Lillrex Skrevet 10. mars 2021 #1021 Skrevet 10. mars 2021 Så synd, @Lorieen ❤️ Vevkjerring skrev (1 minutt siden): FF ga meg kryss i dag. Da er det bare å vente: Hurra for dpo-land! Da kom du dit raskere enn meg da, men har planer om å følge etter ganske snart 😁
Lillrex Skrevet 10. mars 2021 #1022 Skrevet 10. mars 2021 Her gjør tempen seg klar for å begynne klatringen i morgen! Jeg er veldig spent på hvor mye høyere tempen blir denne perioden. Sist så gikk den opp bare litt for å ligge på det nivået i noen dager, før den gjorde nok et hopp og endte på å ligge rundt 37 grader fram til IKM. Gleder meg skikkelig til dpo-land, føler venteiden har gått veldig tregt denne gangen 🙈
oransje Skrevet 10. mars 2021 #1023 Skrevet 10. mars 2021 Spennende graf @Atticmess! Gikk inn og så på chartene dine - veldig gøy å kunne sammenligne, og se at de følger samme mønster! Da er du like etter meg, ja 😄 1
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1024 Skrevet 10. mars 2021 Lorieen skrev (2 timer siden): 11 dpo i dag. Negativ monitor og blenda babyplan strimmel. Da er det bare å begynne å vente på mensen. Så utrolig kjedelig at det ble sånn. Med tidenes jevneste temp og alt. Håper du får en ny start snart Vevkjerring skrev (56 minutter siden): FF ga meg kryss i dag. Da er det bare å vente: Hurra for kryss!! 😄 Håper ventetiden blir levelig i dagene fremover. Høy og fin temp på meg her. Men akkurat som det pleier, så ingen garanti for graviditet gitt. 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. mars 2021 #1025 Skrevet 10. mars 2021 Dere har virkelig flotte charts! Jeg koser meg skikkelig med å følge deres oversikt på temping. Selvfølgelig kjipt å lese at ting ikke ser ut som det går denne PP @Lorieen, men da satser vi på at neste PP går 🤞 I dag gikk tempen min opp igjen, FJOH! Ble nesten litt stressa av det der Men jeg har lært, at kvinner produserer østrogen hovedsaklig to ganger i syklusen. En gang før eggløsning, og en gang etter. Det er ikke alltid, men vanlig. Østrogen er jo motsetningen av progesteron, og det er derfor man kan oppleve såkalte "dips". Ellers er jeg på DPO 6. Teller ned dagene til jeg kan teste... :
nilci Skrevet 10. mars 2021 #1026 Skrevet 10. mars 2021 Herlighet nå er vi mange som ligger ganske likt i løypa! 🙉 veldig spennende og følge med på alle dere andres charter. Satser på det klaffer for noen av oss 🤞🏻🥰
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1027 Skrevet 10. mars 2021 nilci skrev (13 minutter siden): Herlighet nå er vi mange som ligger ganske likt i løypa! 🙉 veldig spennende og følge med på alle dere andres charter. Satser på det klaffer for noen av oss 🤞🏻🥰 Ja det kan bli en veldig interessant helg..!! Noen av oss må jo få positivt syns jeg!! Når har dere andre tenkt å teste? Jeg skal reise bort i helgen, så har tenkt å vente til jeg kommer hjem på søndag kveld.
nilci Skrevet 10. mars 2021 #1028 Skrevet 10. mars 2021 Amatariel skrev (10 minutter siden): Ja det kan bli en veldig interessant helg..!! Noen av oss må jo få positivt syns jeg!! Når har dere andre tenkt å teste? Jeg skal reise bort i helgen, så har tenkt å vente til jeg kommer hjem på søndag kveld. Jeg jobber søndag, så lurer på om jeg kommer til å svi av en test lørdag. Da er jeg 9 dpo. Synes det er veldig tidlig, men tror nok jeg kommer til å synes det er vanskelig å vente helt til over helgen. Ser for meg at jeg ikke klarer å fokusere på jobb søndag om jeg får positiv test, så tror nok ikke jeg bør teste den dagen 😂 Kanskje jeg klarer å vente til over helgen, får se! 😅
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. mars 2021 #1029 Skrevet 10. mars 2021 Jeg tenker å teste på søndag tror jeg, da er jeg 10 DPO og tenker at dersom jeg er gravid så vil vel en test vise det? Men så er jeg jo ikke hjemme, men i min hjemby i helga så jeg er så usikker. Allikevel kan jeg også se for meg at jeg tester på lørdag også 😂 Men ja - jeg heier på oss, altså! Nå må jo dette ende i graviditet?! Veldig gøy at mange er så likt, ja!
