Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

@Amatariel Har et spørsmål til deg 😊 Har sett du nevnte et kosttilskudd her inne, men husker ikke hva det het 🙈 Det var litt spesielt navn på det og skulle hjelpe til med å stabilisere den kvinnelige syklusen. Tror det var deg altså. Skjønner du hvilket jeg mener mon tro. 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissB skrev (3 minutter siden):

@Amatariel Har et spørsmål til deg 😊 Har sett du nevnte et kosttilskudd her inne, men husker ikke hva det het 🙈 Det var litt spesielt navn på det og skulle hjelpe til med å stabilisere den kvinnelige syklusen. Tror det var deg altså. Skjønner du hvilket jeg mener mon tro. 😅🤞

Er det dong quai du tenker på? 🤔 Det er i alle fall en urt som er kjent for å kunne stabilisere, tas før EL. Wild yam er en annen urt som tas etter EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (3 timer siden):

Er det dong quai du tenker på? 🤔 Det er i alle fall en urt som er kjent for å kunne stabilisere, tas før EL. Wild yam er en annen urt som tas etter EL.

Takk! Det var dong quai 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La denne ut i feil tråd, dpo tråden, så legger den her også.

Blir så frustrert på kroppen min.

Første pp var prakteksemplarisk da det kom til temping, og hopp.

Mens de to siste nå er vanskeligere å tyde, da det er lite/lavt hopp. Og jeg er nå enten 1 eller 2 dpo, men fortsatt ikke noe spesielt hopp i tempen. Fikk positiv test på lørdag, negativ søndag, og de kjente el smertene og ømheten søndag, samt noe murringer i går og i dag. Men blææ! Jeg vet at jeg bare må vente å se, men så frustrerende at kroppen skal være så "vanskelig" å ha med å gjøre for tida.

Hva tenker dere? Sånn umiddelbart ved å se på charten, når el kan ha vært,om det var søndag eller mandag? Legger også ved de to forrige pp under.

Screenshot_20210518_154112.jpg

Screenshot_20210518_154532.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerfuul skrev (6 minutter siden):

La denne ut i feil tråd, dpo tråden, så legger den her også.

Blir så frustrert på kroppen min.

Første pp var prakteksemplarisk da det kom til temping, og hopp.

Mens de to siste nå er vanskeligere å tyde, da det er lite/lavt hopp. Og jeg er nå enten 1 eller 2 dpo, men fortsatt ikke noe spesielt hopp i tempen. Fikk positiv test på lørdag, negativ søndag, og de kjente el smertene og ømheten søndag, samt noe murringer i går og i dag. Men blææ! Jeg vet at jeg bare må vente å se, men så frustrerende at kroppen skal være så "vanskelig" å ha med å gjøre for tida.

Hva tenker dere? Sånn umiddelbart ved å se på charten, når el kan ha vært,om det var søndag eller mandag? Legger også ved de to forrige pp under.

Screenshot_20210518_154112.jpg

Screenshot_20210518_154532.jpg

Jeg tenker at EL var igår. Så vil de to neste tempene kunne vise det og gi deg kryss om det stemmer 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at EL var igår. Så vil de to neste tempene kunne vise det og gi deg kryss om det stemmer 🤞

Eg støttar den vurderinga, @Sommerfuul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere, 

Jeg har ikke vært på forumet på en stund da jeg har følt meg litt nede og deppa. Håper alt er bra med alle ❤️

Denne syklusen mente plutselig FF at jeg hadde eggløsning dag 13, og jeg fikk sjokk da det plutselig stod 3DPO på dag 16. Min historie er at jeg ikke har fått eggløsning før dag 26 hver eneste syklus, med påfølgende kort lutealfase på 7/8 dager. 

sender ved bilde av charten denne måneden. Og de andre syklusene til å sammenligne (som har vært eggløsning dag 26) E0F81AA7-1904-4B17-95CC-F83EE0387F91.thumb.png.9856e466ecc6050e78052e027efaff93.png

8458D5B4-FC77-4BC3-BF28-02282113B999.thumb.png.9d94dd0a048455662cdc7e5bd7866795.png8458D5B4-FC77-4BC3-BF28-02282113B999.thumb.png.9d94dd0a048455662cdc7e5bd7866795.png

