Jeg også mistenker at den var noe påvirket av lite søvn, ja, men jeg hadde sovet sammenhengende 3 timer så jeg gikk ut fra at det stemte. Men det var ganske interessant å se din chart fra du var gravid! 😮 Der var jo tempen "all over the place" hehe. Jeg får nesten ta utgangspunkt i at 37,06 er for høyt for en "typisk" DPO - temp for meg. Jeg ser jo at dersom jeg utelukker den fra 3 DPO, så er det jo en mer jevn temperatur.

Seriøst, hva skulle jeg gjort uten dere her inne 😭😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 minutter siden):

6 dpo og tempen min er høy og fin. Begynner å bli vant til det, uten at det ligger noe graviditet og lurer... bare å vente videre.

Du har fantastisk fin chart, ja! 😄 Nå må bare spiren sette seg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (3 minutter siden):

Men det var ganske interessant å se din chart fra du var gravid! 😮 Der var jo tempen "all over the place" hehe.

Jepp. Det var nok fordi jeg hadde en del hormonforstyrrelser. Akkurat denne charten jeg viste var fra min aller første pp med metformin, så dèt hjalp jo meg å få EL, men hormonene var likevel på styr (som gynekologen sa). Men ville bare vise at man KAN altså bli gravid med svingete chart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Jepp. Det var nok fordi jeg hadde en del hormonforstyrrelser. Akkurat denne charten jeg viste var fra min aller første pp med metformin, så dèt hjalp jo meg å få EL, men hormonene var likevel på styr (som gynekologen sa). Men ville bare vise at man KAN altså bli gravid med svingete chart. 

Skjønner. Jeg googlet litt og leste at østrogen kan påvirke temperaturen ettersom progesteronet øker temperaturen. Jeg mistenker kanskje en smule hormonforstyrrelser hos meg ettersom det er så kort tid siden jeg tok ut p - staven, så jeg forbereder meg egentlig på at det ikke går på første forsøk, men altså - det er jo mye å håpe på uansett tenker jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg har så varierende temperaturer? Denne runden så har jeg målt temperatur hver dag kl 06:30, også i helgene. Har på alarm, fumler i noen få sekunder etter termometeret på nattbordet, trykker på knappen og måler vaginalt. Tar ut når det piper, slår på lyset og sjekker verdi. Står så opp. Beveger meg nesten null før det piper. Jeg synes jo at den er veldig svingende til å være så strikt på prosedyren. Til og med under coverline dpo6, for ikke å snakke om før EL!! For å være festedipp er det vel mer vanlig at den skjer rundt dpo 7-8 eller? 
 

jeg har også funnet ut at grunnen til stiplet linje er den ene strimmel eggløsningstesten jeg tok cd22. Om jeg fjerner den blir plutselig FF sikker og setter heltrukket rødt kryss gjennom cd22.. skjønner ikke helt det heller jeg 😅 tror jeg fortsatt er ganske så nybegynner i det gamet her 🙉

0425A9ED-03D9-42A4-AB5E-D40B03126D14.png

Endret av nilci
Skrev feil dpo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (1 minutt siden):

jeg forbereder meg egentlig på at det ikke går på første forsøk, men altså - det er jo mye å håpe på uansett tenker jeg :P 

Er jo veldig fint å slippe å prøve lenge, men en fordel om det verste skulle skje og at man ikke blir gravid med èn gang er jo at man får mer chartdata 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 minutt siden):

Er det noen som kan hjelpe meg med å forstå hvorfor jeg har så varierende temperaturer? Denne runden så har jeg målt temperatur hver dag kl 06:30, også i helgene. Har på alarm, fumler i noen få sekunder etter termometeret på nattbordet, trykker på knappen og måler vaginalt. Tar ut når det piper, slår på lyset og sjekker verdi. Står så opp. Beveger meg nesten null før det piper. Jeg synes jo at den er veldig svingende til å være så strikt på prosedyren. Til og med under coverline dpo6, for ikke å snakke om før EL!! For å være festedipp er det vel mer vanlig at den skjer rundt dpo9-10, eller? 
 

jeg har også funnet ut at grunnen til stiplet linje er den ene strimmel eggløsningstesten jeg tok cd22. Om jeg fjerner den blir plutselig FF sikker og setter heltrukket rødt kryss gjennom cd22.. skjønner ikke helt det heller jeg 😅 tror jeg fortsatt er ganske så nybegynner i det gamet her 🙉

Syns charten din ser ganske grei ut egentlig. Har sett mange slike i mitt liv 😊 At enkelttemper er litt her og der er egentlig normalt... er helheten man må tolke, og da syns jeg din ser fin ut. Er nesten mer uvanlig å ha såå jevn temp som f.eks Lorieen har. Festing på 4 dpo kan være litt tidlig, men absolutt ikke umulig. Det tempedroppet gir i alle fall håp 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Syns charten din ser ganske grei ut egentlig. Har sett mange slike i mitt liv 😊 At enkelttemper er litt her og der er egentlig normalt... er helheten man må tolke, og da syns jeg din ser fin ut. Er nesten mer uvanlig å ha såå jevn temp som f.eks Lorieen har. Festing på 4 dpo kan være litt tidlig, men absolutt ikke umulig. Det tempedroppet gir i alle fall håp 🤞

