Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Magenta skrev (4 timer siden):

@Bruspulver @bittelillebolla @Amatariel Tusen takk!! 😍Jeg melder meg inn i termingruppa ja! 

@TesterforumDet så veldig spennende ut! Lykke til med testing, krysser fingrene for at du er like heldig som meg🤞

Tusen takk!❤️ Og masse gratulerer til deg! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

@Testerforum Oi, denne syklusen her ser virkelig ut til å bli annerledes enn de du har hatt tidligere. Nydelig temp! Håper sånn at det har klaffet for dere! 🤞 Ser veldig lovende ut nå! 🥰 

• Liker 1
Skrevet
bittelillebolla skrev (3 timer siden):

@Testerforum Oi, denne syklusen her ser virkelig ut til å bli annerledes enn de du har hatt tidligere. Nydelig temp! Håper sånn at det har klaffet for dere! 🤞 Ser veldig lovende ut nå! 🥰 

Tusen takk ❤️ Er så hyggelig med så mye god støtte! Det setter jeg pris på:klem:

• Liker 1
Skrevet

1572131109_Skjermbilde2021-06-03kl_09_59_03.thumb.png.5fe7fe88161eabb8f11dde9c905c8e3a.png

Jeg har de siste tre syklusene fått eggløsning på CD24, CD19 og CD21. Har da opplevd tydelig symptomer før og etter eggløsning, både såre nipler og eggløsningsslim. Har ikke merket noen ting så langt i denne syklusen og fikk litt sjokk da jeg så dagens temp. :klo: I tillegg pleier jeg å ha klatretemp, og kommer vanligvis ikke opp til dette nivået før på 3 DPO. Hva tror dere? Er det virkelig mulig at eggløsningen var på CD17/18 denne gangen, eller er det en enkel-temp som tuller med meg her? 🙈

Skrevet

Veldig spennende @bittelillebolla! Det er jo mulig at EL har skjedd... får dessverre ikke svar på det før om 2-3 dager. Personlig opplevde jeg jo ekstremt sjeldent noen kroppslige tegn på EL... aldri slim, sjeldent murringer og enda sjeldnere kunne jeg kjenne stikk. Så for meg var det jo vanlig å ikke kjenne noe og være avhengig av test/temp for å kartlegge. Men når du pleier å ha klare symptomer, og ikke har fått det denne gangen så er det jo litt rart. Men ikke umulig. Kroppen finner på rare ting, kan godt hende den har tenkt å gi deg en anonym EL. Teeenk så fint om du fikk den rekorddtidlig da!

Skrevet

@Amatariel Vanskelig å være tålmodig midt i all iveren kjenner jeg! :ler: Det hadde vært så utrolig GØY med rekordtidlig-EL! Det kan jo hende at kroppen har gjort noe utom det den pleier som du sier! Jeg har bare veldig vanskelig for å egentlig tro det, men det er jo spennende å kjenne litt på at det kan ha skjedd også. Ikke bare hadde det vært rekordtidlig, men også rekord-stigning! 🙏 Nå gleder jeg meg (og gruer meg litt) til i morgen altså. :ler:

Skrevet
bittelillebolla skrev (2 timer siden):

1572131109_Skjermbilde2021-06-03kl_09_59_03.thumb.png.5fe7fe88161eabb8f11dde9c905c8e3a.png

Jeg har de siste tre syklusene fått eggløsning på CD24, CD19 og CD21. Har da opplevd tydelig symptomer før og etter eggløsning, både såre nipler og eggløsningsslim. Har ikke merket noen ting så langt i denne syklusen og fikk litt sjokk da jeg så dagens temp. :klo: I tillegg pleier jeg å ha klatretemp, og kommer vanligvis ikke opp til dette nivået før på 3 DPO. Hva tror dere? Er det virkelig mulig at eggløsningen var på CD17/18 denne gangen, eller er det en enkel-temp som tuller med meg her? 🙈

Så spennende! Det minner meg om det som skjedde med meg tidligere denne syklusen. Plutselig satte FF meg på 3 dpo med eggløsning CD13. Jeg skjønte ingenting da jeg har pleid å få eggløsning CD26. Da var det plutselig tre temperaturer som var over gjennomsnittet, ikke mye, men litt (fra 36,11 til 36,27 tre dager på rad). Hadde ikke rukket å ta el tester og hadde heller ikke kjent noen symptomer. Har alltid fått såre niplene og press i eggstokkområdet. Spurte her i gruppen og ble enig om å avvente og se. Tempen gikk ned igjen og jeg fikk tydelig positiv el test CD20. Så med andre ord, plutselig finner kroppen på noe tull. Håper selvfølgelig for deg at det er en tidlig el!:nori:❤️