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1030 Skrevet 10. mars 2021 nilci skrev (37 minutter siden): Jeg jobber søndag, så lurer på om jeg kommer til å svi av en test lørdag. Da er jeg 9 dpo. Synes det er veldig tidlig, men tror nok jeg kommer til å synes det er vanskelig å vente helt til over helgen. Ser for meg at jeg ikke klarer å fokusere på jobb søndag om jeg får positiv test, så tror nok ikke jeg bør teste den dagen 😂 Kanskje jeg klarer å vente til over helgen, får se! 😅 Når jobber du? Om det er på dagen så kanskje du også må ta på søndagskveld slik som meg Ms.Sommerfugl skrev (33 minutter siden): Jeg tenker å teste på søndag tror jeg, da er jeg 10 DPO og tenker at dersom jeg er gravid så vil vel en test vise det? Men så er jeg jo ikke hjemme, men i min hjemby i helga så jeg er så usikker. Allikevel kan jeg også se for meg at jeg tester på lørdag også 😂 10 dpo er også tidlig. Jeg fikk helt blenda test den dagen i sommer da jeg ble gravid, men positiv på 11 dpo. Er så fascinerende hvordan det kan gå fra det ene til det andre på èn dag! Men det koster jo ikke så mye å prøve uansett. Jeg pleier det jeg også, men blir først 11 dpo denne gangen for meg. pga den reisen min.
bittelillebolla Skrevet 10. mars 2021 #1031 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Hei fine gjengen! ❤️ Jeg har forsvunnet litt fra tråden, og omverdens generelt egentlig. Jeg fikk meg en liten knekk, da jeg følte at kroppen min skuffet meg nok en gang. FF satte jo kryss på meg på CD24, 3. mars. Jeg var overlykkelig! På 2 DPO fant jeg litt lysebrun utflod, og det samme skjedde dagen etterpå. Tenkte ikke så mye på det, og tenkte at det kanskje var en liten rest-blødning fra da egget slapp. På 4 DPO var det ingenting, og tempen spratt opp til 36.86. Ren lykke! Var så glad for å få tidlig eggløsning, ja tidlig for meg hvert fall. 🙈 Lykken var kortvarig, for allerede dagen etterpå på 5 DPO begynte spottingen igjen, og denne gangen såpass mengder at jeg kunne kjenne at det dryppet. Heldigvis ikke friskt blod, men det drypper enda idag på 7 DPO. Temperaturen er fortsatt relativt høy, og det ser i grunn ikke ut som at det er mangel på progesteron som gjøre dette? Er dere enig? De forrige syklusene har jeg fått spotting på 10 DPO begge gangene, og mensen på 12 DPO, og 14 DPO. At spottingen denne gangen skulle begynne på 2 DPO var jeg virkelig ikke forberedt på. 🥺 Ble så skuffet! I tillegg var brystene mine så ufattelig vonde! Har fått store runde, harde kuler i begge brystene på størrelse med golfballer. Dette skjedde dagen etter eggløsning, så det kan jo være hormoner som gjør det. Forrige måned var det faktisk melk i de også. Ja jeg veit det, kroppen er på styr for å si det mildt. Prolaktin ble målt til 696, og grensen ligger på 700. Så helt i grenseland. Vet jo nesten ikke hva som kom først, av høna eller egget. Altså fikk jeg kulene i brystene fordi jeg hadde eggløsning, og at det er progesteron som øker temperaturen min. Eller fikk jeg høyere temperatur fordi jeg har fått brystbetennelse i begge bryst? Glemte jo selvsagt å si til legen at jeg også har forhøyet temperatur. Men om det ikke skulle ha vært eggløsning, men brystbetennelse, så vil jo ikke temperaturen synke igjen i slutten av lutealfasen og mensen komme. Så svar på det gnagende spørsmålet, vil jeg jo få snart uansett. Har siden Januar hatt vondt nederst på høyre side, spesielt om jeg strekker meg eller kjører i humper osv.. På eggløsningsdagen var det ganske vondt, men kjenner det jo hver dag utenom eggløsning også. I tillegg har jeg vært mye kvalm, og rare ting kan utløse det. Om noen raper, kan jeg nesten brekke meg. Alt dette gjorde at jeg ble redd jeg på mystisk vis hadde klart å bli gravid. Testen var blenda. Det var egentlig gode nyheter, med tanke på at jeg går på tetracycliner for kviser (jada, enda et fuckings problem som følge av p.piller) og skal unngå graviditet. Argh.. Kan ikke kroppen snart slutte å tulle sånn med meg. 