Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Woho, mitt aller første kryss 🤩 For en fantastisk følelse, og heltrukket linje! 🥳 Dette har vært etterlengtet 😍8FF2174D-236E-4DA2-9E3F-ED0D9DEF6E17.jpeg.ef797d3a72cc6488b27a348717ce6d61.jpeg

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bruspulver skrev (2 timer siden):

Woho, mitt aller første kryss 🤩 For en fantastisk følelse, og heltrukket linje! 🥳 Dette har vært etterlengtet 😍

Jaaa - helt nydelig å se! 🤩 Det er så fortjent altså! Og nå ønsker jeg virkelig alt jeg kan for at dette bærer frukter. Få har ventet SÅ lenge på EL, så det er virkelig fortjent 🤞

• Liker 1
Skrevet

GRATULERER med ditt aller første kryss @Bruspulver! :duskedame: Så glad for at det endelig ble din tur til å oppleve det. Jeg krysser alt jeg har for at grafen din ender med en positiv graviditetstest, og at du slipper å vente på eggløsning en gang til denne prøvetiden! 🌷

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for gode ord @Amatariel og @bittelillebolla 😘 Det hadde blitt en helt fantastisk (litt forsinket) bursdagspresang i så tilfelle - jeg fyller 29 år i begynnelsen av juni. 

• Liker 1
Skrevet

Hva tror dere om denne charten? Jeg var bortreist i helgen, så fikk ikke testet, men jeg har 16 dager lutealfase og altså ikm i dag, så jeg er ikke så forsinket med mensen. 

Jeg tenker at jeg skal teste når jeg kommer hjem fra jobb, men nå går jeg bare å tenker og funderer. 

Tror dere den lave temperaturen på 10 dpo kan være festedip? Og spotting på 8-11 dpo kan være festeblødning? 🤞🤞🤞

Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid. Ff har satt fertil dager til cd11-cd14. Pga sykdom ble det ikke lagt inn aksjer i denne perioden, men på cd10 og cd15. 

_20210601_094234.JPG

Skrevet
Magenta skrev (9 timer siden):

Hva tror dere om denne charten? Jeg var bortreist i helgen, så fikk ikke testet, men jeg har 16 dager lutealfase og altså ikm i dag, så jeg er ikke så forsinket med mensen. 

Jeg tenker at jeg skal teste når jeg kommer hjem fra jobb, men nå går jeg bare å tenker og funderer. 

Tror dere den lave temperaturen på 10 dpo kan være festedip? Og spotting på 8-11 dpo kan være festeblødning? 🤞🤞🤞

Jeg tror egentlig ikke jeg er gravid. Ff har satt fertil dager til cd11-cd14. Pga sykdom ble det ikke lagt inn aksjer i denne perioden, men på cd10 og cd15. 

_20210601_094234.JPG

Har du tempet tidligere måneder som du kan sammenligne med? Det kan se ut som temperaturen har falt jevn de siste dagene, men den er jo fortsatt langt over coverline. Så lenge TR ikke har dukket opp så er det fortsatt en sjanse ☺️ 

Sæd kan vel leve i 3-7d, så kan være det er noen som har overlevd fram til EL. Egget lever vel også i 24-48t etter EL, så du er nok med i gamet inntil videre 😁

Skrevet

6 dpo i dag. Jeg kan vel egentlig si jeg ikke har savnet denne toukers-perioden hvor man lever i en limbo av inderlig håp og frykt. Men igjen, det er enda værre når EL aldri dukker opp 😅Dagene har heldigvis vært travle hittil i ventetiden,  da blir det ikke så mye tid igjen til grubling. E31D1CB4-5D17-4D51-BDEC-D0D631AEB829.thumb.png.d65ca8de04a4d2b3d9e13264b50eb964.png

• Liker 2
Skrevet

@Magenta Så spennende! Det sies at de fertile dagene er tre dager før eggløsning, selve eggløsningsdagen og dagen etterpå :)  Veldig spennende med de fire dagene med spotting i tillegg. Jeg har troa! Har du testet nå? :) 

@BruspulverNydelig temp!! Skjønner godt at dagene blir lange frem mot testing. Krysser fingrene så hardt for deg!! 🤞

• Liker 1
Skrevet
Bruspulver skrev (10 timer siden):

Har du tempet tidligere måneder som du kan sammenligne med? Det kan se ut som temperaturen har falt jevn de siste dagene, men den er jo fortsatt langt over coverline. Så lenge TR ikke har dukket opp så er det fortsatt en sjanse ☺️ 

Sæd kan vel leve i 3-7d, så kan være det er noen som har overlevd fram til EL. Egget lever vel også i 24-48t etter EL, så du er nok med i gamet inntil videre 😁

bittelillebolla skrev (7 timer siden):

@Magenta Så spennende! Det sies at de fertile dagene er tre dager før eggløsning, selve eggløsningsdagen og dagen etterpå :)  Veldig spennende med de fire dagene med spotting i tillegg. Jeg har troa! Har du testet nå? :) 