Skrevet
Testerforum skrev (1 time siden):

Så spennende! Det minner meg om det som skjedde med meg tidligere denne syklusen. Plutselig satte FF meg på 3 dpo med eggløsning CD13. Jeg skjønte ingenting da jeg har pleid å få eggløsning CD26. Da var det plutselig tre temperaturer som var over gjennomsnittet, ikke mye, men litt (fra 36,11 til 36,27 tre dager på rad). Hadde ikke rukket å ta el tester og hadde heller ikke kjent noen symptomer. Har alltid fått såre niplene og press i eggstokkområdet. Spurte her i gruppen og ble enig om å avvente og se. Tempen gikk ned igjen og jeg fikk tydelig positiv el test CD20. Så med andre ord, plutselig finner kroppen på noe tull. Håper selvfølgelig for deg at det er en tidlig el!:nori:❤️

Ja, det husker jeg :) Så surt når kroppen lurer oss slik, og vi får falskt håp. Jeg er veldig spent på hva som skjer i morgen, og om eventuelle symptomer dukker opp i løpet av dagen. Det er jo ikke såå langt unna den tiden jeg pleier å få eggløsning nå, så om den ikke har vært, så burde den komme ganske snart nå :) 

• Liker 1
Skrevet

Må si, jeg synes det er fascinerende hvor jevn temperaturen har vært så langt i lutealfasen. Den hopper og spretter ikke slik som i follikulærfasen. Håper det er et tegn på at metformin fungerer som den skal. 57B95231-C046-4ACB-809A-555762B72190.jpeg.aa9db108efa890079dd3d84fa67da6df.jpeg

Skrevet

Nyyydelig chart Bruspulver! Hvis man ser bort fra at EL ventet til CD104, så er den jo helt perfekt 😍 Heldigvis har ikke sen EL noe å si for sjansene, og barn på sen EL blir perfekte de og! Er såååå spent på testingen din fremover nå altså!!

Jeg fikk forresten også jevnere chart på metformin, så den gjør noe med hormonene ja :)

• Liker 1
Skrevet
Bruspulver skrev (40 minutter siden):

Må si, jeg synes det er fascinerende hvor jevn temperaturen har vært så langt i lutealfasen. Den hopper og spretter ikke slik som i follikulærfasen. Håper det er et tegn på at metformin fungerer som den skal. 57B95231-C046-4ACB-809A-555762B72190.jpeg.aa9db108efa890079dd3d84fa67da6df.jpeg

Så fin chart!😍 bare å krysse fingrene nå!

Skrevet

Kjempe fin chart @Bruspulver😍 Helt perfekt stigning og høye fine temper etter eggløsning! Skulle ønske mine lutealfse-temper så like fine ut som dine! 🥰 Blir så spennende fremover med testing. Krysser fingrene for deg. 🙂

Skrevet (endret)

Hei dere! Jeg har ikke like positive nyheter idag.. idag gikk tempen mye ned igjen, 9 dpo, som er ikm for meg. Samtidig hadde jeg mensmurringer i går, som er verre idag og vondt i korsryggen. Sett sammen tyder vel det på mensen idag eller imorgen. Ergo ikke spire denne måneden, og heller ikke noe lenger lutealfase 😔 ikke lett dette her.. 

8AF0AFC1-BB73-43CE-8DA2-CA9673005941.thumb.png.7bf4ca964b9ccd4c352f8f9b34412e92.png

Endret av Testerforum
Skrevet
Testerforum skrev (5 minutter siden):

Hei dere! Jeg har ikke like positive nyheter idag.. idag gikk tempen mye ned igjen, 9 dpo, som er ikm for meg. Samtidig hadde jeg mensmurringer i går, som er verre idag og vondt i korsryggen. Sett sammen tyder vel det på mensen idag eller imorgen. Ergo ikke spire denne måneden, og heller ikke noe lenger lutealfase 😔 ikke lett dette her.. 