😭 Jeg forbanner den dagen, 12 år gamle meg fikk skrevet ut de hersens p.pillene! Jeg ante virkelig ikke hva det ville koste meg. Ble en tur til legen i dag i hovedsak på grunn av kulene i brystet, men nevnte også blødningene og smertene nederst i magen. Fikk henvisning til gynekolog med mistanke om cyste på høyre eggstokk. Mitt STORE håp nå, er jo at det bare er denne eventuelle cysten som blør, og ikke livmorslimhinnen min som er så svak. Håper håper håper at det ikke er noe annet galt. 🥺 Jeg er jo shitredd gynekologen! Er såå redd for at de skal finne noe galt. Jeg vet ikke hvordan jeg vil ta det. Kjenner at alt dette sykluskrøllet allerede tærer styggelig mye på psyken min. Hadde selvsagt vært verdens største lettelse om det ikke er noe galt, men om det er noe galt vil jeg nesten helst ikke vite det. Jeg beklager utblåsningen. Jeg får så dårlig samvittighet, for jeg vet at hver og en av dere har sitt å slite med. Jeg vet jo at dere har prøvd og prøvd å skape et lite mirakel. Jeg har jo ikke prøvd engang, men kjenner jeg likevel motløs og ufattelig trist. Kan ikke engang begynne å forestille meg hvordan dere må ha det. ❤️ Barneønske er så vanvittig sterkt her, faktisk en besettelse og jeg vet at hver og en av dere kjenner igjen den følelsen. Jeg skal bli så inni herlighetens navn lykkelig den dagen jeg får to streker! Fytti grisen for en lykke det må være! 😍 ----------------------------------------------------------------------------------------- Så du etterspurte prøvedagbok @Ms.Sommerfugl❤️ Så ufattelig hyggelig at du har lyst til å følge meg! Per dags dato er jeg dessverre ikke prøver. Begynte å henge her inne fordi jeg klødde å fingrene etter å begynne prøvingen, men kjæresten min var ikke like gira. Fikk anbefalinger fra Amatariel om å slutte med p.piller i god tid før prøvestart, men kjæresten min var ikke gira på rådet hennes. Likevel, måneden etter gikk jeg store blødninger på p.piller og måtte slutte med de etter 12 års bruk. 😱 Det var jammen et lykketreff at det skjedde, for her har det bare vært krøll siden. Snoker rundt i hovedsak for å heie på dere andre, og for å suge til meg kunnskapen deres, hoho! Kunne jo laget en dagbok om "å få tilbake kroppen etter p.piller" eller "forberedelse til prøving", men vet ikke hvor interessant slik er for andre? Det er jo såå spennende med DPO-land, og testing hos dere andre! ❤️ Når jeg blir aktiv prøver, om forhåpentligvis ikke så altfor lenge så skal jeg absolutt lage en dagbok! Måtte den evige husjakten ende snart, og aksjeinnskuddene uten kondom begynne! 🍆 Endret 10. mars 2021 av bittelillebolla 1 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. mars 2021 #1032 Skrevet 10. mars 2021 Kjære @bittelillebolla ❤️ Så sterkt og trist å lese innlegget ditt, det høres forferdelig tungt ut å gå rundt med de tankene og følelsene. Spesielt når syklusen din muligens er i ugange på grunn av p - piller, og at du har andre symptomer på dette. Det er vanskelig å gi deg et fornuftig eller trøstende svar, men jeg sender en stor og lang, og varm digital klem ❤️ Det høres absolutt ut som du bør ta en liten tur til gynekolog, og være åpen om dine følelser. Personlig opplever jeg overraskende mye stress og uro i disse DPO - dager, og etter en prat med søsteren min skal jeg være ærlig med gynekologen jeg skal til om en måned. Jeg har bestemt meg for å ta en sjekk for å se om alt ser bra ut, kanskje det er noe for deg også? Skjønner godt angsten du opplever knyttet til det, men det kan også kanskje gi deg noen svar? Jeg følger