@Bruspulver 🤞

Joda, jeg testet i går. Hadde skikkelig menssmerter, så jeg skulle egentlig bare avkrefte graviditet. Men det ble to streker kjemperaskt!!😄😲Er så sjokkert og glad! Livets aller første positive graviditetstest. I pp11!! Krysser alt jeg har for at det sitter. Men skulle det ikke gå bra, så betyr dette uansett at vi KAN bli gravide 😁

• Liker 3
Skrevet
Magenta skrev (1 time siden):

Joda, jeg testet i går. Hadde skikkelig menssmerter, så jeg skulle egentlig bare avkrefte graviditet. Men det ble to streker kjemperaskt!!😄😲Er så sjokkert og glad! Livets aller første positive graviditetstest. I pp11!! Krysser alt jeg har for at det sitter. Men skulle det ikke gå bra, så betyr dette uansett at vi KAN bli gravide 😁

Ååå, gratulerer så mye! 😍 

Skrevet

@Magenta HURRA! Gratulerer såå mye!! :hoppendeglad: For en herlig overraskelse! Da var det nok kanskje festeblødning du opplevde. 😁

Skrevet
Magenta skrev (2 timer siden):

ÅÅå gratulerer!!! Min spire her nå satt også i pp11. Lykke-pp det 😁 Sååå moro :nordvesta:
(og velkommen inn i termingruppen vår er du)

AnonymBruker
Skrevet

Når temp plutselig stiger sånn nå når jeg et 14 dager dpo, kan det være tegn på graviditet?

DF972E38-01A8-414D-AB45-BB3101533409.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når temp plutselig stiger sånn nå når jeg et 14 dager dpo, kan det være tegn på graviditet?

Anonymkode: d1e2d...a96

Det kan være et tegn ja. På 14 dpo er det absolutt innafor og lurt å ta en test.

Skrevet (endret)

Hei dere, 

Liten oppdatering fra meg. Er nå 7 dpo og er livredd for at mensen kan komme når som helst (sliter med kort lutealfase) 

Samtidig har tempen vært mye høyere og mer stabil høy denne måneden. Kan det tyde på at kroppen produserer mer progesteron? Håper så inderlig at jeg får en lenger lutealfase denne måneden. Dog føler jeg at jeg har kjent på mensenmurringer og smerter i korsryggen fra allerede 3/4 dpo..  

Legger ved overlay. Blå er denne måneden. Hva tenker dere?

745E4285-D483-456F-8FF2-D26EAFCBFE00.thumb.png.be117c9cf0cbf1df29ad4414f9d9e470.png

Endret av Testerforum
Skrevet

Oi det var jo en kjempeforskjell Testerforum! Virkelig en chart som skiller seg ut... er jo akkurat det man ønsker i håp om graviditet 🤞 Når tenker du å ta første test?

Skrevet
Amatariel skrev (2 minutter siden):

Oi det var jo en kjempeforskjell Testerforum! Virkelig en chart som skiller seg ut... er jo akkurat det man ønsker i håp om graviditet 🤞 Når tenker du å ta første test?

Ja det er faktisk det!:bond: Vet ikke når jeg bør teste? Jeg har aldri kommet så langt at jeg har fått testet, siden mensen kommer så tidlig. Tenker vel det enda er for tidlig å teste 7 dpo? 

håper ikke det er sånn at tempen blir høyere pga sommervarmen? :ler:

Skrevet

Nei basaltempen skal egentlig ikke innvirke på utvendig temp altså. Eneste unntaket er vel motsatt... at dersom det er veldig kaldt på rommet (type vinter og minusgrader), man sover med munnen åpen og temper oralt - så kan resultatet påvirkes av det.

Jeg hadde også kort lutealfase før, og da startet jeg å teste så raskt jeg kunne. Type 8/9 dpo ja, i frykt for å ikke rekke det før mensen kom (ellers følte jeg meg så snytt), Men om du mot all formodning ikke skulle være gravid nå, så tyder jo charten på mer progesteron ja, og du får forhåpentligvis lenger lutealfase. Veldig tidlig å teste 8/9 dpo, men man kan jo forsøke om man har billige tester... Men de to siste gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke sett antydning til strek før 10/11 dpo.

Skrevet
Amatariel skrev (2 minutter siden):

Nei basaltempen skal egentlig ikke innvirke på utvendig temp altså. Eneste unntaket er vel motsatt... at dersom det er veldig kaldt på rommet (type vinter og minusgrader), man sover med munnen åpen og temper oralt - så kan resultatet påvirkes av det.

Jeg hadde også kort lutealfase før, og da startet jeg å teste så raskt jeg kunne. Type 8/9 dpo ja, i frykt for å ikke rekke det før mensen kom (ellers følte jeg meg så snytt), Men om du mot all formodning ikke skulle være gravid nå, så tyder jo charten på mer progesteron ja, og du får forhåpentligvis lenger lutealfase. Veldig tidlig å teste 8/9 dpo, men man kan jo forsøke om man har billige tester... Men de to siste gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke sett antydning til strek før 10/11 dpo.

Takk for fint svar ❤️ Jeg prøver meg på å teste imorgen, og fremover! Også krysser jeg alt jeg har for at dette betyr spire, eller i det minste en lenger lutealfase! 🤞🏼🤞🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...