Åå det var skuffende ja :( hadde virkelig håp, så utrolig kjedelig :troest:

Skrevet
Amatariel skrev (44 minutter siden):

Åå det var skuffende ja :( hadde virkelig håp, så utrolig kjedelig :troest:

Ja.. man blir jo så deppa 😔 Er det noen mulighet for at det kan være festedipp og at murringene er graviditetssymptomer, eller er alt håp ute?😔

Skrevet
Testerforum skrev (24 minutter siden):

Ja.. man blir jo så deppa 😔 Er det noen mulighet for at det kan være festedipp og at murringene er graviditetssymptomer, eller er alt håp ute?😔

Håpet er aldri ute før mensen er der! Jeg HAR blitt gravid før med tempechart som gikk under coverline sånn, så jeg vet godt at alt er mulig :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Så deilig å høre @Amatariel! Nå som jeg har fått medisiner så håper jeg det løser el-problemet. Litt usikker på om jeg vil teste framover. Ikm er 9.juni. Får besøk av mine foreldre 11.-13.juni. Tar en ferieuke fra 14.-20.juni hvor vi skal være sammen med et vennepar hele uken. Hvis det skal vise seg da, at jeg faktisk er gravid, så ønsker vi jo ikke å dele dette så tidlig som det, men samtidig tror jeg det kan bli veldig vanskelig å skjule det mtp alkohol. Så, har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre. Om jeg ikke får mensen så vil jeg jo uansett på sett og vis vite at jeg er gravid uansett. Kanskje like greit å vite det før heller enn siden 🤔 

Ja @Testerforum, dette blir spennende!  Leit å se at din temperatur derimot har sunket... Krysser fingrene, så lenge TR ikke har dukket opp enda er det jo fortsatt litt håp, selv om det kanskje kan være greit å forberede seg på at det ikke går veien denne gangen. 

Så gøy @bittelillebolla ! Som du kanskje leser over, så er jeg litt usikker på helt hvordan jeg skal gjøre det med testingen og besøk/ferie. 

• Liker 1
Skrevet

Så leit at tempen sank @Testerforum😞 Tempene dine denne gangen har vært mye høyere og jevnere enn tidligere, som kanskje gir litt ekstra håp. Skjønner så godt at du er skuffet nå! :troest: Håper virkelig at den stiger igjen i morgen, og at mensen ikke dukker opp denne gangen. ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Hei dere!

I dag er jeg 12 dpo og har dessverre en rekke negative tester bak meg fra de siste dagene, inkludert i dag. Det ser derfor ikke særlig lyst ut for denne prøveperioden (min pp2). Statistisk sett  vil de aller, alle fleste tester vise positivt innen dpo 12 dersom man faktisk er gravid 😕 

Jeg har testet med babyplan sine tidligtester og har sett noe på dem (også på dagens test), men etter en liten research viser det seg at disse tidligtestene er kjente for skyggestreker. Det jeg har sett har altså bare vært skygger…

Likevel, grafen min oppfører seg på en måte den aldri har gjort før gjennom mine 1,5 år som temper:

A6EBB5D8-9DDD-46C0-B68D-C4B5420B4AD9.thumb.png.4f330b63184c30b0624e19f80e62422a.png7B591644-6A63-42D9-8259-760D5E4FEAD3.thumb.png.cbf8b62072b8d7a78e8aef527f96b96b.png
Den pleier aldri å være stigende på dette tidspunktet i syklusen, eller i det hele tatt SÅ høy i forhold til coverline. Det er sikkert bare en unntakssyklus hvor kroppen finner på noe nytt (det gjør den jo støtt og stadig), men det er virkelig frustrerende når kroppen gir signaler på en ting og testene sier noe helt annet🙈 

Lutealfasen min er forresten i gjennomsnitt 13 dager lang, så IKM er på tirsdag. Jeg er veldig forberedt på at dette ikke går veien, men grafen gir meg likevel et biiiittelite håp. 

Fasiten kommer uansett om et par dager, men er det noen som har noen synspunkter?🤗

Skrevet

Nervepirrende dager @Annabel! Jeg tenker det er tre mulige utfall.

1) Som du sier, at du har en unntakssyklus der kroppen finner på noe nytt tempemessig 12 dpo. Men at den i morgen synker og mensen kommer på 14 dpo.
2) At du opplever en kjemisk. Da vil tempen holde seg høy enkelte dager den ikke pleier det, og testene fremstå som svake/skygger. Mensen vil da kanskje komme noen få dager senere enn vanlig.
3) At du er gravid og det du ser på testene er gravid-strek, men veldig svake fordi det er så tidlig. Selv om mange tester postivt innen 12 dpo, så er det ikke alle. Du kan være en av de prosentene som faktisk må over IKM for å få tydelig utslag.

Såå frustrerende at man ikke vet hvilket utfall som er det riktige! Rett og slett bare venting de to neste dagene som vil gi svar. Men jeg krysser alt jeg har for at det er sistnevnte! 🤞

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...