deg gjerne selv om du ikke skriver prøverdagbok per dags dato! Føler uansett du er en del av "prøvergjengen" her inne, selv om du ikke er offisielt prøver ❤️ Det er virkelig mye kunnskap å hente her inne, og spesielt det å føle en tilhørighet med andre mennesker som går gjennom mye av det samme. Vi har jo alle ett ønske, og det er jo å bli gravid! Så jeg syns du skal kjøre på, opprett en dagbok. Jeg vet om mange som oppretter prøverdagbøker selv om de egentlig ikke er prøvere, men det er så utrolig godt å få utløp for tanker og følelser til andre enn samboer/partnere 😂 Send gjerne link til dagbok om du velger å opprette ❤️ Ellers, og igjen, STOR KLEM! ❤️ Enten så går det bra, eller så går det over. Jeg er glad i det uttrykket 🥰
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1033 Skrevet 10. mars 2021 Kjære deg @bittelillebolla! Det var ikke lite du skulle slite med Skjønner godt det tærer på! Jeg tror det blir veldig fint med en henvisning til gynekolog nå, selv om du syns det er skummelt. Så får du hjelp. Tenk så bra om det er noe som kan gjøres nå FØR du i det hele tatt er prøver. Såååå mye bedre enn om du først skal begynne å sjekke dette mange måneder etter dere har blitt prøvere. Tro meg! Hell i uhell sånn at du måtte slutte på p-piller. Syns uansett mannen din må være litt mer 'på lag' altså. Det er jo din kropp. Og det er kjempeviktig å få den stabil til den dagen man faktisk skal prøve. Så godt du er av dem!
bittelillebolla Skrevet 10. mars 2021 #1034 Skrevet 10. mars 2021 Tusen tusen takk @Amatariel og @Ms.Sommerfugl! Leser de fine svarene deres mens jeg tørker tårene. Har ikke grått på grunn av alt dette før nå, føltes vanvittig godt å få ut litt frustrasjon og bli møtt med så mye forståelse og fine ord. Føles som en vanvittig lettelse å få utløp, og å bli forstått ikke minst. Man føler seg jo så alene midt oppi dette, ikke akkurat noe jeg snakker så mye om med familie og venner heller. Jeg må jo bare "kvinne meg opp", og gå til gynekologen. Henvisningen er allerede sendt. Får trøstespise en kanelbolle etterpå, slik jeg gjorde i dag også. 😆 Jeg er evig takknemlig for at vi lever i en tid, hvor nesten alle som ønsker å få barn, får barn. Det er jo så mange hjelpemidler der ute heldigvis! Trøster meg med den tanken. Jeg har sagt det før, men sier det igjen. Jeg er så vanvittig glad for at jeg fant denne tråden! ❤️ Har hjulpet meg så mye. Takk, takk takk! ❤️ Så ufattelig koselig å bli sett på som en av gjengen, selv om jeg ikke prøver helt enda. Blir helt rørt jeg! Kjæresten min er egentlig veldig støttende altså, spesielt nå som ting krøller seg. Han var nok under oppfatningen at det var så fort gjort å bli gravid, og at dersom jeg sluttet på prevensjon så ville det klaffe selv med kondom. Huff av meg. Heldigvis har han faktisk blitt mer åpen for tanken og har nevnt at han vil ha barn snart helt uoppfordret flere ganger i det siste. Tror tanken måtte modnes, også ser han jo hvor inderlig jeg ønsker dette og hvor mye jeg styrer for å få kontroll på syklusen. Virkelig et hell i uhell at jeg måtte slutte på de. Hadde en stygg magefølelse på at det kom til å bli kluss også, så at jeg hadde skrevet det her i tråden før jeg sluttet på de. Håper ikke jeg har rett i mine PCOS mistanker også. 🙈 Jeg skal tenke på å lage en dagbok, selv om vi ikke prøver enda. Kanskje det hadde vært fint å ha et sted å få utløp for følelser og tanker, som ellers hoper seg opp inni meg. Skal faktisk virkelig vurdere det. Takk for oppmuntringen, fine mennesker! ❤️ Føler meg mye bedre allerede! 1