Ja, FF satt jo først eggløsning på CD20, da passet den dippen litt bedre mtp festedipp. Men jeg tror nok eggløsning CD22 er mer logisk ut fra eggløsningstester hvertfall! Nå får en bare vente å se og håpe håpe! 👶🏻🙉Vil jo aller helst slippe ny PP, men synes jo også det er interessant bare å bli kjent med kroppen sin igjen etter p-pilleslutt 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms.Sommerfugl skrev (2 timer siden):

Det er veldig kjedelig å høre @Lorieen❤ du har hatt en veldig fin temperatur! Alt håp er ikke ute da! 

Min temp ser sånn her ut, og må si jeg blir litt motløs selv. Tviler på at det har gått denne gangen. Da kan vi vel følge hverandre inn i ny PP da 😊 Så kan vi håpe på at det blir januarbaby 🤞😁 Jeg har skjønt at temperaturforskjeller i DPO er normalt, men så store? 

Screenshot_20210309-085630_FF App.jpg

Satser på vi følges inn i ny pp da ja - alt håp er definitivt ikke ute hverken for deg eller meg, men sjøl har jeg liksom mista helt trua etter blenda test i dag. 😥Forrige syklus fikk jeg jo klart positiv 11 dpo, men det var visst kjemisk for streken forsvant igjen i dagene etter og mensen kom 16 dpo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt ømme brystvorter nå siden søndag, og det bruker å være ett tegn på at EL er rett rundt hjørnet. Håper håper det er riktig denne gangen også. Foreløpig er tempen vært helt gjevn de siste dagene så EL har ikke vært ennå. 

IMG_5248.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 Har lyst til å prøve meg på temping! Noen termometer som er anbefalt? Må man tempe vaginalt? Kan man event bruke pannetermometer?  Å når starter man, første dag uten tr?

Endret av Tonnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonnis skrev (31 minutter siden):

Hei😊 Har lyst til å prøve meg på temping! Noen termometer som er anbefalt? Må man tempe vaginalt? Kan man event bruke pannetermometer?  Å når starter man, første dag uten tr?

Jeg har dette https://www.fertil.no/produkt/make-sure-termometer-m2-desimaler/.

måler i munnen, jeg startet første dag etter tr var ferdig, bare for å få et blikk på hva som et min normale temp. Tar litt tid før man klarer å tolke grafene, så synes det er greit å tempe hele syklusen de første mnd ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (50 minutter siden):

Hei😊 Har lyst til å prøve meg på temping! Noen termometer som er anbefalt? Må man tempe vaginalt? Kan man event bruke pannetermometer?  Å når starter man, første dag uten tr?

Har du lest de første innleggene i tråden her? :) Tror du får svar på det meste der.
Men nei, du må ikke tempe vaginalt, men oralt (i munnen) går også (ikke panne nei, det måler ikke BBT). Du må ha et termometer med to desimaler, det som selges på fertil.no fungerer fint.
Man kan starte når man vil i syklusen, men vi som temper vaginalt dropper mensendagene. Jo mer data jo mer info kan man få ut av en graf. Må ha noen dager før EL før man kan fastsette EL ved hjelp av temping da. Hyggelig med flere her inne :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder på å lese meg opp nå😁 Fikk ikke lastet inn tidligere sider, vet ikke om det var ustabilt nett eller noe men funker nå😊👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonnis skrev (1 time siden):

Hei😊 Har lyst til å prøve meg på temping! Noen termometer som er anbefalt? Må man tempe vaginalt? Kan man event bruke pannetermometer?  Å når starter man, første dag uten tr?

Hei! Jeg er også forholdsvis ny i det her gamet. Jeg har tempet to prøveperioder. Forrige måned hadde jeg bare øretermometer med en desimal. Denne måneden her temper jeg vaginalt med to desimaler. Den måneden jeg tempet i øret hadde jeg høyere temperaturer enn nå, jeg lå faktisk talt på grensen til feber etter eggløsning 😂 tror det har noe med at hodet/øret ligger ned i puten og gjerne kan bli litt varmt/klamt i løpet av natten. Vil tro øre og panne vil være ganske det samme :)  Jeg føler hvertfall at temperaturene denne måneden vaginalt er mer realistiske. Uansett fikk jeg jo en tempøkning, så denne så jeg jo begge månedene uansett hvordan jeg målte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo i dag. Negativ monitor og blenda babyplan strimmel. Da er det bare å begynne å vente på mensen.

9AC08E14-E186-424B-8D3E-7687D546D761.jpeg

Endret av Lorieen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...