Jeg vet ikke helt om jeg tror på FF på at det var eggløsning allerede nå. Hva tenker dere? Jeg ser jo at tempen har økt, men det er mest fordi det var en «dipp dagen før». Den ligger nå på 36.27. De andre syklusene etter eggløsningen har den gått en del mer opp, rundt 36.40, og holdt seg der, men også vært nede på 36,34 osv. Er det kanskje tilfeldigheter at temperaturen er litt høyere og at det derfor ikke har vært el slik FF tror? Jeg hadde ikke begynt med el tester enda så tidlig i syklusen, så jeg aner virkelig ikke.. kjente ikke murringer i forkant som jeg pleier. Men den dagen jeg var 2/3 dpo merker jeg litt ømme brystvorter. Ikke mye, men kjenner det. Jeg pleier egentlig å ha det i dagene før el også.. 

Idag tidlig når jeg målte temp målte jeg først 36,27 rett etter oppvåkning. Av nysgjerrighet testet jeg umiddelbart etterpå og da var den på 36,22. hva tenker dere om det? Bruker babyplan sin temper. 

Takk for svar ❤️ Ønsker alle en god pinse!

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første runde med temping. Er pollenallergisk men nå usikker på om jeg også har blitt litt forkjølet. Vil en evt forkjølelse påvirke tempen om morgenen? Ikke noe feber om dagen. Hadde mulig eggløsning tidligere i uka så tempen har steget men vet jo ikke om det er eggløsning eller mulig forkjølelse.

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm ja, denne var litt merkverdig @Testerforum Om det er så uvanlig at du har tidlig EL så ligger det kanskje an til at du ikke har hatt det helt ennå her heller. Tempen har jo ikke økt mye heller. Men skulle det nå være slik at det skjedde, så er det bra dere har hatt et aksjeinnskudd da. Blir spennende å se hva tempen sier etterhvert...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Første runde med temping. Er pollenallergisk men nå usikker på om jeg også har blitt litt forkjølet. Vil en evt forkjølelse påvirke tempen om morgenen? Ikke noe feber om dagen. Hadde mulig eggløsning tidligere i uka så tempen har steget men vet jo ikke om det er eggløsning eller mulig forkjølelse.

Har aldri hørt om at forkjølelse innvirker på tempen. Er vel kun feber av sykdom som egentlig gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 minutter siden):

Hm ja, denne var litt merkverdig @Testerforum Om det er så uvanlig at du har tidlig EL så ligger det kanskje an til at du ikke har hatt det helt ennå her heller. Tempen har jo ikke økt mye heller. Men skulle det nå være slik at det skjedde, så er det bra dere har hatt et aksjeinnskudd da. Blir spennende å se hva tempen sier etterhvert...

Har aldri hørt om at forkjølelse innvirker på tempen. Er vel kun feber av sykdom som egentlig gjør det.

Så dette er et tegn på at eggløsning har vært. Har hatt el-slim og positiv test 3 dager etter el slimet. 

5133529E-E33B-4614-89E1-30E72A5387A5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så dette er et tegn på at eggløsning har vært. Har hatt el-slim og positiv test 3 dager etter el slimet. 

Ja FF tror i alle fall at du har hatt EL på onsdag pga. EL-testen din. Ettersom du har på OPK-detector. Du kan forsøke å sette tolkingen på advanced (anbefales) og se hva den sier da. Da skal den tolke alt fra EL-test, temp osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Ja FF tror i alle fall at du har hatt EL på onsdag pga. EL-testen din. Ettersom du har på OPK-detector. Du kan forsøke å sette tolkingen på advanced (anbefales) og se hva den sier da. Da skal den tolke alt fra EL-test, temp osv.

Tok bare en vanlig eggløsningstest på tirsdag og den var positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (27 minutter siden):

Hvordan bytter jeg til advance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan bytter jeg til advance?

Det er inne på settings et sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Det er inne på settings et sted. 

Den sto visst på advance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Den sto visst på advance.

Hm, da var det litt rart at den sto på OPK her i charten din 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Hm, da var det litt rart at den sto på OPK her i charten din 🤔 

Betyr ikke det at jeg har ført inn en positiv eggløsningstest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...