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1035 Skrevet 10. mars 2021 bittelillebolla skrev (12 minutter siden): Har hjulpet meg så mye. Takk, takk takk! ❤️ Så ufattelig koselig å bli sett på som en av gjengen, selv om jeg ikke prøver helt enda. Blir helt rørt jeg! Skulle bare mangle Her er vi mange som forstår, og er det noe vi vet så er det at det hjelper å være flere, og snakke ut. Jeg vil også følge deg om du oppretter en dagbok. 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 10. mars 2021 #1036 Skrevet 10. mars 2021 Av og til er det liksom det som skal litt til @bittelillebolla ❤️ det å gråte litt kan faktisk bare være sunt! Jeg føler i alle fall at det hjelper å få det ut av og til. Når jeg gråter, så er det ofte ikke kun en ting jeg gråter for. Det er fint å høre at du føler deg anerkjent, det er viktig å bli tatt på alvor og hørt. Det vil jeg påstå er et menneskelig, basalt behov, som alt for få innser også i voksen alder. Selv voksne, ikke bare barn, trenger å bli hørt og sett! Det blir fint å følge deg når den tid kommer, tenker jeg ❤️ Du er IKKE alene! 1
nilci Skrevet 10. mars 2021 #1037 Skrevet 10. mars 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Når jobber du? Om det er på dagen så kanskje du også må ta på søndagskveld slik som meg Jobber fra 08-22 😅 kan man teste så sent på kvelden?
Amatariel Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #1038 Skrevet 10. mars 2021 nilci skrev (6 minutter siden): Jobber fra 08-22 😅 kan man teste så sent på kvelden? Så sent så kan det hende det er liksågreit å ta neste morgen Jeg tror jeg kommer hjem i 18-tiden så. Men ja, dersom man har konsentrert urin (ikke drukket mye) så må det ikke være morgenurin før man tester.
Lillrex Skrevet 10. mars 2021 #1039 Skrevet 10. mars 2021 Så synd å lese at det ikke har vært så greit om dagen, @bittelillebolla ❤️ Er ikke lite kroppen skulle putte deg igjennom om dagen.. Er ikke noe særlig når den ikke funker som den skal.. Og for oss damer så er jo stabil syklus og jevnlig eggløsning en slags sikkerhet på at helsa er grei. Jeg skjønner deg så godt at du syns det blir skummelt å dra til gynekologen, kan bare se for meg hvordan jeg hadde følt det i samme situasjon, og tror ikke jeg kan si jeg ville følt på det på noen annen måte. Håper du får god hjelp nå til å finne ut hva det er som skjer. Syns det er bra at du får sjekket ut grunnen til smertene etc. Forhåpentligvis er det noe som kan behandles raskt så du raskt kan bli kvitt plagene. Sa legen noe om kulene i brystet? Håper det er noe du lett kan behandle 🤞 Og jeg syns du har full rett til å føle det du føler. Selvom dere ikke er i gang med prøvingen så er jo ikke den situasjonen der noe lett.. Smerter skal tas på alvor, og det syns jeg det høres ut som du gjør. Håper du oppretter en dagbok 😊 Hadde syntes det vært hyggelig å følge med på reisen din. Og jeg føler jo at du på mange måter allerede har startet den, selv om dere kanskje ikke har startet aksjeleggingen enda. 1
Tinaprøver Skrevet 11. mars 2021 #1040 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Hei! jeg både temper og tar EL-tester for å prøve å lære meg syklusen bedre. I går droppa tempen til rett under 36 grader, og den gjorde et stort hoppp i dag. Jeg tok to EL-tester etter jobb i går(CD15), en kl 17 og en kl 20.45. Det var øking mellom disse. Jeg følte likevel ikke at den siste var sterk nok til å være positiv. I dag når jeg tok EL-test hadde den blitt litt svakere igjen.. Kan det være at den fra i går kveld faktisk er positiv? Blir så usikker når jeg stirrer på streken selv 😅 Hva kan dere se? Kan det være at eggløsning har vært i natt? Sist jeg testet med strimler hadde jeg bare positiv test i noen timer.. her har jeg lagt inn testene under ‘others’. La de også inn under ‘premom’. Da fikk jeg peak på i går. Vet ikke helt hvilken som blir rett 🙈 Endret 11. mars 2021 av Tinaprøver
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå